
Pomembne statistike v povezavi s Facebookom, 1. del (Vir slike: Pixabay)
Facebook je najbolj priljubljeno in najpogosteje uporabljano družabno omrežje. Ne glede na vaše cilje – prepoznavnost blagovne znamke, povečanje prometa na spletni strani, ustvarjanje konverzij –ta platforma verjetno zaseda pomembno mesto v vaši marketinški strategiji za leto 2018.
Na spletni strani WordStream so pripravili seznam zanimivih in koristnih statistik v povezavi s Facebookom. Imejte jih v mislih, ko boste pripravljali svojo marketinško strategijo. Ali se ne morete odločiti, ali bi ciljali ženske ali moške? Vas zanima, koliko sredstev vaši tekmeci porabijo za Facebook oglaševanje? Oglejte si naslednje statistike.
Uporaba Facebooka
- V tretjem četrtletju leta 2017 je imel Facebook že 2,07 milijarde aktivnih mesečnih uporabnikov. Glede na isto obdobje v letu 2016 je to kar 16-odstotno povečanje.
- Povprečno 1,37 milijarde posameznikov vsakodnevno uporablja Facebook.
- 79 odstotkov Američanov uporablja Facebook. Na drugem mestu je z 32 odstotki Instagram.

Priljubljenost družabnih omrežij v ZDA. (Vir slike: Pew Research Center)
- Več kot polovica (53 odstotkov) prebivalcev ZDA uporablja Facebook večkrat dnevno.

Družabna omrežja, ki jih posamezniki obiščejo večkrat dnevno. (Vir slike: Statista)
- 50 milijonov podjetij in organizacij uporablja Facebook strani.
- 22 odstotkov svetovne populacije uporablja Facebook.
- Približno 83 milijonov Facebook profilov je lažnih. To so lahko dvojniki obstoječih profilov, profili, ki ne predstavljajo resničnih oseb, ali profili, namenjeni posredovanju neželenih vsebin.
- Vsako minuto ustvari račun na Facebooku 400 novih uporabnikov, vsako sekundo pa 5 uporabnikov.
- Facebook Messenger ima več kot 1,2 milijarde aktivnih mesečnih uporabnikov.
- Uporabniki obiščejo Facebook povprečno osemkrat dnevno. Vsak obisk platforme traja povprečno 20 minut.
- Dnevno kar 35 milijonov uporabnikov posodobi svoj status.
Povezanost
- Stopnja ločenosti (angl. degree of separation) med povprečnima uporabnikoma Facebooka je le 3,57.

Povprečna stopnja ločenosti. (Vir slike: Facebook Research)
- Povprečni uporabnik Facebooka ima 155 prijateljev, vendar bi v stiski zaupal le štirim.
- Uporabniki Facebooka povprečno štejejo le 28 odstotkov svojih prijateljev na Facebooku med bližnje oziroma prave prijatelje.
- Med Facebook prijatelji 83 odstotkov staršev najstnikov, starih med 13 in 17 let, je tudi njihov otrok.
- 39 odstotkov uporabnikov je na Facebooku povezanih z ljudmi, ki jih niso nikoli srečali v živo.
- Podjetja in organizacije na kar 42 odstotkov sporočil uporabnikov odgovorijo v prvi uri.

Odzivi Facebook strani na sporočila sledilcev in drugih uporabnikov. (Vir slike: Locowise)
- 36 odstotkov uporabnikov Facebooka ima med svojimi prijatelji tudi svoje sosede.
- 58 odstotkov uporabnikov Facebooka je prek družbenega omrežja povezanih s svojimi sodelavci.
- Facebook je na voljo v 101 jeziku. Pri prevajanju je sodelovalo več kot 300.000 uporabnikov.

Pred kratkim so se jezikom, v katerih je na voljo Facebook, pridružili tudi nekateri manjši jeziki. (Vir slike: Facebook)
Pozitivni učinki Facebooka
Poslanstvo družabnega omrežja Facebook je opolnomočiti posameznike za oblikovanje skupnosti in povezati svet. Čeprav se nam včasih zdi, da tehnologija, ki nas obkroža, negativno vpliva na naše življenje, ni vedno tako. Oglejmo si nekaj statistik o pozitivnem učinku Facebooka na skupnosti in svet.
- Več kot 100 milijonov uporabnikov Facebooka je članov t. i. pomembnih skupnosti (angl. meaningful communities). To so skupine, ki so namenjene pomoči drugim uporabnikom, na primer novopečenim staršem ali obolelim za redkimi boleznimi in njihovim družinskim članom.
- V zadnjih šestih mesecih se je s Facebookovo pomočjo pomembnim skupnostim pridružilo 50 odstotkov več uporabnikov.
- 8,5 milijona posameznikov je med potresom, ki je aprila 2015 prizadel Nepal, svojim prijateljem s pomočjo funkcije Safety Check sporočilo, da so na varnem.
- 770.000 posameznikov je v tednu po potresu v Nepalu prek Facebooka doniralo več kot 17 milijonov dolarjev za pomoč prizadetim področjem. Podjetje Facebook je doniralo 2 milijona dolarjev.
- 80 milijonov posameznikov iz držav v razvoju zaradi slabe povezave uporablja okrnjeno različico Facebooka, poimenovano Facebook Lite.
- Po opustošenju, ki ga je povzročil orkan Maria, je Facebook doniral 1,5 milijona dolarjev organizacijama NetHope in World Food Programme. Poleg tega so v podjetju oglasni prostor namenili razširjanju pomembnih obvestil, v Portoriko pa so poslali tudi posebno ekipo, ki je pomagala vzpostaviti nujne telekomunikacijske povezave v regiji.
Trženje prek Facebooka
- Strokovnjaki menijo, da je najboljši čas za objavljanje na Facebooku ob četrtkih in petkih med 13.00 in 15.00.
- Organski doseg objav Facebook strani je povprečno 2,6 odstotka.
- Facebook strani z manjšim številom sledilcev se lahko pohvalijo s širšim dosegom in višjo odzivnostjo.
- Facebook je za tržnike »najpomembnejša« družabna platforma.

Najpomembnejše družabne platforme po mnenju tržnikov. (Vir slike: Social Examiner)
- Blagovne znamke povprečno objavljajo kar osemkrat dnevno.
- 57 odstotkov potrošnikov pravi, da družabna omrežja vplivajo na njihove nakupe. Pri tem prednjači Facebook s 44 odstotki.
- Vsebine uporabnikov se lahko pohvalijo s 6,9-krat višjo stopnjo odzivnosti v primerjavi z vsebinami blagovnih znamk.
Oglaševanje prek Facebooka
- Povprečna stopnja odzivnosti oziroma razmerje med prikazi in kliki (angl. click-through rate, CTR) na vseh področjih skupaj znaša 0,9 odstotka.

Stopnja odzivnosti Facebook oglasov z različnih področij. (Vir slike: WordStream)
- Z največjo stopnjo odzivnosti (1,61 odstotka) na Facebooku se lahko pohvali področje prava. Zadnje mesto pa zaseda področje zaposlovanja in poklicnega izobraževanja z 0,47-odstotno stopnjo odzivnosti.
- Povprečna cena na klik (angl. cost per click, CPC) v okviru Facebook oglasov na vseh področjih skupaj znaša 1,72 dolarja.

Cena na klik v okviru Facebook oglasov z različnih področij. (Vir slike: WordStream)
- Najvišjo ceno na klik s 3,77 dolarja dosega področje financ in zavarovalništva. Najcenejše pa je oglaševanje na področju oblačil, v okviru katerega cena na klik znaša le 0,45 dolarja.
- 93 odstotkov oglaševalcev, ki se ukvarjajo z družabnimi omrežji, oglašuje prek Facebooka. Na drugem mestu je Instagram s 24 odstotki.
- 20 odstotkov Facebookovih dobičkov iz mobilnega oglaševanja lahko pripišemo Instagramu.
- Najučinkovitejša dolžina naslova Facebook oglasa obsega štiri besede, opis povezave pa 15 besed.

Učinkovitost Facebook oglasov glede na število besed v naslovu. (Vir slike: WordStream)
- Od 75 do 90 odstotkov učinkovitosti Facebook oglasov lahko pripišemo fotografijam in drugim podobam.
- V drugem četrtletju leta 2017 je Facebook zabeležil 9,16 milijarde dolarjev prihodkov z naslova oglaševanja. Glede na podatke iz istega obdobja leta 2016 gre za 47-odstotno povišanje.
- 26 odstotkov uporabnikov Facebooka, ki so kliknili na oglas, je v nadaljevanju opravilo nakup.
Nadaljujte z branjem 2. dela: Pomembne statistike v povezavi s Facebookom, 2. del
Vir: WordStream, Zephoria