Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

Nihče si ne želi zapravljati časa in denarja z razvojem produkta, ki ga kasneje nihče ne bo želel kupiti. Prav zato je raziskava trga nujen korak, s katerim opredelite, ali bodo vaši ciljni kupci za končni produkt sploh pripravljeni odšteti denar.
Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta (Vir slike: Pixabay.com)

Če tekom raziskave trga ugotovite, da gre resnično za produkt oz. storitev, ki bo ljudem pomagal razrešiti pomemben problem, ste na dobri poti, zato lahko v projekt mirne vesti vložite svoj čas in denar. Seveda bo na poti do uspeha pomembno vlogo igrala tudi sama izvedba projekta, vaša uspešnost pri prodaji in marketingu ipd., toda vsaj vedeli boste, da imate vse možnosti za končen uspeh.

V nasprotnem primeru, torej če se izkaže, da vaš produkt oz. storitev ne zanima nikogar, pa ste vsaj lahko prepričani, da ste se izognili nepotrebnemu trošenju sredstev in da se lahko sedaj s polno paro posvetite novi poslovni ideji.

Poglejmo si nekaj načinov, kako lahko poleg tržne raziskave hitro ugotovite, ali bo vaša poslovna ideja padla na plodna tla.

1. O svoji ideji se čim več pogovarjajte

Prenehajte skrbeti, da vam bodo ukradli poslovno idejo >>

Ena največjih napak, ki jih lahko napravijo podjetniki, je ta, da svojo idejo do same izvedbe zadržijo le zase. K temu ponavadi botruje strah pred krajo ideje, velikokrat pa tudi strah pred kritikami drugih ljudi.

Toda nikar ne skrbite: resda je poslovna ideja prvi pogoj za uspešen zagon podjetniškega projekta, a izvedba je tista, ki šteje največ. Idej je ogromno, le redke pa so uresničene. S pogovorom o svoji poslovni ideji zelo verjetno ne boste dobili novih tekmecev, temveč konstruktivna mnenja, pohvale in nove ideje, ki vas lahko še dodatno spodbudijo k delu. V kolikor pa naletite na predvsem negativna mnenja, izkoristite novo znanje in se vprašajte, ali je izvedba poslovne ideje sploh smiselna.

2. Ugotovite, ali obstaja konkurenca

Večina ljudi meni, da je konkurenca slaba stvar. A ne podjetniki – ti se dobro zavedajo dejstva, da konkurenca pomeni zgolj to, da je bila raziskava trga na tem področju že napravljena s strani drugega podjetja, ki je že vložilo svoj čas in denar v to, da je ugotovilo, ali zanimanje za produkt oz. storitev zares obstaja.

Precej velik odstotek podjetij, ki so danes izjemno uspešna, je na tržišče vstopilo po tem, ko je tu že obstajala močna konkurenca. Ta podjetja so imela še eno prednost: ljudje so že (bodisi na spletu, bodisi na kakšen drugačen način) podali mnenje o tem, kaj bi obstoječim produktom oz. storitvam sami še izboljšali. Tudi vi lahko to izkoristite v svoj prid in ljudem ponudite to, kar si zares želijo.

3. Ne spreglejte znakov v okolici

Velikokrat lahko svojo poslovno idejo potrdimo tudi tako, da prisluhnemo znakom v okolici. Neredko se zgodi, da prijatelji, družinski člani in znanci (celo večkrat) omenijo, da bi za rešitev na določen problem zagotovo odšteli denar. Zelo verjetno je, da poleg njih obstajajo tudi drugi morebitni interesenti za nakup. Prisluhnite ljudem in hitro boste ugotovili, kaj si želijo.

4. Najprej ustvarite minimalno sprejemljiv produkt

Previdno: preveč osredotočanja na minimalno sprejemljiv produkt je lahko škodljivo >>

Gre za različico novega produkta, ki ga lansirate na trg in si tako omogočite pridobivanje čim več informacij ob najmanjšem možnem denarnem vložku. Namesto da v razvoj vložite več let in visoke zneske, najprej preverite odzive ljudi. Ker gre za prototip, najverjetneje ne boste dobili samih pohval, a zagotovo boste vedeli, ali naj z razvojem sploh nadaljujete ali ne.

5. Prodajte, še preden zgradite produkt

Če si resnično želite vedeti, ali se bo vaš produkt prodajal, še pred razvojem poiščite ljudi, ki bodo zanj odšteli denar. Veliko jih namreč reče, da bodo zagotovo odšteli denar, toda ko nastopi ta trenutek, si premislijo. Mnogi uspešni podjetniki projekte razvijajo le na tak način. S svojimi kupci, katerim ponudijo nekoliko nižjo ceno in jih na ta način še dodatno prepričajo v nakup, so iskreni in tisto, kar obljubijo, v zastavljenem roku tudi uresničijo.

Poznate programsko opremo Dropbox, ki je namenjena deljenju vsebin? Tudi ta je bila narejena na podoben način: več tisoč kupcev je za produkt odštelo denar in to še preden je bila spisana ena sama vrstica programske kode. Danes je podjetje vredno več milijard.

6. Preizkusite množično financiranje

Tu je še množično financiranje, ki v zadnjem času velja za enega najbolj priljubljenih načinov za validacijo poslovnih idej. Gre pravzaprav za podoben način, ki smo ga že omenili v točki 5: za prodajo še preden produkt sploh obstaja.

Kickstarter, Indiegogo in podobne crowdfunding strani omogočajo podjetnikom in podjetnim posameznikom, da prodajo svoj produkt oz. storitev več mesecev ali celo let pred samim razvojem. S tem si zagotovijo potrebna denarna sredstva, da zaženejo proizvodnjo.

Vir: Smart Passive Income

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Oznake: , , ,