Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

Nihče si ne želi zapravljati časa in denarja z razvojem produkta, ki ga kasneje nihče ne bo želel kupiti. Prav zato je raziskava trga nujen korak, s katerim opredelite, ali bodo vaši ciljni kupci za končni produkt sploh pripravljeni odšteti denar.
Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta (Vir slike: Pixabay.com)

Če tekom raziskave trga ugotovite, da gre resnično za produkt oz. storitev, ki bo ljudem pomagal razrešiti pomemben problem, ste na dobri poti, zato lahko v projekt mirne vesti vložite svoj čas in denar. Seveda bo na poti do uspeha pomembno vlogo igrala tudi sama izvedba projekta, vaša uspešnost pri prodaji in marketingu ipd., toda vsaj vedeli boste, da imate vse možnosti za končen uspeh.

V nasprotnem primeru, torej če se izkaže, da vaš produkt oz. storitev ne zanima nikogar, pa ste vsaj lahko prepričani, da ste se izognili nepotrebnemu trošenju sredstev in da se lahko sedaj s polno paro posvetite novi poslovni ideji.

Poglejmo si nekaj načinov, kako lahko poleg tržne raziskave hitro ugotovite, ali bo vaša poslovna ideja padla na plodna tla.

1. O svoji ideji se čim več pogovarjajte

Prenehajte skrbeti, da vam bodo ukradli poslovno idejo >>

Ena največjih napak, ki jih lahko napravijo podjetniki, je ta, da svojo idejo do same izvedbe zadržijo le zase. K temu ponavadi botruje strah pred krajo ideje, velikokrat pa tudi strah pred kritikami drugih ljudi.

Toda nikar ne skrbite: resda je poslovna ideja prvi pogoj za uspešen zagon podjetniškega projekta, a izvedba je tista, ki šteje največ. Idej je ogromno, le redke pa so uresničene. S pogovorom o svoji poslovni ideji zelo verjetno ne boste dobili novih tekmecev, temveč konstruktivna mnenja, pohvale in nove ideje, ki vas lahko še dodatno spodbudijo k delu. V kolikor pa naletite na predvsem negativna mnenja, izkoristite novo znanje in se vprašajte, ali je izvedba poslovne ideje sploh smiselna.

2. Ugotovite, ali obstaja konkurenca

Večina ljudi meni, da je konkurenca slaba stvar. A ne podjetniki – ti se dobro zavedajo dejstva, da konkurenca pomeni zgolj to, da je bila raziskava trga na tem področju že napravljena s strani drugega podjetja, ki je že vložilo svoj čas in denar v to, da je ugotovilo, ali zanimanje za produkt oz. storitev zares obstaja.

Precej velik odstotek podjetij, ki so danes izjemno uspešna, je na tržišče vstopilo po tem, ko je tu že obstajala močna konkurenca. Ta podjetja so imela še eno prednost: ljudje so že (bodisi na spletu, bodisi na kakšen drugačen način) podali mnenje o tem, kaj bi obstoječim produktom oz. storitvam sami še izboljšali. Tudi vi lahko to izkoristite v svoj prid in ljudem ponudite to, kar si zares želijo.

3. Ne spreglejte znakov v okolici

Velikokrat lahko svojo poslovno idejo potrdimo tudi tako, da prisluhnemo znakom v okolici. Neredko se zgodi, da prijatelji, družinski člani in znanci (celo večkrat) omenijo, da bi za rešitev na določen problem zagotovo odšteli denar. Zelo verjetno je, da poleg njih obstajajo tudi drugi morebitni interesenti za nakup. Prisluhnite ljudem in hitro boste ugotovili, kaj si želijo.

4. Najprej ustvarite minimalno sprejemljiv produkt

Previdno: preveč osredotočanja na minimalno sprejemljiv produkt je lahko škodljivo >>

Gre za različico novega produkta, ki ga lansirate na trg in si tako omogočite pridobivanje čim več informacij ob najmanjšem možnem denarnem vložku. Namesto da v razvoj vložite več let in visoke zneske, najprej preverite odzive ljudi. Ker gre za prototip, najverjetneje ne boste dobili samih pohval, a zagotovo boste vedeli, ali naj z razvojem sploh nadaljujete ali ne.

5. Prodajte, še preden zgradite produkt

Če si resnično želite vedeti, ali se bo vaš produkt prodajal, še pred razvojem poiščite ljudi, ki bodo zanj odšteli denar. Veliko jih namreč reče, da bodo zagotovo odšteli denar, toda ko nastopi ta trenutek, si premislijo. Mnogi uspešni podjetniki projekte razvijajo le na tak način. S svojimi kupci, katerim ponudijo nekoliko nižjo ceno in jih na ta način še dodatno prepričajo v nakup, so iskreni in tisto, kar obljubijo, v zastavljenem roku tudi uresničijo.

Poznate programsko opremo Dropbox, ki je namenjena deljenju vsebin? Tudi ta je bila narejena na podoben način: več tisoč kupcev je za produkt odštelo denar in to še preden je bila spisana ena sama vrstica programske kode. Danes je podjetje vredno več milijard.

6. Preizkusite množično financiranje

Tu je še množično financiranje, ki v zadnjem času velja za enega najbolj priljubljenih načinov za validacijo poslovnih idej. Gre pravzaprav za podoben način, ki smo ga že omenili v točki 5: za prodajo še preden produkt sploh obstaja.

Kickstarter, Indiegogo in podobne crowdfunding strani omogočajo podjetnikom in podjetnim posameznikom, da prodajo svoj produkt oz. storitev več mesecev ali celo let pred samim razvojem. S tem si zagotovijo potrebna denarna sredstva, da zaženejo proizvodnjo.

Vir: Smart Passive Income

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje