Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

Nihče si ne želi zapravljati časa in denarja z razvojem produkta, ki ga kasneje nihče ne bo želel kupiti. Prav zato je raziskava trga nujen korak, s katerim opredelite, ali bodo vaši ciljni kupci za končni produkt sploh pripravljeni odšteti denar.
Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta (Vir slike: Pixabay.com)

Če tekom raziskave trga ugotovite, da gre resnično za produkt oz. storitev, ki bo ljudem pomagal razrešiti pomemben problem, ste na dobri poti, zato lahko v projekt mirne vesti vložite svoj čas in denar. Seveda bo na poti do uspeha pomembno vlogo igrala tudi sama izvedba projekta, vaša uspešnost pri prodaji in marketingu ipd., toda vsaj vedeli boste, da imate vse možnosti za končen uspeh.

V nasprotnem primeru, torej če se izkaže, da vaš produkt oz. storitev ne zanima nikogar, pa ste vsaj lahko prepričani, da ste se izognili nepotrebnemu trošenju sredstev in da se lahko sedaj s polno paro posvetite novi poslovni ideji.

Poglejmo si nekaj načinov, kako lahko poleg tržne raziskave hitro ugotovite, ali bo vaša poslovna ideja padla na plodna tla.

1. O svoji ideji se čim več pogovarjajte

Prenehajte skrbeti, da vam bodo ukradli poslovno idejo >>

Ena največjih napak, ki jih lahko napravijo podjetniki, je ta, da svojo idejo do same izvedbe zadržijo le zase. K temu ponavadi botruje strah pred krajo ideje, velikokrat pa tudi strah pred kritikami drugih ljudi.

Toda nikar ne skrbite: resda je poslovna ideja prvi pogoj za uspešen zagon podjetniškega projekta, a izvedba je tista, ki šteje največ. Idej je ogromno, le redke pa so uresničene. S pogovorom o svoji poslovni ideji zelo verjetno ne boste dobili novih tekmecev, temveč konstruktivna mnenja, pohvale in nove ideje, ki vas lahko še dodatno spodbudijo k delu. V kolikor pa naletite na predvsem negativna mnenja, izkoristite novo znanje in se vprašajte, ali je izvedba poslovne ideje sploh smiselna.

2. Ugotovite, ali obstaja konkurenca

Večina ljudi meni, da je konkurenca slaba stvar. A ne podjetniki – ti se dobro zavedajo dejstva, da konkurenca pomeni zgolj to, da je bila raziskava trga na tem področju že napravljena s strani drugega podjetja, ki je že vložilo svoj čas in denar v to, da je ugotovilo, ali zanimanje za produkt oz. storitev zares obstaja.

Precej velik odstotek podjetij, ki so danes izjemno uspešna, je na tržišče vstopilo po tem, ko je tu že obstajala močna konkurenca. Ta podjetja so imela še eno prednost: ljudje so že (bodisi na spletu, bodisi na kakšen drugačen način) podali mnenje o tem, kaj bi obstoječim produktom oz. storitvam sami še izboljšali. Tudi vi lahko to izkoristite v svoj prid in ljudem ponudite to, kar si zares želijo.

3. Ne spreglejte znakov v okolici

Velikokrat lahko svojo poslovno idejo potrdimo tudi tako, da prisluhnemo znakom v okolici. Neredko se zgodi, da prijatelji, družinski člani in znanci (celo večkrat) omenijo, da bi za rešitev na določen problem zagotovo odšteli denar. Zelo verjetno je, da poleg njih obstajajo tudi drugi morebitni interesenti za nakup. Prisluhnite ljudem in hitro boste ugotovili, kaj si želijo.

4. Najprej ustvarite minimalno sprejemljiv produkt

Previdno: preveč osredotočanja na minimalno sprejemljiv produkt je lahko škodljivo >>

Gre za različico novega produkta, ki ga lansirate na trg in si tako omogočite pridobivanje čim več informacij ob najmanjšem možnem denarnem vložku. Namesto da v razvoj vložite več let in visoke zneske, najprej preverite odzive ljudi. Ker gre za prototip, najverjetneje ne boste dobili samih pohval, a zagotovo boste vedeli, ali naj z razvojem sploh nadaljujete ali ne.

5. Prodajte, še preden zgradite produkt

Če si resnično želite vedeti, ali se bo vaš produkt prodajal, še pred razvojem poiščite ljudi, ki bodo zanj odšteli denar. Veliko jih namreč reče, da bodo zagotovo odšteli denar, toda ko nastopi ta trenutek, si premislijo. Mnogi uspešni podjetniki projekte razvijajo le na tak način. S svojimi kupci, katerim ponudijo nekoliko nižjo ceno in jih na ta način še dodatno prepričajo v nakup, so iskreni in tisto, kar obljubijo, v zastavljenem roku tudi uresničijo.

Poznate programsko opremo Dropbox, ki je namenjena deljenju vsebin? Tudi ta je bila narejena na podoben način: več tisoč kupcev je za produkt odštelo denar in to še preden je bila spisana ena sama vrstica programske kode. Danes je podjetje vredno več milijard.

6. Preizkusite množično financiranje

Tu je še množično financiranje, ki v zadnjem času velja za enega najbolj priljubljenih načinov za validacijo poslovnih idej. Gre pravzaprav za podoben način, ki smo ga že omenili v točki 5: za prodajo še preden produkt sploh obstaja.

Kickstarter, Indiegogo in podobne crowdfunding strani omogočajo podjetnikom in podjetnim posameznikom, da prodajo svoj produkt oz. storitev več mesecev ali celo let pred samim razvojem. S tem si zagotovijo potrebna denarna sredstva, da zaženejo proizvodnjo.

Vir: Smart Passive Income

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje