Postanite boljši vodja s pomočjo teh nasvetov

Biti dober vodja pomeni več kot le obvladati delo v panogi, v kateri poslujete – v resnici je to veščina, ki od posameznika zahteva precej trdega dela. Preberite si 5 odličnih nasvetov, ki vam bodo pomagali, da postanete učinkovitejši in uspešnejši vodja.
Postanite boljši vodja s pomočjo teh nasvetov

Bodite iskreni, a hkrati tudi empatični in neposredni

Temelj učinkovitega vodenja je iskrenost v popolnem ravnovesju z empatičnostjo in neposrednostjo. To pomeni, da ste v svoji komunikaciji odkriti in pregledni, hkrati pa se vživite v občutke in poglede članov svoje ekipe. Izogibanje težkim pogovorom lahko dolgoročno povzroči večje težave, spodkopava zaupanje in medsebojno spoštovanje – in, odkrito povedano, vsem zapravlja čas. Vključitev iskrenosti v vaš slog vodenja je lahko za marsikoga izziv, še posebej, če ste po naravi zadržana oseba, vendar dejstvo je, da je izplačilo vredno truda. Prizadevajte si, da boste zadeve reševali neposredno in takoj, pri čemer ne pozabite, da je iskrenost najvišja oblika integritete. Z negovanjem odprtega in preglednega okolja boste v svoji ekipi spodbujali kulturo zaupanja in spoštovanja.

Gradite zaupanje skozi osebni stik

Poštenost na delovnem mestu je pomembna, a hkrati je dobro delati tudi na zaupanju in osebnemu odnosu s člani svoje ekipe. Vzemite si čas za nestrukturirana druženja s člani svoje ekipe, ki nudijo priložnost za pristno povezanost, ki presega zgolj razprave o delu. Aktivno poslušajte pogovor in v njem sodelujte. Spoznajte svoje sodelavce! Vsi smo ljudje s svojimi željami, skrbmi in izkušnjami in prav povezovanje na tej osebni ravni je najboljši način, da pokažete, da vam je zanje mar. Sčasoma ta pristop spodbuja občutek pripadnosti in krepi zavezanost ekipe k doseganju skupnih ciljev. Vzpostavitev močnih odnosov z vašo ekipo ne bo samo izboljšala morale ekipe, ampak vam bo tudi omogočila, da boste bolje razumeli edinstvene prednosti in slabosti vseh.

Spodbujajte odprto in iskreno dvosmerno komunikacijo

Spodbujanje odprte in iskrene dvosmerne komunikacije je naslednji del vodstvene uganke. Vzpostavite kulturo, v kateri se člani ekipe počutijo dovolj udobno, da lahko delijo svoje misli, pomisleke in ideje brez strahu pred posledicami. Kot vodja aktivno iščite povratne informacije svoje ekipe. Upoštevajte njihove predloge, kadar je to primerno, kar jim bo dokazalo, da je njihov glas pomemben. Poleg tega ustvarite več možnih kanalov za odprt dialog, kot so na primer redni (kratki) sestanki ali pa priskrbite skrinjice za anonimne predloge. S tovrstnim načinom komuniciranja boste hitro prišli do izboljšanega reševanja problemov in boljše timske dinamike, dolgoročno pa bo to postavilo temelje za bolj inovativno podjetje.

Svoji ekipi dopustite več avtonomije

Dober vodja razume, kako pomembno je dati svoji ekipi avtonomijo in jim omogočiti, da se na svoj način prilagodijo svojim vlogam. Zaupajte članom svoje ekipe, da bodo prevzeli odgovornost nad svojimi nalogami ter jih opolnomočite za sprejemanje odločitev. To lahko na primer storite tako, da jim omogočite prilagodljiv delovni čas ali pa jim ponudite možnost dela na daljavo. Če svoji ekipi dovolite, da si sama sestavi urnik, ki ji ustreza, boste pomagali ustvariti kulturo na delovnem mestu, ki daje prednost zdravemu ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem. In zaposleni, ki čutijo podporo v zasebnem življenju, bodo bolj verjetno produktivni in angažirani pri delu. Lahko izberete tudi kakšen drugačen način, a vedite, da če boste zaposlenim omogočili neodvisnost in prilagodljivost, boste posledično izboljšali njihovo zvestobo in motivacijo ter na ta način zgradili ekipo, ki bo zavezana uspehu podjetja.

Podpirajte rast in razvoj članov ekipe

Kot vodja vaša odgovornost presega vsakodnevne operacije; vlagati morate tudi v rast in razvoj članov vaše ekipe. Ugotovite njihove prednosti, slabosti in karierne želje, da jim pomagate doseči svoj polni potencial. Spodbujajte nenehno učenje in strokovni razvoj z zagotavljanjem priložnosti za usposabljanje in krepitev spretnosti. Ali poznate znani citat, ki se glasi: “Kaj če bomo ljudi usposobili, nato pa nas bodo zapustili in odšli delat v drugo podjetje?”, na kar je odgovor: “Kaj če jih ne bomo usposobili in bodo ostali pri nas?” Težava je torej v tem, da nobeno podjetje ne more doseči svojega polnega potenciala, ne da bi svoje osebje usposobilo za doseganje celotnega potenciala. Ko vlagate v rast svoje ekipe, gradite zvesto in predano delovno silo, ki bo znatno prispevala k uspehu organizacije. Torej sprejmite miselnost, da je bolje usposobiti ljudi, da bodo tako dobri, da bodo morda odšli zaradi drugih priložnosti, namesto da zanemarite svojo rast in vaši zaposleni ostanejo v vlogah, ki jih ne izpolnjujejo.

Skorajda vsak poslovnež razmišlja o tem, kako bi izboljšal svojo produktivnost na delovnem mestu in tako pridobil več časa za naloge, ki ga veselijo ali prinesejo največji dobiček. Preberite si nekaj enostavnih nasvetov in postanite bolj učinkoviti pri svojem delu >>

Vir: Entrepreneur.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje