Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Podjetnik Peter Bruner svetuje, da naprej preverimo, kdo bo med našim občinstvom. Šele nato oblikujmo zgodbo, prilagojeno poslušalcem. Pitche vadite tudi pred ekipo (Vir slike: Zavod mladi podjetnik).

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu.
Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Podjetnik Peter Bruner svetuje, da naprej preverimo, kdo bo med našim občinstvom. Šele nato oblikujmo zgodbo, prilagojeno poslušalcem. Pitche vadite tudi pred ekipo (Vir slike: Zavod mladi podjetnik).

Peter Bruner je podjetnik s številnimi mednarodnimi izkušnjami. Je soustanovitelj dveh uspešnih startupov Wineist in Oosm, s slednjim je lani postal del nizozemskega pospeševalnika Startup Bootcamp. Podjetniški zgodbi, ki ju je osnoval skupaj z Maticem Verbančičem, smo predstavili v članku Ko si del dveh uspešnih slovenskih startupov.

Poslovni pitch je, je poudaril Bruner, ki je pospremil uvodni del predstavitve polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta, drugačen: »Gre za nišne pitche, ki večinoma ne zadostijo pričakovanjem.« Kar osem od desetih pitchev je slabo ocenjenih, sedem od desetih je predolgih, podjetniki pri predstavitvi prekoračijo razpoložen čas, pogosto se zgodi tudi, da jim občinstvo ne sledi več. Speča publika je pogost pojav – zgodi se kar pri tretjini pitchev.

Pitche petih finalistov lahko slišite na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kaj je težava podjetnikov pri pitchih?

»Napačen fokus in premalo priprave,« je bil jasen Bruner. Premalo je tudi komunikacije s publiko. Treba je biti interaktiven, svetuje mladi podjetnik. »Preveč časa posvetijo predstavitvi, namesto da bi se osredotočili na svojo zgodbo. To je tisto, kar si ljudje zapomnijo.«

Pitchajte tudi pred svojo ekipo

»Preden se lotimo priprave pitcha, ugotovimo, kdo je v našem občinstvu. Če so investitorji, jih bodo zanimale predvsem številke, zato jim jih ponudimo. Če so to novinarji, predstavimo zgodbo. Če nam bodo prisluhnili partnerji, predstavimo produkt. Ko to vemo, sestavimo primerno zgodbo

Zgodbo oblikujmo na samolepilnih lističih, je svetoval. Vadimo na glas, stoje, pred ogledalom in svojo ekipo. »Če boste navdušili svojo ekipo, boste navdušili vse. Posnemite se pri pitchanju, nato pa si oglejte posnetek. Vi boste najbolj kritični do sebe

Spoznajte se z okoljem, kjer boste pitchali

Ko pride dan D, pridite na dogodek, na katerem boste pitchali, prej kot sicer. Spoznajte se z okoljem, preverite opremo. »Vse to vpliva na pitch,« je razkril Bruner, ki je dodal še en trik: »Stopili boste na oder in pozabili prav vse, kar ste si pripravili. Zato se naučite prvih 60 sekund pitcha na pamet. Če vas zbudim ob 3. uri zjutraj, ga morate znati zrecitirati. Potem se bo vaše telo sprostilo, stekla vam bo beseda

Za napake med pitchem se ne opravičujte

Pitch začnite z udarno besedo oziroma napovedjo. Takšno, po kateri se vas bo občinstvo zapomnilo. »Dajte občinstvu neko kost, v katero bodo grizli ves čas vaše predstavitve. V podobnem smislu tudi končajte pitch, da si vas bodo zapomnili. Večino, kar tri četrtine, kar boste povedali med pitchem, bodo namreč pozabili.« Če se vam med pitchem zgodi kakšna neljuba napaka, se zanjo ne opravičujte.

»Svet se ne vrti okoli idej, ampak okoli tistih, ki so bile realizirane. Tudi te ekipe (ekipe polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta 2016, op.a.) so imel ideje, ampak na ta oder so prišle zato, ker so jo realizirale,« je povedal pred pitchi polfinalistov za izbor Mladi podjetnik leta.

Katere podjetniške ekipe se bodo potegovale za šesti naziv Mladi podjetnik leta, si lahko preberete v članku Znanih je 5 finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016!.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki