Prodajate svoje podjetje? Potem vas bo njegova izkušnja zanimala!

Zupan prodaje svojega deleža v podjetju ni načrtoval. Bila je posledica poznejšega spleta okoliščin in vrste različnih dejavnikov, tako osebnih kot poslovnih (Vir slike: Aleš Beno).

Prodajate svoje podjetje? Potem vas bo njegova izkušnja zanimala!

Malo je takšnih podjetnikov, ki bi podjetje ustanovilo z mislijo, usmerjeno na prodajo. Večina na svoja podjetja in produkte oziroma storitve gleda kot na svoje otroke, na katere so čustveno navezani. Zato je odločitev za prodajo podjetja ena največjih na njihovi podjetniški poti.
Prodajate svoje podjetje? Potem vas bo njegova izkušnja zanimala!

Zupan prodaje svojega deleža v podjetju ni načrtoval. Bila je posledica poznejšega spleta okoliščin in vrste različnih dejavnikov, tako osebnih kot poslovnih (Vir slike: Aleš Beno).

Blaž Zupan, podjetnik in predavatelj na ljubljanski Ekonomski fakulteti, je eden od tistih slovenskih podjetnikov, ki je uspešno prodal večino svojega deleža v podjetju, ki ga je prav on ustanovil. Govora je podjetju Optiprint, ki je kot prvi v Evropi začel oddajati barvne multifunkcijske tiskalnike z neomejeno porabo črnila za fiksen mesečni znesek.

Blaž Zupan bo 16. junija 2016 na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! spregovoril o pripravi na prodajo podjetja in o sami prodaji podjetja. Udeležba na dogodku je brezplačna, potrebna je predhodna prijava. Na dogodku bosta svoje vtise delila tudi Jana Fleišer, Mlada podjetnica 2014, ki bo s svojo ekipo še letos odprla spletno trgovino in Aljoša Domijan, solastnik Gambit trade, ki bo spregovoril o trendih prihodnosti.

Svetovni splet (ob določenih pogojih podjetja) govori v en glas: priporočljivo je, da ima podjetnik tako imenovano strategijo podjetniške žetve (ang. exit strategy), kamor spada tudi prodaja podjetja. Uspešna strategija lahko izboljša možnosti za uspeh, skrajša sam postopek ob “exitu” in poveča vrednost podjetja. Spomnimo se Flickerja, ki je bil zgolj po letu in pol od ustanovitve prodan za 30 milijonov dolarjev in YouTuba, ki je bil po dveh letih prodan za 1,6 milijarde dolarjev. Je imel svojo strategijo tudi Zupan? Sogovornik pravi, da prodaja njegovega deleža ni bila načrtovana in tako tudi ni bila vodilo že ob sami ustanovitvi. Njegov izhod, do njega je prišlo pred dvema letoma, je bil »posledica poznejšega spleta okoliščin in vrste različnih dejavnikov, osebnih in poslovnih«.

Prodajni proces precej daljši

Upoštevati pa je treba, da je prodaja podjetja nekaj povsem drugačnega kot prodaja produktov. »Vsaj pri večini produktov to velja, saj gre pri podjetju za živo stvar, v katero je aktivno vključenih veliko ljudi. Pri prodaji pa gre za precej visoke zneske in tako lahko celoten prodajni proces traja mesece ali celo leta,« pravi Zupan.

Od 2 do 20 lastnikov v letu in pol

Tveganje je drugačno, upoštevati pa je treba tudi časovni okvir. Četudi smo dobro opravili domačo nalogo, imamo dobro zgodbo, delujoč izdelek, dosegamo dobro prodajo, poslovni razvoj in raznolikost v smislu, da ponujamo nekaj, kar si vsi želijo, vse zagotovo ne bo šlo kot po maslu. Kje je torej trik? Zanimanja za nakup vašega podjetja morda ne bo oziroma ta ne bo prišel takoj.

Zupan je imel v prodajnem postopku pogovore s številnimi interesenti, trije so dali ponudbo. Ponudbo MDS IT je ocenil kot najboljšo. »Pri prodaji podjetja ti običajno pomagajo specializirani svetovalci, ki iščejo primerne kupce in organizirajo pogovore med kupci in vodstvom podjetja ter kupci in prodajalci. Resen kupec poda zavezujočo ponudbo in če jo sprejmeš, izvede skrben pregled. Če je s pregledom vse v redu, je naslednji korak obisk notarja in podpis pogodbe,« pojasnjuje.

Prodaja je potekala leto in pol. Sklenjena je bila v obliki notarskega zapisa, ki je bil v dotičnem primeru precej obsežen, saj ima podjetje po novem namesto dveh kar okoli 20 lastnikov.

»Podjetju bo koristil drug lastnik.«

Pogoji, ki bodo vašemu podjetju prinesle večjo vrednost pri prodaji, so naslednji, pravi Zupan: »Dobičkonosnost in rast, razvojni potencial in izdelana strategija razvoja, pozitiven denarni tok, kompetentna ekipa, poslovanje v tujini.« Priprave niso potrebne, so pa pri vsakem razlogi za prodajo različni. Pogosto so osebne narave, mnogi pa so v to prisiljeni tudi zaradi slabe finančne situacije podjetja, a Optiprint po besedah sogovornika za razliko od teh ni v težavah. Zupan je prepričan, da je podjetju »koristil drug lastnik«, ki je zavzel nekoliko bolj aktivno vlogo pri strateškem razvoju podjetja, kot jo je imel sam.

Brez upravljavskih pravic, a še vedno kot solastnik

V podjetju je ohranil pol odstotka. Splet okoliščin, pravi sogovornik: »Nekdo od zaposlenih ni odkupil ponujenega deleža, zato sem se odločil, da ga obdržim.« Majhen delež, ki ga je obdržal zanj ne pomeni nič posebnega. Ostal je brez upravljavskih pravic, se pa še vedno šteje kot solastnik podjetja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki