Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu.

Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

S prihodom platform množičnega financiranja, med katerimi je v Sloveniji najbolj prepoznaven Kickstarter, je potreba po vpogledu v učinkovitost komunikacije za startupe pomembna kot še nikoli poprej.
Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu.

Bolj mediji, influencerji ali njihovi podporniki govorijo o startupu ali njegovem produktu, večje so možnosti za uspešnejšo kampanjo, ki posledično poveča možnosti za preživetje startupa.

Ko med seboj primerjamo število omemb štirih slovenskih trenutno aktualnih kampanj (Bluejay, PlantSitter, T-Holder in Ziggie Bag) na tej platformi za obdobje zadnjih 30 dni, lahko razberemo, da obstaja povezava med količino komunikacije znamke na spletu (share of voice) in zbranim denarjem na Kickstarterju. Spremljanje omemb se nanaša tako na objave na spletnih straneh medijev, družabnih omrežjih (zlasti na Facebook straneh in Twitter profilih), forumih in blogih v vseh jezikih. Gotovo k večji prepoznavnosti bistveno pripomorejo sponzorirane objave, za kar pa marsikaterim startupom primanjkuje sredstev. Kljub temu je ključno, da znajo prisluhniti svoji ciljni skupini, z njo zgraditi dolgotrajen odnos, slediti njeni komunikaciji ter prepoznati njene potrebe.

Zanimiv je tudi vpogled v to, koliko se danes na spletu piše o 10 najbolj uspešnih slovenskih kampanjah, ki so v lanskem letu uspele zbrati več kot 1,6 milijona dolarjev. Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu. Vsem znamkam je skupna največja aktivnost na Twitterju.

Vir slike: Mediatoolkit

Spremljanje največjih tiskanih medijev, televizijskih in radijskih postaj znotraj meja ene države je včasih zadostovalo za dobro obveščenost podjetij o tem, kaj se piše o njih. Pri startupih je slika bistveno drugačna. Ti se namreč šele prebijajo na trg in izkoriščajo druge kanale komunikacije. Splet je postal njihovo domače okolje in ker tako dober kot slab glas sežeta v deveto vas in še dlje, je seznanjenost z odzivi na startup nekje na Poljskem ali Japonskem enako pomembna, saj lahko startupi na ta način vzpostavijo stik z novim tržiščem. Ravno za ta namen razvite rešitve spletnega media monitoringa, globalno bolj poznane pod imenom social listening, uspešno dopolnjujejo in v nekaterih primerih povsem nadomeščajo do sedaj običajne prakse spremljanja medijev.

Pri vstopu na nova tržišča je smiselno poznati odgovor na vprašanje, kateri so vplivni posamezniki z velikim številom sledilcev, ki bi lahko pripomogli k večji prepoznavnosti vašega startupa. Če z njimi vzpostavite stik in jih navdušite za svojo rešitev, bodo zlahka postali vaši ambasadorji, na ta način bodo za vas izvedeli še drugi. Enak izziv  je prav tako spremljanje novih investicijskih možnosti, ki se lahko pojavijo kadarkoli, le seznanjeni morate biti z njimi v trenutku, ko je novica še sveža.

Prihodnosti startupov ni svetla brez zanesljivega vpogleda v mnenja (prvih) kupcev, zato je takojšnja seznanjenost z njihovimi komentarji, predlogi ali težavami bistvena za razvoj produkta. Družabna omrežja so kanal, namenjen vzpostavljanju in grajenju odnosa s ciljno skupino, prodaja je tukaj drugotnega pomena. Kje se ciljna skupina pravzaprav zadržuje in kaj ji je pomembno? Na Twitterju npr. več kot polovica uporabnikov deli svoja mnenja o znamkah, le prisluhniti jim moramo znati.

Enako je tudi s spremljanjem konkurence, pri čemer lahko spletni media monitoring prihrani ogromno časa in energije, če bi želeli biti neprestano na sledi za vsakim korakom, ki ga naredi vaš konkurent.

Če za konec pogledamo še statistiko, ta v svetu startupov ni nič kaj spodbudna: uspe namreč le eden od desetih startupov. Največji pogoj za preživetje je seveda produkt, ki ga ljudje želijo in je primeren za prodajo na določenem tržišču. Hitro učenje iz lastnih napak je dobra popotnica, ki je lahko odločujoče pri iskanju zmagovalnega recepta za poslovni model vsakega startupa. Med obilico nalog, ki ji morajo biti startupi še kos, da preživijo na trgu, pa je nadobudno oko, ki spremlja spletno dogajanje 24 ur na dan, tudi ko spite.

Vas zanima spletni media monitoring? Obiščite www.mediatoolkit.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


PODIM 2025: vodilni startup in tehnološki dogodek

PODIM 2025: vodilni startup in tehnološki dogodek

Dogodek je prilagojen zagonskim podjetjem, vizionarskim vlagateljem, vodstvenim delavcem, ki razmišljajo o prihodnosti, ter vsem, ki so željni revolucionarnih idej in mreženja. Več >

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki