
Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu.
Bolj mediji, influencerji ali njihovi podporniki govorijo o startupu ali njegovem produktu, večje so možnosti za uspešnejšo kampanjo, ki posledično poveča možnosti za preživetje startupa.
Ko med seboj primerjamo število omemb štirih slovenskih trenutno aktualnih kampanj (Bluejay, PlantSitter, T-Holder in Ziggie Bag) na tej platformi za obdobje zadnjih 30 dni, lahko razberemo, da obstaja povezava med količino komunikacije znamke na spletu (share of voice) in zbranim denarjem na Kickstarterju. Spremljanje omemb se nanaša tako na objave na spletnih straneh medijev, družabnih omrežjih (zlasti na Facebook straneh in Twitter profilih), forumih in blogih v vseh jezikih. Gotovo k večji prepoznavnosti bistveno pripomorejo sponzorirane objave, za kar pa marsikaterim startupom primanjkuje sredstev. Kljub temu je ključno, da znajo prisluhniti svoji ciljni skupini, z njo zgraditi dolgotrajen odnos, slediti njeni komunikaciji ter prepoznati njene potrebe.
Zanimiv je tudi vpogled v to, koliko se danes na spletu piše o 10 najbolj uspešnih slovenskih kampanjah, ki so v lanskem letu uspele zbrati več kot 1,6 milijona dolarjev. Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu. Vsem znamkam je skupna največja aktivnost na Twitterju.
Vir slike: Mediatoolkit
Spremljanje največjih tiskanih medijev, televizijskih in radijskih postaj znotraj meja ene države je včasih zadostovalo za dobro obveščenost podjetij o tem, kaj se piše o njih. Pri startupih je slika bistveno drugačna. Ti se namreč šele prebijajo na trg in izkoriščajo druge kanale komunikacije. Splet je postal njihovo domače okolje in ker tako dober kot slab glas sežeta v deveto vas in še dlje, je seznanjenost z odzivi na startup nekje na Poljskem ali Japonskem enako pomembna, saj lahko startupi na ta način vzpostavijo stik z novim tržiščem. Ravno za ta namen razvite rešitve spletnega media monitoringa, globalno bolj poznane pod imenom social listening, uspešno dopolnjujejo in v nekaterih primerih povsem nadomeščajo do sedaj običajne prakse spremljanja medijev.
Pri vstopu na nova tržišča je smiselno poznati odgovor na vprašanje, kateri so vplivni posamezniki z velikim številom sledilcev, ki bi lahko pripomogli k večji prepoznavnosti vašega startupa. Če z njimi vzpostavite stik in jih navdušite za svojo rešitev, bodo zlahka postali vaši ambasadorji, na ta način bodo za vas izvedeli še drugi. Enak izziv je prav tako spremljanje novih investicijskih možnosti, ki se lahko pojavijo kadarkoli, le seznanjeni morate biti z njimi v trenutku, ko je novica še sveža.
Prihodnosti startupov ni svetla brez zanesljivega vpogleda v mnenja (prvih) kupcev, zato je takojšnja seznanjenost z njihovimi komentarji, predlogi ali težavami bistvena za razvoj produkta. Družabna omrežja so kanal, namenjen vzpostavljanju in grajenju odnosa s ciljno skupino, prodaja je tukaj drugotnega pomena. Kje se ciljna skupina pravzaprav zadržuje in kaj ji je pomembno? Na Twitterju npr. več kot polovica uporabnikov deli svoja mnenja o znamkah, le prisluhniti jim moramo znati.
Enako je tudi s spremljanjem konkurence, pri čemer lahko spletni media monitoring prihrani ogromno časa in energije, če bi želeli biti neprestano na sledi za vsakim korakom, ki ga naredi vaš konkurent.
Če za konec pogledamo še statistiko, ta v svetu startupov ni nič kaj spodbudna: uspe namreč le eden od desetih startupov. Največji pogoj za preživetje je seveda produkt, ki ga ljudje želijo in je primeren za prodajo na določenem tržišču. Hitro učenje iz lastnih napak je dobra popotnica, ki je lahko odločujoče pri iskanju zmagovalnega recepta za poslovni model vsakega startupa. Med obilico nalog, ki ji morajo biti startupi še kos, da preživijo na trgu, pa je nadobudno oko, ki spremlja spletno dogajanje 24 ur na dan, tudi ko spite.
Vas zanima spletni media monitoring? Obiščite www.mediatoolkit.com.