Poslovna ideja, problem, rešitev

Temelj uspešnega podjetja je problem, ne rešitev. (vir slike: Bigstockphoto)

Temelj uspešnega podjetja je problem, ne rešitev

Med dobrimi in odličnimi podjetji obstaja ključna razlika: reševanje resničnega problema. Najuspešnejša podjetja so svoje delovanje oblikovala okoli ene same ideje, problema, ki ga rešujejo z jasno, učinkovito in večkrat preverjeno rešitvijo.
Poslovna ideja, problem, rešitev

Temelj uspešnega podjetja je problem, ne rešitev. (vir slike: Bigstockphoto)

Preden torej zapravite vse svoje prihranke in pridobljena sredstva za lansiranje svojega izdelka ali storitve, morate najprej preveriti, ali je problem, ki ga želite reševati, resničen, pereč in konec koncev smiseln.

Pri ugotavljanju, ali je vaš problem primeren za reševanje, vam lahko pomaga naslednjih pet lastnosti odličnih problemov in rešitev.

  1. Povezuje cilj, motivacijo in oviro

Oglejmo si primer: Cilj podjetja Airbnb je ustvarjanje celostnih popotniških doživetij. Motivacija, ki se skriva za tem ciljem, je ustvarjanje izvirnih spominov in zanimivih zgodb. Oviro je predstavljal otežen dostop do takšnih izkušenj, saj potrošnikom ni bila na voljo učinkovita platforma, s pomočjo katere bi lahko izstopili iz tradicionalne hotelske ponudbe.

Rešitev za problem je na podlagi takšnega opisa pravzaprav preprosta, kajne?

Ključnega pomena je, da ima vaš problem omenjene tri sestavne dele. Brez cilja problem sploh ne obstaja. Če niste motivirani, zakaj bi sploh reševali problem? Problem brez ovire pa pravzaprav sploh ni problem in tako ne potrebuje rešitve.

Naslednji korak je potrditev problema. Veliko podjetnikov to fazo preskoči, kar pa lahko vodi v neuspeh.

Ali se ljudje sploh soočajo z izbranim problemom? Ali jih vodi podobna motivacija kot vas? Ali jih pri reševanju problema resnično ovira prepoznana ovira? Tudi če ste na vsa vprašanja odgovorili pritrdilno, se morate nato vprašati, ali je vaša ciljna publika dovolj velika, da lahko vaše podjetje uspe.

Nekaj načinov, kako lahko potrdite svojo idejo, je predstavljenih v prispevku Kako se lotiti razvoja poslovne ideje?

Delitev problema na osnovne komponente vam omogoča tudi nov vpogled v stanje na trgu. Tam se ne boste soočili le s podjetji, ki ponujajo podobne izdelke ali storitve, pač pa boste tekmovali tudi z vsemi drugimi možnimi načini za reševanje izbranega problema. Pri tem gre lahko za telefonski klic, brskanje po spletu, kratek opravek ali popolno neaktivnost. Tudi ignoriranje problema je pravzaprav rešitev. Pogosto boste z največjimi izzivi soočeni prav na področju navad in vedenja uporabnikov.

Poslovna ideja, problem, rešitev

Problem mora združevati cilj, motivacijo in oviro. (Vir slike: Pixabay)

  1. Spreminja vedenje oziroma navade – vendar ne pretirano

»Ko gre za nov izdelek ali novo storitev, rezultati sledijo obliki obrnjene črke U. Če je novost preveč nenavadna, neznana in čudna, je lahko preveč zapletena. Če pa je novost pravzaprav enaka že obstoječim rešitvam, je dolgočasna in ne spodbuja spremembe vedenja. Med tema skrajnostma se skriva uspeh,« pravi profesor Jonah Burger.

Marsikateri podjetnik se pretirano osredotoča na oblikovanje popolnoma inovativnega izdelka ali storitve, vendar lahko na takšen način razburi, zmede in posledično odvrne stranke.

Spreminjanje vedenja lahko traja leta. Ko razmišljate o novem izdelku, se osredotočite na najenostavnejši način reševanja izbranega problema, ki od ciljne publike zahteva minimalne spremembe. Dobro definiran problem ponavadi ne zahteva zapletene rešitve.

  1. Prestane preizkus nepomembnosti

Pri zaganjanju podjetja se morate zavedati, da celoten proces od doseganja ujemanja med produktom in trgom do oblikovanja zveste ciljne publike ter komercialnega uspeha v večini primerov traja vsaj nekaj let. Zato ne oblikujte rešitev, ki naslavljajo le trenutne probleme.

Razmišljati morate o silah na trgu, novih tehnologijah, ki postajajo vedno bolj razširjene, spreminjanju navad potrošnikov, novih potrebah in zunanjih silah, ki spreminjajo poslovno okolje. Vaš problem in njegova rešitev se bosta prisiljena prilagajati tudi vsem tem dejavnikom.

Najpreprostejši preizkus pomembnosti oziroma relevantnosti problema je vprašanje, ali bo izbrani problem smiselno reševati čez pet let.

Poslovna ideja, problem, rešitev

Rešitev izbranega problema mora biti dolgoročno prilagodljiva. (Vir slike: Bigstockphoto)

  1. Ima osebni pomen za vas

»Zakaj prav vi?«

Če si sami ne boste zastavili tega vprašanja, vas bodo z njim gotovo soočili vaši investitorji. Ekipa je tretji najpomembnejši dejavnik neuspeha zagonskih podjetij, zato se morate resno posvetiti zastavljenemu vprašanju.

Pri tem sta pomembna dva vidika:

Prvič, predanost. Zagon podjetja vam bo vzel veliko več časa, denarja, truda in energije, kot si predstavljate. Ekipa mora redno in iskreno usklajevati svoja pričakovanja, motivacijo in zadolžitve – najbolje je, da pomembne stvari zapišete in po potrebi spreminjate.

Drugič, znanja, veščine in kompetence. Zakaj bi vlagatelj investiral v vas, če lahko namesto tega podpre izobraženo in kompetentno ekipo? Katere posebne prednosti mu lahko ponudite? Če na to vprašanje ne morete odgovoriti, se posvetite svoji ekipi. Poiščete lahko tudi pomoč izkušenega svetovalca oziroma strokovnjaka z določenega področja.

  1. Ustvari celoto, ki presega seštevek sestavnih delov

Če svoje podjetje utemeljite na problemu, ne na rešitvi, ustvarite smoter. Na njegovi podlagi lahko prilagajate svoj izdelek in blagovno znamko. Vaše podjetje se tako osredotoči na vizijo, vaša strategija, izdelek, sporočila in trženje pa se držijo rdeče niti, ki ohranja vaš fokus.

Vprašajte se, ali ljudje verjamejo v reševanje izbranega problema in ali sta vaš namen in vizija smiselna.

Če boste v svoje razmišljanje vključili predstavljene lastnosti problemov, ki jih je smiselno reševati, boste hitro presegli svoje tekmece ter oblikovali nov pristop, jezik in vizijo za svoje podjetje. Zato začnite razmišljati o problemih – rešitve se bodo hitro pojavile.

Vir: Medium

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Več >

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Več >

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Več >

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Več >

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Več >

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Več >

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Več >

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Več >

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Več >

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki