
Se pripravljate na razgovor za službo? Preverite naslednja vprašanja, ki jih kandidatom zastavljajo uspešni podjetniki. (Vir slike: Pixabay)
Nekatera zanimiva in nenavadna vprašanja, ki jih uspešni direktorji in kadroviki postavljajo potencialnim novim zaposlenim, smo že našteli v prispevku Kako uspešni direktorji izbirajo nove kadre. V nadaljevanju predstavljamo še nekaj vprašanj, ki jih lahko delodajalci uporabite na razgovorih za službo, iskalci zaposlitve pa boste morda premislili, kako bi sami odgovorili.
1. Kdaj ste začeli opravljati prvo plačano službo?
Hannah Paramore, direktorica oglaševalskega podjetja Paramore, pravi, da je to eno njenih najljubših vprašanj: »Zanima me, kakšni sta delovna etika in neodvisnost kandidatov. Opravljanje različnih del, da so lahko dokončali srednjo šolo ali študij, kaže na visoko stopnjo osebne odgovornosti kandidatov. Všeč so mi posamezniki, ki so do uspeha prišli s sestavljanjem različnih vidikov.«
Vir slike: Business Insider.
2. Kakšna je vaša motivacija, da zjutraj vstanete iz postelje?
Soustanovitelj in direktor podjetja Animoto Brad Jefferson potencialnim novim zaposlenim rad zastavi to vprašanje, saj mu pomaga razumeti njihove interese in način delovanja.
Po njegovem mnenju je pomembno, da nadrejeni razumejo, kaj motivira njihove zaposlene, »saj se vsako podjetje sooča tudi s težkimi časi, v katerih morajo biti zaposleni še bolj motivirani kot ponavadi«. Ob tem pravi še, da je služba lahko zabavna tudi v težkih časih, če zaposleni stremijo k skupnemu cilju in se medsebojno spodbujajo.
Vir slike: Business Insider.
3. Če bi ljudi, ki vas poznajo, prosil, naj vas opišejo s tremi pridevniki, kako bi odgovorili?
Michelle Peluso, ki se v okviru podjetja Technology Crossover Ventures ukvarja s tveganim kapitalom, meni, da je to vprašanje veliko bolj koristno kot tradicionalno »Kakšne so vaše prednosti?«.
Kandidatu tako pove: »Predstavljajte si, da sem o vas povprašala različne ljudi: fanta, ki vam dostavlja pico; vaše nedavne sodelavce; osebo, ki vas resnično ne mara; vašega najboljšega prijatelja iz srednje šole; sosedo vaše mame; vašo vzgojiteljico; vašo profesorico matematike iz srednje šole, ki vas je oboževala; in vašega zadnjega šefa. Kako bi odgovorili, če bi jih prosila, naj vas opišejo s tremi pridevniki?«
Če kandidat našteje samo pozitivne pridevnike, ga M. Peluso opozori, da skupina vključuje tudi ljudi, ki niso preveč navdušeni nad njim.
Vir slike: Business Insider.
4. Povejte mi zgodbo o svojih predhodnih uspehih, izzivih in odgovornostih.
Lonna Jaffa iz podjetja Syncsoft na vsakem razgovoru zanima, kako dobro kandidat pripoveduje zgodbe. Pripovedovanje zgodb je po njegovem mnenju eno najpomembnejših orodij za komunikacijo: »V poslovnem svetu je oblikovanje privlačne zgodbe neprecenljivo za motivacijo ekupe, razlago strateških prioritet na razumljiv način in predstavljanje kompleksnih idej strankam in potencialnim strankam. Uspešni vodilni kadri so dobri pripovedovalci, zato je pomembno, da zaposleni izpopolnijo to veščino že na začetku svoje poklicne poti.«
Jaffe pravi, da je sam spoznal pomembnost pripovedovanja zgodb že v mladih letih, ko je delal v podjetju IBM: »Pripovedovanje zgodb je posebej pomembno v tehnološki industriji, saj je lahko tehnologija izjemno kompleksna, ljudi pa tehnični detajli pogosto dolgočasijo.«
Vir slike: Business Insider.
5. Opišite svojo izkušnjo sodelovanja pri projektu od začetka do konca.
Jess Levin, ustanoviteljica in direktorica podjetja Carats & Cake, ki se ukvarja s porokami, menda prav vsakemu kandidatu na razgovoru zastavi to vprašanje. »Sodelujemo z majhnimi podjetji, hkrati pa smo tudi sami zagonsko podjetje, zaradi česar iščemo posameznike, ki razumejo, kako opraviti veliko stvari z majhno ekipo,« razlaga.
Po njenem mnenju idealni odgovor na vprašanje ne obstaja, ceni pa kandidate, ki izražajo neodvisnost, proaktivno reševanje problemov in ponižnost. »Za majhne ekipe, kot je Carats & Cake, je izjemno pomembno, da so vsi člani ekipe predani našemu delovanju,« nadaljuje. »Občutek ponižnosti kaže na sposobnost delovanja v ekipi in pripravljenost na učenje iz napak.«
Vir slike: Business Insider.
6. Če bi se ponovno sestali čez eno leto in proslavili vaše uspešno leto na tem delovnem mestu, kaj smo dosegli skupaj?
Randy Garutti, direktor podjetja Shake Shack, pravi, da ga zanima, ali je kandidat »naredil domačo nalogo, ali resnično razume podjetje in delovno mesto … in si ga resnično želi. Kandidat mora imeti dovolj strateške vizije, da ne govori le o tem, kako dobro leto je za nami, temveč da v odgovor vključi tudi širšo sliko in razumevanje podjetja – in svoje razloge za prijavo na delovno mesto.«
Vir slike: Business Insider.
7. Kaj vam je najbolj všeč v vaši trenutni službi?
Becca Brown, soustanoviteljica podjetja Solemates, ki se ukvarja z izdelki za nego ženskih čevljev, pravi, da jo zanima, kaj kandidat rad počne. Tako ne dobi le vpogleda v njegovo osebnost, ampak spozna tudi, na katerem področju bi bil lahko uspešen: »Na splošno vsi dobro opravljamo naloge, pri katerih uživamo. Če lahko izkoristimo tisto, kar kandidat dejansko rad počne, bo kandidat zadovoljen, podjetje pa uspešno.«
Vir slike: Business Insider.
8. Kaj bi storili, če bi se zgodila zombi apokalipsa?
To vprašanje morda zveni smešno, vendar pa čaka prav vsakega potencialnega novega zaposlenega v prehranski franšizi Capriotti’s Sandwich Shop. Direktorica podjetja Ashley Morris pravi, da tako hitro izve, kako kandidati reagirajo v stresni situaciji: »Vprašanje seveda nima enega samega pravilnega odgovora, zanimivo pa je slišati mnenje kandidatov in opazovati njihovo razmišljanje. Odgovor nam predstavi osebnost posameznika, kaj je zanj pomembno, kakšne so njegove vrednote in ali se bo vključil v našo kulturo.«
Vir slike: Business Insider.
9. Kladivo in žebelj staneta 1,1 dolarja. Kladivo stane točno en dolar več od žeblja. Koliko stane žebelj?
Jeff Zwelling iz podjetja ZipRecruiter kandidate rad vrže iz tira s takšnimi matematičnimi ugankami ali podobnimi vprašanji. Nekateri kandidati nemudoma odgovorijo »10 centov«, kar je seveda nepravilen odgovor. Zwelling pravi, da ni nujno, da kandidat odgovori pravilno (5 centov), želi pa ga spodbuditi k vsaj minimalnemu razmisleku.
Vir slike: Business Insider.
10. Če bi bili svetovalec, kaj bi pisalo na vaših vratih?
George E. Michel, direktor podjetja Boston Market, potencialnim kadrom zastavi to vprašanje, da bi videl, na katerem področju so uspešni in katere značilnosti ali izkušnje se jim zdijo pomembne. Pri kandidatih išče navdušenje nad blagovno znamko in sposobnost obrazložitve razlogov za navdušenje. Poleg tega so seveda pomembne tudi relevantne izkušnje in stabilnost.
Vir slike: Business Insider.
11. Kateri je vaš najljubši citat?
Karen Davis iz podjetja Hasbro, znanega po igračah in igrah, išče kadre »z resničnim smislom za strast in smoter«. Zapisano vprašanje ji pomaga pri ugotavljanju, kakšne osebe so kandidati in kakšne so njihove vrednote. Tudi to vprašanje seveda nima enega samega pravilnega odgovora, pomembno pa je, da kandidati odgovorijo na vprašanje.
»Če se spomnite največjih svetovnih voditeljev, so nam v spominu najbolj ostali tisti, ki so poskušali spremeniti svet,« pravi K. Davis. Želi si, da bi njeni zaposleni sledili zgledu teh velikih zgodovinskih osebnosti: »Želim spoznati nekoga, ki išče vire navdiha.«
Vir slike: Business Insider.
12. Kdo so člani vaše ekipe? Pripovedujte mi o njih.
Ko želi Jim Ayres iz podjetja Amway North America preveriti čustveno inteligentnost potencialnih vodilnih kadrov, jih povpraša o družinah njihovih sodelavcev, o njihovem načinu delovanja in njihovih pogostih ovirah. »Vprašanje se morda zdi čudno,« pravi Ayres, »vendar je lahko dober indikator čustvene inteligentnosti, še posebej če kandidat pozna odgovore.«
Vir slike: Business Insider.
13. Kdo je najboljši na svetu na vašem področju?
Drew Houston, 33-letni milijarder in ustanovitelj Dropboxa, kandidatom za službo rad postavi naslednja vprašanja:
Kdo je najboljši na svetu na vašem področju?
Kdo vpliva na vas?
Kaj ste se naučili v zadnjem letu?
Če bi se lahko pogovorili z 10 let mlajšo različico samega sebe, kakšen nasvet bi si dali?
Katere pomembne stvari ste se naučili?
Houston pravi, da na podlagi teh vprašanj hitro ugotovi, ali je kandidat pripravljen na stalno izpopolnjevanje: »Privlačijo me ljudje, ki imajo resnično radi svoj poklic, svoje področje, ki se stalno izboljšujejo in ki jih zanima razlika med kvaliteto in odličnostjo.«
Vir slike: Business Insider.
14. Kako bi ustvarjali dobiček s stojnico s sladoledom v newyorškem parku Central Park?
Yasmin Green, vodja raziskovanja in razvoja v podjetju Jigsaw, tehnološkem inkubatorju podjetja Alphabet, želi zaposlovati ustvarjalne in neodvisne mislece, zato jih sooči z izzivom upravljanja imaginarne stojnice s sladoledom.
»Zanima me, kako se posamezniki soočijo z dvoumnostjo in ali se lahko med razmišljanjem tudi zabavajo. Da bi dobili službo pri Googlu, pa morajo kandidati poskušati tudi izzvati celotno premiso vprašanja,« še dodaja.
Vir slike: Business Insider.
15. Opišite, kako ste izboljšali kariero štirih posameznikov.
Jay Parikh, vodja inženiringa in infrastrukture pri Facebooku, je zapisal, da Facebook preizkuša kandidate za službo tudi na področju njihove sposobnosti upravljanja in prilagajanja ekipnega okolja. Po njegovem mnenju lahko na podlagi tega vprašanja izločijo sebične posameznike, ki skrbijo samo zase, in tiste, ki se stalno pritožujejo.
»Uspešni kandidati morajo jasno izkazovati, da so njihove prioritete podjetje, ekipa in lastna korist – v tem zaporedju,« še razloži.
Vir slike: Business Insider.
16. Kako ste vplivali na svojo prejšnjo organizacijo?
Marla Malcolm Beck, direktorica podjetja za prodajo luksuznih kozmetičnih izdelkov Bluemercury, je omejila razgovore za službo na 7 do 10 minut. Njeno najljubše vprašanje se ukvarja s tem, kakšen vpliv so imeli kandidati na svoje prejšnje delodajalce, organizacije.
»Pomembno je, da se posameznik zaveda svoje vloge pri nekem projektu; in glede na to, kako govori o njem, lahko hitro ugotovite, ali je bil sam odgovoren za opisane rezultate ali je šlo pravzaprav za nekaj, kar ga ni zadevalo.«
Vir slike: Business Insider.
Vir: Business Insider