
Andreea Gorbatal je raziskala skoraj 10 tisoč kampanj (Vir slike: IndieGoGo).
Ženske prek množičnega financiranja zberejo več sredstev kot moški. Razlog tiči v uporabi besed, pravi Andreea Gorbatal, asistentke na poslovni šoli Haas ameriške univerze Berkeley. Ugotavlja, da ženske pogosteje uporabljajo besede, ki izražajo pozitivna čustva, na primer navdušen(a), srečen (srečna), in glagole v množini, s čimer potencialnemu podporniku dajejo občutek, kot da so del kampanje. Njihovo opisovanje je tudi bolj slikovito.
Jezik je odločilen
Jezik, ki tvori nekakšno vez in zaupanje, ki daje občutek, da se ljudje ne trudijo zgolj zaradi denarja, je odločilen. Je tisti, ki odloči, ali bo šel podpornik v tveganje ali ne, je prepričana Gorbatalova.
Raziskala je skoraj 10 tisoč kampanj, ki so potekale na platformi IndieGoGo med 2. februarjem in 25. decembrom 2015 – približno ena tretjina kampanj je bila povezana s tehnologijo – na čelu vseh kampanj pa je bila zgolj ena oseba.
Gorbatalova je pri vseh raziskovanih kampanjah uporabila enako tehniko, in sicer je vzela pod drobnogled kampanji, ki sta zbirali enako vsoto denarja za podobne namene in v podobnem obdobju, edina razlika pa je bil vodja kampanje – moškega ali ženskega spola. Pri določanju, ali je bila kampanja uspešna, je upoštevala doseg oziroma preseganje zastavljene vsote.
Ugotovila je, da kampanje, ki jih vodijo ženske, zberejo več sredstev kot tiste, na čelu katerih so moški. Zanimivo je tudi dejstvo, da so ženske podpornice bolj nagnjene k podpori projekta, za kateri stoji ženska.
Zakaj jezik igra tako pomembno vlogo: tradicionalni investitorji večinoma investirajo v projekte, ki bodo v prihodnosti (še bolj) dobičkonosni, investitorji na platformah za množično financiranje pa investirajo sredstva v projekte, ki jih vrednotijo zaradi družbenih ali kakšnih drugih razlogov, pravi Gorbatalova. In tisti, ki iščejo sredstva na tovrstnih platformah, morajo potencialne investitorje oziroma podpornike prepričati v moralno in družbeno vrednost njihovega produkta.
Moški poudarjajo denar, ženske pa višjo raven družbene povezanosti
Moški po njenih ugotovitvah bolj poudarjajo pomen denarja oziroma sredstev, medtem ko ženske bolj poudarjajo medosebno razumevanje in čustva ter višjo raven družbene povezanosti. Ugotavlja, da v kolikor je jezik na tovrstnih platformah pomemben, potem je pomemben tudi spol, ne glede na to, ali je spol pisca viden ali ne.