
Spletno oglaševanje
Oglaševanje na svetovnem spletu je v zadnjih nekaj letih najhitreje rastoči trend na področju marketinga. Po raziskavi Pricewaterhouse Coopers je v letu 2007 dosegel 26-% stopnjo rasti in znašal 21,2 milijard ameriških dolarjev. V 2008 pa je z 10,6-% rastjo dosegel 23,4 milijard dolarjev prometa.
Spletno oglaševanje ima za oglaševalce v primerjavi z uporabo ostalih medijskih kanalov veliko prednosti. Te so:
- cenovna dostopnost,
- učinkovitost, ki omogoča precizno ciljanje tržnih segmentov,
- popoln nadzor nad porabo sredstev ter
- natančno merjenje rezultatov oglaševanja.
Podjetja pri spremljanju oglaševalske kampanje izbirajo med kazalniki:
- PPC (pay-per-click),
- PPI (pay-per-impression),
- PPP (pay-per-play),
- PPA (pay-per-action) ipd.
Danes podjetja namenijo v povprečju med 3 % in 9 % sredstev marketinškega proračuna za spletno oglaševanje. Nekateri viri napovedujejo, da bo v letu 2011 spletni marketing v povprečju zavzemal 25 % celotnega tržnega proračuna podjetij. Omenjeni podatki veljajo za celoten svet. Pri nas pa na tem področju zaenkrat še precej zaostajamo.
The Internet is becoming the town square for the global village of tomorrow. ~Bill Gates
Oglaševalci se morajo poleg sredstev, ki so jih pripravljeni nameniti za spletni marketing, odločiti tudi med različnimi načini spletnega trženja. Poleg ”klasičnih” načinov spletnega marketinga, kot so oglasne pasice (bannerji), e-mail marketing in drugi, podjetja danes vedno več pozornosti ter sredstev namenjajo iskalnemu marketingu ter spletnemu socialnemu marketingu.
Iskalniški marketing
Iskalniški marketing je ena najučinkovitejših oblik spletnega oglaševanja. Pod iskalni marketing se uvrščata:
- SEM (Search Engine Marketing) ter
- SEO (Search Engine Optimization).
SEM pomeni zakup sponzoriranih povezav na iskalnikih, medtem ko SEO pomeni optimizacijo spletnih strani z namenom najvišjega pozicioniranja v rezultatih iskanja.
Pricewaterhouse Coopers je naznanil, da je iskalniški marketing (vključno s kontekstualnim sledenjem) dominiral v spletnem marketingu v zadnjem četrtletju 2008 s 46-% tržnim deležem. Samo iskalniški marketing je v tem obdobju zavzemal 42 % vsega spletnega marketinga. Na tem področju je zelo podobno tudi pri nas.
SEM (Search Engine Marketing)
Danes najbolj uporabljan iskalnik na svetu, Google, je glavni svetovni ponudnik sponzoriranih povezav. Sponzorirane povezave so tiste, ki se na Googlu med iskanjem pojavijo na skrajnem vrhu ter v skrajnem desnem stolpcu. Sestavljene so iz naslova, opisa ter povezave do spletne strani podjetja.
Oglaševanje na iskalnikih temelji na zakupu ključnih besed, katere oglaševalec izbere glede na svojo branžo in psihologijo ciljnih kupcev, ki iščejo informacije. Z uporabo modela PPC (pay-per-click) oglaševalec plača le takrat, kadar uporabnik klikne na njegov oglas, ne glede na število in pogostost prikazanega oglasa.
Cena PPC na Googlu je odvisna od izbire ključnih besed (keywords) ter tržnega povpraševanja po teh ključnih besedah. Podjetje, ki oglašuje, ima porabo sredstev v stalnem nadzoru in svoj oglas prikazuje izključno v svojem ciljnem segmentu uporabnikov spleta. S sponzoriranimi povezavami na iskalnikih lahko podjetja cenovno učinkovito dosegajo svojo ciljno populacijo ravno v tistem trenutku, ko uporabniki iščejo tiste storitve in proizvode, ki jih podjetje trži.
SEO (Search Engine Optimization)
SEO pomeni optimiziranje spletne strani podjetja, s ciljem doseči čim višjo pozicijo povezave spletne strani podjetja med rezultati iskanj na iskalniku. Te rezultate iskalnik prikaže pod sponzoriranimi oglasi in jih imenujemo ”organski” rezultati iskanja.
Viri potrjujejo, da 80 % vseh internetnih uporabnikov pri iskanju informacij dejansko zazna le prve tri prikazane rezultate na iskalnikih. Zato je za podjetje izrednega pomena, da njegova spletna stran pristane na enem od prvih treh mest v rezultatih iskanja. Opaženost na iskalnikih je še toliko večjega pomena za podjetja zato, ker je večji del iskanj povezan z nakupnimi odločitvami porabnikov.
Spletno socialno trženje
Spletno socialno trženje oziroma Social Media je najnovejši kanal spletnega marketinga, ki mu podjetja z vsakim dnem priznavajo večji pomen ter namenjajo večji del tržnega proračuna. EMarketer je v mesecu marcu letos naznanil rezultate raziskave, ki kažejo, da 63 % podjetij planira povečati proračun za spletno socialno trženje v letu 2009. Spletna Social Media je v vedno večji pozornosti podjetij predvsem zaradi vedenja potrošnikov in hitro rastočih trendov v zadnjih nekaj letih.
McCann je po izvedeni raziskavi v 2008 naznanil, da 73 % uporabnikov interneta prebira bloge, 36 % jih ima bolj pozitivno mnenje o tistih blagovnih znamkah, ki so vsebovani v blogih. Raziskava tudi potrjuje, da se je 57 % internetnih uporabnikov v letu 2008 pridružilo spletnemu socialnemu omrežju. Spletno socialno trženje je takorekoč edini pristop oglaševanja v tako nizkem stroškovnem razredu, ki zna oglaševalcu prinesti precej večjo količino prometa ter zvestih in hvaležnih uporabnikov kot ostale oblike spletnega oglaševanja.
Preberite tudi: Facebook oglaševanje.
V kategorijo oglaševanja na socialnih omrežjih spada široka paleta online kanalov. Ti vključujejo bloge, socialne medijske agregate ter spletne socialne networke kot sta Twitter ali Facebook.
Preko spletnih socialnih kanalov, kot so Stumbleupon, Digg, Del.icio.us in ostalih, podjetje lahko promovira svoje linke in vsebino. Prek spletnih socialnih omrežij kot so Linkedin, MySpace ali Facebook pa lahko zbira podatke svojih tržnih segmentov, kupcev in ”fanov”, svojim advokatom-porabnikom pa omogoči kanale za promocijo ter javno podporo podjetja.