Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Svetovni splet je od pojava televizije postal najpomembnejši komunikacijski medij, z njegovo uporabo pa so se spremenili tudi temelji trženja in oglaševanja. V tem članku si lahko preberete nekaj več o iskalniškem marketingu, SEO, SEM ter spletnem socialnem trženju.
Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Oglaševanje na svetovnem spletu je v zadnjih nekaj letih najhitreje rastoči trend na področju marketinga. Po raziskavi Pricewaterhouse Coopers je v letu 2007 dosegel 26-% stopnjo rasti in znašal 21,2 milijard ameriških dolarjev. V 2008 pa je z 10,6-% rastjo dosegel 23,4 milijard dolarjev prometa.

Spletno oglaševanje ima za oglaševalce v primerjavi z uporabo ostalih medijskih kanalov veliko prednosti. Te so:

  • cenovna dostopnost,
  • učinkovitost, ki omogoča precizno ciljanje tržnih segmentov,
  • popoln nadzor nad porabo sredstev ter
  • natančno merjenje rezultatov oglaševanja.

Podjetja pri spremljanju oglaševalske kampanje izbirajo med kazalniki:

  • PPC (pay-per-click),
  • PPI (pay-per-impression),
  • PPP (pay-per-play),
  • PPA (pay-per-action) ipd.

Danes podjetja namenijo v povprečju med 3 % in 9 % sredstev marketinškega proračuna za spletno oglaševanje. Nekateri viri napovedujejo, da bo v letu 2011 spletni marketing v povprečju zavzemal 25 % celotnega tržnega proračuna podjetij. Omenjeni podatki veljajo za celoten svet. Pri nas pa na tem področju zaenkrat še precej zaostajamo.

The Internet is becoming the town square for the global village of tomorrow. ~Bill Gates

Oglaševalci se morajo poleg sredstev, ki so jih pripravljeni nameniti za spletni marketing, odločiti tudi med različnimi načini spletnega trženja. Poleg ”klasičnih” načinov spletnega marketinga, kot so oglasne pasice (bannerji), e-mail marketing in drugi, podjetja danes vedno več pozornosti ter sredstev namenjajo iskalnemu marketingu ter spletnemu socialnemu marketingu.

Iskalniški marketing

Iskalniški marketing je ena najučinkovitejših oblik spletnega oglaševanja. Pod iskalni marketing se uvrščata:

  • SEM (Search Engine Marketing) ter
  • SEO (Search Engine Optimization).

SEM pomeni zakup sponzoriranih povezav na iskalnikih, medtem ko SEO pomeni optimizacijo spletnih strani z namenom najvišjega pozicioniranja v rezultatih iskanja.

Pricewaterhouse Coopers je naznanil, da je iskalniški marketing (vključno s kontekstualnim sledenjem) dominiral v spletnem marketingu v zadnjem četrtletju 2008 s 46-% tržnim deležem. Samo iskalniški marketing je v tem obdobju zavzemal 42 % vsega spletnega marketinga. Na tem področju je zelo podobno tudi pri nas.

SEM (Search Engine Marketing)

Danes najbolj uporabljan iskalnik na svetu, Google, je glavni svetovni ponudnik sponzoriranih povezav. Sponzorirane povezave so tiste, ki se na Googlu med iskanjem pojavijo na skrajnem vrhu ter v skrajnem desnem stolpcu. Sestavljene so iz naslova, opisa ter povezave do spletne strani podjetja.

Oglaševanje na iskalnikih temelji na zakupu ključnih besed, katere oglaševalec izbere glede na svojo branžo in psihologijo ciljnih kupcev, ki iščejo informacije. Z uporabo modela PPC (pay-per-click) oglaševalec plača le takrat, kadar uporabnik klikne na njegov oglas, ne glede na število in pogostost prikazanega oglasa.

Cena PPC na Googlu je odvisna od izbire ključnih besed (keywords) ter tržnega povpraševanja po teh ključnih besedah. Podjetje, ki oglašuje, ima porabo sredstev v stalnem nadzoru in svoj oglas prikazuje izključno v svojem ciljnem segmentu uporabnikov spleta. S sponzoriranimi povezavami na iskalnikih lahko podjetja cenovno učinkovito dosegajo svojo ciljno populacijo ravno v tistem trenutku, ko uporabniki iščejo tiste storitve in proizvode, ki jih podjetje trži.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO pomeni optimiziranje spletne strani podjetja, s ciljem doseči čim višjo pozicijo povezave spletne strani podjetja med rezultati iskanj na iskalniku. Te rezultate iskalnik prikaže pod sponzoriranimi oglasi in jih imenujemo ”organski” rezultati iskanja.

Viri potrjujejo, da 80 % vseh internetnih uporabnikov pri iskanju informacij dejansko zazna le prve tri prikazane rezultate na iskalnikih. Zato je za podjetje izrednega pomena, da njegova spletna stran pristane na enem od prvih treh mest v rezultatih iskanja. Opaženost na iskalnikih je še toliko večjega pomena za podjetja zato, ker je večji del iskanj povezan z nakupnimi odločitvami porabnikov.

Spletno socialno trženje

Spletno socialno trženje oziroma Social Media je najnovejši kanal spletnega marketinga, ki mu podjetja z vsakim dnem priznavajo večji pomen ter namenjajo večji del tržnega proračuna. EMarketer je v mesecu marcu letos naznanil rezultate raziskave, ki kažejo, da 63 % podjetij planira povečati proračun za spletno socialno trženje v letu 2009. Spletna Social Media je v vedno večji pozornosti podjetij predvsem zaradi vedenja potrošnikov in hitro rastočih trendov v zadnjih nekaj letih.

McCann je po izvedeni raziskavi v 2008 naznanil, da 73 % uporabnikov interneta prebira bloge, 36 % jih ima bolj pozitivno mnenje o tistih blagovnih znamkah, ki so vsebovani v blogih. Raziskava tudi potrjuje, da se je 57 % internetnih uporabnikov v letu 2008 pridružilo spletnemu socialnemu omrežju. Spletno socialno trženje je takorekoč edini pristop oglaševanja v tako nizkem stroškovnem razredu, ki zna oglaševalcu prinesti precej večjo količino prometa ter zvestih in hvaležnih uporabnikov kot ostale oblike spletnega oglaševanja.

Preberite tudi: Facebook oglaševanje.

V kategorijo oglaševanja na socialnih omrežjih spada široka paleta online kanalov. Ti vključujejo bloge, socialne medijske agregate ter spletne socialne networke kot sta Twitter ali Facebook.

Preko spletnih socialnih kanalov, kot so Stumbleupon, Digg, Del.icio.us in ostalih, podjetje lahko promovira svoje linke in vsebino. Prek spletnih socialnih omrežij kot so Linkedin, MySpace ali Facebook pa lahko zbira podatke svojih tržnih segmentov, kupcev in ”fanov”, svojim advokatom-porabnikom pa omogoči kanale za promocijo ter javno podporo podjetja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Več >

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Več >

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Več >

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Več >

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Več >

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Več >

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Več >

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Več >

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Več >

Oznake:, , , , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki