
MP intervju: Alfred Vešligaj – Informacijski atelje d. o. o.
Kako bi z dvema stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komparativne prednosti?
Informacijski atelje je podjetje specializirano za inovativne spletne rešitve, naše ključne kompetence pa so s področja marketinga s spletnimi igrami.
Kako si prišel do ideje?
S tržnimi raziskavami, saj je konkurenca na področju IT zelo močna in podjetje potrebuje specializirana znanja.
Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?
Možnost udejanjanja lastnih idej.
S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?
Financiranje razvoja, saj smo začeli poslovati med recesijo – in še vedno smo na začetku podjetniške poti.:)
Spletna stran | www.atelje.info |
Starost | 35 let |
Dejavnost | Informacijske tehnologije |
Pravna oblika | Družba z omejeno odgovornostjo |
Število sodelavcev | 1 (redno), 3 (zunanji) |
Logotip |
Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?
Udeležil sem se veliko delavnic s področja marketinga in prodaje, ostala znanja sem nabral že v prejšnjih službah in s freelance delovanjem.
Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?
Osnovno dejavnost sem dovolj dobro poznal iz freelance obdobja, za vsak projekt pa naredim kakovostno analizo trga in poslovni načrt.
Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?
- Veze in poznanstva,
- dober marketing,
- inovativnost in kakovost.
Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?
Zelo različne, povsem odvisno od izdelka; npr. pri spletnih straneh so zelo nizke, pri namenski programski opremi ali prodaji IT izdelkov pa so lahko tudi zelo visoke.
Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?
Sklepanja poslovnih dogovorov brez pogodb in prevzemanja poslov brez predplačila.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?
Vse je še odprto, trudimo pa se pridobiti čim več referenc s področja marketinških spletnih iger.
Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.
Mislim, da se pravi podjetnik ne ravna po “fortune cookie” nasvetih. Vsak podjetnik in vsako podjetje je povsem individualno, zato mora biti tako tudi svetovanje. Podjetniki pa tudi nismo ravno znani po upoštevanju nasvetov.
Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?
Do konca leta planiramo zagnati naš nagrajeni projekt, marketinško spletno igro AwardSoccer. Petletni načrti pa v IT niso realni, saj tehnološka generacija traja 18 mesecev.
Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?
Osnova podjetništva je iskanje priložnosti in te obstajajo ne glede na stanje trgov; trenutni pogoji pa so težji zaradi finančne krize, saj je težko pridobiti zagonski kapital za projekte. Klasična podjetniška pot – začeti z idejo in brez sredstev za uresničitev – pa je vedno ena od najtežjih.