MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija

Podjetniška pot zahteva veliko vloženega truda in delovne energije, seveda pa ob tem ne gre izvzeti sposobnosti inovativnega razmišljanja in reševanja težav izven rigidnih okvirov. Več o tem si preberite v intervjuju z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.
MP intervju: Blaž Kos - Start:up Slovenija

MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija (Vir slike: blazkos.si)

O tem, ali so tisti resnično najboljši načini, da pridemo do odlične ideje, spontani ali sistematični, kakšna je sama vrednost poslovne ideje in drugih faktorjev v procesu njene realizacije ter kako najti svojo pot do izjemnega podjetniškega uspeha, smo se pogovarjali z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.

Kateri so tisti najboljši načini, da pridemo do poslovne ideje?

Obstajata dve tipični poti, kako do poslovne ideje. Prva pot je spontana pot – to je tudi najboljša pot. Spontana pot pomeni, da se ne spomniš poslovne ideje, vendar jo opaziš v procesu delovanja (v osebnem ali poslovnem življenju).

Skoraj nujno pri spontanih idejah je, da imamo določeno branžno znanje in tako znotraj branže že poznamo trende, imamo socialno mrežo, potencialne dobavitelje, kupce ipd. Ko smo eksperti v določeni branži, namreč veliko lažje opazimo probleme, paradigme in niše.

Tako tudi nastane večina podjetij; nekdo je zaposlen v nekem večjem podjetju, raziskovalni organizaciji ali kje drugje ter opazi poslovno priložnost v smislu »tega pa še ni na trgu«, naša branža pa to krvavo potrebuje. Na podoben način nastajajo tudi podjetja, ki so lokalne kopije uspešnih podjetij iz drugih razvitejših držav (t. i. »copy cat« podjetja).

Druga pot do poslovne ideje je sistematično iskanje poslovne ideje. V svet podjetništva in do poslovne ideje v tem primeru ne pridemo spontano, vendar se zavestno odločimo, da bomo našli dobro poslovno idejo. Tak pristop je veliko težji, vseeno pa je izvedljiv. Pri tem je pomembno, da se ne osredotočamo na ideje, temveč predvsem na probleme, s katerimi se soočajo potencialni kupci.

Prava poslovna priložnost je rešitev dejanskega problema, z ustrezno rešitvijo, za katero so ljudje (ali organizacije) pripravljeni plačati. No, lahko pa na drugi strani ljudem prodajamo tudi sanje.

Lahko na tem mestu torej uporabimo t. i. »the lean start-up« koncept?

Da. Tovrstno sistematično iskanje poslovne ideje je najbolj smiselno po t. i. »the lean startup« konceptu, kar pomeni, da v naslednjem koraku, ko zaznamo dovolj velik problem, skupaj s potencialnimi strankami (t. i. customer discovery proces) razvijemo ustrezno rešitev. To pomeni, da pot do prave ideje ni enkraten dogodek, vendar dolgotrajen proces, v tesnem sodelovanju z deležniki. V podjetništvu torej uspejo tisti, ki so pripravljeni vložiti dovolj energije in vztrajnosti v to, da skozi sistematičen proces, ki lahko traja tudi leta, razvijejo pravo poslovno idejo.

Kolikšna je torej vrednost same poslovne ideje in kakšna je pomembnost drugih faktorjev v procesu njene optimalne realizacije?

Pridemo do pomembnega dejstva, da ideje niso same po sebi vredne nič, bistvena je njihova realizacija; to pa pomeni trdo delo, izjemen intelektualni napor, velik vložek časa in energije ter pravilen pristop. Če gremo še korak nazaj, je temelj celotnega procesa prava ekipa. Podjetništvo je timski šport, kjer potrebujemo kompetentno interdisciplinarno ekipo, saj se le tako lahko razvijejo najboljše rešitve.

Za uspešen razvoj poslovne ideje je danes izjemno pomembna tudi čim hitrejša konkretizacija. V podjetniškem žargonu je to »minimalno sprejemljiv produkt« (t. i. MVP – minimum viable product), ki pomeni materializacijo koncepta ideje z najmanjšim možnim vložkom, pri čemer se lahko začnemo učiti o trgu in naših kupcih. Na srečo imamo danes izjemno veliko tehnologij, ki nam omogočajo hitro snovanje konceptov, prototipiranje ter pridobivanje povratnih informacij s trga. Vse to so mehanizmi, ki nas lahko relativno hitro in poceni pripeljejo do prave poslovne ideje; to je tiste ideje, za katero so ljudje dejansko pripravljeni plačati.

In še nekaj misli ter podjetniških nasvetov za konec?

Če se lotimo sistematičnega razvoja idej in začnemo iskati potencialne probleme, ki bi jih bilo vredno rešiti, se lahko najprej vprašamo, s katerimi problemi se soočamo sami, pa še niso rešeni, razmišljamo o prihodnosti, kako bo svet zgledal čez nekaj 10 let, razmišljamo o branžah, ki so nam blizu, svojih kompetencah, na katerih bi lahko zgradili podjetje, pomembni pa so tudi radovednost, spraševanje, poslušanje, opazovanje ipd.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Lahko razmišljamo tudi o tem, kako izboljšati obstoječe izdelke, kako povezati več rešitev z različnih področij, ali imamo kakšen hobi, ki ga lahko monetiziramo, in še bi lahko naštevali.

Dobra pot do poslovnih idej je tudi organiziranje srečanj možganskega viharjenja, brskanje po internetu, iskanje franšiz in potovanja. Skratka, če smo dovolj zavezani k podjetniški poti, bomo našli svojo in pravo pot do podjetniškega uspeha.

Blaž Kos ima tudi svoj spletni blog! Vabljeni k branju na blazkos.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Pri podjetju Mimateam so razvili nov produkt, Vitta Smile. Gre za pametni nastavek za zobno ščetko, ki uporabniku pomaga do boljših navad pri ščetkanju zob. Preberite več >>

Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar je podjetniški svetovalec in ustanovitelj podjetja Kibube, ki se ukvarja z maloprodajo gorniške opreme. Kako je prišlo do ustanovitve podjetja, kako se je le-to razvijalo skozi čas in kaj bi Rok svetoval mladim podjetnikom? Preberite več >>

Planet Care – startup, ki pomaga reševati problem mikroplastike v okolju

Planet Care – startup, ki pomaga reševati problem mikroplastike v okolju

Pri pranju perila se iz pralnega stroja v vodotoke in kasneje v morja in oceane sproščajo ogromne količine mikroplastike. Startup Planet Care je razvil poseben filter, ki rešuje ta problem, saj zadrži do 90 % teh delcev. Preberite več >>

UtaUta – unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke

UtaUta – unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke

Tri mlade arhitektke so ustanovile blagovno znamko UtaUta, ki ponuja unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke, izdelano iz kakovostnih materialov in prilagojeno željam naročnika. Preberite več >>

Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space je prva platforma tako v slovenskem kot svetovnem merilu, ki omogoča kratkoročno oddajanje in najem poslovnih prostorov vseh vrst. Deluje po podobnem principu kot Airbnb in tako omogoča mladim podjetnikom občutno znižanje začetnih stroškov, vezanih na najem poslovnega prostora. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Oznake: , , ,