MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija

Podjetniška pot zahteva veliko vloženega truda in delovne energije, seveda pa ob tem ne gre izvzeti sposobnosti inovativnega razmišljanja in reševanja težav izven rigidnih okvirov. Več o tem si preberite v intervjuju z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.
MP intervju: Blaž Kos - Start:up Slovenija

MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija (Vir slike: blazkos.si)

O tem, ali so tisti resnično najboljši načini, da pridemo do odlične ideje, spontani ali sistematični, kakšna je sama vrednost poslovne ideje in drugih faktorjev v procesu njene realizacije ter kako najti svojo pot do izjemnega podjetniškega uspeha, smo se pogovarjali z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.

Kateri so tisti najboljši načini, da pridemo do poslovne ideje?

Obstajata dve tipični poti, kako do poslovne ideje. Prva pot je spontana pot – to je tudi najboljša pot. Spontana pot pomeni, da se ne spomniš poslovne ideje, vendar jo opaziš v procesu delovanja (v osebnem ali poslovnem življenju).

Skoraj nujno pri spontanih idejah je, da imamo določeno branžno znanje in tako znotraj branže že poznamo trende, imamo socialno mrežo, potencialne dobavitelje, kupce ipd. Ko smo eksperti v določeni branži, namreč veliko lažje opazimo probleme, paradigme in niše.

Tako tudi nastane večina podjetij; nekdo je zaposlen v nekem večjem podjetju, raziskovalni organizaciji ali kje drugje ter opazi poslovno priložnost v smislu »tega pa še ni na trgu«, naša branža pa to krvavo potrebuje. Na podoben način nastajajo tudi podjetja, ki so lokalne kopije uspešnih podjetij iz drugih razvitejših držav (t. i. »copy cat« podjetja).

Druga pot do poslovne ideje je sistematično iskanje poslovne ideje. V svet podjetništva in do poslovne ideje v tem primeru ne pridemo spontano, vendar se zavestno odločimo, da bomo našli dobro poslovno idejo. Tak pristop je veliko težji, vseeno pa je izvedljiv. Pri tem je pomembno, da se ne osredotočamo na ideje, temveč predvsem na probleme, s katerimi se soočajo potencialni kupci.

Prava poslovna priložnost je rešitev dejanskega problema, z ustrezno rešitvijo, za katero so ljudje (ali organizacije) pripravljeni plačati. No, lahko pa na drugi strani ljudem prodajamo tudi sanje.

Lahko na tem mestu torej uporabimo t. i. »the lean start-up« koncept?

Da. Tovrstno sistematično iskanje poslovne ideje je najbolj smiselno po t. i. »the lean startup« konceptu, kar pomeni, da v naslednjem koraku, ko zaznamo dovolj velik problem, skupaj s potencialnimi strankami (t. i. customer discovery proces) razvijemo ustrezno rešitev. To pomeni, da pot do prave ideje ni enkraten dogodek, vendar dolgotrajen proces, v tesnem sodelovanju z deležniki. V podjetništvu torej uspejo tisti, ki so pripravljeni vložiti dovolj energije in vztrajnosti v to, da skozi sistematičen proces, ki lahko traja tudi leta, razvijejo pravo poslovno idejo.

Kolikšna je torej vrednost same poslovne ideje in kakšna je pomembnost drugih faktorjev v procesu njene optimalne realizacije?

Pridemo do pomembnega dejstva, da ideje niso same po sebi vredne nič, bistvena je njihova realizacija; to pa pomeni trdo delo, izjemen intelektualni napor, velik vložek časa in energije ter pravilen pristop. Če gremo še korak nazaj, je temelj celotnega procesa prava ekipa. Podjetništvo je timski šport, kjer potrebujemo kompetentno interdisciplinarno ekipo, saj se le tako lahko razvijejo najboljše rešitve.

Za uspešen razvoj poslovne ideje je danes izjemno pomembna tudi čim hitrejša konkretizacija. V podjetniškem žargonu je to »minimalno sprejemljiv produkt« (t. i. MVP – minimum viable product), ki pomeni materializacijo koncepta ideje z najmanjšim možnim vložkom, pri čemer se lahko začnemo učiti o trgu in naših kupcih. Na srečo imamo danes izjemno veliko tehnologij, ki nam omogočajo hitro snovanje konceptov, prototipiranje ter pridobivanje povratnih informacij s trga. Vse to so mehanizmi, ki nas lahko relativno hitro in poceni pripeljejo do prave poslovne ideje; to je tiste ideje, za katero so ljudje dejansko pripravljeni plačati.

In še nekaj misli ter podjetniških nasvetov za konec?

Če se lotimo sistematičnega razvoja idej in začnemo iskati potencialne probleme, ki bi jih bilo vredno rešiti, se lahko najprej vprašamo, s katerimi problemi se soočamo sami, pa še niso rešeni, razmišljamo o prihodnosti, kako bo svet zgledal čez nekaj 10 let, razmišljamo o branžah, ki so nam blizu, svojih kompetencah, na katerih bi lahko zgradili podjetje, pomembni pa so tudi radovednost, spraševanje, poslušanje, opazovanje ipd.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Lahko razmišljamo tudi o tem, kako izboljšati obstoječe izdelke, kako povezati več rešitev z različnih področij, ali imamo kakšen hobi, ki ga lahko monetiziramo, in še bi lahko naštevali.

Dobra pot do poslovnih idej je tudi organiziranje srečanj možganskega viharjenja, brskanje po internetu, iskanje franšiz in potovanja. Skratka, če smo dovolj zavezani k podjetniški poti, bomo našli svojo in pravo pot do podjetniškega uspeha.

Blaž Kos ima tudi svoj spletni blog! Vabljeni k branju na blazkos.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje