MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija

Podjetniška pot zahteva veliko vloženega truda in delovne energije, seveda pa ob tem ne gre izvzeti sposobnosti inovativnega razmišljanja in reševanja težav izven rigidnih okvirov. Več o tem si preberite v intervjuju z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.
MP intervju: Blaž Kos - Start:up Slovenija

MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija (Vir slike: blazkos.si)

O tem, ali so tisti resnično najboljši načini, da pridemo do odlične ideje, spontani ali sistematični, kakšna je sama vrednost poslovne ideje in drugih faktorjev v procesu njene realizacije ter kako najti svojo pot do izjemnega podjetniškega uspeha, smo se pogovarjali z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.

Kateri so tisti najboljši načini, da pridemo do poslovne ideje?

Obstajata dve tipični poti, kako do poslovne ideje. Prva pot je spontana pot – to je tudi najboljša pot. Spontana pot pomeni, da se ne spomniš poslovne ideje, vendar jo opaziš v procesu delovanja (v osebnem ali poslovnem življenju).

Skoraj nujno pri spontanih idejah je, da imamo določeno branžno znanje in tako znotraj branže že poznamo trende, imamo socialno mrežo, potencialne dobavitelje, kupce ipd. Ko smo eksperti v določeni branži, namreč veliko lažje opazimo probleme, paradigme in niše.

Tako tudi nastane večina podjetij; nekdo je zaposlen v nekem večjem podjetju, raziskovalni organizaciji ali kje drugje ter opazi poslovno priložnost v smislu »tega pa še ni na trgu«, naša branža pa to krvavo potrebuje. Na podoben način nastajajo tudi podjetja, ki so lokalne kopije uspešnih podjetij iz drugih razvitejših držav (t. i. »copy cat« podjetja).

Druga pot do poslovne ideje je sistematično iskanje poslovne ideje. V svet podjetništva in do poslovne ideje v tem primeru ne pridemo spontano, vendar se zavestno odločimo, da bomo našli dobro poslovno idejo. Tak pristop je veliko težji, vseeno pa je izvedljiv. Pri tem je pomembno, da se ne osredotočamo na ideje, temveč predvsem na probleme, s katerimi se soočajo potencialni kupci.

Prava poslovna priložnost je rešitev dejanskega problema, z ustrezno rešitvijo, za katero so ljudje (ali organizacije) pripravljeni plačati. No, lahko pa na drugi strani ljudem prodajamo tudi sanje.

Lahko na tem mestu torej uporabimo t. i. »the lean start-up« koncept?

Da. Tovrstno sistematično iskanje poslovne ideje je najbolj smiselno po t. i. »the lean startup« konceptu, kar pomeni, da v naslednjem koraku, ko zaznamo dovolj velik problem, skupaj s potencialnimi strankami (t. i. customer discovery proces) razvijemo ustrezno rešitev. To pomeni, da pot do prave ideje ni enkraten dogodek, vendar dolgotrajen proces, v tesnem sodelovanju z deležniki. V podjetništvu torej uspejo tisti, ki so pripravljeni vložiti dovolj energije in vztrajnosti v to, da skozi sistematičen proces, ki lahko traja tudi leta, razvijejo pravo poslovno idejo.

Kolikšna je torej vrednost same poslovne ideje in kakšna je pomembnost drugih faktorjev v procesu njene optimalne realizacije?

Pridemo do pomembnega dejstva, da ideje niso same po sebi vredne nič, bistvena je njihova realizacija; to pa pomeni trdo delo, izjemen intelektualni napor, velik vložek časa in energije ter pravilen pristop. Če gremo še korak nazaj, je temelj celotnega procesa prava ekipa. Podjetništvo je timski šport, kjer potrebujemo kompetentno interdisciplinarno ekipo, saj se le tako lahko razvijejo najboljše rešitve.

Za uspešen razvoj poslovne ideje je danes izjemno pomembna tudi čim hitrejša konkretizacija. V podjetniškem žargonu je to »minimalno sprejemljiv produkt« (t. i. MVP – minimum viable product), ki pomeni materializacijo koncepta ideje z najmanjšim možnim vložkom, pri čemer se lahko začnemo učiti o trgu in naših kupcih. Na srečo imamo danes izjemno veliko tehnologij, ki nam omogočajo hitro snovanje konceptov, prototipiranje ter pridobivanje povratnih informacij s trga. Vse to so mehanizmi, ki nas lahko relativno hitro in poceni pripeljejo do prave poslovne ideje; to je tiste ideje, za katero so ljudje dejansko pripravljeni plačati.

In še nekaj misli ter podjetniških nasvetov za konec?

Če se lotimo sistematičnega razvoja idej in začnemo iskati potencialne probleme, ki bi jih bilo vredno rešiti, se lahko najprej vprašamo, s katerimi problemi se soočamo sami, pa še niso rešeni, razmišljamo o prihodnosti, kako bo svet zgledal čez nekaj 10 let, razmišljamo o branžah, ki so nam blizu, svojih kompetencah, na katerih bi lahko zgradili podjetje, pomembni pa so tudi radovednost, spraševanje, poslušanje, opazovanje ipd.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Lahko razmišljamo tudi o tem, kako izboljšati obstoječe izdelke, kako povezati več rešitev z različnih področij, ali imamo kakšen hobi, ki ga lahko monetiziramo, in še bi lahko naštevali.

Dobra pot do poslovnih idej je tudi organiziranje srečanj možganskega viharjenja, brskanje po internetu, iskanje franšiz in potovanja. Skratka, če smo dovolj zavezani k podjetniški poti, bomo našli svojo in pravo pot do podjetniškega uspeha.

Blaž Kos ima tudi svoj spletni blog! Vabljeni k branju na blazkos.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje