MP intervju: Borut Baričevič – Red Pitaya

Red Pitaya je visokotehnološki produkt slovenske ekipe inženirjev, ki zadnje dni kraljuje na Kickstarterju. V zgolj treh dneh je ekipa uspela doseči zastavljen cilj - zbrati 50 tisoč dolarjev, nič pa ne kaže na to, da bi se pri tem znesku že kaj kmalu ustavili!
KickStarter: Red Pitaya je izdelek slovenskih inženirjev

Prototip. (Vir slike: KickStarter)

Red Pitaya je visokotehnološki produkt, ki bi lahko imel izjemen vpliv na razvoj znanosti v prihodnjih letih: izredno bo namreč zmanjšal stroške dragih merilnih naprav in instrumentov, ki si jih marsikdo sedaj ne more privoščiti. Kako ste prišli na tako imenitno zamisel?

Pravzaprav je znanost samo eden od segmentov, na katere bo Red Pitaya imela vpliv. Dejansko bo vpliv bistveno širši. Naša vizija je ravno v tem, da presežemo meje raziskovalnih inštitucij. Omogočiti vsakomur, da se spozna in začne uporabljati tehnologije, ki so bile do včeraj rezervirane samo za raziskovalne inštitute in industrijo. V bistvu gre za demokratizacijo naprednih tehnologij.

Vaš produkt je bil na Kickstarterju odlično sprejet, že v treh dneh ste dosegli zastavljen cilj, 50 tisoč dolarjev. Slovenci v zadnjem času postajamo “svetovni prvaki” po številu uspešnih projektov na tej platformi, veseli nas, da glavnino produktov predstavljajo tehnološke inovacije. Kako to, da ste se odločili za tovrstno predstavitev trgu: je glavni motiv zbiranje denarja ali testiranje sprejemanja produkta na trgu?

Več v novički: Red Pitaya je izdelek slovenskih inženirjev

Pravzaprav oboje. Danes je zaradi stanja na finančnih trgih praktično nemogoče pridobiti bančna sredstva za obratni kapital. In prav zaradi tega je koncept crowdfundinga, kamor spada Kickstarter, dejansko revolucionaren.

Po drugi strani Kickstarter rešuje še en enako velik, morda še večji problem. Tendenca inženirjev in inženirskih startupov je, da ponavadi nesorazmerno veliko sredstev in lastne energije vložimo v razvoj novega izdelka, preden preverimo ali dejansko obstaja potreba po takem izdelku. Ga pilimo, izboljšujemo, optimiziramo do onemoglosti, da bo le najboljši. Najboljši po naših, inženirskih kriterijih seveda. Ne vprašamo pa se, ali izdelek dejansko rešuje probleme in bolečine potencialnih kupcev. Kickstarter je izvrstna platforma, da preveriš to ključno dimenzijo.

Pri projektu sodeluje tudi Rok Uršič, ki ga poznamo iz uspešnega tehnološkega podjetja Instrumentation Technologies, pomaga vam kot sponzor in mentor. Iz kje prihaja ostala ekipa, kakšno je vaše zaledje?

Projekt Red Pitaya je bil začet in inkubiran v podjetju Instrumentation Technologies, celotna ekipa prihaja iz podjetja. Zgodba, kako je do tega prišlo, je malo daljša.

Ustanovitelj in direktor podjetja Rok Uršič je konec leta 2012 sprožil iniciativo 913, ki je bila predstavljena vsem zaposlenim v podjetju. Njegov motiv je bil, da do septembra 2013 (od tod tudi ime Projekt 913) odgovorimo na vprašanje, ali je podjetje Instrumentation Technologies sposobno ponoviti ali doprinesti k tehnološkemu preboju, kot ga je izvedlo pred 10 leti, ko je lansiralo izdelek Libera, s katerim je danes v svoji tržni niši vodilno v svetu.

Iniciativa je bila odprte narave. Formiral je interno skupino 913. Ideje se je Rok Uršič odločil iskati tudi izven podjetja. Tako je januarja z namenom zbiranja idej predstavil iniciativo Si za izziv tudi na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, v Primorskem tehnološkem parku in v Ljubljanskem tehnološkem inkubatorju. Trenutno je najdlje projekt Red Pitaya.

Red Pitaya naslavlja povsem druge trge, temelji na povsem novem poslovnem modelu, prodaja se bo izvajala preko spletne trgovine. Zato bo Red Pitaya spin-off podjetja Instrumentation Technologies. Na področju razvoja in proizvodnje bomo maksimizirali sinergije med podjetjema.

Glede na dober začetek je pričakovati, da se bo do konca zbiranja, ki bo trajalo še 2 meseca, nabralo več 100 tisoč dolarjev. Imate že začrtan plan razvoja produkta v podjetju? Razmišljate tudi že o drugih produktih, seveda ko dokončno razvijete ter razpošljete Red Pitayo?

Prva verzija izdelka je bila razvita in izdelana. Prve Red Pitaye že testiramo in pripravljamo paket prototipov, ki jih bomo poslali različnim beta testerjem po svetu. Med njimi je tudi Ivy League univerza iz ZDA. Na osnovi teh testiranj bomo načrtovali zadnje popravke dizajna, izvedli temeljite teste in šele nato zagnali serijsko proizvodnjo.

Poleg produkta je za Kickstarter zelo pomemben tudi marketinški del. Veseli nas, da vam je video izdelalo mlado slovensko podjetje Videa. Kaj pa ostali del: PR zgodba, prodajni teksti … ste to izvedli sami v ekipi ali ste imeli zunanjo pomoč? Ste se morda obrnili na predstavnike že uspešnih zgodb?

Bilo je vsega po malem in res smo navdušeni nad iskreno pripravljenostjo ljudi z različnih področij, da sodelujejo.

Profesorji na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani so pogumno stopili naprej in nastopili v promocijskem videu, s čimer so mu dali izjemno kredibilnost. Prav tako sodelavec z Inštituta Jožef Stefan. Pomemben navdih za nas so bili tudi pogovori z ljudmi iz Hekovnika v Ljubljani. Vzdušje in metodologije, ki jih tam učijo in prakticirajo, so nas navdahnili pri našem pristopu. Poslužili smo se tudi bogate mreže poznanstev Roka Uršiča z vsega sveta, vključno s podporo pospeševalnika Diamond Light Source iz Velike Britanije, mreže poznanstev iz Silicijeve doline in pomembne povezave z eno od Ivy League univerz.

Preberite še katero izmed MP zgodb.

Video je izdelalo mlado podjetje Videa, logotip podjetje LETTIM, fotografije je obdelal Studio Ajd in tako naprej. V končni fazi pa so bile izjemno pomembne izkušnje ljudi, ki so že imeli opravka s Kickstarterjem, predvsem pa podjetja Lumu, ki je že uspešno zaključilo kampanjo na Kickstarterju.

Še zadnje vprašanje. Glede na to, da je vaš začetek več kot uspešen, imate morda kak nasvet za mlade nadebudne podjetnike, ki razmišljajo o tem, da bi svoj produkt predstavili na Kickstarterju ali kateri izmed drugih “crowdfunging” platform? Zakaj je Pitaya tako zanimiva za podpornike?

Red Pitaya je uspešna, ker rešuje konkreten problem, s katerim se srečujejo ljudje v svetu. Zato so jo pripravljeni kupiti in to je bistvo. Kdor koli se bo spustil na to pot, se mora zavedati, da so začetki ponavadi vedno nepredvidljivi in na trenutke kaotični. Ne ustrašite se takšnih situacij.

Glede izdelka ali storitve identificirajte problem, ki pesti ljudi in za katerega veste, da bi lahko ponudili rešitev. Pojdite na teren in preverite idejo. Poslušajte, poslušajte, poslušajte. Dajte svoj ego na stran, kajti negativna povratna informacija je ponavadi najboljša, vsebuje največ sporočil, samo interpretirati jo je potrebno. Na osnovi povratnih informacij preoblikujte idejo in jo ponovno preverite. Ko ocenite, da je zrela, se dobro pripravite. Bodite odprti. Poiščite pomoč. Tudi skupina Red Pitaya bo z veseljem delila svoje izkušnje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje