MP intervju: Borut Baričevič – Red Pitaya

Red Pitaya je visokotehnološki produkt slovenske ekipe inženirjev, ki zadnje dni kraljuje na Kickstarterju. V zgolj treh dneh je ekipa uspela doseči zastavljen cilj - zbrati 50 tisoč dolarjev, nič pa ne kaže na to, da bi se pri tem znesku že kaj kmalu ustavili!
KickStarter: Red Pitaya je izdelek slovenskih inženirjev

Prototip. (Vir slike: KickStarter)

Red Pitaya je visokotehnološki produkt, ki bi lahko imel izjemen vpliv na razvoj znanosti v prihodnjih letih: izredno bo namreč zmanjšal stroške dragih merilnih naprav in instrumentov, ki si jih marsikdo sedaj ne more privoščiti. Kako ste prišli na tako imenitno zamisel?

Pravzaprav je znanost samo eden od segmentov, na katere bo Red Pitaya imela vpliv. Dejansko bo vpliv bistveno širši. Naša vizija je ravno v tem, da presežemo meje raziskovalnih inštitucij. Omogočiti vsakomur, da se spozna in začne uporabljati tehnologije, ki so bile do včeraj rezervirane samo za raziskovalne inštitute in industrijo. V bistvu gre za demokratizacijo naprednih tehnologij.

Vaš produkt je bil na Kickstarterju odlično sprejet, že v treh dneh ste dosegli zastavljen cilj, 50 tisoč dolarjev. Slovenci v zadnjem času postajamo “svetovni prvaki” po številu uspešnih projektov na tej platformi, veseli nas, da glavnino produktov predstavljajo tehnološke inovacije. Kako to, da ste se odločili za tovrstno predstavitev trgu: je glavni motiv zbiranje denarja ali testiranje sprejemanja produkta na trgu?

Več v novički: Red Pitaya je izdelek slovenskih inženirjev

Pravzaprav oboje. Danes je zaradi stanja na finančnih trgih praktično nemogoče pridobiti bančna sredstva za obratni kapital. In prav zaradi tega je koncept crowdfundinga, kamor spada Kickstarter, dejansko revolucionaren.

Po drugi strani Kickstarter rešuje še en enako velik, morda še večji problem. Tendenca inženirjev in inženirskih startupov je, da ponavadi nesorazmerno veliko sredstev in lastne energije vložimo v razvoj novega izdelka, preden preverimo ali dejansko obstaja potreba po takem izdelku. Ga pilimo, izboljšujemo, optimiziramo do onemoglosti, da bo le najboljši. Najboljši po naših, inženirskih kriterijih seveda. Ne vprašamo pa se, ali izdelek dejansko rešuje probleme in bolečine potencialnih kupcev. Kickstarter je izvrstna platforma, da preveriš to ključno dimenzijo.

Pri projektu sodeluje tudi Rok Uršič, ki ga poznamo iz uspešnega tehnološkega podjetja Instrumentation Technologies, pomaga vam kot sponzor in mentor. Iz kje prihaja ostala ekipa, kakšno je vaše zaledje?

Projekt Red Pitaya je bil začet in inkubiran v podjetju Instrumentation Technologies, celotna ekipa prihaja iz podjetja. Zgodba, kako je do tega prišlo, je malo daljša.

Ustanovitelj in direktor podjetja Rok Uršič je konec leta 2012 sprožil iniciativo 913, ki je bila predstavljena vsem zaposlenim v podjetju. Njegov motiv je bil, da do septembra 2013 (od tod tudi ime Projekt 913) odgovorimo na vprašanje, ali je podjetje Instrumentation Technologies sposobno ponoviti ali doprinesti k tehnološkemu preboju, kot ga je izvedlo pred 10 leti, ko je lansiralo izdelek Libera, s katerim je danes v svoji tržni niši vodilno v svetu.

Iniciativa je bila odprte narave. Formiral je interno skupino 913. Ideje se je Rok Uršič odločil iskati tudi izven podjetja. Tako je januarja z namenom zbiranja idej predstavil iniciativo Si za izziv tudi na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, v Primorskem tehnološkem parku in v Ljubljanskem tehnološkem inkubatorju. Trenutno je najdlje projekt Red Pitaya.

Red Pitaya naslavlja povsem druge trge, temelji na povsem novem poslovnem modelu, prodaja se bo izvajala preko spletne trgovine. Zato bo Red Pitaya spin-off podjetja Instrumentation Technologies. Na področju razvoja in proizvodnje bomo maksimizirali sinergije med podjetjema.

Glede na dober začetek je pričakovati, da se bo do konca zbiranja, ki bo trajalo še 2 meseca, nabralo več 100 tisoč dolarjev. Imate že začrtan plan razvoja produkta v podjetju? Razmišljate tudi že o drugih produktih, seveda ko dokončno razvijete ter razpošljete Red Pitayo?

Prva verzija izdelka je bila razvita in izdelana. Prve Red Pitaye že testiramo in pripravljamo paket prototipov, ki jih bomo poslali različnim beta testerjem po svetu. Med njimi je tudi Ivy League univerza iz ZDA. Na osnovi teh testiranj bomo načrtovali zadnje popravke dizajna, izvedli temeljite teste in šele nato zagnali serijsko proizvodnjo.

Poleg produkta je za Kickstarter zelo pomemben tudi marketinški del. Veseli nas, da vam je video izdelalo mlado slovensko podjetje Videa. Kaj pa ostali del: PR zgodba, prodajni teksti … ste to izvedli sami v ekipi ali ste imeli zunanjo pomoč? Ste se morda obrnili na predstavnike že uspešnih zgodb?

Bilo je vsega po malem in res smo navdušeni nad iskreno pripravljenostjo ljudi z različnih področij, da sodelujejo.

Profesorji na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani so pogumno stopili naprej in nastopili v promocijskem videu, s čimer so mu dali izjemno kredibilnost. Prav tako sodelavec z Inštituta Jožef Stefan. Pomemben navdih za nas so bili tudi pogovori z ljudmi iz Hekovnika v Ljubljani. Vzdušje in metodologije, ki jih tam učijo in prakticirajo, so nas navdahnili pri našem pristopu. Poslužili smo se tudi bogate mreže poznanstev Roka Uršiča z vsega sveta, vključno s podporo pospeševalnika Diamond Light Source iz Velike Britanije, mreže poznanstev iz Silicijeve doline in pomembne povezave z eno od Ivy League univerz.

Preberite še katero izmed MP zgodb.

Video je izdelalo mlado podjetje Videa, logotip podjetje LETTIM, fotografije je obdelal Studio Ajd in tako naprej. V končni fazi pa so bile izjemno pomembne izkušnje ljudi, ki so že imeli opravka s Kickstarterjem, predvsem pa podjetja Lumu, ki je že uspešno zaključilo kampanjo na Kickstarterju.

Še zadnje vprašanje. Glede na to, da je vaš začetek več kot uspešen, imate morda kak nasvet za mlade nadebudne podjetnike, ki razmišljajo o tem, da bi svoj produkt predstavili na Kickstarterju ali kateri izmed drugih “crowdfunging” platform? Zakaj je Pitaya tako zanimiva za podpornike?

Red Pitaya je uspešna, ker rešuje konkreten problem, s katerim se srečujejo ljudje v svetu. Zato so jo pripravljeni kupiti in to je bistvo. Kdor koli se bo spustil na to pot, se mora zavedati, da so začetki ponavadi vedno nepredvidljivi in na trenutke kaotični. Ne ustrašite se takšnih situacij.

Glede izdelka ali storitve identificirajte problem, ki pesti ljudi in za katerega veste, da bi lahko ponudili rešitev. Pojdite na teren in preverite idejo. Poslušajte, poslušajte, poslušajte. Dajte svoj ego na stran, kajti negativna povratna informacija je ponavadi najboljša, vsebuje največ sporočil, samo interpretirati jo je potrebno. Na osnovi povratnih informacij preoblikujte idejo in jo ponovno preverite. Ko ocenite, da je zrela, se dobro pripravite. Bodite odprti. Poiščite pomoč. Tudi skupina Red Pitaya bo z veseljem delila svoje izkušnje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje