
MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring
Podjetnik Dušan Olaj, direktor Duol Inženiring, si je prislužil laskavi naziv Podjetnik leta 2013. Podjetje, ustanovljeno dve dekadi nazaj, se ukvarja z razvijanjem in izdelovanjem balonov za pokrivanje velikih površin v izjemnih klimatskih pogojih in pokriva številne svetovne trge, začenši s trgi nekdanje Sovjetske zveze (kar 80 odstotkov trga) in nadaljujoč s pokrivanjem trgov v Kazahstanu, Savdski Arabiji, Iranu, Katarju in skandinavskih državah.
Letošnja nominiranca za Podjetnika leta sta bila poleg izbranega še Boštjan Gaberc, generalni direktor podjetja Mikrografija in Tone Stanovnik, direktor podjetja Špica International.
Vrsti »Podjetnikom leta«, v katero spadajo Edvard Golob, brata Jakopin, Ivo Boscarol, Igor Akrapovič, Uroš Merc, Aleš Štrancar, Albert Erman in Aleš Kristančič, pa se je 16. oktobra tako pridružil še novopečeni podjetnik leta, Dušan Olaj, s katerim smo poklepetali o podjetnikih kot svetlih točkah gospodarstva, o najbolj priporočljivih načinih za plemenitenje denarja podjetja, prijemih za izogibanje krize in svojevrstnih nadaljnjih vizijah…
Podjetje Duol Inženiring je s kar 16.000 kvadratnimi metri pokrite površine med drugim tudi dobavitelj drugega največjega balona na svetu, v Kazahstanu pokriva celoten nogometni stadion z atletsko stezo, v Savdski Arabiji je postavljen balon za tamkajšnjo vojsko in še bi lahko naštevali… Kakšna je torej vaša tržna niša in kako bi opredelili svojo unikatno konkurenčno prednost?
Duolova niša so stranke, ki želijo predvsem hitro in začasno ali stalno prekriti določeno površino. Smo torej nekje med odprtim prostorom in zidanim objektom, s tem, da kupcu omogočamo vse udobje, ki bi ga sicer bil deležen v zidanem objektu.
Naš slogan je: Času dodajamo prostor, daleč stran od vremena. Ta filozofija se je pokazala za odlično, še posebej v kriznih časih, ko so se investicijska sredstva zmanjšala, potrebe po pokritih površinah pa ostale enake ali celo večje.
Unikatna konkurenčna prednost Duola je v tem, da imamo izjemno bogate izkušnje in da delujemo globalno. Ta kombinacija omogoča hitri razvoj novih rešitev. V tem trenutku je Duol tehnološki vodja v tržni niši.
V sodelovanju z Američani ste razvili tudi aplikacijo aerogelne izolacije, pri čemer gre za nanotehnologijo in s tem povečali izolacijske sposobnosti objektov. Lahko poveste več o tem?
Skandinavski trg nas je prisilil, da moramo svoje objekte stalno energetsko izpopolnjevati. Soočeni s tem izzivom, smo prišli do unikatne ideje, da v naš sistem vdelamo izolacijski material. Najboljše ta hip imajo Američani in tako je prišlo do sodelovanja, ki je danes že preraslo klasični kupo-prodajni odnos in se spremenilo v skupni razvojni projekt. S to novo tehnologijo smo za več kot dvakrat povečali izolacijske sposobnosti naših membranskih sistemov.
Branko Meh, podpredsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in predsednik UO OZS, je na podelitvi naziva poudaril, da so »podjetniki leta tiste svetle točke, ki lahko pomagajo naše gospodarstvo izvleči iz krize«. Kaj o tem menite sami?
Zanesljivo je osnova stabilnosti vsake države razvejano podjetništvo, saj se mikro in mali sistemi lažje in predvsem hitreje prilagajajo krizam. Še posebej je to pomembno v Sloveniji, saj je najhitrejša pot iz krize po mojem mnenju ravno internacionalizacija podjetništva. Izvoz je tisti, ki nam kratkoročno edini lahko stabilizira in/ali dvigne BDP.
Kateri načini so po vašem mnenju najbolj priporočljivi za plemenitenje denarja podjetja?
O tem bo najbolje sodil vsak sam. Osebno podpiram idejo reinvestiranja dobička nazaj v podjetje. Ob viziji in zaupanju v svoj izdelek je to najbolj zanesljiv in donosen način plemenitenja denarja.
Kolikšen delež dobička torej vložiti v nadaljnji razvoj?
Ravno pravi, da boste uspeli doseči ali obdržati konkurenčno prednost.
Krizi se uspešno izogibate z razpršitvijo trgov in dejstvom, da relativno nizek delež vežete na posamezen trg. Menite, da je to v času recesije priporočljiv recept tudi za ostale lastnike in direktorje, ki jim produkt podjetja to omogoča?
Absolutno. Prevelika odvisnost od posameznega trga ali kupca je slaba boniteta. Z razpršitvijo trga in kupcev je učinek krize manjši, ali pa ga celo lahko izničite. S tem pridete iz krize bistveno močnejši kot konkurenca.
Vaša nadaljnja vizija?
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Ostati tehnološki vodja na področju arhitekture hitro postavljivih hal, ostati globalno podjetje ter v naslednjih petih letih doseči enak položaj kot ga imamo v športu, tudi v kmetijskem sektorju z našimi mobilnimi skladiščnimi objekti za poljske pridelke.
Več o podjetju: Duol Inženiring