MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring

Podjetnik Dušan Olaj, direktor Duol Inženiring, si je prislužil laskavi naziv Podjetnik leta 2013. Njegovo podjetje, ustanovljeno dve dekadi nazaj, se ukvarja z razvijanjem in izdelovanjem balonov za pokrivanje velikih površin v izjemnih klimatskih pogojih.
MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring

MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring

Podjetnik Dušan Olaj, direktor Duol Inženiring, si je prislužil laskavi naziv Podjetnik leta 2013. Podjetje, ustanovljeno dve dekadi nazaj, se ukvarja z razvijanjem in izdelovanjem balonov za pokrivanje velikih površin v izjemnih klimatskih pogojih in pokriva številne svetovne trge, začenši s trgi nekdanje Sovjetske zveze (kar 80 odstotkov trga) in nadaljujoč s pokrivanjem trgov v Kazahstanu, Savdski Arabiji, Iranu, Katarju in skandinavskih državah.

Letošnja nominiranca za Podjetnika leta sta bila poleg izbranega še Boštjan Gaberc, generalni direktor podjetja Mikrografija in Tone Stanovnik, direktor podjetja Špica International.

Vrsti »Podjetnikom leta«, v katero spadajo Edvard Golob, brata Jakopin, Ivo Boscarol, Igor Akrapovič, Uroš Merc, Aleš Štrancar, Albert Erman in Aleš Kristančič, pa se je 16. oktobra tako pridružil še novopečeni podjetnik leta, Dušan Olaj, s katerim smo poklepetali o podjetnikih kot svetlih točkah gospodarstva, o najbolj priporočljivih načinih za plemenitenje denarja podjetja, prijemih za izogibanje krize in svojevrstnih nadaljnjih vizijah…

duol

Podjetje Duol Inženiring je s kar 16.000 kvadratnimi metri pokrite površine med drugim tudi dobavitelj drugega največjega balona na svetu, v Kazahstanu pokriva celoten nogometni stadion z atletsko stezo, v Savdski Arabiji je postavljen balon za tamkajšnjo vojsko in še bi lahko naštevali… Kakšna je torej vaša tržna niša in kako bi opredelili svojo unikatno konkurenčno prednost?

Duolova niša so stranke, ki želijo predvsem hitro in začasno ali stalno prekriti določeno površino. Smo torej nekje med odprtim prostorom in zidanim objektom, s tem, da kupcu omogočamo vse udobje, ki bi ga sicer bil deležen v zidanem objektu.

Naš slogan je: Času dodajamo prostor, daleč stran od vremena. Ta filozofija se je pokazala za odlično, še posebej v kriznih časih, ko so se investicijska sredstva zmanjšala, potrebe po pokritih površinah pa ostale enake ali celo večje.

Unikatna konkurenčna prednost Duola je v tem, da imamo izjemno bogate izkušnje in da delujemo globalno. Ta kombinacija omogoča hitri razvoj novih rešitev. V tem trenutku je Duol tehnološki vodja v tržni niši.

V sodelovanju z Američani ste razvili tudi aplikacijo aerogelne izolacije, pri čemer gre za nanotehnologijo in s tem povečali izolacijske sposobnosti objektov. Lahko poveste več o tem?

duol

Skandinavski trg nas je prisilil, da moramo svoje objekte stalno energetsko izpopolnjevati.  Soočeni s tem izzivom, smo prišli do unikatne ideje, da v naš sistem vdelamo izolacijski material. Najboljše ta hip imajo Američani in tako je prišlo do sodelovanja, ki je danes že preraslo klasični kupo-prodajni odnos in se spremenilo v skupni razvojni projekt. S to novo tehnologijo smo za več kot dvakrat povečali izolacijske sposobnosti naših membranskih sistemov.

Branko Meh, podpredsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in predsednik UO OZS, je na podelitvi naziva poudaril, da so »podjetniki leta tiste svetle točke, ki lahko pomagajo naše gospodarstvo izvleči iz krize«. Kaj o tem menite sami?

Zanesljivo je osnova stabilnosti vsake države razvejano podjetništvo, saj se mikro in mali sistemi lažje in predvsem hitreje prilagajajo krizam. Še posebej je to pomembno v Sloveniji, saj je najhitrejša pot iz krize po mojem mnenju ravno internacionalizacija podjetništva. Izvoz je tisti, ki nam kratkoročno edini lahko stabilizira in/ali dvigne BDP.

Kateri načini so po vašem mnenju najbolj priporočljivi za plemenitenje denarja podjetja?

O tem bo najbolje sodil vsak sam. Osebno podpiram idejo reinvestiranja dobička nazaj v podjetje. Ob viziji in zaupanju v svoj izdelek je to najbolj zanesljiv in donosen način plemenitenja denarja.

Kolikšen delež dobička torej vložiti v nadaljnji razvoj?

Ravno pravi, da boste uspeli doseči ali obdržati konkurenčno prednost.

Krizi se uspešno izogibate z razpršitvijo trgov in dejstvom, da relativno nizek delež vežete na posamezen trg. Menite, da je to v času recesije priporočljiv recept tudi za ostale lastnike in direktorje, ki jim produkt podjetja to omogoča?

Absolutno. Prevelika odvisnost od posameznega trga ali kupca je slaba boniteta. Z razpršitvijo trga in kupcev je učinek krize manjši, ali pa ga celo lahko izničite. S tem pridete iz krize bistveno močnejši kot konkurenca.

Vaša nadaljnja vizija?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Ostati tehnološki vodja na področju arhitekture hitro postavljivih hal, ostati globalno podjetje ter v naslednjih petih letih doseči enak položaj kot ga imamo v športu, tudi v kmetijskem sektorju z našimi mobilnimi skladiščnimi objekti za poljske pridelke.

Več o podjetju: Duol Inženiring

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje