MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring

Podjetnik Dušan Olaj, direktor Duol Inženiring, si je prislužil laskavi naziv Podjetnik leta 2013. Njegovo podjetje, ustanovljeno dve dekadi nazaj, se ukvarja z razvijanjem in izdelovanjem balonov za pokrivanje velikih površin v izjemnih klimatskih pogojih.
MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring

MP intervju: Dušan Olaj, podjetnik leta 2013 – Duol Inženiring

Podjetnik Dušan Olaj, direktor Duol Inženiring, si je prislužil laskavi naziv Podjetnik leta 2013. Podjetje, ustanovljeno dve dekadi nazaj, se ukvarja z razvijanjem in izdelovanjem balonov za pokrivanje velikih površin v izjemnih klimatskih pogojih in pokriva številne svetovne trge, začenši s trgi nekdanje Sovjetske zveze (kar 80 odstotkov trga) in nadaljujoč s pokrivanjem trgov v Kazahstanu, Savdski Arabiji, Iranu, Katarju in skandinavskih državah.

Letošnja nominiranca za Podjetnika leta sta bila poleg izbranega še Boštjan Gaberc, generalni direktor podjetja Mikrografija in Tone Stanovnik, direktor podjetja Špica International.

Vrsti »Podjetnikom leta«, v katero spadajo Edvard Golob, brata Jakopin, Ivo Boscarol, Igor Akrapovič, Uroš Merc, Aleš Štrancar, Albert Erman in Aleš Kristančič, pa se je 16. oktobra tako pridružil še novopečeni podjetnik leta, Dušan Olaj, s katerim smo poklepetali o podjetnikih kot svetlih točkah gospodarstva, o najbolj priporočljivih načinih za plemenitenje denarja podjetja, prijemih za izogibanje krize in svojevrstnih nadaljnjih vizijah…

duol

Podjetje Duol Inženiring je s kar 16.000 kvadratnimi metri pokrite površine med drugim tudi dobavitelj drugega največjega balona na svetu, v Kazahstanu pokriva celoten nogometni stadion z atletsko stezo, v Savdski Arabiji je postavljen balon za tamkajšnjo vojsko in še bi lahko naštevali… Kakšna je torej vaša tržna niša in kako bi opredelili svojo unikatno konkurenčno prednost?

Duolova niša so stranke, ki želijo predvsem hitro in začasno ali stalno prekriti določeno površino. Smo torej nekje med odprtim prostorom in zidanim objektom, s tem, da kupcu omogočamo vse udobje, ki bi ga sicer bil deležen v zidanem objektu.

Naš slogan je: Času dodajamo prostor, daleč stran od vremena. Ta filozofija se je pokazala za odlično, še posebej v kriznih časih, ko so se investicijska sredstva zmanjšala, potrebe po pokritih površinah pa ostale enake ali celo večje.

Unikatna konkurenčna prednost Duola je v tem, da imamo izjemno bogate izkušnje in da delujemo globalno. Ta kombinacija omogoča hitri razvoj novih rešitev. V tem trenutku je Duol tehnološki vodja v tržni niši.

V sodelovanju z Američani ste razvili tudi aplikacijo aerogelne izolacije, pri čemer gre za nanotehnologijo in s tem povečali izolacijske sposobnosti objektov. Lahko poveste več o tem?

duol

Skandinavski trg nas je prisilil, da moramo svoje objekte stalno energetsko izpopolnjevati.  Soočeni s tem izzivom, smo prišli do unikatne ideje, da v naš sistem vdelamo izolacijski material. Najboljše ta hip imajo Američani in tako je prišlo do sodelovanja, ki je danes že preraslo klasični kupo-prodajni odnos in se spremenilo v skupni razvojni projekt. S to novo tehnologijo smo za več kot dvakrat povečali izolacijske sposobnosti naših membranskih sistemov.

Branko Meh, podpredsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in predsednik UO OZS, je na podelitvi naziva poudaril, da so »podjetniki leta tiste svetle točke, ki lahko pomagajo naše gospodarstvo izvleči iz krize«. Kaj o tem menite sami?

Zanesljivo je osnova stabilnosti vsake države razvejano podjetništvo, saj se mikro in mali sistemi lažje in predvsem hitreje prilagajajo krizam. Še posebej je to pomembno v Sloveniji, saj je najhitrejša pot iz krize po mojem mnenju ravno internacionalizacija podjetništva. Izvoz je tisti, ki nam kratkoročno edini lahko stabilizira in/ali dvigne BDP.

Kateri načini so po vašem mnenju najbolj priporočljivi za plemenitenje denarja podjetja?

O tem bo najbolje sodil vsak sam. Osebno podpiram idejo reinvestiranja dobička nazaj v podjetje. Ob viziji in zaupanju v svoj izdelek je to najbolj zanesljiv in donosen način plemenitenja denarja.

Kolikšen delež dobička torej vložiti v nadaljnji razvoj?

Ravno pravi, da boste uspeli doseči ali obdržati konkurenčno prednost.

Krizi se uspešno izogibate z razpršitvijo trgov in dejstvom, da relativno nizek delež vežete na posamezen trg. Menite, da je to v času recesije priporočljiv recept tudi za ostale lastnike in direktorje, ki jim produkt podjetja to omogoča?

Absolutno. Prevelika odvisnost od posameznega trga ali kupca je slaba boniteta. Z razpršitvijo trga in kupcev je učinek krize manjši, ali pa ga celo lahko izničite. S tem pridete iz krize bistveno močnejši kot konkurenca.

Vaša nadaljnja vizija?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Ostati tehnološki vodja na področju arhitekture hitro postavljivih hal, ostati globalno podjetje ter v naslednjih petih letih doseči enak položaj kot ga imamo v športu, tudi v kmetijskem sektorju z našimi mobilnimi skladiščnimi objekti za poljske pridelke.

Več o podjetju: Duol Inženiring

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje