MP intervju: Hexapad – “Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja”

Na Kickstarterju se je žal neuspešno končala kampanja slovenskega projekta Hexapad. A s tem se zgodba velike stenske tablice za delovna okolja, kot jo je opisal Tomaž Jug, prvi mož podjetja Editor, ni končala. Ambiciozna ekipa je odprta za strateška sodelovanja.
MP intervju: Hexapad - "Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja"

Ekipa, ki je predstavljala projekt Hexapad na Kickstarterju (Vir slike: Hexapad team)

Kmalu po začetku kampanje na Kickstarterju je Tomaž Jug skupaj z ekipo ambicioznih študentov, ki se je na tej platformi za množično financiranje predstavila z vsestransko veliko tablico, spoznal njegovo (kruto) realnost. Trud in čas, ki so ga vložili v kampanjo, bodo zdaj preusmerili v iskanje novih uspešnih poti.

Zaključuje se obdobje zbiranja finančnih sredstev za Hexapad. Žal niste uspeli zbrati zadostne vsote. Glede na zbrano vsoto imam občutek, kot da ste vmes prekinili aktivno kampanjo. Se motim?

Občutek bo kar pravilen. Prvi dan je bil zelo spodbuden, saj se je kar nekaj ljudi odzvalo na kampanjo, potem pa se je vse skupaj zelo hitro ohladilo. Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja, saj se je naš projekt hitro zgubil v nepregledni množici novih in novih projektov. Že pred začetkom sem vedel, da če želimo biti uspešni, se ne moremo zanašati samo na Kickstarter. Njihova platforma je zelo dobra do projektov, ki dosežejo hiter odziv, je pa neusmiljena do tistih, ki ne znajo hitro vzbuditi velikega zanimanja.

Na tretjini kampanje sem se odločil, da ne bomo več vlagali v promocijo kampanje, ker je bila verjetnost neuspeha zelo visoka. Zavedati se morate, da smo kar nekaj sredstev vložili v oglaševanje, tako na Googlu, Facebooku, kot v PR objave in ker glede na vložek ni bilo pričakovanih rezultatov, smo se odločili ustaviti oglaševanje. To je pomenilo uradno tudi konec naše kampanje.

Čemu pripisujete neuspeh? Predstavitev projekta je bila vendarle na nivoju ostalih uspešnih Kickstarterjevih projektov.  Menite, da je bilo premalo objav na tujih medijih, so prepozno prepoznali vaš projekt?

Predstavitev je res bila na nivoju podobnih projektov; želel bi pohvaliti trud moje ekipe, ki se je med procesom izdelave predstavitve veliko naučila in dala od sebe zelo pohvalen izdelek. Prostora za izboljšave je sicer tu še veliko. Naš cilj ni bil najeti izkušeno multimedijsko agencijo, ampak razviti potrebna znanja znotraj ekipe. Zavedati se moramo, da je našo ekipo tvorila skupina študentov, moj cilj pa je graditi znanje ter izkušnje znotraj te skupine.

Glede objav v medijih pa je zgodba takšna, da smo enostavno te stike začeli graditi prepozno. To je nekako izkušnja večine neuspešnih projektov, resnica pa je, da nikoli ne veš, kdaj si dovolj pripravljen. To opaziš komaj, ko se začnejo (ali ne začnejo) pojavljati objave. Načrt je bil dober, žal pa naša osnovna strategija ni pritegnila želene pozornosti. Med kampanjo smo poslali prek tisoč izbranih elektronskih naslovov, odziv pa je bil zanemarljiv. Mogoče bodo rezultati tega prišli šele zdaj.

Je na neuspeh morda vplivala previsoka cena?

To je bil eden mojih osnovnih strahov, torej, da bodo produkti predragi za povprečnega kupca. V resnici ne verjamem, da je bila težava toliko v ceni, navsezadnje smo nekaj potencialnih kupcev prepričali, da so namenili tudi po 700 USD. Torej, če bi imeli večji doseg, bi verjetno lahko dosegli veliko število podpornikov kljub visoki ceni. Bolj me skrbi to, da smo ciljali na poslovne uporabnike, ki pa niso tradicionalni kupci na Kickstarterju.

Kaj bi spremenili, če bi se še enkrat podali na Kickstarter?

Veliko stvari. Definitivno bi izbral drugačen ´timing´, več časa bi porabil pred zagonom kampanje, zato da bi si pridobil naklonjenost specifičnih, branžnih medijev. To, da smo imeli 45 dni na voljo, nam ni čisto nič koristilo. Dejansko morajo biti vse sile skoncentrirane na ´launch day´, zato, da se vest hitro razširi.

Ker smo imeli dokaj kompleksen produkt, pa smo naleteli še na to težavo, da določenih zanimivih lastnosti, nismo vključili v kampanjo, ker še niso bile pripravljene. Naš cilj je bil odkrivati te lastnosti z doseganjem posameznih mejnikov med kampanjo, ker pa mejnikov nismo dosegli, so tudi te lastnosti ostale skrite. Mogoče smo bili preveč konservativni, preveč pazljivi, nismo želeli obljubiti preveč.

Nameščanje prototipa (Vir slike: Kickstarter)

Imate morda kakšen nasvet za tiste, ki se bodo podali na Kickstarter?

Mi smo se podali na Kickstarter z zavedanjem, da naš produkt ni najbolj primeren za tovrstno obliko financiranja, ampak za nas je to bila predvsem učna izkušnja. V kampanjo smo vložili neskončno ur dela in menim, da skoraj nihče, ki se je v to podal, ni pričakoval, da bo proces tako zahteven in zamuden.

Zato, preden začnete pripravljati kampanjo, si zagotovite dovolj časa in sredstev za uresničitev. V vsakem primeru pa to ni nekaj, kar bi lahko en sam posameznik kakovostno speljal, potrebna je ekipa ljudi, ki pokrivajo različna področja in imajo različne kompetence. Tisto, kar nimate v ekipi, boste pač morali najeti na trgu.

Zelo zaželeno je zgraditi kontakte z vodilnimi mediji v branži, saj lahko ena sama objava ob zagonu kampanje pomeni razliko med uspehom in neuspehom. Običajno to pomeni tudi nek strošek, saj si želite, da ima objava čim večji doseg.

Kakšni so vaši načrti v prihodnje? Zaradi tega neuspeha verjetno ideja Hexapada ne bo zamrla?

Ideja nikakor ne bo zamrla. To je projekt, na katerem smo začeli delati pred dobrim letom in smo vanj vložili že kar nekaj dela in sredstev. Trenutno poteka prototipiranje produkta, dogovarjamo se z različnimi dobavitelji, izdelujemo sestavne dele ter testiramo programsko opremo. Navsezadnje se že pogovarjamo s potencialnimi kupci, interesa je dejansko precej.

Ste med kampanjo dobili kakšne ponudbe za sodelovanje s strani proizvajalcev? V projektu omenjate številne možnosti uporabe – od hotelov, restavracij, zasebne rabe in podobno. So to rabo prepoznala tudi kakšna tuja oziroma domača podjetja?

Odziv na kampanjo je bil dober, kontaktiralo nas je nekaj tujih in domačih podjetij, ki si želijo sodelovanja z nami. Dobili smo veliko ´feedbacka´ glede lastnosti , ki bi si jih kupci želeli, in dobili kar nekaj spodbudnih besed za naprej.

Denar, ki bi ga zbrali, bi namenili  za proizvodnjo 200 primerkov. Kakšni so zdaj vaši načrti? Boste poskušali najti investitorje?

Z lastnimi sredstvi bomo financirali predprodukcijske prototipe, s katerimi bomo šli do končnih kupcev, predvsem takšnih, ki bi jih zanimala večja količina ekranov. Odprti smo za strateška sodelovanja, ter za povezovanje s kakšnim močnim, branžnim partnerjem.

Kickstarter nam je pomagal bolje spoznati produkt, ki ga razvijamo. Danes vemo veliko več o tem, kam gremo kot pred samo kampanijo. Lahko bi rekel, da je to bil naš MVP (Minimum Viable Product) test, s tem smo dosegli pomemben mejnik, ker smo tako produkt validirali na trgu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje