MP intervju: Klemen Plazar – Kawboom

Med sedem finalistov letošnjega Imagine Cup tekmovanja se je uvrstila tudi ekipa, ki predstavlja zabavno strateško igro, primerno za mobilne telefone, kjer je ključni fokus dan na podtikanje bomb in tekmovanje s prijatelji…
MP intervju: Klemen Plazar – Kawboom

Aljaž Daković in Klemen Plazar (Foto: Matija Hercog)

Sama igra Kawboom zveni precej preprosto; na začetku naj bi vsak igralec prejel bombo, ki je opremljena z odštevalnikom časa, igralec naj bi nato izbral prijatelja, kateremu želi podtakniti bombo, odštevalnik na bombi pa naj bi se sprožil in se prikazal v bazi prijatelja.

Pri tem gre za igro časa, saj mora napadeni prijatelj bombo pravočasno odkriti in jo podtakniti nekomu drugemu, še preden se izteče čas.

O vseh pasteh razvijanja mobilne igre, odločitvah za podjetniško pot, črpanju ustvarjalnega navdiha in pričakovanjih na Imagine Cup tekmovanju smo se pogovarjali z vodjo ekipe, Klemnom Plazarjem.

Za začetek me zanima, kako ste se pravzaprav odločili za podjetniško pot in kdo vse predstavlja integralni del vaše ekipe?

Vse, kar je povezano z računalništvom in tehnologijo, me že od začetka srednje šole izjemno zanima. Tudi sam sem obiskoval srednjo računalniško šolo, ki pa mi ni predstavljala dovolj velikega izziva, zato sem v prostem času iskal nove možnosti za nadgradnjo znanja in spopadanje z novimi izzivi.

V tem času sem spoznal ogromno ljudi, s katerimi smo začeli delati na skupnih projektih in so me postopoma uvedli v svet podjetništva. Integralni del naše ekipe tako predstavljamo Klemen Plazar (vodja ekipe in programer), Aljaž Daković (mentor), Aljaž Babič (programer), Niko Senekovič (ekonomist) in Matija Hercog (ekonomist).

kawboom2

Niko Senekovič, Aljaž Babič, Matija Hercog in Klemen Plazar (Foto: Aljaž Daković)

Kar se bomb tiče, bi rekla, da gre za rahlo asociacijo na igro Dyna, ki se jo večina po vsej verjetnosti spomni še iz časa otroštva… Je imela omenjena računalniška igra kaj vpliva na vašo idejo za razvoj mobilne aplikacije in iz kje ste pravzaprav (še) črpali ustvarjalni navdih?

Navdih za igro res izhaja iz izkušnje iz časa otroštva, vendar ni povezan z ikonično igro Dyna. Kot otroci smo si radi predstavljali, da je žoga, s katero smo se igrali na dvorišču, bomba in da jo nihče ne sme držati v rokah več kot nekaj sekund. Igra podajanja je bila zelo napeta in tekmovalna. Pogosto se je dogajalo, da je kdo od udeležencev bitke bil doma kaznovan, saj je pozabil, koliko je ura in na svojo obljubo, da bo ob tej uri doma.

Odločili smo se, da koncept otroške igre nadgradimo v taktično strategijo, v kateri poizkušaš nadigrati svoje prijatelje. Prepričani smo, da lahko tekmovalnost in zabavo iz dvorišča omogočimo tudi starejšim igralcem, za katere je svet vedno hitrejši in mobilen.

Kawboom opisujete kot »napeto in predvsem zabavno strategijo«, kjer so igralci nagrajeni za igralne poteze, saj pridobljene točke lahko unovčijo za nadgrajevanje bomb, baze in bojišča. 

Včasih dobimo občutek, da bistven pomen v spodbujanju določenih psiholoških mehanizmov človeka leži predvsem v stalnem nagrajevanju, kar je seveda v veliki meri prisotno tudi v potrošniški logiki sodobnega časa – točke za nakupe na kartice zvestobe nas spremljajo praktično že povsod…

Bi rekli, da je tudi to eden izmed razlogov za stalno nagrajevanje igralčevih potez v procesu razvijanja vaše igre?

Hiter tehnološki napredek, kot smo mu priča danes, je s seboj prinesel veliko pozitivnih sprememb. Svet se manjša in vsi smo med seboj povezani. Vendar raziskave kažejo, da je ta povezanost le navidezna. Ljudje se počutijo čedalje bolj osamljene in vsa tehnologija, ki naj bi zbliževala ljudi, v resnici preprečuje pristen stik.

Priča smo pojavu, kjer ljudje iščejo in pozitivno sprejemajo potrditev drugod kot pri prijateljih ali bližnjih. Kot cilj smo si zadali, da naših igralcev ne želimo zgolj generično nagrajevati, zato da zapolnimo njihovo potrebo po samopotrditvi, temveč da igralce spodbujamo in nagrajujemo pri sodelovanju, skupni interakciji in zabavanju.

Prav zato razvijamo socialno mobilno igro, s katero želimo povezati igralce v neko skupno aktivnost in zabavo.

Pasti recesije, ki jih morda že zaznavate, se v vašem primeru skrivajo … kje?

Trenutno smo v času razvoja. Ne samo aplikacije, ampak tudi našega poslovnega modela. Presenečeni smo bili, koliko programov in koliko ljudi je pripravljeno pomagati, če si le pripravljen nehati samo govoriti o poslovnih idejah in dejansko zakorakati v razvoj novega produkta.

Težko bi govorili, da smo naleteli na kakršnekoli ovire kot posledica ekonomske krize. Možno je trditi celo obratno. Naša ekipa je namreč vzporedno z Imagine Cup tekmovanjem sprejeta tudi v pospeševalnik idej iTime in program Master of Start:ups, v okrilju katerih imamo dostop do odličnih mentorjev in drugih resursov povesem brezplačno.

Upam samo, da se nisem prehitro zagovoril in bomo še naleteli na velike težave zaradi recesije, ko se odločimo za ustanovitev lastnega podjetja.

Glede na to, da je Kawboom eden izmed finalistov Imagine Cup tekmovanja, me zanima, kakšna so glede tega vaša najgloblja pričakovanja?

Znotraj ekipe smo močno fokusirani na realizacijo produkta. Želimo si ustvariti igro, ki jo bodo ljudje vzljubili in je ne bodo želeli dati iz rok. V tekmovanju Imagine Cup vidimo izjemno priložnost za realizacijo naše vizije.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Tekmovanje ponudi odlično priložnost, da se ekipe predstavijo širši javnosti, tako pri nas kot po svetu. S tekmovanjem upamo čim več lastnikov pametnih telefonov navdušiti za našo igro. Seveda pa si na skrivaj želimo tudi velike zmage v Seattlu.

V katero smer pa so generalno usmerjene vaše vizije? Se morda poigravate tudi z idejo globalnega prodora?

Panoga mobilnih aplikacije je redka panoga, kjer so vstopne ovire relativno nizke, saj so distribucijski kanali lahko dostopni in dokaj poceni. Naša vizija je že od samega začetka lansirati aplikacijo na globalno tržišče.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje