MP intervju: Klemen Španinger – DiaGenomi d. o. o.
Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komparativne prednosti?
DiaGenomi deluje na področju osebne genetske diagnostike. Glavna prednost pa je, da nimamo le informativnih testov, temveč sodelujemo z zdravniki oz. se testi opravljajo prek njih.
Kako si prišel do ideje?
Ideja je bila predvsem imeti nekaj svojega in si zagotoviti delovno mesto.
Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?
Meni daje energijo predvsem to, da se želim preizkusiti v tem poslu, da vidim, ali sem sposoben ali ne. Motivacija pa je predvsem to, da želim imeti nekaj svojega.
S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?
Najbolj s papirologijo in pa s tem, da beseda v poslu ni dovolj, temveč je potrdilo šele, ko pride “income” na račun.
Spletna stran |
DiaGenomi d. o. o. in ex3m.si |
Starost | 29 let |
Dejavnost | Genska diagnostika |
Pravna oblika | Družba z omejeno odgovornostjo |
Število sodelavcev | 3 |
Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?
Dejansko ni bilo nobenih izobraževanj, ampak sem se veliko naučil prek prvega podjetja, lahko bi se reklo na način “problem based learning” – česar sem se tam naučil na napakah, sedaj pri DiaGenomi nisem naredil.
Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?
Vse je bilo načrtno z delom, sicer na začetku nismo slutili takega uspeha, vendar pa je bilo načrtno.
Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?
Biti prvi, imeti kakovosten test in podporo strokovnjakov.
Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?
Marže so lahko kar visoke, vendar pa ne delamo na masovki kot drugi produkti.
Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?
Vse bi ponovil, ker se le iz napak lahko česa naučiš, seveda če niso prevelike, da bi ogrozile podjetje.
Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?
Mogoče se lahko glede tega srečamo čez kako leto, sedaj ne bi preveč fantaziral. Treba se bo izkazati na trgu.
Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.
Naj vas ne bo strah in pa ne pričakujte uspeha iz danes na jutri; rabili boste podporo z vseh strani.
Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?
Enoletni, postaviti korenine in temelje obema podjetjema in pri DiaGenomi osvojiti evropsko tržišče – kasneje pa osvajanje Rusije, Indije in Kitajske.
Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?
Zelo, predvsem v Sloveniji s slovensko “foušijo” in obrekovanjem.