
MP intervju: Nejc Apšner, Achilles d.o.o.
Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komparativne prednosti?
Naše podjetje se ukvarja z upravljanjem terjatev in sicer podjetjem ponujamo preventivo, kurativo ter finančno svetovanje. V preventivo smo vključili vse storitve ki preprečujejo nastanek neplačil, medtem ko s storitvami za kurativo rešujemo nastala neplačila.
Kako si prišel do ideje?
Ideja je nastala zelo spontano. Sam sem pred začetkom študija ugotovil, da mi brez izkušenj ne bo uspelo, kljub diplomi, pridobiti želene zaposlitve, zato sem se odločil za izredni študij in si poiskal primerno študentsko delo. Tako sem pristal v svetu financ, kjer sem se zelo dobro znašel, saj mi je delo s strankami v veselje. Ker pa vseh apetitov strank nisem mogel zadovoljiti in z nadrejenimi nismo prišli do skupnega jezika za razširitev ponudbe, smo skupaj s prijatelji prišli na idejo – “vse za finance na enem mestu” – in ideja se je izkazala za dobro tržno nišo.
Spletna stran | Achilles, poslovne in finančne storitve, d. o. o. |
Starost | 23 let |
Dejavnost | Upravljanje terjatev (preventiva, kurativa), svetovanja |
Pravna oblika | Družba z omejeno odgovornostjo |
Število sodelavcev | 4 |
Logotip |
Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?
Največ energije mi dajejo stranke same, saj je najlepše videti zadovoljne kupce. Še posebej, ko pridobiš stranke, ki ti popolnoma zaupajo, ker te je nekdo priporočil. Poleg tega pa je podjetništvo zame hobi, zato kakšne posebne motivacije dejansko ne potrebujem. Sem eden redkih, ki delajo, za kar so bili rojeni.
S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?
Problemov se je kar vrstilo. Najprej je bilo potrebno pridobiti vse informacije, kar pa kljub času interneta ni bilo tako preprosto. Potem so bile tu finance, kjer so nam na pomoč priskočili sorodniki, eni manj, drugi bolj. Na koncu je bilo potrebno vse skupaj strniti v neko celoto, kar je bilo nadvse zanimivo in dolgotrajno. Za zaključek lahko rečem, da so nam pomagali mnogi, eni z informacijami, drugi materialno.
Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?
Osnove podjetništva sem pridobil na fakulteti, vendar je to znanje preskopo za nastop v podjetniškem svetu, saj izobraževanje temelji predvsem na teoriji in je premalo uporabne prakse. Zato sem se udejstvoval raznih seminarjev ter v roke vzel tudi kakšno knjigo, največ informacij pa sem seveda pridobil z interneta.
Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?
Podjetništva se moraš lotiti načrtno ter si začrtati kratkoročne in dolgoročne cilje. Z analizo konkurence smo izboljšali kakovost storitve, z analizo panoge pa razvili in še razvijamo nove storitve, ki bi pripomogle tako našemu podjetju, kot našim strankam.
Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?
Ključ do uspeha so zadovoljne stranke, kar dosegamo s kakovostno storitvijo in s predanim ter z delovnim kolektivom. Potrebno pa je biti tako drugačen, kot inovativen in kupcem iz dneva v dan zagotavljati nove ali izboljšane storitve.
Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?
Glede na to, da opravljamo storitveno dejavnost, se marž ne poslužujemo. Je pa cena naših storitev predvsem odvisna od bonitete in bilance podjetja.
Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?
Dejansko bi ponovil vse napake, namreč slednje so me pripeljale do novih izkušenj in dognanj. V glavnem napake so “kul”, dokler se seveda iz njih nekaj naučiš.
Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?
Stremimo k ohranitvi in izboljšanju visoko kakovostne storitve ter želimo razvijati in uvajati nove storitve za višjo kakovost poslovanja in razvoj gospodarstva z zagotavljanjem pogojev za nove investicije podjetij.
Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.
Bodi drugačen, prodoren, inovativen in pošten ter nikoli ne obupaj.
Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Moji enoletni načrt je, da podjetje podvoji svoje prihodke in da ustvarimo še kakšno delovno mesto in seveda, da postanemo še bolj kakovostni in strankam zagotovimo še večjo paleto finančnih storitev. Kar se pa tiče dolgoročnega načrta, so želje po uveljavitvi tudi v drugih panogah, za kar že pripravljamo prve poslovne načrte.
Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?
Seveda je težko. Bolj zaradi let, saj imajo stranke ob prvem stiku z nami občutek, da nam primanjkuje tako znanja kot izkušenj, vendar ta ugibanja kasneje zatremo v kali, saj na trgu, kljub zasičenosti, nastopamo zelo profesionalno. Veliko je bilo tudi nezaupljivosti zaradi samega imena podjetja in njegove mladosti, vendar nam je zadeve uspelo s pomočjo referenc rešiti.