
Omnius, poslovne storitve, d. o. o.
Kako bi z 2 stavkoma opisali svojo dejavnost in katere so vaše komparativne prednosti?
Temeljni produkt podjetja je spletni portal ProstiTRG, ki združuje povpraševalce in ponudnike blaga in storitev. Bistvena prednost poslovanja na prostem trgu je za povpraševalce v transparentnem, enostavnem in poceni poslovanju, saj med številnimi ponudbami izberejo tisto, ki jim najbolje ustreza, hkrati pa prihranijo ogromno časa, saj jim ponudb ni potrebno iskati lastnoročno. Po drugi strani ProstiTRG ponudnikom omogoča učinkovito poslovanje in elektronski dostop do povpraševalcev iz vse Slovenije, obenem pa jim daje možnost, da nastopajo tudi kot povpraševalci na ProstiTRG medpodjetniškem (B2B) trgu.
Kako ste prišli do ideje?
Idejo je konkretneje pričel razvijati Miha, ki je v okviru svoje diplome na ekonomski fakulteti spisal tudi poslovni načrt za podoben tip podjetja. Vsi trije soustanovitelji smo sicer stari znanci in dobri prijatelji in smo se o možnostih realizacije nekaterih podjetniških idej, ki smo jih imeli, pogovarjali že dlje časa. Po Mihovi diplomi smo se vsi trije konkretneje “vrgli” na njegov koncept in ga pričeli intenzivneje razvijati.
Kaj vam v podjetništvu daje energijo in motivacijo?
Največ motivacije in energije vsem trem daje vizija prihodnosti podjetja, prihodnosti prostega trga – torej želja po uspehu, kar za nas pomeni razvoj podjetja v smeri, ki smo si jo zamislili, in uresničevanje naših napovedi. Če se stvari premikajo v pravi smeri, ni težko hoditi po podjetniški poti, pa četudi je včasih še kako strma.
Spletna stran |
prostitrg.si |
Starost | 25 let |
Dejavnost | Posredništvo prek spletnega portala ProstiTRG, ki temelji na povpraševanjih in ponudbah |
Pravna oblika | Družba z omejeno odgovornostjo |
Število sodelavcev | 3 |
S katerimi problemi ste se soočali na začetku svoje podjetniške poti?
Prvi problem je bil čas, saj smo bili ob in po ustanovitvi podjetja vsi precej zaposleni; Tine s pisanjem diplome, Uroš s službo, Miha pa z doktoratom. Drugi večji problem se nanaša na naš produkt, spletni portal – v veliki meri smo odvisni od najetih programerjev. Na začetku smo se z izbiro precej opekli, saj programerji niso bili kos projektu, zato smo morali najeti drugo podjetje. S tem smo izgubili 3 mesece.
Ste za vstop v podjetništvo pridobivali kakšna podjetniška znanja ali ste se zanašali le na funkcionalna znanja s svojega področja?
Našo ekipo sestavljata dva ekonomista in en politolog. Menimo, da se naša znanja dobro dopolnjujejo. Uroš je že nekaj časa zaposlen in se ukvarja s podjetniškim svetovanjem. Ima največ praktičnih izkušenj. Miha je doktorski študent podjetništva in črpa veliko idej iz različnih teorij podjetništva in poznavanja novih trendov. Tine je študiral mednarodne odnose in v ekipo vnaša znanja z ostalih področij in širino, ki jo je pridobil tekom svojega močno interdisciplinarnega študija in iz različnih delovnih izkušenj.
Ste se podjetništva lotili načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?
Ideja se je intenzivneje pričela razvijati na podlagi Mihove diplome, ki je zajemala poslovni načrt in vse pripadajoče elemente. Kasneje smo poslovni načrt tudi posodobili z novimi elementi.
Kaj je ključ do uspeha v vaši panogi?
Četudi je naš bistveni produkt unikaten mehanizem povezovanja ponudb in povpraševanj, smo v osnovi še vedno spletna stran. Prvi predpogoj je seveda dobro organiziran in delujoč portal, dejansko pa je temeljnega pomena dober marketing oz. tržna strategija.
Če bi lahko začeli še enkrat, katerih napak ne bi ponovili?
Ko se ozremo nazaj, bi morali pri izbiri programerjev vse skupaj še bolj podrobno premisliti, preveriti reference itd.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Kakšni so obeti vaše nadaljnje podjetniške poti?
Vsi si želimo čim intenzivneje nadaljevati z razvojem produkta ProstiTRG, hkrati pa biti odprti za nove ideje in priložnosti, ki se bodo pokazale.
Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.
Ko si v dvomu, čim večkrat reci da.
Kakšni so vaši enoletni in petletni načrti?
Smo popolnoma na začetku naše poti, zato si za prvo leto poslovanja želimo, da dosežemo našo ciljno, kritično maso uporabnikov, ki bodo ponujali in povpraševali na našem portalu. V primeru rasti, ki jo načrtujemo, si želimo v petih letih naš produkt razširiti tudi v tujino (baltske države, Skandinavija, Beneluks).
Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?
Verjetno je vedno težko, vendar verjamemo, da se z dobro idejo in delavnostjo da narediti marsikaj. Hiša – posel, posel – hiša.