MP intervju: Tomaž Cirman – Arboobra

Družba Arboobra d.o.o. je mladi startup, ki se ukvarja z razvojem naprednih mobilnih in spletnih aplikacij. Letos je Arboobra dosegla velik uspeh na tekmovanju Ljubljana Startup, kjer je s produktom RTweazy doseglo odlično drugo mesto.
MP intervju: Tomaž Cirman - Arboobra

MP intervju – Tomaž Cirman: Arboobra

Družbo Arboobra d.o.o. sta v letu 2011 ustanovila z bratom Mihatom. Sta s podjetništvom že imela izkušnje ali je bil to vajin prvi podjetniški poskus?

Miha in jaz sva imela že prej izkušnje s podjetništvom, vendar v malce drugačnih vlogah. Arboobra je najin skupni podjetniški izziv, ki pa je tudi povsem posvečen informacijskim tehnologijam, trenutno naprednim mobilnim in spletnim aplikacijam.

Podjetje ima zanimivo ime: Arboobra. Ali to ime nosi kakšen poseben pomen ali je le zelo posrečena skovanka črk?

Ime Arboobra je nastalo na podlagi besedne igre, kjer smo izbrali ime, ki je tudi palindrom. Hkrati pa nismo našli nekih skritih pomenov v tujih jezikih.

V dveh letih ste v podjetju izvedli kar nekaj uspešnih projektov – izdelali ste mobilne aplikacije Whitewaters, Bizi.si, mPublishing, Checkovski in druge. Ste v tem času doživeli tudi kakšno slabo izkušnjo, zaradi katere ste za trenutek podvomili v uspeh podjetja?

Podjetje smo postavili na trdnih temeljih, zato v uspeh podjetja ne dvomimo. So pa nas in nas še spremljajo spodrsljaji (fail-i), iz katerih se hitro učimo. Brez njih ne bi bili to, kar smo.

Imate majhno, a kvalitetno ekipo, s katero premagujete nove in nove izzive. Na kratko nam predstavite glavne akterje vaše ekipe.

Miha in Kajetan sta vrhunska programerja s širokim spektrom znanj, Igor skrbi za naše oblikovne dosežke in znižuje povprečno starost skupine :), jaz pa sem zadolžen za t.i. poslovno finančni del. Znanja v ekipi se lepo dopolnjujejo, hkrati pa imamo dovolj različne poglede, da moramo načrte tudi v okviru same ekipe znati “prodati”.

V maju 2013 ste na tekmovanju Ljubljana Startup dosegli odlično drugo mesto. Žirijo ste takrat prepričali s produktom RTweazy, ki uporabnikom Twitterja olajša delo pri objavljanju in kreiranju nove vsebine. Lahko za naše bralce nekoliko bolj opišete prednosti uporabe omenjenega produkta?

Želimo spremeniti način, kako znamke, podjetja … komunicirajo s svojimi strankami.

Največ truda vlagamo v funkcionalnosti, ki uporabniku pomagajo pri pripravi vsebine. Za dani (re)tweet tako uporabniku ponudimo predpripravljeno vsebino na podlagi analize linka v tweet-u. Uporabnik tako lahko le izbere tweet, brez pisanja. Enako uporabniku pripravimo mention (twitter ime) za avtorja. Besedilo pa seveda lahko tudi spremenimo, prilagodimo. Glede na naš ciljani trg, trenutno algoritme prilagajamo angleškem jeziku. Kasneje bomo dodali še orodja za nadaljnjo raziskavo tematike in drugih prispevkov na tem področju ali avtorja samega.

Zavedamo se, da je na Twitterju pomembna tudi prisotnost skozi cel dan, cel teden, zato uporabniku pripravljamo razpored tweetov, ki mu pri tem pomaga. Tweet-e je mogoče posredovati tudi takoj ali ob točno določenem terminu.

RTweazy omogoča tudi delo timom, ki se ukvarjajo s prisotnostjo na Twitterju, bodisi za lastne potrebe, bodisi za naročnika. V timu, kot ponudniki vsebine, lahko sodelujejo tudi posamezniki, ki nimajo lastnega Twitter profila.

Aplikacija v celotni funkcionalnosti deluje tudi na iPad-u v Safariju ali Chrome-u, raziskujemo pa že primeren UX za iOS in Android mobilni aplikaciji.

Primerljiva orodja so Hootsuite, Buffer, Tweet deck… Od teh storitev se razlikujemo ravno po tem, da želimo pomagati predvsem pri vsebini.

Slovenski trg je za tehnološka podjetja morda nekoliko majhen. Ali v prihodnosti načrtujete tudi prodor v tujino? Kakšna je vizija vašega podjetja za prihodnost?

Ravno v oktobru se ponovno odpravljamo v ZDA, kjer se bomo posvetili predstavitvi našega produkta, tako potencialnim strankam kot potencialnim investitorjem. Zavedamo se, da moramo svoje znanje prodajati na globalnem trgu, vsak trg pa predstavlja nov izziv. Za nekaj časa se bomo posvetili predvsem twitter-ašem v ZDA.

Želimo predvsem reševati probleme, tehnologiji smo posvetili že dovolj časa. Čas je, da jo uporabimo, da spremenimo področje prepoznave vsebine, priprave besedil, odločanja… Smo v obdobju, ko nam tehnologija bolj pomaga, kot pa nas ovira. Saj vemo, da so app-i vedno pametnejši in lažji za uporabo, ta trend bomo nadaljevali tudi sami.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

In še za konec – imate kakšen nasvet za naše bralce, ki še niso zbrali dovolj poguma, da bi se tudi sami podali v podjetništvo?

Dejstvo je, da niso vsi za podjetništvo, saj se ta način življenja močno razlikuje od “običajne” službe. Podjetništvo je potrebno spodbujati in mu dajati pozitivni pridih. Predvsem pa je pomembno poskusiti, ostalo so sanje…

Več informacij o podjetju najdete na spletni strani: Arboobra

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje