MP intervju – Tomaž Cirman: Arboobra
Družbo Arboobra d.o.o. sta v letu 2011 ustanovila z bratom Mihatom. Sta s podjetništvom že imela izkušnje ali je bil to vajin prvi podjetniški poskus?
Miha in jaz sva imela že prej izkušnje s podjetništvom, vendar v malce drugačnih vlogah. Arboobra je najin skupni podjetniški izziv, ki pa je tudi povsem posvečen informacijskim tehnologijam, trenutno naprednim mobilnim in spletnim aplikacijam.
Podjetje ima zanimivo ime: Arboobra. Ali to ime nosi kakšen poseben pomen ali je le zelo posrečena skovanka črk?
Ime Arboobra je nastalo na podlagi besedne igre, kjer smo izbrali ime, ki je tudi palindrom. Hkrati pa nismo našli nekih skritih pomenov v tujih jezikih.
V dveh letih ste v podjetju izvedli kar nekaj uspešnih projektov – izdelali ste mobilne aplikacije Whitewaters, Bizi.si, mPublishing, Checkovski in druge. Ste v tem času doživeli tudi kakšno slabo izkušnjo, zaradi katere ste za trenutek podvomili v uspeh podjetja?
Podjetje smo postavili na trdnih temeljih, zato v uspeh podjetja ne dvomimo. So pa nas in nas še spremljajo spodrsljaji (fail-i), iz katerih se hitro učimo. Brez njih ne bi bili to, kar smo.
Imate majhno, a kvalitetno ekipo, s katero premagujete nove in nove izzive. Na kratko nam predstavite glavne akterje vaše ekipe.
Miha in Kajetan sta vrhunska programerja s širokim spektrom znanj, Igor skrbi za naše oblikovne dosežke in znižuje povprečno starost skupine :), jaz pa sem zadolžen za t.i. poslovno finančni del. Znanja v ekipi se lepo dopolnjujejo, hkrati pa imamo dovolj različne poglede, da moramo načrte tudi v okviru same ekipe znati “prodati”.
V maju 2013 ste na tekmovanju Ljubljana Startup dosegli odlično drugo mesto. Žirijo ste takrat prepričali s produktom RTweazy, ki uporabnikom Twitterja olajša delo pri objavljanju in kreiranju nove vsebine. Lahko za naše bralce nekoliko bolj opišete prednosti uporabe omenjenega produkta?
Želimo spremeniti način, kako znamke, podjetja … komunicirajo s svojimi strankami.
Največ truda vlagamo v funkcionalnosti, ki uporabniku pomagajo pri pripravi vsebine. Za dani (re)tweet tako uporabniku ponudimo predpripravljeno vsebino na podlagi analize linka v tweet-u. Uporabnik tako lahko le izbere tweet, brez pisanja. Enako uporabniku pripravimo mention (twitter ime) za avtorja. Besedilo pa seveda lahko tudi spremenimo, prilagodimo. Glede na naš ciljani trg, trenutno algoritme prilagajamo angleškem jeziku. Kasneje bomo dodali še orodja za nadaljnjo raziskavo tematike in drugih prispevkov na tem področju ali avtorja samega.
Zavedamo se, da je na Twitterju pomembna tudi prisotnost skozi cel dan, cel teden, zato uporabniku pripravljamo razpored tweetov, ki mu pri tem pomaga. Tweet-e je mogoče posredovati tudi takoj ali ob točno določenem terminu.
RTweazy omogoča tudi delo timom, ki se ukvarjajo s prisotnostjo na Twitterju, bodisi za lastne potrebe, bodisi za naročnika. V timu, kot ponudniki vsebine, lahko sodelujejo tudi posamezniki, ki nimajo lastnega Twitter profila.
Aplikacija v celotni funkcionalnosti deluje tudi na iPad-u v Safariju ali Chrome-u, raziskujemo pa že primeren UX za iOS in Android mobilni aplikaciji.
Primerljiva orodja so Hootsuite, Buffer, Tweet deck… Od teh storitev se razlikujemo ravno po tem, da želimo pomagati predvsem pri vsebini.
Slovenski trg je za tehnološka podjetja morda nekoliko majhen. Ali v prihodnosti načrtujete tudi prodor v tujino? Kakšna je vizija vašega podjetja za prihodnost?
Ravno v oktobru se ponovno odpravljamo v ZDA, kjer se bomo posvetili predstavitvi našega produkta, tako potencialnim strankam kot potencialnim investitorjem. Zavedamo se, da moramo svoje znanje prodajati na globalnem trgu, vsak trg pa predstavlja nov izziv. Za nekaj časa se bomo posvetili predvsem twitter-ašem v ZDA.
Želimo predvsem reševati probleme, tehnologiji smo posvetili že dovolj časa. Čas je, da jo uporabimo, da spremenimo področje prepoznave vsebine, priprave besedil, odločanja… Smo v obdobju, ko nam tehnologija bolj pomaga, kot pa nas ovira. Saj vemo, da so app-i vedno pametnejši in lažji za uporabo, ta trend bomo nadaljevali tudi sami.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
In še za konec – imate kakšen nasvet za naše bralce, ki še niso zbrali dovolj poguma, da bi se tudi sami podali v podjetništvo?
Dejstvo je, da niso vsi za podjetništvo, saj se ta način življenja močno razlikuje od “običajne” službe. Podjetništvo je potrebno spodbujati in mu dajati pozitivni pridih. Predvsem pa je pomembno poskusiti, ostalo so sanje…
Več informacij o podjetju najdete na spletni strani: Arboobra