
MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT d.o.o.
Kako bi z 2 stavkoma opisala svojo dejavnost in katere so vaše prednosti pred konkurenco?
Podjetje Envit trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin, ki je bila razvita na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Sodelujemo pri nadaljnjem razvoju tehnologije in hkrati že razvijamo nove tehnologije s področja varstva okolja. Izvajamo tudi meritve kovin in njihove biodostopnosti v zemljinah in sedimentih. V primerjavi z našo tehnologijo konkurenčne tehnologije ne omogočajo odstranjevanja kovin iz močno onesnaženih tal z veliko organske snovi in nastalih na karbonatni osnovi.
Kako si prišla do ideje?
Razvijalci tehnologije smo se kar dve leti pogovarjali o ustanovitvi podjetja, k čemer so nas spodbudili obetavni rezultati in poznavanje na trgu prisotnih remediacijskih tehnologij. Ker smo v ekipi raziskovalci, želimo dokazati uspešnost razvite tehnologije še z njeno tržno uspešnostjo.
Spletna stran | envit.si |
Dejavnost | Razvoj in trženje tehnologij za čistejše okolje |
Pravna oblika | Družba z omejeno odgovornostjo |
Število sodelavcev | 4 |
Kaj ti v podjetništvu daje energijo in motivacijo?
Podjetništvo je način življenja, v katerem se prepletata podjetje in privatno življenje. Sama celo pravim, da je Envit eden od mojih otrok. Energija in motivacija sta posledica osebne zagnanosti in doseženih uspehov. Dnevno doseženi cilji in rešeni izzivi v kombinaciji s športom so zmagovalna kombinacija. Predvsem pa se držim načela z majhnimi koraki do večjih ciljev.
S katerimi problemi si se soočala na začetku svoje podjetniške poti?
Imamo tipičen problem podjetij v začetnih fazah, in sicer pomanjkanje sredstev za razvoj, saj s tekočimi prihodki težko pokrivamo stroške razvoja. Pri našem produktu je namreč prodajni proces izredno dolg, kar pomeni, da smo precej odvisni od drugih sredstev, predvsem od investicij ter nepovratnih sredstev. Kandidirali in uspešno pridobili smo razpis P2 s pomočjo Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, kar je pomenilo dovolj financ za zagon podjetja. Sedaj se osredotočamo tudi na raziskovalna sredstva, hkrati pa tudi na nekatere evropske projekte.
Imate pri pridobivanju sredstev z razpisov kako pomoč?
Do sedaj smo razpise pripravljali več ali manj sami, nekaj pomoči smo dobili v okviru Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, z raznimi mnenji, nasveti in tako dalje. Sedaj pa pri pripravi na razpise sodelujemo s podjetjem Tikopro, ki je specializirano za pomoč pri pripravljanju projektnih dokumentacij.
Si za vstop v podjetništvo pridobivala kakšna podjetniška znanja ali si se zanašala le na funkcionalna znanja s svojega področja?
Sprva mi je bilo vse novo. Na začetku sem se obrnila na brezplačna izobraževanja (MP, LUI, nekaterih zasebnih organizacij idr.). Zelo veliko napotkov, izkušenj drugih podjetnikov in kontaktov dobivam preko TOP CEED programa. Sicer pa je po mojem mnenju najpomembnejša kilometrina in s tem pridobljene izkušnje.
Si se podjetništva lotila načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?
Poslovni načrt je bil prva stvar, ki smo jo naredili. Envit ga je potreboval za vstop v LUI, prijavo na tekmovanje Start-up in prijavo na razpise za nepovratna sredstva. S pisanjem poslovnega načrta smo se marsikaj naučili in si predvsem ustvarili celostno sliko, kako in v kaj se želimo razviti. Zdaj nam služi kot orientacija pri ocenjevanju našega napredka.
Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?
Zagotovo znanje o novi tehnologiji, dobra ekipa v ozadju, sreča in poznanstva za odpiranje vrat in še bi lahko naštevala. V podjetju dajemo velik poudarek razvoju novih tehnologij, zato si želimo v prihodnosti okrepiti raziskovalno skupino.
Če bi lahko začela še enkrat, katerih napak ne bi ponovila?
Tu ne bi govorila o napaki, ampak o vprašanju, ki se mi zastavlja. Ali smo se odločili prav, da za zagon podjetja in financiranje dokončnega razvoja pridobivamo nepovratna sredstva oz. sofinanciranje različnih skladov ali bi bilo morda bolje, predvsem hitreje, v kolikor bi se odločili za financiranje s strani skladov tveganega kapitala.
Kakšni so obeti glede tvoje nadaljnje podjetniške poti?
Namen imam vztrajati v tem podjetju dokler ne bomo izpolnili vseh osebno zadanih ciljev. Podjetje jemljem kot zelo oseben projekt in trenutno ne razmišljam o tem, da bi ga zapustila.
Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?
V enem letu želimo pridobiti evropska sredstva, s katerimi bomo lahko financirali postavitev prve čistilne naprave z našo tehnologijo. V obdobju petih let načrtujemo še dva podpisa pogodb za izvedbo remediacije območij na tujih trgih. Hkrati želimo razvijati nove okoljske tehnologije.
Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?
Ljudje smo si različni. Nekateri iščejo varen pristan, drugi pa se raje vozimo po razburkanem morju. In začetek podjetniške poti je zagotovo eden razburljivejših obdobij v življenju. Načeloma pa imamo mladi veliko energije, ki je v obdobju od ustanovitve podjetja do predora na trg nujna sestavina uspeha. Prav tako ne vidim problemov zaradi mladosti pri dogovorih s partnerji, saj smo v naši ekipi iz vseh starostnih razredov in vsaka starostna skupina ima svoje prednosti, ki jih s pridom uporablja.
Imaš kakšen nasvet za tiste, ki podjetniki šele postajajo?
Preden se lotite izvedbe svoje ideje, si naberite čim več izkušenj. V kolikor ste med srečneži, da se vam je porodila odlična ideja, ne zavračajte znanja, ki vam je na voljo na različnih spletnih portalih, izobraževanjih, v literaturi, hkrati pa znanje pridobivajte od izkušenejših, ki lahko ocenijo vašo idejo. Hkrati je potrebno biti zagnan, vztrajen, potrpežljiv, dobre volje, veliko se je treba družiti in delati v skupini.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Kaj pa nasvet za tiste, ki nimajo ideje?
Če nimaš ideje, je ena izmed možnosti ta, da jo pridobiš tekom dela v podjetjih in organizacijah. S pomočjo izkušenj in razmišljanja o izboljšavah, se povečuje možnost, da najdeš rešitev za nadgradnjo in poenostavitev obstoječih načinov.
Zmaga na start up 2010?
Zmaga nam je odprla mnoga vrata, to je močna referenca, podprlo nas je veliko ljudi, pridobili smo veliko možnosti predstavitev prek različnih medijev. To tekmovanje je izredno pomembno, saj daje možnost podjetjem, da se predstavijo in opozorijo nase.