Kako je urejeno upravljanje z droni v Sloveniji?

Sistem brezpilotnih zrakoplovov, ki jim pogovorno rečemo tudi droni (iz angleške ustreznice drones) je z avgustom 2016 dobil svojo uredbo v slovenski zakonodaji. Ta določa splošne pogoje za upravljanje dronov, in različne pogoje, pod katerimi je upravljanje z njimi dovoljeno.
droni v Sloveniji

Kako je urejeno upravljanje z droni v Sloveniji? (Vir slike: Pixabay.com)

Droni so t.i. brezpilotni zrakoplovi, za katere velja posebnost, da na letečem plovilu ni osebe, ki bi jo upravljala, temveč ga upravlja oseba na tleh, s pomočjo daljinskega upravljalnika. Novejše različice dronov so sposobne povsem samostojne navigacije, brez osebe, ki bi ga daljinsko upravljala.

Droni so se sprva uporabljali za vojaške operacije, ki jih ljudje niso bili sposobni izvršiti. Dandanes pa so droni na voljo za različne namene, predvsem pa se uporabljajo v video in fotoprodukciji, za nadzor večjih površin pri poljedelstvu in kmetovanju, ter celo za hitrostno dirkanje. Med novejše načine uporabe spada tudi dostava izdelkov na dom. To je preizkusil britanski Amazon, ki je s pomočjo drona že uspešno dostavil izdelke.

Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov v Sloveniji določa splošne operativne in tehnične pogoje za varno uporabo dronov in podobnih letalskih modelov do teže 150 kg, ki letijo na območju Republike Slovenije. Poleg tega določa tudi pogoje za osebe, ki lahko takšne zrakoplove upravljajo. Nekaj osnovnih pravil, ki so zajeta v uredbi je:

  • leteti je treba varno,
  • nikoli ponoči,
  • redno preverjanje tehničnega stanje drona,
  • let mora biti načrtovan glede na vremenske razmere,
  • ni dovoljeno letenje v območju pravega letališča, ki je označeno kot cona letališča (CTR),
  • med droni mora biti ustrezna razdalja 30 m, od večje skupine ljudi pa najmanj 150 m,
  • upravljalec mora imeti dron ves čas na očeh in na pravi višini (največ 150 m od tal, ob dovoljenju Agencije za določeno področje letenja pa do 300 m),
  • dron nima prednosti pred ostalimi vozili in plovili, zato veljajo pravila o izogibanju.

Droni so razdeljeni v 12 kategorij. Med njimi so 3 razredi (v vsakem so 4 kategorije), ki se razlikujejo glede na težo drona: do 5kg, med 5 in 25 kg, ter med 25 in 150 kg. Posamezne kategorije pa se razlikujejo glede na to, v kako poseljenem predelu se dron giba. Pri tem razlikuje med področjem brez objektov in ljudi, področje s pomožnimi objekti brez ljudi, področje s pretežno stanovanjskimi in poslovnimi objekti in področje urbanih con.

Za upravljanje z dronom je predvidena obvezna pridobitev izpita in pridobitev izpita o poznavanju uporabe radiofrekvenčnega spektra (VHF). Prav tako je obvezno zavarovanje za drone, ki so težji od 20 kg. Za kršitve uredbe so predvidene različne globe, glede na jakost kršitve Uredbe.

Vir: Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje