KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Zavarovanje odgovornosti podjetnika

V Sloveniji se za sklepanje polic z zavarovanjem odgovornosti večinoma odločajo menedžerji v srednjih in velikih podjetjih, vedno pogosteje pa jih sklepajo tudi mali podjetniki. Koristi, ki iz takih zavarovanj izvirajo, namreč daleč presegajo stroške zavarovanja.
Zavarovanje odgovornosti podjetnika

Zavarovanje odgovornosti podjetnika

Dejstvo je, da je v Sloveniji zelo veliko posameznikov vstopilo v podjetniške vode nekako “na horuk”, ne da bi bili za podjetniške izzive ustrezno pripravljeni oziroma usposobljeni. Posledica tega je bila zelo veliko število stečajev podjetij, povečevanje števila brezposelnih in naraščajoče število različnih tožb (delničarjev, zaposlenih, tretjih oseb) zoper tiste, ki so z neodgovornim vodenjem podjetij drugim povzročili škodo. No, dejstvo je tudi, da bi se dalo številnim tožbam in z njimi povezanimi sodnimi postopki izogniti v primerih, če bi podjetniki imeli zavarovano svojo odgovornost za škodo.

Zavarovanje odgovornosti podjetnika

V razvitih tržnih ekonomijah je zavarovanje odgovornosti organov vodenja in nadzora že dolgo časa običajna in dobro utečena praksa in številni lastniki podjetij tako zavarovanje vodilnih postavljajo kot najosnovnejši pogoj za njihovo zaposlitev. Vedno pogosteje pa police z zavarovanjem odgovornosti sklepajo tudi mali podjetniki.

V Sloveniji se za sklepanje tovrstnih zavarovalnih polic za zdaj večinoma odločajo menedžerji v srednjih in velikih podjetjih, medtem, ko se v podjetjih z večinskim tujim kapitalom take police tako rekoč nepogrešljive. V manjših podjetjih, v katerih sta lastniška in upravljavska struktura često bolj povezani ali celo identični, je takih zahtevkov po naravi stvari manj, saj podjetniki enostavno ne čutijo potrebe, da bi zavarovali svojo odgovornost za škodo, ker mislijo, da do nje enostavno ne bo prišlo.

Žal praksa kaže, da je tako razmišljanje napačno in tudi zato vedno večje število strokovnjakov opozarja, da ne bi bilo nič narobe, če bi se taka zavarovanja začela sklepati tudi v manjših podjetjih. Koristi, ki iz takih zavarovanj izvirajo namreč daleč presegajo stroške, ki jih tako zavarovanje povzroči.

Pomemben je že psihološki vidik, saj se podjetniku s sklenitvijo zavarovalne police za zavarovanje odgovornosti poveča občutek varnosti, poleg tega pa se obenem zaščiti pred najrazličnejšimi tožbenimi zahtevki fizičnih ali pravnih oseb, do katerih bi lahko prišlo zaradi njihovega poslovanja (denimo tožbe iz naslova delovnopravnih kršitev, odškodninske tožbe zaradi škode povzročene z dejavnostjo, tožbe, ki izvirajo iz podjetnikove poklicne odgovornosti, ipd.).

Kaj zavarovanje odgovornosti pokriva

Slovenske zavarovalnice običajno ponujajo dve osnovni obliki zavarovanj odgovornosti podjetniške odgovornosti – to je zavarovanje odgovornosti članov vodenja in nadzora za fizične osebe in pa korporativno zavarovanje odgovornosti organov vodenja in nadzora. Bistvena razlika med obema oblikama odgovornosti je v tem, da je pri korporativnih zavarovanjih sklenitelj zavarovanja družba (pravna oseba), zavarovane pa so tako fizične osebe zaposlene v podjetju, kot tudi družba, kadar bi ta morala pokriti škodo v imenu fizične osebe, zaposlene v taki družbi.

Polica korporativnega zavarovanja običajno krije tudi zahtevke proti družbi, denimo v primerih, če družbo tožijo njeni delničarji. Prednost zavarovanja za fizične osebe pa je ta, da krije odgovornost zavarovanca (fizične osebe) v vseh družbah, za katere se tako kritje zahteva in celo za več funkcij (običajno do pet funkcij).

Zavarovalna polica fizični osebi običajno krije tveganje izgube osebnega premoženja, v primerih kadar družba taki osebi ne nadomesti stroškov pravdanja in poravnave in sicer za odškodninske zahtevke, vložene v obdobju, za katerega je sklenjeno zavarovanje (to obdobje je običajno eno leto, z možnostjo podaljšanja).

Zavarovalna vsota in strošek

Zavarovanje se običajno sklene za zavarovalno vsoto 250.000 ali 500.000 evrov, zavarovanci pa za tako zavarovanje plačujejo mesečno premijo od približno 40 do 120 evrov, v odvisnosti od višine zavarovalne vsote in od števila funkcij, ki jih zavarovalna polica krije. Relativno majhen strošek torej, ki podjetniku zagotavlja mirno poslovanje, brez bojazni, da bi ga utegnile nepotrebne tožbe zaradi različnih škodnih dogodkov spraviti na “kant”.

Čeprav se bo številnim malim podjetnikom morda zdel strošek, ki bi ga moral plačati za zavarovanje svoje odgovornosti odvečen in nepotreben, pa razumski argumenti tega stališča ne podpirajo. Za primer lahko navedemo primer tožbe zaposlene v nekem manjšem podjetju, ki se je ukvarjalo s prodajo telekomunikacijske opreme. Nekdanja delavka tega podjetja je tožila direktorja zaradi škode, ki ji je bila povzročena zaradi diskriminacije na delovnem mestu. Sodišče ji je prisodilo odškodnino v višini 14.500 evrov.

Če to primerjamo z mesečno premijo, ki bi jo vodilni plačeval v primeru, če bi imel zavarovano svojo odgovornost (ta v povprečju znaša 50 evrov mesečno), ugotovimo, da bi se zavarovanje še kako izplačalo skleniti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje