Velikost trga in trendi

V prejšnjem delu raziskave trga smo se osredotočili na stranke ter na ta način pridobili informacije o segmentih trga ter potencialnih odjemalcih v vsakem izmed teh segmentov. V nadaljevanju pa si lahko preberete nekaj korakov, s katerimi pridemo do nekaterih ključnih podatkov.
Velikost trga in trendi

Velikost trga in trendi (Vir slike: Pixabay.com)

Prvi del članka najdete na povezavi: Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Pri tem se moramo najprej osredotočiti na velikost trga, ki je ponavadi izražena v enotah, vrednosti in potencialu donosnosti. Najprej se lotimo najbolj zoprnega dela te raziskave, to je zbiranja dosegljivih podatkov. Del le-teh predstavljajo že prej zbrani podatki o strankah in številu le-teh (na X prebivalcev v starostni skupini Y je recimo Z odstotkov sladkosnedih), ki jih lahko izrazimo kot del celotnega trga, pri čemer dobimo približno oceno velikosti trga po posameznih segmentih kupcev.

Lotimo se tudi prečesavanja uradnih statistik, ki utegnejo postreči s presenetljivo koristnimi podatki, še posebej s tistimi, ki se tičejo demografije (tako podjetij kot posameznikov). Če denimo delamo raziskavo trga za potrebe prihodnje slaščičarne, bomo na statističnem uradu v tabeli povprečnih vrednosti porabljenih denarnih sredstev gospodinjstev v Sloveniji zlahka pridobili podatek o povprečni letni porabi za slaščičarske izdelke ter izdelke iz testa.

Ob tem nam manjkajo še podatki o številu članov povprečnega slovenskega (podatki so bržkone na voljo tudi za posamezne občine ali vsaj regije) gospodinjstva ter natančna definicija “slaščičarskih izdelkov ter izdelkov iz testa” in že smo precej bližje svojemu cilju, tj. izvedeti, kolikšna je letna vrednost slovenskega trga npr. krofov.

Če zgoraj omenjene podatke združimo z obiskom nekaj slaščičarn, kjer smo uporabili šarm ter prijazno povprašali prodajalca/ko o približnem odstotku krofov v skupni prodaji ter o številu registriranih slaščičarn v tem kraju, dobimo dokaj dober približek skupne vrednosti lokalnega trga krofov.

Težji del naloge je določanje oziroma predvidevanje velikosti trga v prihodnjih obdobjih (ponavadi v obsegu petih let), saj je tudi to s precejšnjo verjetnostjo (v odvisnosti od narave izdelka ali storitve) mogoče napovedati na osnovi (čim daljših) serij zgodovinskih podatkov. V okviru tega dela raziskave trga se bomo podrobneje posvetili še vrednosti in drugim opredelitvam po segmentih kupcev, po regijah in/ali državah, ki jih lahko predvidimo na načine, ki so bolj ali manj podobni zgoraj opisanemu.

Če hočemo vsaj približno predvideti dejansko velikost trga v prihodnje, se moramo podrobneje posvetiti tudi glavnim dejavnikom, ki vplivajo ali bi utegnili vplivati na rast trga, saj moramo opaziti ter biti zmožni razložiti vsakršne razlike med preteklimi in predvidenimi stopnjami rasti trga. Med temi dejavniki so ponavadi najpomembnejši različni družbeni, demografski in gospodarski trendi ter razvoj in gibanja v industriji/dejavnosti, pa tudi vladna politika, zakonodaja in podobno.

Poleg zgoraj omenjene vloge pripomočka pri pojasnjevanju stopenj rasti so ti dejavniki koristni tudi s stališča predvidevanja pozitivnih ali negativnih vplivov v prihodnosti, še posebej, če raziskave trga ne delamo le v fazi priprave poslovnega načrta, temveč jo kontinuirano uporabljamo tudi kot orodje pri načrtovanju prodaje. V vsakem primeru je za dodatno kredibilnost navedenih (in tudi izvedenih) podatkov priporočljivo navesti tudi vire.

Dodatno branje o raziskavi trga:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Oznake: , , , , ,