Velikost trga in trendi

V prejšnjem delu raziskave trga smo se osredotočili na stranke ter na ta način pridobili informacije o segmentih trga ter potencialnih odjemalcih v vsakem izmed teh segmentov. V nadaljevanju pa si lahko preberete nekaj korakov, s katerimi pridemo do nekaterih ključnih podatkov.
Velikost trga in trendi

Velikost trga in trendi (Vir slike: Pixabay.com)

Prvi del članka najdete na povezavi: Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Pri tem se moramo najprej osredotočiti na velikost trga, ki je ponavadi izražena v enotah, vrednosti in potencialu donosnosti. Najprej se lotimo najbolj zoprnega dela te raziskave, to je zbiranja dosegljivih podatkov. Del le-teh predstavljajo že prej zbrani podatki o strankah in številu le-teh (na X prebivalcev v starostni skupini Y je recimo Z odstotkov sladkosnedih), ki jih lahko izrazimo kot del celotnega trga, pri čemer dobimo približno oceno velikosti trga po posameznih segmentih kupcev.

Lotimo se tudi prečesavanja uradnih statistik, ki utegnejo postreči s presenetljivo koristnimi podatki, še posebej s tistimi, ki se tičejo demografije (tako podjetij kot posameznikov). Če denimo delamo raziskavo trga za potrebe prihodnje slaščičarne, bomo na statističnem uradu v tabeli povprečnih vrednosti porabljenih denarnih sredstev gospodinjstev v Sloveniji zlahka pridobili podatek o povprečni letni porabi za slaščičarske izdelke ter izdelke iz testa.

Ob tem nam manjkajo še podatki o številu članov povprečnega slovenskega (podatki so bržkone na voljo tudi za posamezne občine ali vsaj regije) gospodinjstva ter natančna definicija “slaščičarskih izdelkov ter izdelkov iz testa” in že smo precej bližje svojemu cilju, tj. izvedeti, kolikšna je letna vrednost slovenskega trga npr. krofov.

Če zgoraj omenjene podatke združimo z obiskom nekaj slaščičarn, kjer smo uporabili šarm ter prijazno povprašali prodajalca/ko o približnem odstotku krofov v skupni prodaji ter o številu registriranih slaščičarn v tem kraju, dobimo dokaj dober približek skupne vrednosti lokalnega trga krofov.

Težji del naloge je določanje oziroma predvidevanje velikosti trga v prihodnjih obdobjih (ponavadi v obsegu petih let), saj je tudi to s precejšnjo verjetnostjo (v odvisnosti od narave izdelka ali storitve) mogoče napovedati na osnovi (čim daljših) serij zgodovinskih podatkov. V okviru tega dela raziskave trga se bomo podrobneje posvetili še vrednosti in drugim opredelitvam po segmentih kupcev, po regijah in/ali državah, ki jih lahko predvidimo na načine, ki so bolj ali manj podobni zgoraj opisanemu.

Če hočemo vsaj približno predvideti dejansko velikost trga v prihodnje, se moramo podrobneje posvetiti tudi glavnim dejavnikom, ki vplivajo ali bi utegnili vplivati na rast trga, saj moramo opaziti ter biti zmožni razložiti vsakršne razlike med preteklimi in predvidenimi stopnjami rasti trga. Med temi dejavniki so ponavadi najpomembnejši različni družbeni, demografski in gospodarski trendi ter razvoj in gibanja v industriji/dejavnosti, pa tudi vladna politika, zakonodaja in podobno.

Poleg zgoraj omenjene vloge pripomočka pri pojasnjevanju stopenj rasti so ti dejavniki koristni tudi s stališča predvidevanja pozitivnih ali negativnih vplivov v prihodnosti, še posebej, če raziskave trga ne delamo le v fazi priprave poslovnega načrta, temveč jo kontinuirano uporabljamo tudi kot orodje pri načrtovanju prodaje. V vsakem primeru je za dodatno kredibilnost navedenih (in tudi izvedenih) podatkov priporočljivo navesti tudi vire.

Dodatno branje o raziskavi trga:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

26.09.2018 od 12:30 do 17:00
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje