Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Če se želite na Kickstarterju predstaviti s projektom, ki ima dobrodelno noto, se boste znašli pred zaprtimi vrati. Kickstarter namreč takšnih (in še nekaterih drugih) projektov ne podpira. Kot rešitev za takšne projekte se pojavlja slovenska platforma Chariyo, ki že zbira predloge za projekte.
Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Chariyo je platforma za financiranje družbenokoristnih projektov, ki se od drugih razlikuje po tem, da podporniki ne donirajo lastnega denarja. Projekte financirajo z ogledom oglasa in s tem, ko opravijo določeno nalogo, sredstva pa prispevajo sodelujoča podjetja oziroma oglaševalci.

Koncept je plod slovenskega in nizozemskega znanja. »Ideja za Chariyo je stara že dve leti, letos pa je nekako dozorela in v ekipi smo začeli resno delati,« pravita Nizozemec Feng in Slovenec David. Spoznala sta se pred petimi leti, ko sta na internetu razvijala strežnike za MMORPG igre.

Moto: vzemi dobrodelnost v svoje roke

Skoraj vse tuje platforme za množično financiranje od podpornikov zahtevajo plačilo. Mnogi uporabniki, še posebej zunaj ZDA, plačevanju po spletu še vedno ne zaupajo ali pa lastnega denarja preprosto ne želijo prispevati. Štiričlanska ekipa, ki domuje v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju, je zato ubrala drugačno pot.

Sredstva za projekte prispevajo sodelujoča podjetja, podporniki projektov pa jih »zaslužijo« z opravljanjem različnih aktivnost, na primer gledanja oglasa, sodelovanja v nagradni igri in podobno. Z vidika podjetij pa Chariyo deluje kot oglaševalska platforma, ki ponuja vsa ključna orodja iz klasičnega digitalnega oglaševanja. Podobno kot na Facebookovi oglaševalski platformi so na voljo orodja za ciljanje določenih skupin, proračuni, analitika, v ekipi pa so dodali še osnovna orodja za tržne raziskave. »Podjetjem ponujamo inovativen in učinkovit način komuniciranja s ciljnimi skupinami,« pravijo v ekipi.

Na sliki ekipa Chariyo: David Černuta, Mina Arko, Peter Černuta (Vir slike: Matej Pušnik). 

Kako deluje platforma za nosilce projekta?

Ekipa vsem, ki se bodo podali na Chariyo, svetuje, naj projekt dobro predstavijo in jasno opišejo namen, za katerega se zbira denar. Preden projekt začne z zbiranjem sredstev morajo prijavitelji zbrati določeno število Facebook všečkov. »Ta pogoj smo uvedli zato, ker je povezava s Facebookom zelo pomembna za širjenje posameznih projektov,« njihovi izsledki iz raziskovanja drugih platform za množično financiranje namreč kažejo, da največ podpornikov prihaja ravno iz družabnih omrežij in drugih spletnih strani, le majhen del pa iz platforme same.

Kako poteka donacija?

»Uporabnik se na spletu ali prek naše mobilne aplikacije vpiše s svojim Facebook profilom in izbere projekt, ki bi ga rad podprl,« pri čemer, kot rečeno, ne potrebuje denarja. Ogleda si oglas podjetja, odgovori na nekaj vprašanj, sodeluje v nagradni igri (odvisno od  želje podjetja) in tako zasluži določen znesek: na primer 80 centov ali en evro. »Več aktivnosti ko opravi, večji je ´zasluženi´ znesek,« ki se bo nakazal na račun izbranega projekta. »Na ta način lahko nek projekt ob koncu meseca zbere več sto ali celo tisoč evrov, odvisno od njegove izpostavljenosti.«

Bi pomagali gasilskemu društvu ali pa malčku s prirojeno napako?

Sprva je bila platforma mišljena zgolj za dobrodelne projekte, nato pa so koncept zastavili širše, zdaj bo na voljo družbenokoristim projektom. Projekt bo lahko ustvaril vsak, posamezniki ali nevladne organizacije, lahko bo šlo za gasilsko društvo, ki bo zbiralo denar za novo opremo, športno ekipo, ki potrebuje denar za vozovnice za prvenstvo v tujini, za družino, ki je zaradi poplav ostala brez strehe nad glavo ali pa za malčka s prirojeno napako, ki potrebuje operacijo v tujini. Bodo pa dali tudi določene omejitve, na primer politične stranke na njej ne bodo smele sodelovati.

Ekipa že načrtuje širitev v tujino, in sicer prihodnje leto, ko bo dodobra koncept preverili na domačih tleh (Vir slike: Matej Pušnik). 

Varnost in transparentnost na prvem mestu

Da bi zagotovili varnost tako uporabnikov, podjetij kot tudi nosilcev projektov, bodo vsi projekti zavezani k poročanju o porabi sredstev. Ekipa bo hkrati pozorna na vsebino projektov v nekaterih primerih bodo zato vključili še dobrodelne organizacije.

Podobno kot ostale platforme, se tudi ta financira, a ne račun donacij podpornikov. Podjetjem bodo zaračunali določen odstotek, ki se bo odštel še pred postopkom donacije. »Če podpornik ´zasluži´ en evro, se ta en evro vedno nakaže na račun projekta,« pojasnjujejo.

Sredi prihodnjega leta še v tujino

Platforma Chariyo bo predvidoma zaživela v začetku prihodnjega leta, na začetku le na slovenskih tleh. V tujino se bodo odpravili takoj, ko v Sloveniji potrdijo koncept. Najverjetneje bodo na tuja tla stopili že v sredini prihodnjega leta, v mislih imajo Veliko Britanijo in ZDA. Ravno slednja, skupaj z Burmo prednjači na lestvici World Giving Index ameriške hiše Gallup, medtem ko je Slovenija na 34. mestu. »Slovenci smo po eni strani zelo zadržani, pogosto rečemo, naj država poskrbi za to, predvsem iz sistematskega vdika, po drugi strani pa znamo stopiti skupaj, kadar je situacija res izredna, na primer ob poplavah,« izpostavljajo.

Še pred nastopom v tujini bo ekipa začela iskati tudi finančno podporo, ravno v tem času pa iščejo nove okrepitve ekipe. 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>


Zakaj uveljavljena podjetja ne posegajo po množičnem financiranju?

Zakaj uveljavljena podjetja ne posegajo po množičnem financiranju?

Lahko pretresi na področju kriptovalut in kriptožetonov ponovno prebudijo zanimanje za množično financiranje na platformah, kot sta Kickstarter in Indiegogo? Preberite več >>

Moderna, trajnostna in okolju prijazna božična YELKA

Moderna, trajnostna in okolju prijazna božična YELKA

Te dni na Kickstarterju poteka slovenska kampanja za projekt YELKA. Gre za inovativno božično jelko, ki jo lahko uporabljate leta in leta. Izdelana je iz slovenskega lesa. Preberite več >>

Organicer – pametni rokovnik, ki je požel uspeh na Kickstarterju

Organicer – pametni rokovnik, ki je požel uspeh na Kickstarterju

Slovenski projekt Organicer je pametni rokovnik, ki omogoča pretvorbo fizičnih zapiskov v digitalno obliko. S tem uporabnikom olajša organizacijo časa. Kampanja je postavljen cilj dosegla že v 10 dneh. Preberite več >>

Cryptomania – zabavna in poučna družabna igra o kriptovalutah

Cryptomania – zabavna in poučna družabna igra o kriptovalutah

Na Kickstarterju lahko podprete nov slovenski projekt. Če si želite razširiti obzorja na področju trgovanja s kriptovalutami, zraven pa se še zabavati, je družabna igra Cryptomania kot nalašč za vas. Preberite več >>

PlantRay je prava rešitev za pozabljivce zalivanja rož

PlantRay je prava rešitev za pozabljivce zalivanja rož

Imate težave z odmiranjem rož? Pametni opomnik za zalivanje rastlin PlantRay, ki so ga razvili slovenski inovatorji, bo poskrbel, da vaše rože ne bodo nikoli več uvenele. Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje