Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Če se želite na Kickstarterju predstaviti s projektom, ki ima dobrodelno noto, se boste znašli pred zaprtimi vrati. Kickstarter namreč takšnih (in še nekaterih drugih) projektov ne podpira. Kot rešitev za takšne projekte se pojavlja slovenska platforma Chariyo, ki že zbira predloge za projekte.
Česar Kickstarter ne zmore, zmore slovenski Chariyo

Chariyo je platforma za financiranje družbenokoristnih projektov, ki se od drugih razlikuje po tem, da podporniki ne donirajo lastnega denarja. Projekte financirajo z ogledom oglasa in s tem, ko opravijo določeno nalogo, sredstva pa prispevajo sodelujoča podjetja oziroma oglaševalci.

Koncept je plod slovenskega in nizozemskega znanja. »Ideja za Chariyo je stara že dve leti, letos pa je nekako dozorela in v ekipi smo začeli resno delati,« pravita Nizozemec Feng in Slovenec David. Spoznala sta se pred petimi leti, ko sta na internetu razvijala strežnike za MMORPG igre.

Moto: vzemi dobrodelnost v svoje roke

Skoraj vse tuje platforme za množično financiranje od podpornikov zahtevajo plačilo. Mnogi uporabniki, še posebej zunaj ZDA, plačevanju po spletu še vedno ne zaupajo ali pa lastnega denarja preprosto ne želijo prispevati. Štiričlanska ekipa, ki domuje v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju, je zato ubrala drugačno pot.

Sredstva za projekte prispevajo sodelujoča podjetja, podporniki projektov pa jih »zaslužijo« z opravljanjem različnih aktivnost, na primer gledanja oglasa, sodelovanja v nagradni igri in podobno. Z vidika podjetij pa Chariyo deluje kot oglaševalska platforma, ki ponuja vsa ključna orodja iz klasičnega digitalnega oglaševanja. Podobno kot na Facebookovi oglaševalski platformi so na voljo orodja za ciljanje določenih skupin, proračuni, analitika, v ekipi pa so dodali še osnovna orodja za tržne raziskave. »Podjetjem ponujamo inovativen in učinkovit način komuniciranja s ciljnimi skupinami,« pravijo v ekipi.

Na sliki ekipa Chariyo: David Černuta, Mina Arko, Peter Černuta (Vir slike: Matej Pušnik). 

Kako deluje platforma za nosilce projekta?

Ekipa vsem, ki se bodo podali na Chariyo, svetuje, naj projekt dobro predstavijo in jasno opišejo namen, za katerega se zbira denar. Preden projekt začne z zbiranjem sredstev morajo prijavitelji zbrati določeno število Facebook všečkov. »Ta pogoj smo uvedli zato, ker je povezava s Facebookom zelo pomembna za širjenje posameznih projektov,« njihovi izsledki iz raziskovanja drugih platform za množično financiranje namreč kažejo, da največ podpornikov prihaja ravno iz družabnih omrežij in drugih spletnih strani, le majhen del pa iz platforme same.

Kako poteka donacija?

»Uporabnik se na spletu ali prek naše mobilne aplikacije vpiše s svojim Facebook profilom in izbere projekt, ki bi ga rad podprl,« pri čemer, kot rečeno, ne potrebuje denarja. Ogleda si oglas podjetja, odgovori na nekaj vprašanj, sodeluje v nagradni igri (odvisno od  želje podjetja) in tako zasluži določen znesek: na primer 80 centov ali en evro. »Več aktivnosti ko opravi, večji je ´zasluženi´ znesek,« ki se bo nakazal na račun izbranega projekta. »Na ta način lahko nek projekt ob koncu meseca zbere več sto ali celo tisoč evrov, odvisno od njegove izpostavljenosti.«

Bi pomagali gasilskemu društvu ali pa malčku s prirojeno napako?

Sprva je bila platforma mišljena zgolj za dobrodelne projekte, nato pa so koncept zastavili širše, zdaj bo na voljo družbenokoristim projektom. Projekt bo lahko ustvaril vsak, posamezniki ali nevladne organizacije, lahko bo šlo za gasilsko društvo, ki bo zbiralo denar za novo opremo, športno ekipo, ki potrebuje denar za vozovnice za prvenstvo v tujini, za družino, ki je zaradi poplav ostala brez strehe nad glavo ali pa za malčka s prirojeno napako, ki potrebuje operacijo v tujini. Bodo pa dali tudi določene omejitve, na primer politične stranke na njej ne bodo smele sodelovati.

Ekipa že načrtuje širitev v tujino, in sicer prihodnje leto, ko bo dodobra koncept preverili na domačih tleh (Vir slike: Matej Pušnik). 

Varnost in transparentnost na prvem mestu

Da bi zagotovili varnost tako uporabnikov, podjetij kot tudi nosilcev projektov, bodo vsi projekti zavezani k poročanju o porabi sredstev. Ekipa bo hkrati pozorna na vsebino projektov v nekaterih primerih bodo zato vključili še dobrodelne organizacije.

Podobno kot ostale platforme, se tudi ta financira, a ne račun donacij podpornikov. Podjetjem bodo zaračunali določen odstotek, ki se bo odštel še pred postopkom donacije. »Če podpornik ´zasluži´ en evro, se ta en evro vedno nakaže na račun projekta,« pojasnjujejo.

Sredi prihodnjega leta še v tujino

Platforma Chariyo bo predvidoma zaživela v začetku prihodnjega leta, na začetku le na slovenskih tleh. V tujino se bodo odpravili takoj, ko v Sloveniji potrdijo koncept. Najverjetneje bodo na tuja tla stopili že v sredini prihodnjega leta, v mislih imajo Veliko Britanijo in ZDA. Ravno slednja, skupaj z Burmo prednjači na lestvici World Giving Index ameriške hiše Gallup, medtem ko je Slovenija na 34. mestu. »Slovenci smo po eni strani zelo zadržani, pogosto rečemo, naj država poskrbi za to, predvsem iz sistematskega vdika, po drugi strani pa znamo stopiti skupaj, kadar je situacija res izredna, na primer ob poplavah,« izpostavljajo.

Še pred nastopom v tujini bo ekipa začela iskati tudi finančno podporo, ravno v tem času pa iščejo nove okrepitve ekipe. 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, je pred kratkim zagnal kampanjo »Lifting like nuts«, v kateri zbira sredstva za nakup viličarja, ki bo zaposlenim v podjetju Rok's pomembno olajšal vsakodnevno delo s paketi surovin in izdelkov. Kampanjo lahko podprete do konca maja s spletnim nakupom izdelkov iz njihove ponudbe. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: 4Viva Blackbox

Slovenski projekt na Kickstarterju: 4Viva Blackbox

Na Kickstarterju lahko podprete projekt 4Viva Blackbox. Gre za držalo za telefon, ki ga lahko uporabljate v avtu, na motorju ali pri vožnji s kolesom in si pri tem zagotovite varnost. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: LIT Flash

Slovenski projekt na Kickstarterju: LIT Flash

LIT Flash je pripomoček, ki uporabnikom omogoča, da so fotografije, posnete s pametnim telefonom, kakovostnejše. Gre namreč za dodaten vir svetlobe, ki učinkuje na podoben način kot bliskavica pri najboljših fotoaparatih. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: FIXRIP

Slovenski projekt na Kickstarterju: FIXRIP

Na Kickstarterju lahko podprete nov slovenski projekt - FIXRIP. Gre za set pripomočkov, ki jih potrebujete, da hitro in na enostaven način pokrpate oziroma zašijete poškodovana ali umazana oblačila. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: inform8r

Slovenski projekt na Kickstarterju: inform8r

Na Kickstarterju se predstavlja kampanja za projekt inform8r. Gre za aplikacijo, ki omogoča ustvarjanje skupin ljudi in komuniciranje z njimi prek sporočil glede določene tematike. Pri tem se ni treba posluževati rabe socialnih omrežij, ki nam jemljejo veliko dragocenega časa. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: Knjiga s tradicionalnimi slovenskimi recepti

Slovenski projekt na Kickstarterju: Knjiga s tradicionalnimi slovenskimi recepti

Na Kickstarterju se te dni predstavlja slovenski projekt Cook Eat Slovenia. Gre za kuharsko knjigo, v kateri so zbrani tradicionalni slovenski recepti. Kampanja je le v nekaj dneh dosegla finančni cilj - 5.000 dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: ergonomska podpora za roko Mouzen

Slovenski projekt na Kickstarterju: ergonomska podpora za roko Mouzen

Na Kickstarterju lahko podprete nov slovenski projekt. Gre za Mouzen, ergonomsko podlago za roko, ki vam bo olajšala delo pred računalnikom. Poskrbi za optimalno pozicijo vaše roke, odlikuje pa jo tudi lep design. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP