Danski viking: kako biti prvi pri spletni prodaji

Avtor Maruša Žibert — 20.11.2015
Komentiraj!
Stefan Jørgensen, ustanovitelj in direktor startupa Itembase, ki deluje na področju spletne prodaje in podpornih storitev, bo svoje izkušnje delil na letošnjem, že četrtem dogodku Spletni trgovec leta.
Danski viking: kako biti prvi pri spletni prodaji

Stefan Jørgensen meni, da so slovenski startupi v prednosti (Vir slike: arhiv organizatorja).

Danski viking, kot Stefan Jørgensen rad sebe šaljivo poimenuje, je idejo za Itembase zasnoval po tem, ko je opazil, da je po-nakupna faza danes precej nestrukturirana in kaotična. Današnji potrošnik namreč veliko nakupuje, pri nakupovanju pa je precej neorganiziran. Ne shranjuje računov in ne pozna vrednosti stvari v svojem stanovanju. Njegov odgovor na to je bil Itembase, startup, v katerem je združil svoje izkušnje iz preteklih podjetij.

Kaj dela Itembase? Poskrbi za pregleden seznam vseh nakupov in shranjuje vse pomembne podatke o nakupu, s čimer potrošniku v vsakem trenutku daje dostop do informacij, kot so računi, garancije in navodila, ponuja pa tudi avtomatiziran postopek prodaje, na primer prek eBaya. Uporabniku ni potrebno vseh podatkov vnašati ročno.

Če ne boste poizkusili, ne boste osvojili potrebnih znanj

Če se podajate na podjetniško pot, ki je prepletena s spletno prodajo, Jørgensen svetuje, da se posla lotite počasi. »Večina ljudi predolgo razmišlja in odlaša z začetkom. Če ne boste začeli, ne boste nikoli dobili izkušenj oziroma znanja, kako stvari stojijo. Težko je predvideti rešitve za nekaj, kar še niste poskusili,« nam je zaupal Jørgensen, ki se bo v sklopu projekta Spletni trgovec leta predstavil na konferenci sMind s predavanjem na temo Conquering ecommerce.

Ljudje prehitro iščejo izgovore, zakaj projekt ne bo zaživel

Poudarja, da je pomembna evaluacija vsega, kar ste osvojili. Najpomembnejši del tega pa je, da uporabite pri tem razum, čustva pa postavite na stran. »Ljudje pogosto uporabijo razum pri iskanju izgovorov za končanje še preden dejansko začnejo (projekt ne bo zaživel zaradi tega in onega) in ko začnejo presojati prek čustev namesto prek razuma. To morate delati v obratni smeri. Uporabite čustva za spodbujanje svojega dela in razum za vrednotenje svojega napredka in odločitev.«

Sogovornik, ki ima poslovne partnerje tudi iz Slovenije, meni, da je slovenski trg premajhen, da bi večja podjetja lahko na njem preživela, da pa obenem »ponuja koherentno, optimizirano in napredno okolje«. Podoben trg, pravi, je tudi Danska.

Slovenski startupi so v prednosti

»Prednost, ki jo imajo slovenski startupi in tukajšnji spletni prodajalci, je, da lahko uporabijo svoj nacionalni trg in podobne majhne trge, da postanejo resnično dobri v tem, kar počnejo, še preden se odločijo za vstop v tujino,« pojasnjuje Jørgensen. Meni, da startupi na tako majhnih trgih hitreje razumejo situacije, ki lahko doprinesejo pri širjenju posla onstran meja. Kot primer navede Nemčijo, v kateri je recimo potrebna 40-kratna rast, preden so startupi primorani iti v tujino – »trik« je v številu prebivalstva. Če se slovenska podjetja pripravijo in razmišljajo o internacionalizaciji že zelo zgodaj, imajo torej prednost pred ostalimi, ki prihajajo iz večjih trgov.

Kako postati številka ena v spletni prodaji?

Jørgensenov odgovor je preprost: svojim potrošnikom povejte zgodbo in se povezujte z njimi, zlasti na čustveni ravni. Bodite pripravljeni hitro in dosledno preizkušati nove stvari, od orodij, marketinških kanalov pa do inventure, uporabite podatke za analiziranje in določite naslednje korake. Zmagal bo tisti, pravi sogovornik, ki bo povedal odlično zgodbo in se povezal s potrošniki, in to ne glede na to, kje na svetu bo.

shranjeno pod:
Prijavi se na e-novice!