Kickstarter: mlada starša, ki sta združila tehnologijo in zabavo

Avtor Maruša Žibert — 13.10.2015
Komentiraj!
Niko Popović je pri 18. letih odšel na študij ekonomije v ZDA, se nato vrnil in se odločil še za študij farmacije. Tam je spoznal svojo življensko sopotnico Uršo, s katero se usmerjata v podjetniške vode. S projektom Swingy se bosta predstavila na Kickstarterju.
Kickstarter: mlada starša, ki sta združila tehnologijo in zabavo

Swingy bo jutri zaživel na Kickstarterju (Vir slike: Urša Popović).

Swingy, pravita, je nastal iz lastne ugotovitve, ko sta se njuna otroka (danes sta stara 3 in 6 let) naučila uporabljati iPad, še preden sta spregovorila. »Kmalu sva videla, da bi lahko sinova celo popoldne preživela ob igranju igric. Ne glede na to, da sva jim čas za digitalno igranje omejevala, sva se vedno počutila nekoliko krivo, kadar sta se igrala z iPadom,« pravita sogovornika.

Igra, ki spodbuja gibanje

Swingy je inovativna igrača za trening ravnotežja, v celoti je narejena iz slovenskega bukovega lesa. Je prva brezžična ravnotežnostna deska, ki na igriv način spodbuja otroke, da so fizično aktivni, medtem ko igrajo igrice na pametnih telefonih ali tablicah. »Gre za pravi trening ravnotežja, ki je izredno pomemben za otroke. Ne samo pri športih, temveč tudi v vsakdanjem življenju. Krepijo se mišice, ki so pomembne za pravilno držo, izboljša se koordinacija, igra sama pa spobuja gibanje,« pojasnjujeta.

Projekt lahko podprete na Kickstarterju >>

Otrok stopi na Swingy, izbere igro in jo začne igrati (Vir slike: Peter Irman).

Swingy tudi za odrasle - zdrži do 140 kilogramov

Swingy omogoča igranje igrice Swing Pong, ki jo je razvila programerka Boža Cvetkovič, ki sicer dela na Inštitutu Jožefa Štefana. »Navdih je ena izmed prvih računalniških igric Pong, s tem smo se vrnili k začetkom, ko je bilo še malo tehnologije v našem vsakdanu. Ne gre za kompleksno igro, je pa takšna, da sovpada z gibanjem na Swingyju. Senzorja se povežeta, otrok stopi na Swingy, izbere igro in jo začne igrati. V igri zbira lešnike. Vsakič, ko zadene žogo z loparjem, dobi lešnik. Igra ima deset stopenj, višje so zahtevnejše, saj se zmanjšajo loparčki, poveča se hitrost žoge, dodani pa so tudi drugi elementi, ki igro popestrijo,« pojasnjujeta. Swingy je namenjen otrokom od 4. do 12. leta starosti, a ga lahko uporabljajo tudi odrasli, saj zdrži do 140 kilogramov. »Tudi midva rada tekmujeva med seboj,« pove 32-letni Niko.

Ekipo sestavljajo še njegova mama, sorodnik Dejan Cesar, ki nastopa v vlogi produktnega vodje, Manja Kovačič, ki skrbi za komunikacijo, dizajnerka Melisa Cerič in programerka Boža Cvetkovič.

V svoji igrači sta združila tako zabavo kot tudi gibanje. »Naša generacija je bila večinoma zunaj, se igrala na ulicah, medtem ko je računalnik predstavljal dodatno zabavo. Želela sva združiti to, kar ima današnja mladina rada in kar je koristno za njih,« povesta.

Navdih za Swingy mamina ideja o ukrivljenem pripomočku za hojo

Idejo sta dobila v družinskem krogu. »Mama se je ukvarjala z idejo o ukrivljenem pripomočku za hojo, ki bi uporabnika ob sprehodu spodbujal k lovljenju ravnotežja. Kot zdravnica in žena ortopeda je videla veliko pacientov z bolečinami v križu,« pojasnjuje Niko in dodaja, da je mama želela razviti pripomoček, ki bi uporabnika na lahkoten način spodbudil h krepitvi mišic jedra telesa in izboljšal ravnotežje. 

To je služilo kot inspiracijo za rešitev njune »težave« z otroci. »Pripomoček za hojo sva spremenila v ravnotežnostno desko, jo povezala s tablico oziroma pametnim telefonom in jo naredila zanimivo za otroke. Tako se je rodil Swingy,« razložita.

»Povezali smo se z ekipo Chipolo, ki je razvila tak senzor, ki omogoča Swingyju brezžično delovanje. V startup svetu si vsi pomagajo, delijo ideje, sodelujejo, povedo, na kaj je treba paziti. Bili smo v kontaktu s Primožem Zelenškom, ki je z nami delil veliko koristnih nasvetov,« pravita zakonca, ki dodata, da sta starša postala še v času študija.

Kickstarter za zagon proizvodnje in razvoj igric

Zdaj se bosta z ekipo predstavila na Kickstarterju. »Razlogov je več, med njimi tudi zbiranje sredstev za nadaljni razvoj igric in zagon proizvodnje,« ki bo potekala v okolici Medvod, kjer bodo lahko proizvedli tisoč kosov v treh mesecih. Dodajata pa, da ima vsak Swingy tudi del ročnega dela. »Zanima nas tudi preverba trga, povezovanje s potencialnimi strankami, dobrodošli so tudi odzivi, saj gre za prvi tovrsten inovativen produkt.« Produkt so kot znamko in model zaščitili v Sloveniji, Swingy kot znamko pa v ZDA, Rusiji, Evropski uniji in na Kitajskem. »Če nas bodo kopirali, bo to pomenilo, da je produkt dovolj zanimiv. S kakovostjo produkta in storitve se bomo trudili biti vsaj en korak pred konkurenco. Ustvariti želimo znamko, ki ji bodo ljudje lahko zaupali,« je odločen Niko.

Njihov cilj je 20 tisoč dolarjev, med kampanjo, ki bo trajala do 26. novembra, pa bodo prvih 88 Swingyjev ponudili za 88 dolarjev (80 evrov), 99 naslednjih pa za 99 dolarjev (90 evrov). »V Sloveniji bo poštnina podpornike stala 4,5 evrov«, teža produkta pa se giblje okoli 1,8 kilograma. V redni prodaji v Sloveniji bo cena 99 evrov, izven Slovenije pa bo cena nekoliko varirala glede na trg. Podporniki – menita, da jih bo največ iz ZDA, čeprav si izjemno želita tudi podpore iz Slovenije - bodo v primeru uspešne kampanje prejeli svoje Swingyje že marca prihodnje leto.

Projekt lahko podprete tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!