MP intervju: Žiga Berce – Tracker board game

V zadnjih letih se je veliko slovenskih startupov preizkusilo v zbiranju sredstev na različnih platformah za množično financiranje. Uspešnih je bilo kar nekaj projektov, ki so dosegli cilj: pridobitev finančnih sredstev oz. prednaročil izdelkov.
MP intervju: Žiga Berce - Tracker board game

MP intervju: Žiga Berce – Tracker board game (Vir slike: trackerboardgame.com)

Vendar pa se je žal mnogim zataknilo v fazi izdelave produkta. Zaznati je velik razkorak med, na eni strani marketinškimi znanji, ki pomagajo produkt vnaprej prodati, in dejanskim dokončanjem produkta na drugi strani. O kampanji množičnega financiranja smo se pogovarjali z Žigo Bercetom, ki se je s svojim bratom marca lotil financiranja produkta Tracker board game prek Kickstarterja. Množično financiranje je bilo uspešno, brata sta dosegla in presegla zastavljeni cilj 12 tisoč dolarjev. Zanimalo nas je, kaj se s projektom dogaja danes, skoraj 3 mesece po zaključku kampanje.

Žiga, z veseljem smo spremljali naraščanje končnega zbranega zneska v Kickstarter kampanji. Ali je bil sam postopek zbiranja sredstev prek Kickstarterja zahteven? Koliko časa sta porabila za kampanjo?

Za priprave na kampanjo sva porabila približno eno leto. Malce se nama je zavleklo zaradi priprave videa. Vendar, če pogledam nazaj, sva se ravno v tem času največ naučila. Ravno priprava je eden izmed zahtevnejših in pomembnejših delov.

tracker intervju 4

 

(Vir slike: trackerboardgame.com)

Zbiranje sredstev prek orodij množičnega financiranja lahko razdelimo v šest faz: izdelava prototipa, ocena primernosti produkta za tovrstno zbiranje sredstev, marketinško “piljenje” izdelka (priprava zgodbe, grafike…), obdobje lansiranja kampanje / zbiranje sredstev, izdelava / pošiljanje prvih naročil in kasneje vzpostavitev redne proizvodnje. V kateri fazi se trenutno nahaja Tracker board game? Vama gre vse po planu?

Trenutno sva v končni fazi izdelave, tik pred dostavo izdelka najinim podpornikom. Tu pa tam kakšen zaplet, ampak nič, kar bi naju ustavilo (smeh).

Glede na to, da imaš sedaj z množičnim financiranjem že precej izkušenj, nam povej, katera izmed naštetih faz se ti zdi najbolj zahtevna?

Vsaka faza je posebna na svoj način. Meni osebno je bila najzabavnejša prva – izdelava produkta / prototipa. Vse ostale s seboj pa prinesejo svoje izzive.

Vsekakor je odvisno, kakšen tip človeka si in kaj rad počneš. Če te veseli veliko pisati, potem ti bo verjetno všeč pripravljati vsebino. Če imaš žilico za PR in marketing, zna biti zanimiva faza tik pred in tekom kampanje.

Mislim, da je težavnost bolj odvisna od posameznika in od tega, kar rad počne. Vsekakor pa najmanj spiš ravno med kampanjo, ko loviš, kje na svetu lahko trenutno pripelješ nekoga na svojo kampanjo.

tracker intervju 2

(Vir slike: trackerboardgame.com)

Odločila sta se za proizvodnjo v Sloveniji, kar nas veseli, saj v MP-ju podpiramo lokalno proizvodnjo. S kakšnimi težavami sta se soočila po tem, ko sta prejela sredstva na poti do proizvodnje?

Večjih problemov nisva imela, tu pa tam se je kaj zataknilo. Zataknilo se je najinemu tiskarju za majice, saj so mu dostavili napačno sito in ga je bilo potrebno še enkrat izdelati. Ker je ravno poletje, nama je en proizvajalec pobegnil na kolektivni dopust. Dobro je pri načrtovanju časovnice razmišljati tudi o takšnih in drugačnih morebitnih težavah in temu primerno podaljšati čas do napovedane dostave.

Izdelek je skorajda že v delu – kdaj lahko podporniki pričakujejo prve dostave izdelkov?

Točnega datuma še nimava, saj je odvisen predvsem od zadnjega proizvajalca. V začetku naslednjega tedna bova verjetno izvedela točen datum in o tem tudi obvestila najine podpornike.

Na Kickstarterju sta pridobila 265 podpornikov. Predvidevam, da je prvotni načrt ustreči prav njihovim željam. Kakšne načrte imata z nadaljnjim razvojem produkta oziroma podjetja? Se bosta odločila za masovno prodajo produkta?

Definitivno je prvi plan dostaviti igro vsem, ki so naju podprli na Kickstarterju. Za vse ostalo bomo pa še videli, kako se bodo stvari odvijale. Eden izmed načrtov je igro predstaviti tudi na največjem evropskem sejmu za namizne igre v Esnu.

tracker intervju 1

(Vir slike: trackerboardgame.com)

Pred časom si mi dejal, da se nate obrača kar nekaj posameznikov z zanimivimi produkti. Kakšen je tvoj nasvet vsem tistim, ki menijo, da je njihov produkt primeren za tovrstno obliko financiranja: kam naj se obrnejo na pomoč? Si morda tudi sam pripravljen s svojimi izkušnjami pomagati pri vodenju katere izmed kampanj?

Ne se bati poizkusiti, izkušnja je neprecenljiva in marsikaj novega se lahko naučite. Vendar pa se zavedajte, da je potrebno vložiti veliko truda in časa. Za pomoč se lahko obrnejo na ekipo iz crowdfunding iniciative. Z veseljem pa jim tudi sam dam kakšen nasvet ali pa celo pomagam izvesti kampanjo. Če bi kdo potreboval pomoč, me lahko kontaktira.

Več o igri Tracker board game >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje