MP intervju: Marko Štamcar – Ekipa7 (Outfit7)

Podjetje Ekipa7 d.o.o. je slovenski razvijalec zabavnih mobilnih aplikacij za platformi iOS in Android. Pri Ekipi7 načrtujejo, da bodo do drugega četrtletja 2011 dosegli 100 milijonov prenosov njihovih aplikacij. Poglejmo si kako.
Outfit 7

Outfit 7

Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komparativne prednosti?

Razvijam zabavne aplikacije za naprave Android. Moje prednosti so občutek za detajle, stremenje k kvaliteti, pripravljenost pomagati drugim in poštenost.

Kako si prišel do ideje?

Do ideje za popularno linijo interaktivnih govorečih likov Talking Friends (kjer posebej izstopa Talking Tom Cat) smo prišli vsi skupaj v Outfit7 kot ekipa – vsak s svojimi talenti.

Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?

Pozitiven sprejem naših izdelkov v javnosti, spoznavanje novih tehnologij, sodelovanje s strokovnjaki s celega sveta.

S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?

Za naše podjetje je ključna prisotnost na globalnem trgu – nekateri večji »igralci« (npr. Google in Microsoft) podjetjem iz tako majhnih držav, kot je Slovenija, še ne omogočajo hitrega začetka sodelovanja.

Spletna stran
outfit7.com
Starost 24 let
Dejavnost Razvoj mobilnih aplikacij
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 10

Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Podjetniška znanja si pridobivam sproti, brez posebnih izobraževanj.

Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

Ko smo ustanavljali podjetje, smo nekaj mesecev načrtovali, preučevali konkurenco in iskali še nerealizirane ideje.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Biti vedno na »bleeding edge«, imeti dostop do vseh najnovejših tehnologij in naprav, imeti veliko socialno mrežo vseh vpletenih v mobilne tehnologije (operaterjev, proizvajalcev naprav, oglaševalskih agencij . . .).

Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?

Pri plačljivih mobilni aplikacijah, objavljenih v t. i. “app store” (npr. Applov iTunes in Googleov Android Market), se običajno 30 % plača posredniku. Podobno je pri brezplačnih aplikacijah podprtih z oglasi.

Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?

Prvih par mesecev smo poleg razvoja mobilnih aplikacij “tipali” tudi teren na Facebooku in njihovi platformi za aplikacije. Tja je šlo veliko naše pozornosti in truda, rezultati pa so bili zelo slabi.

Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Zdi se, da moja karierna pot teži od večjega števila sodelavcev k manjšemu – začel sem kot prevajalec za Google, nato sem bil razvijalec v Najdi.si, zdaj sem partner v Outfit7 in sledi . . . s. p.?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.

V IT je prostora za vse talentirane in/ali marljive ljudi. Mislite globalno. Delajte tisto, kar vas veseli.

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

Enoletni: podjetje bo postalo ena večjih hiš mobilnega softvera v svetovnem merilu. Petletni: če pogledam nazaj, nisem še nikoli lahko zaslutil ali napovedal, kaj bom počel čez 5 let.

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Vsak začetek je težak, potem pa zadeve stečejo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Večina podjetij prej ali slej ugotovi, da je slovenski trg premajhen za realizacijo načrtovanih poslovnih ciljev. Rast podjetij je velikokrat pogojena z vstopom na tuje trge. Predstavljamo vam nekatere slovenske startupe, ki so se prodora v tujino lotili na inovativne načine. Preberite več >>

Eva Birsa: »Izzivi so tisti, ki me naredijo močnejšo.«

Eva Birsa: »Izzivi so tisti, ki me naredijo močnejšo.«

Evitas je družinsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2016. Gre za spletno trgovino, v kateri so v ponudbi kakovostni izdelki za novorojenčke, otroke in mamice. Preberite več >>

Žan Menart: »Ne plavamo v oblakih, ampak delamo po svojih najboljših močeh.«

Žan Menart: »Ne plavamo v oblakih, ampak delamo po svojih najboljših močeh.«

Smart Optometry je zagonsko podjetje iz Idrije, ki so ga leta 2015 ustanovili Žan Menart, Matic Ozebek in Matic Vogrič. Ekipi se je nato pridružil še Blaž Grah. Podjetje se ukvarja z razvojem digitalnih rešitev za očesno nego. V lanskem letu se je podjetje uvrstilo tudi med polfinaliste izbora Mladi podjetnik leta. Preberite več >>

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Oznake: