
Kaj je torej tisto, kar bo zaznamovalo email marketing 2016?
Kaj pa novo leto 2016? Ne potrebujemo kristalne krogle, da lahko z gotovostjo namignemo na smernice, ki napovedujejo novosti na področju email marketinga. Na voljo je veliko signalov, ki jih lahko spremljamo. Včasih gre za posledice sprememb na spletu, kot je na primer povečana uporaba mobilnih naprav ali pa je potrebno pogledati na delo inovatorjev ter na rezultate, ki jih dosegajo.
Kaj je torej tisto, kar bo zaznamovalo email marketing 2016? V nadaljevanju bomo osvetlili nekaj ključnih točk ter izpostavili, kaj lahko sami naredite, da se pripravite na spremembe, ki prihajajo.
1. Masovna email sporočila bodo postala vse manj učinkovita
Masovna sporočila se nanašajo na pošiljanje enakih generičnih sporočil vsem prejemnikom. Najbolj napredni oglaševalci so to tehniko pustili za seboj že več kot desetletje nazaj. Za veliko manjših podjetij in njihovih marketing oddelkov, pa je še vedno edini način email oglaševanja.
V letu 2016 bomo priča temu, da bo vedno več podjetij poskusilo s segmentacijo svoje adreme. Glede na to, kako učinkovita je segmentacija prejemnikov ter kako smo ponudniki email marketing storitev, kot na primer SqualoMail, poenostavili in olajšali ta proces, smo prepričani, da vam bo uspelo brez večjih težav.
Boljša segmentacija je dobra novica tudi za prejemnike, ki postajajo vedno bolj izbirčni glede sporočil, ki jim dovolijo svoj spletni nabiralnik. Sporočila, ki niso relevantna, zanimiva in aktualna ter prejemniku ne nudijo nikakršne uporabne vrednosti, enostavno niso več sprejemljiva.
2. Spletni nabiralnik bo vedno bolj poln
Prejmete dovolj e-pošte? Bi jo želeli še več? Raziskave namreč kažejo, da bomo v prihajajočem letu prejeli za kar 7 odstotkov več email sporočil v primerjavi z letom 2015.
To je lahko velika težava za prejemnike, kar pomeni težavo tudi za email oglaševalce. Urejen spletni nabiralnik namreč pomeni večjo selekcijo sporočil. Oglaševalci lahko prenatrpanemu nabiralniku kljubujejo tako, da upoštevajo spodnja predloga:
-
Svetujemo vam, da posodobite vašo email marketing strategijo in ste vedno v koraku s časom, če želite zagotoviti povečanje stopnje odprtih sporočil, klikov na povezave ter končnih konverzij. Segmentacija in druge dobre prakse email marketinga bodo gotovo pripomogle k boljšim rezultatom, vendar je ključnega pomena, da vedno ponudite vsebino z dodano vrednostjo za prejemnika v zameno za njegov dragoceni čas.
-
Samo izogibati se temu, da se prejemniki ne odjavijo od vaših sporočil, ni dovolj. Odjemalci elektronske pošte, kot so na primer MS Outlook, Mozilla, Thunderbird, Gmail, Yahoo, Apple mail, iOS ali Google Android mail, s pomočjo algoritmov postajajo vedno pametnejši. Vaši prejemniki se morajo aktivno odzivati na vaša sporočila, sicer jih bodo algoritmi pričeli pošiljati v mapo »Promocije«.
3. Mobilne naprave bodo še naprej pridobivale na pomenu
Več kot polovica email sporočil je odprtih s pomočjo mobilnih naprav – in ta številka bo le še naraščala.
Pri tem je potrebno upoštevati nekaj nasvetov:
-
Uporabite dizajn, ki je, ali »responsive« (Responsive Email Design – RED), ali pa mobilnim napravam prijazen in se izognite predlogam, ki povsem prezrejo, kako se email prikaže na mobilnih napravah.
-
Testirajte! Preverite vaše email predloge na mobilnih napravah in kliknite na vse povezave v sporočilu, preden jih pošljete vašim mobilnim prejemnikom.
-
Krajša email sporočila, ki so tudi manjše velikosti, se bodo bolje odrezala.
-
Večja velikost pisave in preprost, minimalističen dizajn, bosta še naprej pridobivala na priljubljenosti ter dosegala boljše rezultate.
Ne pozabite na pristajalne strani (ang. landing pages)!
Kar nekaj email sporočil, pristajalnih in spletnih strani ob vstopu v 2016 ne bo sinhroniziranih za mobilne naprave. Raziskave kažejo, da kar 16 odstotkov t.i. responsive sporočil pripelje prejemnike na stran, ki ni optimizirana za pregled na mobilnih napravah ter kar 52 odstotkov B2C blagovnih znamk nima spletne strani ali email predloge prilagojene pametnim telefonom ali tablicam.
Kako najbolje rešiti težavo? Začnite tam, kjer šteje: optimizirajte pristajalne strani vaših email sporočil. Želimo si, da bi v letu 2016 email marketing oglaševalci več pozornosti namenili temu, kako bolje povezati vsebino sporočila in pristajalne strani.
Naj bo vaša novoletna zaobljuba torej ta, da k pristajalnim stranem ne boste več pristopali v zadnjem trenutku ter jih boste skrbno načrtovali, kar velja tudi za ostalo vsebino vaših sporočil.
4. Več bo gibanja
Video, animirani GIF-i in uporaba drugih premikajočih se elementov, bo pridobila na širši uporabi v email oglaševanju. S pravilno uporabo lahko namreč z njihovo pomočjo pritegnemo pozornost prejemnika in tako povečamo verjetnost klika.
Odličen primer dobre prakse je, da se znotraj email sporočila nahaja ura, ki odšteva čas, sekundo za sekundo in tako vzbudi v prejemniku občutek nujnosti, da mora izpolniti namen sporočila, preden se čas izteče. Nekatere raziskave kažejo, da lahko takšen pristop poveča stopnjo klikov na povezave (Click Through Rate – CTR) za kar 134 odstotkov ter stopnjo konverzij podjetja za 97 odstotkov.
Pazite na past: Svetujemo vam, da vaša animacija, video ali vizualni trik vedno vsebuje klic k akciji (Call To Action – CTA). Nikar ne namečite v sporočilo kričečo animacijo le zaradi tega, ker je privlačna na pogled. Vaša strategija in jasen klic k akciji sta dejansko tisto, na kar se prejemniki odzivajo.
5. Družbena omrežja in email marketing bodo vedno bolj prepleteni
Vsekakor upamo, da so časi, ko so oglaševalci družbenih omrežjih trdili, da je »email marketing mrtev«, dokončno mimo. Prav tako smo prepričani, da so tudi email marketing oglaševalci spoznali, da družbena omrežja niso le izguba časa ali modna muha.
Resnica je namreč, da se omenjena marketing kanala med seboj prepletata in dopolnjujeta. Družbena omrežja so idealen medij, kako lahko učinkovito povečate, segmentirate in oblikujete vašo adremo. Vsebino vaših email marketing kampanj pa lahko uspešno obogatite tako, da uporabite objave družbenih omrežij.
Vstavljanje objav družbenih omrežij v email sporočila je trenutno napredna taktika, vendar upamo, da nakazuje na to, kar prihaja. Email sporočilo se lahko namreč avtomatično spreminja in posodablja glede na to, kar objavite na Instagramu, Twitterju ali Facebook strani podjetja oziroma blagovne znamke.
Glede na zadnje raziskave lahko opazimo, da se predvsem Instagram in email odlično ujameta ter se vsekakor veselimo, da bo takšnih hibridov v naših spletnih nabiralnikih v prihodnosti še več.
6. Vsaj ena nova aplikacija bo trdila, da bo nadomestila email
Kako smo lahko tako prepričani? Ker se zadnje desetletje ali še dlje, vsako leto pojavi nova aplikacija z enako trditvijo. Se še spominjate Facebookovega pošiljanja sporočil? In vendar še vedno uporabljamo elektronsko pošto in to vedno pogosteje.
Toda, ali bo nova aplikacija v letu 2016 vendarle tista, ki bo dejansko naredila konec email sporočilom, kot jih poznamo danes? Dvomimo. Email je tukaj in bo tudi ostal – vse dokler bo ohranil svojo stopnjo donosa investicije (Return on Investment – ROI), ne bo odšel nikamor.
7. Uporaba pojavnih oken (ang. pop-up) za povečanje mailing liste
Ste kdaj opazili, koliko spletnih strani zmoti vaše branje ali spletni nakup s pojavnimi ali pop-up okni? Nekateri spletni oglaševalci nanje gledajo kot na moteči dejavnik pri doseganju konverzij, vendar zadnje raziskave kažejo, da njihova uporaba pripomore h kar od 5- do 10-krat hitrejšemu povečanju seznama email naslovov od tradicionalnih prijavnih obrazcev na strani.
Pogosto je možnost prijave na novice ali ponudbe podjetja oziroma blagovne znamke skrita na dnu strani. Tako morajo obiskovalci sami poiskati obrazec za prijavo – vendar vsi vemo, da lahko uporabnike vodimo po želeni poti s pomočjo klicev k akciji (Call To Action – CTA). Uporaba pop-up oken se torej ne razlikuje od klicev k akciji v vaši oglasni pasici, premikajoči se sliki ali pa v samem email sporočilu. Na voljo imamo dve osnovni možnosti, kako uresničiti strategijo zbiranja email naslovov na bolj kreativen način:
-
Ena izmed bolj priljubljenih metod je, da se pop-up okno pojavi, ko se uporabnik s kurzorjem pomakne stran od spletne strani in proti brskalniku ter tako nakaže, da želi stran zapustiti.
Prednost pojavnega okna, ki se prikaže, ko želi obiskovalec stran zapustiti, je v tem, da takšen pristop ne zmoti uporabniške izkušnje obiskovalca in raje počaka na signal, da je uporabnik zaključil z obiskom. Slabost takšne rešitve pa je v tem, da ne deluje na mobilnih napravah, saj tam ne uporabljamo kurzorja.
-
Druga metoda je, da se pop-up okno sproži glede na pomikanje po strani navzdol ali glede na čas, ki ga obiskovalec preživi na strani. Čeprav ta metoda lahko zmoti uporabnika, deluje, saj se okno pojavi, ko je vtis obiskovalca glede vsebine ali same izkušnje na strani še vedno dovolj velik.
Pomislite na obiskovalce vaše spletne strani in razmislite, kdaj bi bil najbolj primeren čas, da se pojavno okno prikaže na strani. V kolikor gre za blog vašega podjetja in obstaja velika verjetnost, da bodo obiskovalci ostali na strani nekaj minut oziroma prebrali nekaj strani, je smiselno, da se okno prikaže, ko so le-ti še vedno vpleteni in pod vtisom, saj lahko tako občutno povečate vašo adremo.
Prednost takšnega načina je predvsem, da je prijazen mobilnim napravam, glavna pomanjkljivost pa, da nekaterim morda ne bo všeč, da ste zmotili njihovo brezskrbno brskanje na strani.
8. Konec dobe HTML kodiranja emailov
Email marketing predstavlja najmočnejši kanal oglaševalcev. V zadnjih nekaj desetletjih smo bili priča nekaterim ključnim spremembam na tem področju – od zgolj tekstovnih email sporočil do multimedijskih vsebin ter prehodu z namizja k vedno bolj dominantnim mobilnim napravam.
V prihajajočem letu lahko pričakujemo še eno pomembno revolucijo email marketinga: 2016 je leto, ko bo kodiranje email sporočil postalo stvar preteklosti in bo oblikovanje email predlog neverjetno preprosto. Močna tehnologija po principu povleci-in-spusti (drag&drop) bo spodbudila email oblikovalca v vsakem izmed nas ter omogočila oglaševalcem po celem svetu, da bodo oblikovali profesionalne email marketing kampanje, ki bodo dale prave rezultate.
Tudi pri SqualoMailu želimo narekovati ta trend, zato že v začetku leta pripravljamo celovito oblikovno prenovo nadzorne plošče SqualoMail, kot tudi povsem nov drag&drop vmesnik, ki bo naredil oblikovanje predlog uporabniku prijazno, kot še nikoli.
Vstopili bomo v povsem novo ero email oblikovanja. Dizajn sodobnih email sporočil bo moral biti zasnovan tako, da zapolni zaslon prejemnika, ne glede na njegovo velikost, napravo ali odjemalca elektronske pošte. Sporočila bodo morala vsebovati velike in poudarjene oglase, ki vpletejo bralca z interaktivno vsebino ter ga spodbudijo z jasnim klicem k akciji. Sodobna email sporočila bodo vedno relevantna in bodo ponudila personalizirano vsebino vsakemu prejemniku ob pravem času, na pravem mestu in na točno takšen način, kot si ga le-ta želi.
Tomaž Štucin je direktor podjetja SqualoMail, ki se ukvarja z email marketingom.