
Line je aplikacija, ki Facebook na Japonskem zlahka premaga (Vir slike: YouTube).
Na Japonskem ima namreč kar štirikrat več uporabnikov kot Facebook, priljubljena pa je tudi v Tajvanu, na Tajskem in v Indoneziji. Aplikacija je podobna WhatsAppu, le da ponuja še nalepke (prodaja nalepk je lani znašala 270 milijonov dolarjev, kar je z letom prej skoraj 40-odstotno povečanje), družabne igre, video klice in nekatere druge funkcionalnosti. Njena priljubljenost torej ne prihaja le iz same aplikacije, ki omogoča klepete, temveč tudi iz oglaševalske platforme, ki stoji za njo.
Največji igralci za mobilne oglase na Japonskem so Facebook, Twitter in Yahoo Japan. Ti igralci so veliki, a ne povečujejo prednosti. Trg ima zanimivo značilnost v tem času: cene oglasov pomembno naraščajo.
Line pa ponuja oglase po nižjih cenah, kot jih nudijo konkurenti, a kljub temu dosežejo vseh 90 milijonov uporabnikov pametnih telefonov na Japonskem. Njegovi oglasi oziroma prihodki od njih bodo naraščali tudi v prihodnje – v prihodnjem letu se bodo podvojili -, so prepričani analitiki.
Nalepke, igre in oglasi
Korejsko podjetje Naver, ki stoji za omenjeno aplikacjo, je v začetku julija odšlo na borzo. Vrednost njene delnice je v zgolj enem dnevu narasla iz slabih 9 na dobrih 41 dolarjev. Samo lani je aplikacija prinesla približno milijardo dolarjev prihodkov. Večinski del je prinesla prodaja nalepk, iger in oglasov. Uporabnik po podatkih analitikov pri Macquarie Research porabi slabih 5 dolarjev znotraj aplikacije (ali gre za mesečni ali letni podatek, ni znano). Z nalepkami so njihovi uporabniki razvili poseben način komunikacije. Do novega ducata nalepk jih ločita vsaj dva dolarja.
Korejsko podjetje zaobšlo Korejo in se osredotočilo na Japonsko
Line je nastala – zanimivo – po uničujočem potresu in cunamiju na Japonskem leta 2011. Korejski Naver (gre za internetno podjetje) je Japonsko izbral, da bi se izognil aplikaciji Kakao, korejski vodilni aplikaciji za klepet.
Poskus na evropskih in ameriških tleh
Danes ima Line že skoraj 2.500 zaposlenih, okoli tisoč zaposlenih dela na Japonskem. Naporom iz leta 2014 in 2015, ko se je ekipa poskušala razširiti na evropski in ameriški trg, so kmalu naredili konec. Prostora za novega, neznanega igralca je premalo, zato so se ponovno osredotočili na azijski bazen.
Manjša baza od velikanov, a toliko bolj močna
Čeprav se po številu uporabnikov ne more kosati s Facebookom ali WhatsAppom, pa ga dela posebnega njegova lojalna uporabniška baza. Baza, ki je močna. Kar 6 od 10 uporabnikov je dnevno aktivnih. Morda največji izziv, pred katerim je korejska ekipa, je dejstvo, da kar 90 odstotkov vseh prihodkov prihaja iz Japonske.