»Če postaneš slabe volje, ko se spomniš na službo, menjaj službo.«

Družinska podjetja so gonilna sila domačega gospodarstva, saj prispevajo kar 69 odstotkov prodaje in 67 odstotkov dodane vrednosti slovenskih podjetij. Podjetja, večinoma imajo manj kot 50 zaposlenih, zaposlujejo 70 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva, poroča STA krog.

»Družinsko podjetje ima dobre in slabe plati kot vsak drug posel,« nam je povedala Urša Čoko, vodja prodaje in marketinga iz družinskega podjetja Gajbica (Čokojeva je partnerka enega od sinov družine Žalec). Prepričana je, »da je družinsko podjetje bolj varno kot pa neka večja korporacija«, saj so v njem vsi čustveno povezani z delom. Ima pa tudi negativno plat: če gre podjetju slabo ali pa gre v stečaj, to pomeni katastrofo za celo družino. »Tega birokrati verjetno niso imeli v mislih, ko so pisali neverjetno visoke kazni za bagatelne prekrške oziroma tako imenovane ´vejice in pike´ v poslovanju. Državni aparat bi se moral zavedati, da podjetje lahko stori kakšen prekršek nenamerno in je škoda bagatelna,« je bila malce kritična. Prav zato so tovrstna podjetja še posebej previdna pri obravnavanju davčnih in drugih finančnih vprašanj, ugotavlja raziskava Značilnosti družinskega podjetništva v Sloveniji 2015, ki jo je izvedla družba Ernst&Young Slovenija v sodelovanju z ljubljansko Ekonomsko fakulteto.

Kaj je ključnega za uspeh družinskega podjetja?

»Na uspeh družinskega podjetja najpomembneje vplivajo uspeh in upravljanje podjetij, značilnosti vodstvenih kadrov v družinskih podjetij, prenos na naslednjo generacijo, družbena odgovornost, humanitarne in trajnostno-razvojne dejavnosti ter finančne in davčne zadeve,« je prepričan Janez Uranič, direktor družbe Ernst&Young Slovenija.

Dva od desetih v gradbeništvu

Slaba petina družinskih podjetij se, kot kažejo izsledki omenjene raziskave, ukvarja s trgovino na debelo, z gradbeništvom slabih 19 odstotkov, s proizvodnjo industrijskega blaga pa 17,3 odstotka. Večina, kar tri četrtine je starejših od 20 let, 87,2 odstotka pa jih letno ustvari štiri milijone evrov ali manj, še piše STA Krog.

Financiranje iz dobička, bančnih posojil ali družinskega mošnjička

Prihodki rastejo tudi Gajbici, prodaja bo po njihovih predvidevanjih rasla še več let. »Financiranje je vsaj v našem primeru družinsko in seveda zdaj že iz dobička. Rast podjetja in stabilnost prihodkov je naš dolgoročni načrt,« dodaja. Podobno je tudi pri ostalih slovenskih družinskih podjetjih ugotovlja raziskava: 51 odstotkov podjetij je kot vir financiranja navedlo lasten dobiček, 26 odstotkov bančna posojila, 15,7 odstotka pa družinsko financiranje.

Delavec se mora v službi počutiti kot doma

Delajo seveda v prvi vrsti za denar, za preživetje, a hkrati tudi za to, ker radi delajo in jim veliko pomeni zadovoljna stranka, pravi Čokojeva. Kar precej jih je postalo že stalnih, z njimi so skorajda pravi prijatelji, v pogovoru, ki smo ga imeli aprila letos, pa je četa družinskih članov poudarila, da je dober delavec dober, če je srečen in zadovoljen. »Delavec je tudi ogledalo podjetja,« dobiti takšne sodelavce, kot jih imajo sami, pa je »izven družine težko, vendar ni nemogoče«. Dodaja, da bodo v bodoče, ko bodo zaposlovali, iskali ravno takšne lastnosti pri kandidatih. »Družina ali ekipa, kakor radi rečemo. Tudi sodelavec se mora počutiti v službi kakor doma. Če postaneš slabe volje, ko se spomniš na službo, menjaj službo,« pravi članica ekipe, ki danes svoje gajbice redno dostavlja v več kot 80 podjetij. V preteklih mesecih so se osredotočili še na prodajni program dobrot in z njim strankam ponudili še raznolike lokalne proizvode, vse od piškotov, čokolad, olj, likerjev do vin.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki