DDV pri poslovanju s kriptovalutami

Finančna uprava RS je izdala pojasnilo, v katerem povzema predvsem trenutna stališča Sodišča EU glede obdavčitve poslovanja s kriptovalutami z davkom na dodano vrednost.
DDV pri poslovanju s kriptovalutami

DDV pri poslovanju s kriptovalutami. (Vir slike: Pixabay)

V pojasnilu je razloženo, kakšen status imajo same kriptovalute, ali je plačilo za menjavo med valutami predmet DDV, kakšno vlogo ima DDV pri rudarjenju in kakšna so pravila glede odbijanja DDV pri nabavi opreme za rudarjenje.

Kriptovaluta je po pojasnilu FURS z vidika DDV plačilno sredstvo in ni niti denarno sredstvo niti finančni instrument.

1. Plačilo (provizija) za storitev menjave med valutami fiat in kriptovalutami je oproščeno DDV

Po ZDDV-1 (44/IV(d)) oziroma Direktivi Sveta 2006/112/ES je plačila DDV oproščena finančna transkacija, vključno s posredovanjem, v zvezi z valuto, bankovci in kovanci, ki so zakonito plačilno sredstvo.

Razlago za oprostitev plačila DDV pri plačilu za storitev menjave valute fiat v kriptovalute je podalo Sodišče EU (C-264/14). Slednje pravi, da je namen oprostitve odprava težav pri obdavčitvi finančnih transakcij, povezanih z določitvijo davčne osnove in zneskom DDV, ki se lahko odbije. Te težave naj bi bile enake tako pri menjavi samih valut fiat med seboj kot tudi pri menjavi valut fiat v kriptovalute in obratno.

Odgovor strokovnjaka: Kako je obdavčeno poslovanje s kriptovalutami

2. Rudarjenje kriptovalut ni predmet DDV oziroma je oproščeno plačila DDV

Postopek rudarjenja je v smislu DDV oprava storitve. Vendar pa je oprava storitve lahko predmet DDV le, če:

  • med izvajalcem in prejemnikom storitve obstaja pravno razmerje,
  • v tem pravnem razmerju pride do vzajemnega delovanja (plačilo za prejeto storitev),
  • se storitev porabi oziroma potroši.

Prostovoljno dana provizija ni predmet DDV. Pri rudarjenju ne nastane pravno razmerje, saj ni določenih strank (ne ve se, kateri rudar bo potrdil katero transakcijo), ne obstaja vzajemno delovanje (ni obveznosti plačila za rudarjenje; FURS provizijo pri rudarjenju z davčnega vidika primerja s prostovoljno dano napitnino).

Obvezno dana provizija je oproščena plačila DDV. Rudarjenje je predmet DDV, če je potrditev transakcije preko rudarjenja opravljena za plačilo. To pomeni, da rudar vsakič, ko potrdi transakcijo, prejeme nove kriptovalute, ki se avtomatično generirajo v sistemu, ali provizijo in da brez prejema določene oblike plačila sploh ne bi potrdil transakcije. V tem primeru je rudarjenje oproščeno plačila DDV po 44/IV(c) ZDDV-1, saj se preverjanje in potrjevanje transakcij, ki poteka v sklopu rudarjenja, enači s transakcijami v zvezi s plačili in nakazili.

Preberi več: Davčna obravnava bitcoinov

3. Odbijanje DDV od nabave strojne in programske opreme za rudarjenje ni možno

Pri nabavi strojne in programske opreme za rudarjenje ni pravice do odbitka DDV. Pravica do odbitka DDV bi obstajala le v primeru opravljanja oproščenih transakcij (glej točko 1; 44/IV(d) ZDDV-1) potrjevanja kriptovalut naročnikom s sedežem zunaj EU.

Vir: Finančna uprava Republike Slovenije

Članek je bil pripravljen na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavnih v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Ljubljansko podjetje OriginTrail, ki je razvilo sistem preverjanja porekla, je v svojo rešitev vključilo tudi tehnologijo veriženja blokov. Pred nekaj dnevi so uspešno zaključili svojo ICO kampanjo. Preberite več >>

Video: Kako tehnologija blockchain spreminja denar in posel

Video: Kako tehnologija blockchain spreminja denar in posel

Tehnologija veriženja blokov je v zadnjem času izjemno priljubljena. Če je še vedno ne razumete popolnoma, vam lahko pomaga Don Tapscott. Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Boste plačali davek od trgovanja s kriptovalutami?

Boste plačali davek od trgovanja s kriptovalutami?

FURS je pred kratkim izdal podrobnejša pojasnila o načinu davčne obravnave poslovanja s kriptovalutami. Novost predstavlja predvsem razlaga obveznosti podjetij, ki izdajajo kriptožetone, v zvezi s plačilom DDV.   Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

Tako kot lahko zlate palice izginejo na dnu morja, evrski in drugi bankovci pa gorijo, lahko tudi bitcoini za vedno izginejo. Kako je to mogoče in koliko bitcoinov je izgubljenih? Preberite več >>

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Svet kriptovalut radi označimo za divji zahod. Odsotnost regulative, na eni strani veliki zaslužki in na drugi velike izgube. Gre za industrijo, ki je zrasla v svetu programerjev in tehnično podkovanih posameznikov. Preberite več >>

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

V javnosti se vedno več govori o tehnologiji veriženja blokov oziroma blockchain. Ali veste, za kaj sploh gre? Oglejte si kratek video. Preberite več >>

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Na letošnji lestvici najbogatejših Slovencev časnika Finance sta se pojavila tudi ustanovitelja borze za trgovanje s kriptovalutami Damijan Merlak in Nejc Kodrič. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje