Ekipa Ulle: Nekateri tega nikoli ne najdejo, mi smo v 6 mesecih

Ulla, pametni opomnik za pitje vode, je poskrbela, da njeni uporabniki spijejo od dva do trikrat več vode (Vir slike: Ulla).

Ekipa Ulle: Nekateri tega nikoli ne najdejo, mi smo v 6 mesecih

Tisti, ki ste konec aprila zavili na spletno stran Ulle, pametnega opomnika, ki nas opozarja, naj spijemo več vode, ste lahko zasledili napis: prodali smo več kot 50 tisoč Ull. Ena od idejnih vodij Ulle Cica Gajić Grabovac pravi, da takšen odziv trga sploh ni bil presenetljiv.
Ekipa Ulle: Nekateri tega nikoli ne najdejo, mi smo v 6 mesecih

Ulla, pametni opomnik za pitje vode, je poskrbela, da njeni uporabniki spijejo od dva do trikrat več vode (Vir slike: Ulla).

»Odziv trga ni bil presenetljiv, ker to ljudje potrebujejo. Ulla je t.i. product market fit (slo. tržna ustreznost), kot se reče. Je konkreten odgovor na konkretno vprašanja trga,« pojasnjuje Gajić Gabrovčeva. Izdelek so poslali na trg na podlagi predhodnih raziskav, med katerimi smo dokazali, »da več kot 60 odstotkov ljudi ne pije dovolj, 80 pa jih je na povprečni hidracijski stopnji.«

»Identificirajte skalabilne prodajne kanale!«

Po njeni oceni so za startup podjetje relativno hitro našli kanale, kako izdelek predstaviti kupcem, običajno je ta pot pri startupih precej daljša, obenem pa jim predstavlja enega od glavnih izzivov. »Pomembno je, da čim prej identificirate skalabilne prodajne kanale, ki so plačljivi, ker brez tega ne morate računati na rast podjetja,« to pot je ekipa Ulle našla v 6 mesecih. »Pri nekaterih traja tudi več let, kdaj pa do tega sploh ne pride. To je tisto, čemur pravimo posel. Kanali, ki se ne izčrpajo v dveh mesecih.«

Takoj na začetku razmišljajte o poslovni mreži

Startupi, pravi, se srečujejo tudi s problemom vzpostavljanja poslovne mreže izdelka. »Ko začneš delati na izdelku, moraš razmišljati o poslovni mreži. Tega se premalo mladih podjetnikov zaveda (smeh), saj se ukvarjaš le z izdelkom, ker je navadno tudi ekipa zelo majhna,« kot primer startupa, ki je »odličen« pri postavljanju poslovne mreže, pa navede Chipolo. »Z enim izdelkom, ki ima toliko konkurence, so s smiselnim prodajnim pristopom in sklepanjem dobrih partnerstev uspeli postaviti učinkovito prodajno mrežo.«

»Naša stranka nima težav s pitjem vode. Ve, da je uživanje vode zdravo,« pravi Cica Gajić Grabovac. »Potrebuje le izdelek, ki jo bo spomnil na pitje. Samo spomnil, na to pa pusti na miru. Po domače rečeno, potrebuje brco v rit.« (Vir slike: Ulla)

»Kupci prihajajo iz Kanade, ZDA in Avstralije. Angleško govoreči trgi, saj jih targetiramo,« pojasnjuje. Večinoma gre za ženske, saj tudi nanje merijo, je pa tudi nekaj moških, kljub temu, da je blagovna znamka ženstvena in moške populacije še ne nagovarjajo. Kdaj je večja prodaja in kaj nanjo vpliva, še ne more opredeliti. Ugotavlja, da je povezano s kategorijo hujšanje, a je težko sklepati, saj to rešitev – opominjanje na pitje vode – vedno potrebujemo. »Potrebovali bi še kakšno leto, da bi lahko z gotovostjo trdili, kdaj je prodaja večja. Je pa res, da se med novoletne obljube visoko uvrščajo tudi želje po pitju več vode,« dodaja sogovornica.

Identifikacija kupca

Z Ullo so že dokazali, da njeni uporabniki spijejo od dva do trikrat več vode in postanejo bolj hidrirani. A njihove stranke nimajo težav s pitjem vode, poudarja. »Rešujemo problem pozabljanja. Naša stranka se zaveda, da je voda dobra. Potrebuje le izdelek, ki jo bo spomnil na pitje. Samo spomnil, na to pa pustil na miru. Po domače rečeno, potrebuje brco v rit. Nič ugašanja in prižiganja naprave,« tako zapolnjujejo krog spreminjanja slabih navad. Spreminjanje slabih navad je tudi del njihove vizije: postati podjetje, ki razvija in prodaja izdelke, enostavne za uporabo in ki pomagajo pri spreminjanju slabih navad. V mislih imajo tudi nove izdelke, o katerih pa še ne želi spregovoriti.

Ulla za zdaj še v celoti slovenska

Ulla je v celoti slovenski izdelek. Določeni deli nastajajo v Celju, določeni v Šentjerneju. Kako to, da so se odločili za proizvodnjo na domačih tleh? »Lažja organiziranost in možnost nadzora celotnega procesa. To nam prav nič ne pomaga pri prodaji, nekateri celo menijo, da za trge, ki jih nagovarjamo, to ni informacija, ki bi vplivala na nakupno odločitev. Lažja so testiranja, odzivnost partnerjev je hitrejša,« pravi sogovornica. Pa vendar razmišljajo o selitvi: ko se bo izkazalo, da se jim splača proizvodnjo preseliti, bodo o njej tudi razmislili. »Poigravamo se s to mislijo. Ima pa vsak trg svoje zahteve, sam pa moraš biti dobavitelju pomembna stranka, ne le ena od mnogih. Strojno opremo in odziven proizvodni proces lahko delaš le, če si dobaviteljem zelo pomemben naročnik.«

»Vprašanje je, koliko več jih lahko prodamo.«

Kaj pa cilj, o katerem je za Mladi podjetnik spregovorila lani (do konca leta 2016 prodati 100 tisoč Ull?): »100 tisoč kosov bomo dosegli, to sploh ni vprašanje, vprašanje je, koliko več jih lahko prodamo. Temu je prilagojena tudi proizvodnja, ki sledi našim ciljem. Ko dobimo izdelek, gre iz proizvodnih prostorov v enem dnevu,« je konkretna.

Saj veste, kaj sledi povečani prodaji in proizvodnji? Dodatna širitev ekipe. »Ulla že zaposluje. Predvsem na področju programiranja, v prihodnosti tudi marketing,« pravi sogovornica, ki razkriva tudi zaposlitvene načrte v proizvodnem delu. Tam delajo »pridni, zanesljivi in zagnani mladi kadri, ki so zelo hvaležni priložnosti, saj imajo velikokrat občutek, da službe nikoli ne bodo dobili.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki