
“Ljudje potrebujejo drugačne nasvete pred, med in po nakupu. Hkrati pa različni ljudje potrebujejo različne nasvete. Skratka nujna je tudi personalizacija, segmentacija in drugačno vrednotenje strank.”
Email marketing je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti. Omogoča vam eno najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Vendar je za uspeh potrebno vložiti veliko truda, saj email marketing nikakor ni preprosta ideja. V pogovoru z Žigo in Timom Bercetom, ki prihajata iz Outtale, vam razkrivamo recept za uspeh in vam svetujemo, kako se izogniti neuspehu.
Kako pomemben je email marketing za uspeh vsakega podjetja?
Žiga: Zelo.
Tako v B2B kot v B2C sektorju. Email je še vedno najbolj pogosto uporabljen komunikacijski kanal v poslovnem svetu.
Ampak raje bi se osredotočil na B2C, kjer je še posebej pomembno, da je vloga emaila v podjetju jasno definirana, obenem pa podkrepljena s premišljeno strategijo. Nujno mora biti cilj več, kot le gola prodaja. Pomembno je, da s svojimi bralci gradimo dolgoročne, obojestransko koristne odnose.
Zato je ključno, da (email) marketing razumemo kot del širše slike. Skratka, kako je povezan z ostalimi kanali podjetja, kako ga percipira vodstvo in ekipa ter kakšna je strategija in cilj.
Pri postavljanju same strategije pa je potreben holističen pristop oz. eliminacija parcialnosti; pri email marketingu je izjemno pomembna povezava z oddelkom pomoči strankam in oglaševanjem.
Pogosto se opazi, da podjetja ne zastavljajo holistične strategije, ampak se ukvarjajo s precej nepomembnimi detajli, kot so “ob kateri uri pošiljati newsletterje, kako pogosto, kakšne slike uporabiti ipd.”
Opozarjata, da je teza “email marketing je mrtev” debela laž. Zakaj?
Tim: Email je še vedno orodje z eno izmed najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha.
Tudi v obdobju po GDPRju, gre še vedno za enega izmed najboljših orodij za dolgoročno komuniciranje s strankami.
Pomembno je le, da se uporablja na pravi način. Pri Outtale se zelo radi ukvarjamo z relevantnostjo, kontekstom, poznavanjem občinstva in pozicioniranjem znamke kot svetovalca, ki mu ljudje lahko zaupajo in se nanj zanesejo. Emaila ne jemljemo kot oglasno desko, zato pa tudi naši rezultati niso “mrtvi”.
Slab email marketing se zanaša zgolj na pošiljanje prodajnih letakov. Dober pa pozna svoje stranke, je zanje vsebinsko relevanten in ima v podjetju jasno vlogo in strategijo.
V prihodnosti bo samo še bolj zanimivo delati z emailom; vedno bolj se premikamo v dinamične vsebine, še boljšo segmentacijo, personalizacijo, odzivnost itd.
Nasvet: Kako pritegniti pozornost z zadevo emaila (subject)?
Relevantnost! Vsebina, ki jo prejmejo bralci mora biti zanje zanimiva.
Vse se začne pri postavitvi strategije. Nujno je treba ugotoviti s kakšnimi težavami se soočajo obiskovalci in kaj so zanje zanimiva obvestila. Pri Outtale uporabljamo 2 enostavni pravili za pripravo zanimive zadeve sporočila:
1. Ena tema na sporočilo
Nikoli ne skušamo povedati vse, kar se dogaja v podjetju v enem samem sporočilu.
2. Tema naj spada v eno izmed skupin S.E.E.M.S.
Strange (nenavadno)
Exiting (navdušujoče)
Emotional (čustveno)
Massive (masivno)
Simplified (enostavno)
Pravili sta sicer enostavni, nista pa tako preprosti, da ju lahko hitro razloživa. Zato bo potreben obisk delavnice Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?
V zadnjem času lahko na Facebooku zaznamo zelo agresivne načine oglaševanja. Kakšno je razmerje cen oglaševanja med takšnim načinom in email marketingom?
Žiga: Ta dva kanala je v resnici nemogoče primerjati. Prvi je outbound, drugi pa inbound.
Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja.
Ker email pogovori niso javni, se ljudje veliko bolj pogosto razpišejo v svojih odzivih. Če jim postavljamo relevantna vprašanja, lahko iz njihovih mnenj izvemo ogromno koristnih informacij, ki jih lahko uporabimo za pripravo boljše uporabniške izkušnje, optimizacije oglasov in pristajalnih strani. Vse to pa nas pripelje do višje stopnje konverzij.
Seveda to ne pomeni, da z emailom ne moremo prodajati. Kot smo že omenili, je to kanal, ki ima najvišjo donosnost naložb. Ampak to se ne kaže izključno s konverzijami, ki pridejo neposredno iz prodajnih sporočil. Pač pa tudi vse ostale informacije, ki jih uporabimo za optimizacijo podjetja in prodaje.
Ravno zato se tako veseliva delavnice Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov? Ker bi rada pokazala v praksi, kako lahko z email marketingom optimiziramo naše poslovanje in tudi prodajamo.
Lahko preko email marketinga zgradimo pristen odnos s stranko?
Tim: Ravno to je cilj, ki pa ni enostaven.
Za grajenje pristnih odnosov rabimo razmišljati o veliko več, kot samo pošiljanju prodajnih newsletterjev. Najprej moramo določiti točno vlogo emaila v podjetju in njegovo razmerje z ostalimi orodji ter kanali. Potem je treba pripraviti strategijo, operativni plan itd. Nujno moramo razumeti kupce, nakupne cikle, vedenja, razmišljanja in temu primerno moramo prilagoditi vsebino.
Ampak glavno je, da razmislimo, kako lahko podjetje spremenimo v nakupnega prijatelja stranke. Kot osebo, ki bo svetovala strankam in z njimi zgradila zaupanje. Samo tako lahko dosežemo pristen odnos.
Ljudje potrebujejo drugačne nasvete pred, med in po nakupu. Hkrati pa različni ljudje potrebujejo različne nasvete. Skratka nujna je tudi personalizacija, segmentacija in drugačno vrednotenje strank.
Pa ne trdimo, da se da ustvariti tak odnos, kot v resničnem življenju. Lahko pa ustvarimo takšnega, da se stranke zanesejo na nas. Velik del tega je človeški pristop k stvari.
Kakšna je prihodnost digitalnega marketinga?
Žiga: Pri Outtale verjamemo, da prihodnost leži v t.i. relationship marketingu in humanizaciji poslovanja.
Ljudje postajamo vse bolj zahtevni z vse višjimi pričakovanji in prav je tako. Več bo treba vlagati v podatke in razumevanje strank. Več v inbound marketing in personalizirano vsebino.
Vedno več je konkurenčnih podjetji in ljudje bodo ostajali le pri tistih, pri katerih se bodo dobro počutili.
Skrivnost uspeha se ne skriva v samo ponujanju najnižjih cen, pač pa v kvaliteti pred, med in po nakupnih izkušenj.
Imajo slovenska podjetja v svojih vrstah dovolj usposobljenih strokovnjakov za email marketing?
Žiga: V Sloveniji imamo kar nekaj izjemno dobrih primerov email marketinga. Seveda pa obstaja še veliko potenciala.
Največ težav opažamo pri postavitvi email strategij. Predvsem pri vlogi email marketinga v podjetju v razmerju z ostalimi kanali. Po našem mnenju to izhaja ravno iz nerazumevanja kanala.
V medijih se veliko govori o digitalnem oglaševanju in zato so se podjetja predvsem osredotočala na to. Manj se je govorilo o tem, kaj narediti z vsemi temi obiskovalci, ko enkrat pridejo na našo spletno stran. Zato email strategije po navadi ostanejo zgolj pri pošiljanju tedenskih newsletterjev.
Tukaj pa vstopimo mi. Želimo pomagati podjetjem razumeti moč email marketinga in grajenja pristnih odnosov s strankami.
Nam lahko razkrijeta, kakšno je glavno vodilo Outtale?
Tim: Vsekakor je to relationship marketing.
Zanima nas grajenje pristnih, obojestransko koristnih odnosov, ki temeljijo na zaupanju, kredibilnosti in realizaciji obljub.
V tem smislu gledamo enako na svoje naročnike, kot na pripravo kampanj za njihove stranke.
K vsem skupaj pristopamo prijateljsko. Vedno se na začetku vprašamo ali res sploh lahko pomagamo, ali se skupaj skladamo na ravni vrednot. Posel pač jemljemo osebno in vedno nas zanima reciprociteta.
Zakaj obisk delavnice Email Marketing Master Class priporočata tudi izkušenim uporabnikom email marketinga?
Tim: Ker bomo delali na primerih naših obiskovalcev.
Seveda bova vnaprej pripravila vsebino, v kateri se bomo spustili v veliko več, kot v samo to, kdaj poslati sporočilo. Predvsem bi rada delala na življenjskih primerih naših obiskovalcev in jim pomagala oditi z delavnice s praktičnimi rešitvami njihovih obstoječih težav.
Hkrati pa bova obiskovalcem na voljo za vprašanja in pomoč tudi izven delavnice. Saj sva povedala, da k vsem stvarem pristopava prijateljsko (smeh).
Nasvet: Kako se izogniti spam filtrom?
Odvisno od posameznega primera. Ampak tu je nekaj ključnih točk:
– Z novega IP naslova začni postopoma pošiljati sporočila na malo število kontaktov.
– Nikoli ne zbiraj kontakte na nelegalne načine (kupovanje, ‘scraping’, kraja ipd.).
– Poskrbi za svoj SPF (sender policy framework), ugled pošiljatelja (sender reputation) in preveri ali se nahajaš na blacklistah.
– Prečisti svojo bazo in preveri svoje FBLs (feedback loops, oz. kako pogosto te bralci markirajo za spam).
Predvsem pa pošiljaj relevantno vsebino za svoje bralce. Več o email deliverabilitiju izveste na delavnici Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?
Sta vas Tim in Žiga prepričala? Ne čakajte predolgo, saj se mesta resnično hitro polnijo. Kliknite tukaj in se prijavite >>