Halcom je družbeno odgovorno podjetje

Halcom je družbeno odgovorno podjetje

Halcom je družbeno odgovorno podjetje

V Halcomu so leta 2009 začeli z družbeno odgovornimi akcijami, leta 2011 pa so uradno vzpostavili skupino DOP - Družbeno odgovorno podjetje, ki od takrat pa do danes aktivno deluje. Preberite si kratek intervju z odgovornimi iz podjetja Halcom.
Halcom je družbeno odgovorno podjetje

Halcom je družbeno odgovorno podjetje

Na kakšen način ste v Halcomu družbeno odgovorni?

V Halcomu smo leta 2009 začeli z družbeno odgovornimi akcijami, leta 2011 pa smo uradno vzpostavili skupino DOP – Družbeno odgovorno podjetje, ki od takrat pa do danes aktivno deluje. V njej sodeluje 12 sodelavcev, ki glede na projekte in aktivnosti izbirajo in širijo to ekipo s sodelavci iz celotne skupine Halcom; tudi tistimi iz Beograda, Sarajeva in Dubaja.

Projekti, ki jih vsako leto izvedemo, so:

  1. dobrodelna dražba rabljene računalniške opreme (zbrana sredstva podarimo pomoči potrebnim),
  2. krvodajalska akcija,
  3. plačevanje položnic družinam v stiski,
  4. zbiranje oblačil za Kralje ulice skozi celo leto,
  5. čistilna akcija oz. urejanje okolice ob Halcomu,
  6. dobrodelna Sončkova stojnica – gostovanje stojnice z izdelki Zveze Sonček v naših prostorih,
  7. sodelovanje z Zvezo prijateljev mladine Vič-Moste; zbiramo sredstva za poletne počitnice socialno ogroženih otrok,
  8. zbiranje šolskih potrebščin ob začetku šolskega leta,
  9. dobrodelni bazar vsako leto ob družinskem pikniku,
  10. v času velikonočnih in božičnih praznikov zbiramo hrano za družine v stiski,
  11. ob izrednih dogodkih (kot npr. poplave v Sloveniji, BIH in Srbiji) sproti organiziramo različne akcije (lani smo tako zbirali sredstva za Srbijo in BiH skupaj z našimi podružnicami).

Na kakšen način v Halcomu povezujete inovacije in sodelovanje z družbo?

Razvoj idej je danes ena od ključnih in nujnih vrlin podjetij, ki imajo ambicijo biti vodilni na trgu. Halcomovi strateški cilji ter naravna potreba po vzpostavitvi internega inkubatorja so še posebej pripomogli k temu, da smo to področje umestili med prioritete.

V diviziji Korporacijski razvoj smo 2013 ustanovili enoto Halcom Studio, ki ima poslanstvo »izgraditi dva ključna mostova« za najboljše ideje: prvi most poteka od ideje do prototipa oz. demo verzije, drugi most pa od prototipa do končnega produkta, ki ga umestimo v produkcijo v določeni poslovni enoti in vključimo v redno ponudbo Halcomovih produktov in storitev.

V Halcom Studiu smo sistemizirali delovno mesto Idea managerja (prvega v Sloveniji, po dr. de Bonu pa izjemno nujno funkcijo v podjetju), ki spremlja posredovane ideje od nastanka skozi celoten proces inoviranja do prenosa rešitve v prakso in na trg. Konec leta 2013 je Halcom Studio uradno otvoril svoje delovne prostore, ki so arhitekturno in tehnološko zasnovani po najnovejših svetovnih trendih na področju inoviranja. V sklopu svojega rednega delovnega časa inovatorji tam razvijajo potrjene ideje. Dejavnost razvoja in inoviranja v Halcom Studiu širimo tudi navzven in na ta način uspešno sodelujemo z izobraževalnimi institucijami, laboratoriji in širšim akademskim okoljem.

Celoten proces inoviranja smo zastavili na vitek, agilen in horizontalen način. Vsako podano idejo presodimo na dveh nivojih z več različnih zornih kotov, celoten proces presoje pa je tudi zelo kreativen, saj presoja o ustreznosti vsake ideje poraja vedno več novih in boljših idej.

Hkrati pa celoten proces sproža vedno nove spremembe v načinu razmišljanja zaposlenih ter organizacijski klimi. Izvajamo t.i. HIP petke – Halcomove Inovativne petke, kjer inovatorji sodelavcem predstavijo nove ideje, prototipe in razvite produkte, s čimer dvigamo inovativno kulturo.

Pri presoji idej izhajamo iz vprašanj, ki jih mora odgovoriti inovator pri prijavljanju posamezne ideje. Ideja je lahko interno (procesno) ali eksterno (produktno/storitveno) orientirana, oz. se lahko nanaša tudi na drugo delovno področje ali organizacijsko enoto. Ideje obravnavamo zaradi različnih karakteristik po štirih metodah:

  1. HalE – Enterpreneur: tu gredo inovatorji skozi celoten proces od ideje do prototipa, do končnega produkta, s čimer krepijo podjetniški duh in kulturo;
  2. HalS – Student: tu krepimo sodelovanje z visokim šolstvom, razvijamo mlade kompetenčne kadre (projekti kot npr. Demola, Eestec Money Talks delavnica);
  3. HalR – Research: ko ideje presegajo vire v Halcomu, poiščemo ustrezna partnerska podjetja in vire (v 2013 in 2014 smo pridobili EU sredstva na razpisu P4, v 2015 razvili medpodjetniško platformo za razvoj in preverbo idej), kar v naši terminologiji predstavlja tretji inovacijski most) ter
  4. HalP – Presenter: tu treniramo predstavitvene veščine inovatorjev, saj je uspeh ideje odvisen tudi od tega, če jo uspemo odlično predstaviti.

V dveh letih delovanja smo s Halcom Studiom dosegli sledeče rezultate:

  • Prijavili smo veliko novih idej (v 2013 jih je bilo 60, v 2014 pa 71, kar pomeni v povprečju 8 prijavljenih idej na mesec).
  • Porastlo je število s strani interne komisije potrjenih idej (v letu 2013 je bilo takih 30, v 2014 pa 37).
  • Porastlo je število inovatorjev (v 2013 jih je bilo 18, v 2014 pa že 26).
  • V porastu je razvoj prototipov na osnovi lastnih idej (v 2013 je bilo razvitih 6 prototipov, v 2014 pa 10).

Posebna primera dobre prakse sta Demola in delavnica Money Talks, kjer smo v sodelovanju z univerzama in študentskim društvom Eestec skupaj dobili kar 5 odličnih prototipov z izjemnim tržnim potencialom in preko tega 9 novih, mladih, zagnanih in kreativnih sodelavcev iz študentskih vrst.

Prav sodelovanje med akademskim okoljem in gospodarstvom se nam zdi izjemnega pomena, saj skupaj dosegamo cilje, povezujemo teoretične podlage in praktične izkušnje študentov in jih opremljamo s kompetencami, za katere ocenjujejo, da jih bodo v nadaljnji karieri najbolj potrebovali. Katere pa te kompetence so, smo ugotovili preko 20 intervjujev in pogovorov s študenti.

Vabljeni na konferenco Trendi na področju družbene odgovornosti >>

Zakaj smo se odločili za to obliko sodelovanja? Povezava med šolskim sistemom in gospodarstvom je še vedno šibka. S tem smo študentom, ki želijo nadgraditi svoja znanja in izkušnje, ponudili priložnost za rast in pridobitev novih znanj. Tako jim pomagamo pri njihovi pripravi na zaposlitev na trgu dela.

Zakaj smo izbrali tako temo? Pri izboru teme smo gledali na aktualnost vsebine in ponudili izziv, ki je zanimiv ne samo za bančno industrijo, temveč tudi v drugih. Izvedbo celotne delavnice smo podredili tudi temu, da je bila prežeta z različnimi oblikami družabnih iger, ki so spodbujale rast timskega duha in kreativnega razmišljanja.

Odziv na strani študentov je bil zelo velik. Na 20 razpisanih mest smo prejeli 20 tujih (Srbija, BiH, Nemčija, Afganistan, Turčija, Pakistan, itd.) in 25 slovenskih prijav. Izmed vseh prijav smo sprejeli 10 slovenskih in 10 tujih študentov ter jih pomešali med sabo in sestavili štiri raznolike time.

Vse štiri skupine so razvile štiri različne prototipe na področju igrifikacije (ang. gamification). Vsi prototipi so vključevali rešitve za generacijo Y (t.i. Hipster generacijo) in nam ponudili svež vpogled, kako mladi gledajo na uporabo mobilnega bančništva ter na življenje nasploh. Pravzaprav so sami sebi izoblikovali igre, ki si jih želijo! Komisija v sestavi izr. prof. dr. Dejan Lavbič, FRI, izr. Prof. dr. Matevž Pogačnik, FE Univerze v Ljubljani, ter Matjaž Čadež, predsednik upravnega odbora Halcoma, je izbrala zmagovalno rešitev. Vse razvite prototipe smo že predstavljali bankam in si zaradi tega odprli vrata do novih poslovnih priložnosti, saj smo pokazali, da znamo gledati v prihodnost. Zmagovalni ekipi študentov pa smo ponudili dvomesečno plačano prakso v Halcomu v poletju 2015. Tudi sama delavnica se razvija, v letošnjem letu smo jo še nadgradili in pridobili sponzorstvo NLB, ki se bo aktivno vključila z dodatnim izzivom za študente.

Halcomovi zaposleni so na ta način prišli v stik s svežo energijo študentov in bili v vlogi mentorjev zelo angažirani in veseli novih idej ter predlogov.

Zakaj je to družbeno odgovorna praksa? Investiramo v mlade generacije, ne samo finančno, temveč svoje znanje, energijo, sebe kot celoto. Učinek je večji od številk. Učinek je prihodnost!

Ali je v družbeno odgovornih projektih nova priložnost za mlade podjetnike?

Menim, da gotovo, primer tega je naša delavnica Money Talks. Iz tega so se rodile nove ideje, prijateljstva, znanja, izkušnje in zaposlitve. Tudi za zaposlene na Halcomu je to prineslo nove poglede in razmišljanja.

Kako se družbena odgovornost umešča v svet startupov? Na kaj bi morali biti mladi podjetniki še posebej pozorni?

Mladi podjetniki bi morali biti pozorni predvsem na to, da prepoznajo izzive in se pogumno lotijo prvega koraka. Naj gledajo v smeri, kako njihova ideja oz. rešitev nekega izziva rešuje širši družbeni problem. S takim pogledom se bodo pričeli zavedati, da so glasniki razvoja, novosti in spreminjajo svet na bolje. Po drugi strani pa bodo tako zaznali vse ključne deležnike, ki jih je potrebno vključiti v razvoj ideje, da bo le-ta v resnici zaživela.

Kakšni mislite, da so izzivi za prihodnost na področju družbene odgovornosti?

Mislim, da je ključni izziv za družbeno odgovornost razvoj v smeri generiranja in implementacije idej, ki na eni strani prinašajo gospodarsko korist, na drugi strani kreativni družbeni razvoj in na tretji strani prinašajo socialno blaginjo, ko se takšne ideje materializirajo. Verjamem, da se trendi obračajo v to smer in na tak način dajemo družbeni odgovornosti nov pomen, kako iz nič narediti veliko.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki