»Imava službo, lasten projekt in dve leti staro punčko.«

Dijana in Miha Rolc sta se na Kickstarterju predstavila dve leti nazaj. Njune nogavice so prepričale več kot 240 podpornikov (Vir slike: Zulu Zion).

»Imava službo, lasten projekt in dve leti staro punčko.«

Svoj produkt, zanimive nogavice, ki sta jima dala pridih 90. let prejšnjega stoletja, sta pred dvema letoma predstavila na Kickstarterju. Projekt je podprlo 244 podpornikov z 10.337 dolarji. Nogavice so že na nogah podpornikov, zdaj pa zakonca Rolc nadaljujeta svoj nogavičarki posel Zulu Zion.
»Imava službo, lasten projekt in dve leti staro punčko.«

Dijana in Miha Rolc sta se na Kickstarterju predstavila dve leti nazaj. Njune nogavice so prepričale več kot 240 podpornikov (Vir slike: Zulu Zion).

Kickstarter kampanja je bil njun prvi stik s kupci in obenem tudi njun prvi skupni projekt. Dijano in Miho Rolca, ki sta med Kickstarter kampanjo postala tudi prvič starša, je ta naučil ne le podjetništva, ampak tudi podučil o njunem odnosu. »Velika prednost je to, da se najbolje poznava in v določenih trenutkih oba veva, kaj drugi misli že samo s pogledom ali manjšo opazko. Stvari se hitreje popravijo in naredijo. Je pa včasih tudi naporno, ker se Zulu Zion preveč ´infiltrira´ v najino osebno življenje, zato si vedno vpet v dogajanje,« povesta, kakšen je občutek hoditi v službo z zakoncem.

»Včasih tudi ´kiksneva´, a najdeva pot nazaj.«

Zulu Zion ni njuna glavna služba: »Imava tudi službi in druge projekte ter ogromno idej za nove produkte. Vse to pa je zahtevno uravnotežiti z dve leti staro punčko. Ne uspeva nama vedno. Ga tudi ´kiksneva´, se mogoče malo izgubiva, ampak vedno najdeva pot nazaj in nadaljujeva ter vztrajava.« Sta dokaz, da je možno v podjetniških vodah plavati tudi ob družinici in drugih obveznostih.

»Hočemo in pričakujemo raznolikost ponudbe.«

Ukvarjata se s panogo, ki vsaj v Sloveniji vse bolj umira. Večja slovenska podjetja, nekoč ponos slovenskega podjetništva, umirajo. »Meniva, da je največji problem v notranji organizaciji podjetja. Nekaj je šlo narobe tam, kot je največkrat problem s slovenskimi večjimi podjetji. V veliki meri pa tudi dejstvo, da ne sledijo trendom. Težko je prodajati nekaj, kar se že 20 let ni spremenilo in prilagodilo potrebam trga. Mladi imamo več zagona in z družabnimi omrežji smo vsak dan izpostavljeni modnim trendom – zato hočemo in pričakujemo raznolikost ponudbe. Če te ni, jo potem očitno moramo ustvariti sami. Tu se vidi tudi pri nas. Imamo porast samostojnih modnih znamk, kot je na primer BooPacks,« sta malce kritična na trenutni pogled na preostalo slovensko modno industrijo.

Kickstarter kampanja, ki sta jo zagnala med Dijanino nosečnostjo, jima je zagotovila ustvaritev še ene dodatne kolekcije, ki sta jo ponudila tudi na tujem trgu, od koder prihaja največ zanimanja. Izpostavita Nemčijo in Avstralijo, kjer omogočata spletne nakupe, Španijo in ameriška mesta, kot so San Francisco, Los Angeles in Oregon. V nekaterih državah svoje zanimive nogavice ponujata tudi v fizičnih trgovinah, različnih butikih in manjših trgovinah.

O tem kako vidita svojo Kickstarter kampanjo in izpolnjevanje obljub podpornikov
»Res je, najtežji del pride po tem, ko se kampanja konča. Ko je potrebno produkte dostaviti v roku vsem podpornikom. To nama je na srečo uspelo, v veliki meri zato, ker je najin produkt tak, da ga v količinskem smislu ni težko proizvesti. Tekom celotnega procesa se nama je rodila še hčerka, tako da je to zagotovo pustilo sled na Zulu Zion. Nisva mogla biti tako aktivna, kot sva si želela, konec koncev otrok potrebuje tvojo pozornost in v neki točki se moraš odločiti, kaj je bolj pomembno,« povesta mlada podjetnika, ki jima odlična uspeva podjetniško in družinsko življenje. In to kljub temu, da še vedno celotno delo opravljata sama.

Z več dizajni v rokah se odpravita v tovarno

»Najprej se odločiva za tematiko in zbirava inspiracijo,« povesta. To je dolgotrajen proces, ki vključuje tudi risanje – to največkrat sicer naredi Miha, a tudi Dijanini vzorci so bili že realizirani. Ko naredita 9 dizajnov, izbereta barvne različice, kar je po njunem mnenju najtežji del. »Po odločitvi, kateri modeli bodo realizirani, se odpraviva v tovarno, kjer več tednov ustvarjamo te modele. Prilagajamo preje, delamo izboljšave na vzorcu in podobno.« Obrat se nahaja na Gorenjskem, gre za manjši družinski obrat, v katerem so približno štirje delavci, sodelujejo pa tudi še nekateri podizvajalci.

»V tovarno običajno prideva s tremi variacijami za vsak model in predvidiva, da nama bo vzelo vsaj od ene do dve uri na model. Na koncu pa toliko eksperimentiramo s prejami, da se včasih zavleče tudi na 5 ur na posamezen model,« ko je delo končano in potrjeno, sledi še etiketiranje in kolekcija je narejena.

Bala sta se, da sta bila preveč drzna

Njuni najbolj prodajani pari nogavic so par Rico iz prve kolekcije, Tony iz druge in Roy iz tretje, najnovejše. Navdušenja nad Royem nista pričakovala, priznata, saj sta se bala, da sta bila preveč drzna v barvah. »Ampak, kot se je izkazalo, očitno nisva bila,« povesta v smehu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki