Kako me je zapeljal Hopin taxi

Tokratni intervju je bil drugačen. Za intervjuje, ki sem jih do zdaj opravljala, se dogovorim za lokacijo, ki obema stranema najbolje ustreza. Tokrat pa sem se s svojim sogovornikom, Jakom Omanom, vodjo podjetja Hopin v Sloveniji, dobila kar v vozilu, ki me je prevzel pri našem podjetju.

Naj za začetek pojasnim, da sva z Omanom simulirala vožnjo s Hopinom, zato sva za vožnjo po Ljubljani uporabila njihov promocijski avto. Vozilo sem naročila prek aplikacije, ki sem jo prenesla s spletne tržnice, in ji omogočila dostop do moje lokacije. Na zemljevidu sem izbrala najbližjega voznika Hopin taxi (aplikacija omogoča, da si sami izberemo, katero vozilo in voznik nas bo vozil) in določila še cilj svoje vožnje. Nekaj sekund pozneje, po oddanem naročilu, sem prejela sporočilo, da se naročeni taksi oziroma v najinem primeru promocijsko vozilo približuje. Ko je prispel na prevzemno mesto, sem ga zlahka zasledila na zemljevidu aplikacije.

Aplikacija s številnimi nagradami

V avtu je sedel Jaka Oman, v Sloveniji najbolj prepoznaven obraz slovaške aplikacije Hopin taxi. Ta je – čeprav ekipa te vzporednice ne mara – podobna ameriški storitvi Uber. Kot pravi Oman, njen stvaritelj Martin Baran ni kopiral obstoječih rešitev. »Ne bom rekel, da je to prva tovrstna aplikacija, je pa zagotovo res, da je o rešitvi razmišljal sam in ni kopija,« mi pripoveduje med vožnjo po ljubljanskih ulicah. Slovaška aplikacija, ki je prejela več nagrad, med drugim tudi za najboljšo aplikacijo in startup na Slovaškem, je zaživela pred dobrima dvema letoma, v teh dneh tudi v Sloveniji.

Prikaz postopkov naročanja taksija prek aplikacije Hopin taxi. Na zemljevidu je bil v času naročanja vidno zgolj Jakovo vozilo. Vožnjo lahko poravnamo z gotovino ali prek aplikacije (kreditna kartica).

V tujini pravi hit, v Sloveniji pa naleteli na »mino«

Zgodba je na samem začetku privabila še Martina Winklerja, ki je v aplikacijo tudi investiral. V državi, ki se najpogosteje zamenjuje za Slovenijo, je aplikacija priljubljena tako pri uporabnikih kot tudi taksistih, ki si na tak način zagotavljajo dodatna naročila in dodaten zaslužek. Težav z dispečerji ni, saj je to nekaj »normalnega, da medtem ko dispečer taksistu ne zagotavlja naročil, sprejema še druga naročila«.

V Sloveniji pa so, lahko bi rekli, naleteli na pravo mino. Odziv javnosti je bil velik, pozitiven, pravi sogovornik. »Slovaški kolegi so Ljubljano izbrali zaradi odsotnosti konkurence z vidika aplikacije. Je razvito mesto, dobro pokrito s 4G omrežjem, penetracija pametnih telefonov je visoka,« temu primeren je bil tudi odziv. V zgolj treh dneh so zaznali več kot 2 tisoč prenosov v spletnih tržnicah App Store in Google Play. Bila je najvišje uvrščena brezplačna aplikacija v App Store, ki je zaznal trend in jo izpostavil, visoko se je uvrstila tudi na tržnici Google Play.

»Prestop na drugo stran bo kaznovan.«

Zgodba se je nato odvrtela drugače, kot so mislili. Aplikacija, nad katero so bili uporabniki in taksisti navdušeni, je šla v nos dispečerjem. Ti so se očitno zbali, da bi jim Hopin taxi lahko vzel pomemben kos pogače. Po ljubljanskih ulicah se celo šušlja, da so dispečerji nekega taksi podjetja svojim voznikom poslali opozorilo, da bodo v primeru »prestopa na drugo stran« izklopljeni. Če se pridružijo Hopin taxiju (to bi dispečer zlahka ugotovil, saj bi voznika in njegovo vozilo videl na zemljevidu aplikacije) in bi, po domače rečeno, sedeli na dveh stolih, bi ostali brez obstoječe službe. Zato so vozniki, ki so bili v prvih dneh od lansiranja aplikacije še vidni na zemljevidu, hitro izginili in klonili pritiskom dispečerjem. »Nauk v Sloveniji je, da se Slovaki niso zavedali, kakšen vpliv imajo največji dispečerji na taksiste pri nas.«

A to slovenskega dela ekipe ni ustavilo. Voznikom, ki se jim bodo pridružili, ponujajo finančne garancije ter obljubljajo nagrajevanje za bolj aktivno udeležbo, privabljajo pa tudi uporabnike s posebnimi boni, ki jih lahko porabijo za hopin vožnjo. »Dovolj sredstev imamo na razpolago,« doda sogovornik, ki je del slovaškega startupa od letošnjega maja.

Na sliki Martin Winkler, ki je investiral v Hopin taxi in tako postal del uspešne slovaške zgodbe (Vir slike: Hopin taxi).

»Dispečerji zaradi nas ne bodo ugasnili.«

V Ljubljani, kjer je po neuradnih podatkih od 900 do 1200 voznikov, je dovolj prostora tudi za njih, je prepričan. »Nočemo izriniti dispečerjev s slovenskega prostora, temveč želimo z njimi sodelovati. Zaradi nas ne bodo ugasnili, saj bo še vedno veliko ljudi klicalo taksi. Želimo pa del trga tudi za nas, saj verjamemo, da so Ljubljančani pripravljeni prek aplikacije naročati taksi.«

Kako se taksistu obrestuje sodelovanje s Hopin taxi?«

Vozniki – sodelujejo zgolj z licenciranimi – morajo za pristop k Hopin taxi predložiti zahtevano dokumentacijo in opremiti avto po standardih taksijev. Začetni strošek za voznika, ki si želi postati taksist pri katerikoli slovenski taksi službi, je dobrih tisoč evrov, se pa nadaljnji stroški glede na ponudnika nekoliko razlikujejo. Ponekod so vozniki zaposleni, drugi delajo prek oblike s.p. in plačujejo fiksne mesečne stroške, ki so po besedah mnogih taksistov precej visoki. Oman ocenjuje, da je v tem pogledu Hopin taxi nekoliko cenejši, saj vozniku vzamejo 7 odstotkov od cene opravljene vožnje ter deluje po načelu: toliko, kot delaš, toliko si plačan. Sistem po vseh državah, kjer je prisoten Hopin taxi, sicer ni enak. Na Slovaškem taksisti plačujejo fiksni znesek za vožnjo, kar je pri krajši razdalji visok odstotek, a zato precej manjši pri daljših.

Širijo se z lastnim kapitalom

Prisoten je tudi v Ukrajini, tam je uporabnikom in taksistom na voljo od letošnjega junija, načrtujejo pa že nove širitve, ki jih bodo financirali z lastnim kapitalom. Najpogosteje se omenja Budimpešta, pravi sogovornik. Dunaj jim trenutno glede na tamkajšnji standard predstavlja previsoko začetno investicijo, na Hrvaškem pa že deluje Uber, pripoveduje. Prihodnost taksi služb gre v srednjeročnem pogledu zagotovo v smeri naročanja prek aplikacije, je prepričan. Ne zgolj zaradi tehnologije: »Aplikacije so dobrodošle tako za taksiste kot tudi za uporabnike.«

»V našem načrtu je, da v roku enega leta v sistem prijavimo 300 taksistov v Ljubljani, ki bodo izmenično vpisani v aplikacijo. Mesečno pa si obetamo 50 tisoč naročil,« optimistično zaključi najin pogovor Oman in me dostavi na lokacijo, kjer sem se sestala z novo sogovornico.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje