Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

»Če je izdelek že na trgu ali izpostavljen v medijih, distributerji pogosto sami stopijo v stik. To velja zlasti za izdelke, ki se pojavljajo na platformah za množično financiranje, izdelke, ki so dobili nagrade in tiste, ki se izdatno oglašujejo,« pravi Sašo Kastelic, svetovalec za spletno prodajo.
Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

Sašo Kastelic svetuje, da distributerju že ob prvem stiku dobro predstavimo izdelek. Prodati mu ga moramo (Vir slike: Bigstock).

V stik z distributerji lahko stopimo tudi sami. Na voljo je več načinov, vse od spletnih trgov, kot je Alibaba, ali pa se lotimo iskanja kar z iskanjem prek Googla. Po izkušnjah Kastelica, ki se ukvarja s svetovanjem pri spletni prodaji in trženjem, kontaktnih podatkov ni težko pridobiti, saj je distributerjem v interesu, da jih proizvajalci čim lažje najdejo.

Prek družabnih omrežij do distributerja

Distributerja kontaktirajmo, ko želimo, da nekdo naše izdelke spravi na police trgovin. Svetuje, da se z njimi povežemo prek različnih kanalov, poleg elektronske pošte in telefonskega klica se kot dobra alternativa predstavljajo tudi družabna omrežja.

Tudi distributerju moramo prodati naš izdelek

Predstavitev je ključna, dodaja, saj distribucijska podjetja dnevno dobivajo ponudbe, zato jim moramo svoje izdelke že ob prvem stiku prodati. »Jasno in natančno opišemo prednosti svojega izdelka. Če imamo namen izdelke oglaševati, to distributerju jasno povemo,« saj se bo tako lažje odločil za prodajo izdelkov, ki imajo marketinško podporo matičnega podjetja.

Distributer, ki se predstavlja kot vmesni člen med proizvajalcem in trgovcem, je pri določenih kategorijah blaga dolžan zadostiti predpisom. Kastelic kot primer zadoščanja predpisom navaja testiranje izdelkov na tujem trgu, ustrezno deklariranje, upoštevanje določenih pravil glede oglaševanja in podobno. »Kategorije se med seboj zelo razlikujejo. Prodaja prehranskih dopolnil za seboj potegne povsem drugačne posledice kot prodaja elektronike,« pojasnjuje.

Kdo je zaupanja vreden distributer? Običajno ima razširjeno mrežo trgovin, ki jih zalaga in mrežo izdelkov, ki jih prodaja, ne glede na velikost podjetja – lahko je tudi manjše. »Večkrat se izkaže, da je za manjša distribucijska podjetja vaš izdelek relativno gledano bolj pomemben, zato so tudi njihovi rezultati lahko boljši,« pojasnjuje Kastelic.

Pogodba: da ali ne

»V resnici pisne pogodbe sploh ne potrebujemo. Je pa zelo dobro, če jo imamo,« v njej pa naj bodo določene vse pomembne lastnosti našega posla oziroma poslovnega razmerja. Sogovornik opozarja, da se pri prodaji v tujino pogosto lahko zatakne, še zlasti pri obveznostih stroškov in časa dostave. Ta področja je priporočljivo urediti s pogodbo, v nasprotnem primeru se lahko hitro zgodi, »da moramo plačati več sto evrov za dostavo pošiljke, kar nam lahko odtrga velik del zaslužka«.

Sestavni del teh pogodb so tudi cene izdelkov, razdelane rabatne lestvice, porabati, do katerih je upravičen distributer, v kolikor doseže plan prodaje, delitev stroškov za oglaševanje, roki plačil. »Priporočljivo je, da pogodbo preveri pravnik ali nekdo, ki ima s trgovino bogate izkušnje.« Na sliki Sašo Kastelic (Vir slike: osebni arhiv).

Cena naj odraža vrednost produkta, ne vložek našega časa

Eno od glavnih vprašanj je tudi določanje cene produkta. Po besedah sogovornika je to samostojna veja znanosti. »To je ena najpogostejših napak v poslu nasploh. Podjetniki na vseh nivojih ceno oblikujejo glede na stroške proizvodnje, porabljen čas in občutek.« Po njegovem mnenju se mora vedno odlikovati glede na svojo vrednost, enako je tudi pri distribuciji. »Distributerji bodo zadovoljni z nižjimi rabati za izdelke, po katerih je povpraševanje veliko,« kot enega od primerov izpostavlja Applove izdelke, ki jih potrošniki dobesedno grabijo.

Neke čudežne formule ni, zato pa jo je pametno oblikovati glede na določene roke plačila, še zlasti, če gre za večje pogodbe. »V ceno je potrebno vračunati dejstvo, da lahko denar za prodane izdelke dobimo šele več mesecev pozneje, kar podjetju zmanjšuje trenutno likvidnost in lahko privede do določenih dodatnih stroškov, na primer do premostitvenih kreditov.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje