Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018

Prehod v novo leto pomeni tudi spremembe na področju digitalnega marketinga. Na trg stopajo novi trendi, ki jih mora upoštevati vsako podjetje.
Trendi digitalni marketing

Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018. (Vir slike: Unsplash)

Področje digitalnega marketinga se hitro razvija in spreminja. Če želite ostati relevantni in konkurenčni, morate slediti najnovejšim trendom.

Po mnenju strokovnjakov iz podjetij Forbes in Marketo bodo digitalni marketing v letu 2018 zaznamovali razvoj na področju tehnologije, celostna izkušnja, personalizacija in novosti na področju vsebinskega trženja. Podrobneje si oglejmo 14 najpomembnejših trendov.

1. Nadgrajena resničnost (angl. augmented reality) bo vključena v družabna omrežja

Mobilne naprave so vedno bolj zmogljive, družabne aplikacije pa v svoje delovanje že vključujejo nadgrajeno resničnost. Blagovne znamke bodo tako kmalu začele izkoriščati to tehnologijo za nagovarjanje potrošnikov.

Na določeni lokaciji bi lahko tako uporabniki v določenem trenutku dostopali do sponzoriranih vsebin nadgrajene resničnosti. To idejo je najprej izkoristila mobilna igra Pokémon Go. Strokovnjaki predvidevajo, da bosta omenjeno tehnologijo v svoji platformi kmalu vključila tudi Instagram in Facebook.

2. Priprava vsebin (angl. content creation)?

Vsebinski marketing se na takšnih lestvicah pojavlja že vrsto let. V 2018 se bodo podjetja, ki so se že lotila ustvarjanja vsebin (videa, bloga, e-knjig, rednih kolumn ali člankov ipd.), morala zavezati predvsem h konstantnosti ustvarjanja vsebin in optimizaciji distribucije le-teh, če predpostavljamo, da kvaliteta že dosega primeren nivo. Tista, ki jim do sedaj tega tipa marketinga še ni uspelo vključiti v strategijo, nedvomno lovijo zadnji vlak.

Blog marketing

3. Resnično razumevanje nakupne poti potrošnika (angl. customer journey)

Trženje, ki temelji na podatkih (angl. data-driven marketing), je pomembno orodje. V letu 2018 bo ključnega pomena, kako boste zbrane podatke uporabili pri načrtovanju in spremljanju nakupne poti potrošnika.

Uporabite zbrane podatke za sledenje nakupni poti potrošnikov v vsakem trenutku. Ugotovite, kaj jih privlači, in oblikujte svoje strategije tako, da jih boste spremljali na vsakem koraku.

4. Več ciljanih oglasov z določenim namenom

Razpon pozornosti posameznikov se zmanjšuje, hkrati pa jih neprestano obkrožajo oglasi. Po mnenju strokovnjakov bodo oglasi v letu 2018 oblikovani na podlagi točno določenega cilja. Poleg tega je pričakovana nadaljnja rast mobilnih oglaševalskih platform, kot so Facebook, Instagram, Snapchat in druge.

Trendi, mobilno oglaševanje

Mobilne oglaševalske platforme so v porastu. (Vir slike: Picjumbo)

5. Profesionalni prenosi v živo

Video tudi v letu 2018 ostaja izjemno pomemben trend, še posebej pa se bo razvijalo področje profesionalnih prenosov v živo. Vsa družabna omrežja v svoje delovanje vključujejo tudi prenose v živo in na svojih platformah mesečno predstavljajo dodatne možnosti.

Prenos v živo je odličen način za povezovanje s ciljno publiko. Vendar si v letu 2018 ne morete več privoščiti videov slabe kvalitete, ki ste jih s tresočo roko posneli s svojim mobilnikom.

6. Konverzacijski uporabniški vmesniki

Konverzacijski vmesniki in digitalni asistenti, kot so Amazonova Alexa, Google Assistant, Microsoftova Cortana, klepetalni roboti ipd., bodo našli svoj prostor v vsakodnevnem življenju in rutini posameznikov.

Pogovor je izvirni uporabniški vmesnik. Pogovor je popolnoma naraven in bo omogočil blagovnim znamkam organsko komunikacijo s potrošniki, ki iščejo informacije, želijo opraviti transakcijo ali se hočejo le zabavati.

7. Video marketing

Kot smo že omenili, je video na pohodu. Postaja najbolj priljubljena in učinkovita oblika digitalnih vsebin – če torej video uporabite na primeren način, ima lahko izjemno pozitiven učinek na vaše poslovanje.

Ker se naš razpon pozornosti zmanjšuje, se tržniki vedno bolj zanašajo na ustvarjanje video vsebin. Tako na primer zvišujejo uvrstitev svoje spletne strani v iskalnikih, povečujejo stopnjo odzivanja in obiskanost svoje spletne strani.

8. Personalizacija na vseh stopnjah prodajnega lijaka

Neosebna elektronska sporočila in oglasi so stvar preteklosti. Vedno bolj pomembno je, da tržniki natančno ciljate svoje potencialne stranke in se osredotočite na personalizacijo vsake interakcije – tako na družabnih omrežjih kot v elektronskih sporočilih. Pri tem je pomembno, da dosledno sledite celostni strategiji za predstavljanje vaše blagovne znamke.

Personalizirane pristajalne strani morajo biti del vsake oglaševalske kampanje. Pozornost je v današnjem času pomembna valuta. Oblikovanje osebnega odnosa s potencialnimi strankami je tako ključnega pomena za digitalni marketing v letu 2018.

Blaž Kos je izkušen bloger, ki vam bo predal dragocene nasvete. Ste pripravljeni osvojiti 2018?

9. Strategije kontekstualnega ciljanja

Zaradi uveljavitve nove Splošne uredbe o varstvu podatkov (angl. General Data Protection Regulation, GDPR) bo spremljanje vedenja uporabnikov s piškotki oteženo. Potrošniki bodo imeli več nadzora nad deljenjem in uporabo svojih podatkov.

Strategije ciljanja uporabnikov bodo zato kmalu zamenjale strategije kontekstualnega ciljanja. Oglaševalci bodo morali razumeti kontekst vsake spletne strani oziroma podstrani, da bodo lahko učinkovito ciljali in hkrati ohranjali ugled svoje blagovne znamke.

Trendi, kontekstualno ciljanje

Za oglaševanje in trženje je pomemben tudi kontekst spletnih strani. (Vir slike: Picjumbo)

10. Cena na eksperiment kot ključna metrika

Iznajdljivi in sposobni digitalni tržniki se približujejo natančnemu izračunu donosnosti svojih naložb. Kako jim to uspeva? Obstoječe metrike, kot so cena na tisoč prikazov (angl. cost per thousand, CPM), cena na klik (angl. cost per click, CPC), cena na kontakt (angl. cost per lead, CPL) in cena na piksel (angl. cost per pixel, CPP), so združili v skupno metriko, ki so jo poimenovali cena na eksperiment (angl. cost per experiment).

Zaradi ogromnega števila oglaševalskih kanalov in marketinških orodij morajo tržniki namreč preizkušati posamezne kombinacije in meriti končne rezultate svojih eksperimentov. Le tako si lahko zastavijo dosegljive cilje v okviru omejenih razpoložljivih sredstev.

11. Nativno oglaševanje (angl. native advertising)

Podjetja, ki želijo povečati svoj tržni doseg, pomembnost svoje blagovne znamke in odzivnost svoje ciljne publike, lahko dosežejo odlične rezultate z vključitvijo nativnega oziroma domorodnega oglaševanja v svojo strategijo.

Komunikacija s ciljno publiko v njenem jeziku in z uporabo vaših orodij poveča možnosti za viralno deljenje. Poleg tega lahko vodi v globlji in tesnejši odnos z vašimi strankami.

12. Vključitev digitalnega v nespletne izkušnje

V letu 2018 digitalno po mnenju strokovnjakov ne bo več posebna, ločena entiteta. Postalo bo bolj vključeno v resnično življenje – oba pola bosta delovala enotno, kot celota.

Začetke tega trenda vidimo že danes na področju profesionalnega športa in drugih prireditev; spletna izkušnja se začne še pred samim dogodkom in se nadaljuje v času njegovega trajanja. Strokovnjaki predvidevajo, da bodo tržniki začeli preizkušati takšne taktike v letu 2018.

13. Glasovno trženje

Po podatkih podjetja Google je 20 odstotkov mobilnih iskanj v njegovem iskalniku glasovnih iskanj. Ta številka bo še naraščala, saj se potrošniki s svojimi vprašanji vedno pogosteje obračajo na digitalne asistente, kot sta Alexa in Siri, in pametne gospodinjske aparate.

Tržniki se morajo pripraviti na ta trend z oblikovanjem primernih vsebin in oglaševanjem na novih, netradicionalnih mestih.

Trendi, glasovno iskanje

Tržniki se morajo prilagoditi tudi na večjo priljubljenost glasovnega iskanja. (Vir slike: Pixabay)

14. Napovedni algoritmi (angl. predictive algorithms)

Programski vmesniki v aplikacijah vedno pogosteje vključujejo algoritme za strojno učenje, procesiranje naravnega jezika in umetno inteligenco. Tako lahko podjetja vseh velikosti bolje načrtujejo svoje izdatke na področju trženja in optimizirajo skupni letni proračun.

Nove tehnologije tako pomenijo velik korak naprej, saj so tržniki pri uporabi različnih metod pogosto pristranski. Poleg tega lahko s pomočjo umetne inteligence bolje spoznajo svoje stranke ter poskrbijo za natančno ciljanje in ustrezno personalizacijo.

Pisanje zanimivih člankov vpliva tako na strokovnost v očeh strank, kot tudi na dobro rangiranje na Googlu. Naučite se blog marketinga >>

 

Vir: Forbes, Marketo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov. Preberite več >>


Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Če oglašujete na Googlu, ste zagotovo že spoznali tudi orodje AdWords. A zelo verjetno prav vseh trikov še ne poznate. Predstavljamo vam štiri, s katerimi boste znižali stroške oglaševanja in dosegli tiste internetne uporabnike, na katere ciljate. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Ustvarite več konverzij z AdWords Extensions

Ustvarite več konverzij z AdWords Extensions

Na področju spletnega oglaševanja vlada izjemna tekmovalnost. Vsa podjetja se trudijo prehiteti konkurenco. Pri tem vam lahko pomagajo tudi razširitve v storitvi Google AdWords. Preberite več >>

Zanimive ideje za oglase v Facebook Messengerju

Zanimive ideje za oglase v Facebook Messengerju

Digitalno oglaševanje prek storitve Facebook Messenger vstopa v zasebni prostor posameznikov. Boste izkoristili to priložnost? Preberite več >>

Google uvaja privzeto blokiranje oglasov v brskalniku Chrome

Google uvaja privzeto blokiranje oglasov v brskalniku Chrome

Google v svoj brskalnik Chrome uvaja pomembno novost: najbolj vsiljivi oglasi bodo avtomatsko blokirani in se uporabnikom brskalnika na različnih napravah ne bodo prikazovali. Preberite več >>

Testirajte videz oglasov kar v Facebooku

Testirajte videz oglasov kar v Facebooku

Facebookov Urejevalnik oglasov že slabo leto omogoča t. i. A/B testiranje nekaterih možnosti. Po novem lahko testirate tudi videz oziroma kreativo oglasov. Preberite več >>

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Na področju varovanja zasebnosti in podatkov se v kratkem obetajo pomembne spremembe. Kako bo nova politika vplivala na trženje? Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje