Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018

Prehod v novo leto pomeni tudi spremembe na področju digitalnega marketinga. Na trg stopajo novi trendi, ki jih mora upoštevati vsako podjetje.
Trendi digitalni marketing

Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018. (Vir slike: Unsplash)

Področje digitalnega marketinga se hitro razvija in spreminja. Če želite ostati relevantni in konkurenčni, morate slediti najnovejšim trendom.

Po mnenju strokovnjakov iz podjetij Forbes in Marketo bodo digitalni marketing v letu 2018 zaznamovali razvoj na področju tehnologije, celostna izkušnja, personalizacija in novosti na področju vsebinskega trženja. Podrobneje si oglejmo 14 najpomembnejših trendov.

1. Nadgrajena resničnost (angl. augmented reality) bo vključena v družabna omrežja

Mobilne naprave so vedno bolj zmogljive, družabne aplikacije pa v svoje delovanje že vključujejo nadgrajeno resničnost. Blagovne znamke bodo tako kmalu začele izkoriščati to tehnologijo za nagovarjanje potrošnikov.

Na določeni lokaciji bi lahko tako uporabniki v določenem trenutku dostopali do sponzoriranih vsebin nadgrajene resničnosti. To idejo je najprej izkoristila mobilna igra Pokémon Go. Strokovnjaki predvidevajo, da bosta omenjeno tehnologijo v svoji platformi kmalu vključila tudi Instagram in Facebook.

2. Priprava vsebin (angl. content creation)?

Vsebinski marketing se na takšnih lestvicah pojavlja že vrsto let. V 2018 se bodo podjetja, ki so se že lotila ustvarjanja vsebin (videa, bloga, e-knjig, rednih kolumn ali člankov ipd.), morala zavezati predvsem h konstantnosti ustvarjanja vsebin in optimizaciji distribucije le-teh, če predpostavljamo, da kvaliteta že dosega primeren nivo. Tista, ki jim do sedaj tega tipa marketinga še ni uspelo vključiti v strategijo, nedvomno lovijo zadnji vlak.

Blog marketing

3. Resnično razumevanje nakupne poti potrošnika (angl. customer journey)

Trženje, ki temelji na podatkih (angl. data-driven marketing), je pomembno orodje. V letu 2018 bo ključnega pomena, kako boste zbrane podatke uporabili pri načrtovanju in spremljanju nakupne poti potrošnika.

Uporabite zbrane podatke za sledenje nakupni poti potrošnikov v vsakem trenutku. Ugotovite, kaj jih privlači, in oblikujte svoje strategije tako, da jih boste spremljali na vsakem koraku.

4. Več ciljanih oglasov z določenim namenom

Razpon pozornosti posameznikov se zmanjšuje, hkrati pa jih neprestano obkrožajo oglasi. Po mnenju strokovnjakov bodo oglasi v letu 2018 oblikovani na podlagi točno določenega cilja. Poleg tega je pričakovana nadaljnja rast mobilnih oglaševalskih platform, kot so Facebook, Instagram, Snapchat in druge.

Trendi, mobilno oglaševanje

Mobilne oglaševalske platforme so v porastu. (Vir slike: Picjumbo)

5. Profesionalni prenosi v živo

Video tudi v letu 2018 ostaja izjemno pomemben trend, še posebej pa se bo razvijalo področje profesionalnih prenosov v živo. Vsa družabna omrežja v svoje delovanje vključujejo tudi prenose v živo in na svojih platformah mesečno predstavljajo dodatne možnosti.

Prenos v živo je odličen način za povezovanje s ciljno publiko. Vendar si v letu 2018 ne morete več privoščiti videov slabe kvalitete, ki ste jih s tresočo roko posneli s svojim mobilnikom.

6. Konverzacijski uporabniški vmesniki

Konverzacijski vmesniki in digitalni asistenti, kot so Amazonova Alexa, Google Assistant, Microsoftova Cortana, klepetalni roboti ipd., bodo našli svoj prostor v vsakodnevnem življenju in rutini posameznikov.

Pogovor je izvirni uporabniški vmesnik. Pogovor je popolnoma naraven in bo omogočil blagovnim znamkam organsko komunikacijo s potrošniki, ki iščejo informacije, želijo opraviti transakcijo ali se hočejo le zabavati.

7. Video marketing

Kot smo že omenili, je video na pohodu. Postaja najbolj priljubljena in učinkovita oblika digitalnih vsebin – če torej video uporabite na primeren način, ima lahko izjemno pozitiven učinek na vaše poslovanje.

Ker se naš razpon pozornosti zmanjšuje, se tržniki vedno bolj zanašajo na ustvarjanje video vsebin. Tako na primer zvišujejo uvrstitev svoje spletne strani v iskalnikih, povečujejo stopnjo odzivanja in obiskanost svoje spletne strani.

8. Personalizacija na vseh stopnjah prodajnega lijaka

Neosebna elektronska sporočila in oglasi so stvar preteklosti. Vedno bolj pomembno je, da tržniki natančno ciljate svoje potencialne stranke in se osredotočite na personalizacijo vsake interakcije – tako na družabnih omrežjih kot v elektronskih sporočilih. Pri tem je pomembno, da dosledno sledite celostni strategiji za predstavljanje vaše blagovne znamke.

Personalizirane pristajalne strani morajo biti del vsake oglaševalske kampanje. Pozornost je v današnjem času pomembna valuta. Oblikovanje osebnega odnosa s potencialnimi strankami je tako ključnega pomena za digitalni marketing v letu 2018.

Blaž Kos je izkušen bloger, ki vam bo predal dragocene nasvete. Ste pripravljeni osvojiti 2018?

9. Strategije kontekstualnega ciljanja

Zaradi uveljavitve nove Splošne uredbe o varstvu podatkov (angl. General Data Protection Regulation, GDPR) bo spremljanje vedenja uporabnikov s piškotki oteženo. Potrošniki bodo imeli več nadzora nad deljenjem in uporabo svojih podatkov.

Strategije ciljanja uporabnikov bodo zato kmalu zamenjale strategije kontekstualnega ciljanja. Oglaševalci bodo morali razumeti kontekst vsake spletne strani oziroma podstrani, da bodo lahko učinkovito ciljali in hkrati ohranjali ugled svoje blagovne znamke.

Trendi, kontekstualno ciljanje

Za oglaševanje in trženje je pomemben tudi kontekst spletnih strani. (Vir slike: Picjumbo)

10. Cena na eksperiment kot ključna metrika

Iznajdljivi in sposobni digitalni tržniki se približujejo natančnemu izračunu donosnosti svojih naložb. Kako jim to uspeva? Obstoječe metrike, kot so cena na tisoč prikazov (angl. cost per thousand, CPM), cena na klik (angl. cost per click, CPC), cena na kontakt (angl. cost per lead, CPL) in cena na piksel (angl. cost per pixel, CPP), so združili v skupno metriko, ki so jo poimenovali cena na eksperiment (angl. cost per experiment).

Zaradi ogromnega števila oglaševalskih kanalov in marketinških orodij morajo tržniki namreč preizkušati posamezne kombinacije in meriti končne rezultate svojih eksperimentov. Le tako si lahko zastavijo dosegljive cilje v okviru omejenih razpoložljivih sredstev.

11. Nativno oglaševanje (angl. native advertising)

Podjetja, ki želijo povečati svoj tržni doseg, pomembnost svoje blagovne znamke in odzivnost svoje ciljne publike, lahko dosežejo odlične rezultate z vključitvijo nativnega oziroma domorodnega oglaševanja v svojo strategijo.

Komunikacija s ciljno publiko v njenem jeziku in z uporabo vaših orodij poveča možnosti za viralno deljenje. Poleg tega lahko vodi v globlji in tesnejši odnos z vašimi strankami.

12. Vključitev digitalnega v nespletne izkušnje

V letu 2018 digitalno po mnenju strokovnjakov ne bo več posebna, ločena entiteta. Postalo bo bolj vključeno v resnično življenje – oba pola bosta delovala enotno, kot celota.

Začetke tega trenda vidimo že danes na področju profesionalnega športa in drugih prireditev; spletna izkušnja se začne še pred samim dogodkom in se nadaljuje v času njegovega trajanja. Strokovnjaki predvidevajo, da bodo tržniki začeli preizkušati takšne taktike v letu 2018.

13. Glasovno trženje

Po podatkih podjetja Google je 20 odstotkov mobilnih iskanj v njegovem iskalniku glasovnih iskanj. Ta številka bo še naraščala, saj se potrošniki s svojimi vprašanji vedno pogosteje obračajo na digitalne asistente, kot sta Alexa in Siri, in pametne gospodinjske aparate.

Tržniki se morajo pripraviti na ta trend z oblikovanjem primernih vsebin in oglaševanjem na novih, netradicionalnih mestih.

Trendi, glasovno iskanje

Tržniki se morajo prilagoditi tudi na večjo priljubljenost glasovnega iskanja. (Vir slike: Pixabay)

14. Napovedni algoritmi (angl. predictive algorithms)

Programski vmesniki v aplikacijah vedno pogosteje vključujejo algoritme za strojno učenje, procesiranje naravnega jezika in umetno inteligenco. Tako lahko podjetja vseh velikosti bolje načrtujejo svoje izdatke na področju trženja in optimizirajo skupni letni proračun.

Nove tehnologije tako pomenijo velik korak naprej, saj so tržniki pri uporabi različnih metod pogosto pristranski. Poleg tega lahko s pomočjo umetne inteligence bolje spoznajo svoje stranke ter poskrbijo za natančno ciljanje in ustrezno personalizacijo.

Pisanje zanimivih člankov vpliva tako na strokovnost v očeh strank, kot tudi na dobro rangiranje na Googlu. Naučite se blog marketinga >>

 

Vir: Forbes, Marketo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Prilagoditev novim pravilom na področju GDPR je številnim podjetjem predstavljala slabo voljo in težave. Vendar pa so se nekatera podjetja dobro pripravila na spremembe in z inovativnimi načini na njihov račun pritegnila še več privržencev. Kako jim je to uspelo? Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

O pomenu dobrega načrtovanja internetnega marketinga smo govorili že v prejšnji novici. Nadaljevanje predlogov, kako uspešno načrtovati spletni marketing, pa delimo v tokratnem prispevku. Preberite več >>

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Glede na to, da ima Instagram čedalje več privržencev, je – v primeru, če naj bi se na tem družabnem omrežju nahajala tudi vaša ciljna publika – smiselno, da se oglaševanja svoje dejavnosti lotite tudi tam. Da bi vam olajšali začetne korake, vam ponujamo nekaj predlogov. Preberite več >>

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Z novo različico brskalnika Chrome prihaja do pomembnih sprememb za upravitelje spletnih strani in spletnih trgovin, za katere je zelo priporočljiva uporaba varnega HTTPS protokola. Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Internet v današnjih časih predstavlja najpomembnejši medij za pretok informacij. Za prepoznavnost in uspeh podjetja je tako ključnega pomena, da do uporabnikov dostopa prek različnih spletnih kanalov in da se internetnega marketinga loti premišljeno in celostno. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje