Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018

Prehod v novo leto pomeni tudi spremembe na področju digitalnega marketinga. Na trg stopajo novi trendi, ki jih mora upoštevati vsako podjetje.
Trendi digitalni marketing

Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018. (Vir slike: Unsplash)

Področje digitalnega marketinga se hitro razvija in spreminja. Če želite ostati relevantni in konkurenčni, morate slediti najnovejšim trendom.

Po mnenju strokovnjakov iz podjetij Forbes in Marketo bodo digitalni marketing v letu 2018 zaznamovali razvoj na področju tehnologije, celostna izkušnja, personalizacija in novosti na področju vsebinskega trženja. Podrobneje si oglejmo 14 najpomembnejših trendov.

1. Nadgrajena resničnost (angl. augmented reality) bo vključena v družabna omrežja

Mobilne naprave so vedno bolj zmogljive, družabne aplikacije pa v svoje delovanje že vključujejo nadgrajeno resničnost. Blagovne znamke bodo tako kmalu začele izkoriščati to tehnologijo za nagovarjanje potrošnikov.

Na določeni lokaciji bi lahko tako uporabniki v določenem trenutku dostopali do sponzoriranih vsebin nadgrajene resničnosti. To idejo je najprej izkoristila mobilna igra Pokémon Go. Strokovnjaki predvidevajo, da bosta omenjeno tehnologijo v svoji platformi kmalu vključila tudi Instagram in Facebook.

2. Priprava vsebin (angl. content creation)?

Vsebinski marketing se na takšnih lestvicah pojavlja že vrsto let. V 2018 se bodo podjetja, ki so se že lotila ustvarjanja vsebin (videa, bloga, e-knjig, rednih kolumn ali člankov ipd.), morala zavezati predvsem h konstantnosti ustvarjanja vsebin in optimizaciji distribucije le-teh, če predpostavljamo, da kvaliteta že dosega primeren nivo. Tista, ki jim do sedaj tega tipa marketinga še ni uspelo vključiti v strategijo, nedvomno lovijo zadnji vlak.

Blog marketing

3. Resnično razumevanje nakupne poti potrošnika (angl. customer journey)

Trženje, ki temelji na podatkih (angl. data-driven marketing), je pomembno orodje. V letu 2018 bo ključnega pomena, kako boste zbrane podatke uporabili pri načrtovanju in spremljanju nakupne poti potrošnika.

Uporabite zbrane podatke za sledenje nakupni poti potrošnikov v vsakem trenutku. Ugotovite, kaj jih privlači, in oblikujte svoje strategije tako, da jih boste spremljali na vsakem koraku.

4. Več ciljanih oglasov z določenim namenom

Razpon pozornosti posameznikov se zmanjšuje, hkrati pa jih neprestano obkrožajo oglasi. Po mnenju strokovnjakov bodo oglasi v letu 2018 oblikovani na podlagi točno določenega cilja. Poleg tega je pričakovana nadaljnja rast mobilnih oglaševalskih platform, kot so Facebook, Instagram, Snapchat in druge.

Trendi, mobilno oglaševanje

Mobilne oglaševalske platforme so v porastu. (Vir slike: Picjumbo)

5. Profesionalni prenosi v živo

Video tudi v letu 2018 ostaja izjemno pomemben trend, še posebej pa se bo razvijalo področje profesionalnih prenosov v živo. Vsa družabna omrežja v svoje delovanje vključujejo tudi prenose v živo in na svojih platformah mesečno predstavljajo dodatne možnosti.

Prenos v živo je odličen način za povezovanje s ciljno publiko. Vendar si v letu 2018 ne morete več privoščiti videov slabe kvalitete, ki ste jih s tresočo roko posneli s svojim mobilnikom.

6. Konverzacijski uporabniški vmesniki

Konverzacijski vmesniki in digitalni asistenti, kot so Amazonova Alexa, Google Assistant, Microsoftova Cortana, klepetalni roboti ipd., bodo našli svoj prostor v vsakodnevnem življenju in rutini posameznikov.

Pogovor je izvirni uporabniški vmesnik. Pogovor je popolnoma naraven in bo omogočil blagovnim znamkam organsko komunikacijo s potrošniki, ki iščejo informacije, želijo opraviti transakcijo ali se hočejo le zabavati.

7. Video marketing

Kot smo že omenili, je video na pohodu. Postaja najbolj priljubljena in učinkovita oblika digitalnih vsebin – če torej video uporabite na primeren način, ima lahko izjemno pozitiven učinek na vaše poslovanje.

Ker se naš razpon pozornosti zmanjšuje, se tržniki vedno bolj zanašajo na ustvarjanje video vsebin. Tako na primer zvišujejo uvrstitev svoje spletne strani v iskalnikih, povečujejo stopnjo odzivanja in obiskanost svoje spletne strani.

8. Personalizacija na vseh stopnjah prodajnega lijaka

Neosebna elektronska sporočila in oglasi so stvar preteklosti. Vedno bolj pomembno je, da tržniki natančno ciljate svoje potencialne stranke in se osredotočite na personalizacijo vsake interakcije – tako na družabnih omrežjih kot v elektronskih sporočilih. Pri tem je pomembno, da dosledno sledite celostni strategiji za predstavljanje vaše blagovne znamke.

Personalizirane pristajalne strani morajo biti del vsake oglaševalske kampanje. Pozornost je v današnjem času pomembna valuta. Oblikovanje osebnega odnosa s potencialnimi strankami je tako ključnega pomena za digitalni marketing v letu 2018.

Blaž Kos je izkušen bloger, ki vam bo predal dragocene nasvete. Ste pripravljeni osvojiti 2018?

9. Strategije kontekstualnega ciljanja

Zaradi uveljavitve nove Splošne uredbe o varstvu podatkov (angl. General Data Protection Regulation, GDPR) bo spremljanje vedenja uporabnikov s piškotki oteženo. Potrošniki bodo imeli več nadzora nad deljenjem in uporabo svojih podatkov.

Strategije ciljanja uporabnikov bodo zato kmalu zamenjale strategije kontekstualnega ciljanja. Oglaševalci bodo morali razumeti kontekst vsake spletne strani oziroma podstrani, da bodo lahko učinkovito ciljali in hkrati ohranjali ugled svoje blagovne znamke.

Trendi, kontekstualno ciljanje

Za oglaševanje in trženje je pomemben tudi kontekst spletnih strani. (Vir slike: Picjumbo)

10. Cena na eksperiment kot ključna metrika

Iznajdljivi in sposobni digitalni tržniki se približujejo natančnemu izračunu donosnosti svojih naložb. Kako jim to uspeva? Obstoječe metrike, kot so cena na tisoč prikazov (angl. cost per thousand, CPM), cena na klik (angl. cost per click, CPC), cena na kontakt (angl. cost per lead, CPL) in cena na piksel (angl. cost per pixel, CPP), so združili v skupno metriko, ki so jo poimenovali cena na eksperiment (angl. cost per experiment).

Zaradi ogromnega števila oglaševalskih kanalov in marketinških orodij morajo tržniki namreč preizkušati posamezne kombinacije in meriti končne rezultate svojih eksperimentov. Le tako si lahko zastavijo dosegljive cilje v okviru omejenih razpoložljivih sredstev.

11. Nativno oglaševanje (angl. native advertising)

Podjetja, ki želijo povečati svoj tržni doseg, pomembnost svoje blagovne znamke in odzivnost svoje ciljne publike, lahko dosežejo odlične rezultate z vključitvijo nativnega oziroma domorodnega oglaševanja v svojo strategijo.

Komunikacija s ciljno publiko v njenem jeziku in z uporabo vaših orodij poveča možnosti za viralno deljenje. Poleg tega lahko vodi v globlji in tesnejši odnos z vašimi strankami.

12. Vključitev digitalnega v nespletne izkušnje

V letu 2018 digitalno po mnenju strokovnjakov ne bo več posebna, ločena entiteta. Postalo bo bolj vključeno v resnično življenje – oba pola bosta delovala enotno, kot celota.

Začetke tega trenda vidimo že danes na področju profesionalnega športa in drugih prireditev; spletna izkušnja se začne še pred samim dogodkom in se nadaljuje v času njegovega trajanja. Strokovnjaki predvidevajo, da bodo tržniki začeli preizkušati takšne taktike v letu 2018.

13. Glasovno trženje

Po podatkih podjetja Google je 20 odstotkov mobilnih iskanj v njegovem iskalniku glasovnih iskanj. Ta številka bo še naraščala, saj se potrošniki s svojimi vprašanji vedno pogosteje obračajo na digitalne asistente, kot sta Alexa in Siri, in pametne gospodinjske aparate.

Tržniki se morajo pripraviti na ta trend z oblikovanjem primernih vsebin in oglaševanjem na novih, netradicionalnih mestih.

Trendi, glasovno iskanje

Tržniki se morajo prilagoditi tudi na večjo priljubljenost glasovnega iskanja. (Vir slike: Pixabay)

14. Napovedni algoritmi (angl. predictive algorithms)

Programski vmesniki v aplikacijah vedno pogosteje vključujejo algoritme za strojno učenje, procesiranje naravnega jezika in umetno inteligenco. Tako lahko podjetja vseh velikosti bolje načrtujejo svoje izdatke na področju trženja in optimizirajo skupni letni proračun.

Nove tehnologije tako pomenijo velik korak naprej, saj so tržniki pri uporabi različnih metod pogosto pristranski. Poleg tega lahko s pomočjo umetne inteligence bolje spoznajo svoje stranke ter poskrbijo za natančno ciljanje in ustrezno personalizacijo.

Pisanje zanimivih člankov vpliva tako na strokovnost v očeh strank, kot tudi na dobro rangiranje na Googlu. Naučite se blog marketinga >>

 

Vir: Forbes, Marketo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, , , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje