Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018
Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018. (Vir slike: Unsplash)
Področje digitalnega marketinga se hitro razvija in spreminja. Če želite ostati relevantni in konkurenčni, morate slediti najnovejšim trendom.
Po mnenju strokovnjakov iz podjetij Forbes in Marketo bodo digitalni marketing v letu 2018 zaznamovali razvoj na področju tehnologije, celostna izkušnja, personalizacija in novosti na področju vsebinskega trženja. Podrobneje si oglejmo 14 najpomembnejših trendov.
1. Nadgrajena resničnost (angl. augmented reality) bo vključena v družabna omrežja
Mobilne naprave so vedno bolj zmogljive, družabne aplikacije pa v svoje delovanje že vključujejo nadgrajeno resničnost. Blagovne znamke bodo tako kmalu začele izkoriščati to tehnologijo za nagovarjanje potrošnikov.
Na določeni lokaciji bi lahko tako uporabniki v določenem trenutku dostopali do sponzoriranih vsebin nadgrajene resničnosti. To idejo je najprej izkoristila mobilna igra Pokémon Go. Strokovnjaki predvidevajo, da bosta omenjeno tehnologijo v svoji platformi kmalu vključila tudi Instagram in Facebook.
2. Priprava vsebin (angl. content creation)?
Vsebinski marketing se na takšnih lestvicah pojavlja že vrsto let. V 2018 se bodo podjetja, ki so se že lotila ustvarjanja vsebin (videa, bloga, e-knjig, rednih kolumn ali člankov ipd.), morala zavezati predvsem h konstantnosti ustvarjanja vsebin in optimizaciji distribucije le-teh, če predpostavljamo, da kvaliteta že dosega primeren nivo. Tista, ki jim do sedaj tega tipa marketinga še ni uspelo vključiti v strategijo, nedvomno lovijo zadnji vlak.
3. Resnično razumevanje nakupne poti potrošnika (angl. customer journey)
Trženje, ki temelji na podatkih (angl. data-driven marketing), je pomembno orodje. V letu 2018 bo ključnega pomena, kako boste zbrane podatke uporabili pri načrtovanju in spremljanju nakupne poti potrošnika.
Uporabite zbrane podatke za sledenje nakupni poti potrošnikov v vsakem trenutku. Ugotovite, kaj jih privlači, in oblikujte svoje strategije tako, da jih boste spremljali na vsakem koraku.
4. Več ciljanih oglasov z določenim namenom
Razpon pozornosti posameznikov se zmanjšuje, hkrati pa jih neprestano obkrožajo oglasi. Po mnenju strokovnjakov bodo oglasi v letu 2018 oblikovani na podlagi točno določenega cilja. Poleg tega je pričakovana nadaljnja rast mobilnih oglaševalskih platform, kot so Facebook, Instagram, Snapchat in druge.
5. Profesionalni prenosi v živo
Video tudi v letu 2018 ostaja izjemno pomemben trend, še posebej pa se bo razvijalo področje profesionalnih prenosov v živo. Vsa družabna omrežja v svoje delovanje vključujejo tudi prenose v živo in na svojih platformah mesečno predstavljajo dodatne možnosti.
Prenos v živo je odličen način za povezovanje s ciljno publiko. Vendar si v letu 2018 ne morete več privoščiti videov slabe kvalitete, ki ste jih s tresočo roko posneli s svojim mobilnikom.
6. Konverzacijski uporabniški vmesniki
Konverzacijski vmesniki in digitalni asistenti, kot so Amazonova Alexa, Google Assistant, Microsoftova Cortana, klepetalni roboti ipd., bodo našli svoj prostor v vsakodnevnem življenju in rutini posameznikov.
Pogovor je izvirni uporabniški vmesnik. Pogovor je popolnoma naraven in bo omogočil blagovnim znamkam organsko komunikacijo s potrošniki, ki iščejo informacije, želijo opraviti transakcijo ali se hočejo le zabavati.
7. Video marketing
Kot smo že omenili, je video na pohodu. Postaja najbolj priljubljena in učinkovita oblika digitalnih vsebin – če torej video uporabite na primeren način, ima lahko izjemno pozitiven učinek na vaše poslovanje.
Ker se naš razpon pozornosti zmanjšuje, se tržniki vedno bolj zanašajo na ustvarjanje video vsebin. Tako na primer zvišujejo uvrstitev svoje spletne strani v iskalnikih, povečujejo stopnjo odzivanja in obiskanost svoje spletne strani.
8. Personalizacija na vseh stopnjah prodajnega lijaka
Neosebna elektronska sporočila in oglasi so stvar preteklosti. Vedno bolj pomembno je, da tržniki natančno ciljate svoje potencialne stranke in se osredotočite na personalizacijo vsake interakcije – tako na družabnih omrežjih kot v elektronskih sporočilih. Pri tem je pomembno, da dosledno sledite celostni strategiji za predstavljanje vaše blagovne znamke.
Personalizirane pristajalne strani morajo biti del vsake oglaševalske kampanje. Pozornost je v današnjem času pomembna valuta. Oblikovanje osebnega odnosa s potencialnimi strankami je tako ključnega pomena za digitalni marketing v letu 2018.
Blaž Kos je izkušen bloger, ki vam bo predal dragocene nasvete. Ste pripravljeni osvojiti 2018?
9. Strategije kontekstualnega ciljanja
Zaradi uveljavitve nove Splošne uredbe o varstvu podatkov (angl. General Data Protection Regulation, GDPR) bo spremljanje vedenja uporabnikov s piškotki oteženo. Potrošniki bodo imeli več nadzora nad deljenjem in uporabo svojih podatkov.
Strategije ciljanja uporabnikov bodo zato kmalu zamenjale strategije kontekstualnega ciljanja. Oglaševalci bodo morali razumeti kontekst vsake spletne strani oziroma podstrani, da bodo lahko učinkovito ciljali in hkrati ohranjali ugled svoje blagovne znamke.
10. Cena na eksperiment kot ključna metrika
Iznajdljivi in sposobni digitalni tržniki se približujejo natančnemu izračunu donosnosti svojih naložb. Kako jim to uspeva? Obstoječe metrike, kot so cena na tisoč prikazov (angl. cost per thousand, CPM), cena na klik (angl. cost per click, CPC), cena na kontakt (angl. cost per lead, CPL) in cena na piksel (angl. cost per pixel, CPP), so združili v skupno metriko, ki so jo poimenovali cena na eksperiment (angl. cost per experiment).
Zaradi ogromnega števila oglaševalskih kanalov in marketinških orodij morajo tržniki namreč preizkušati posamezne kombinacije in meriti končne rezultate svojih eksperimentov. Le tako si lahko zastavijo dosegljive cilje v okviru omejenih razpoložljivih sredstev.
11. Nativno oglaševanje (angl. native advertising)
Podjetja, ki želijo povečati svoj tržni doseg, pomembnost svoje blagovne znamke in odzivnost svoje ciljne publike, lahko dosežejo odlične rezultate z vključitvijo nativnega oziroma domorodnega oglaševanja v svojo strategijo.
Komunikacija s ciljno publiko v njenem jeziku in z uporabo vaših orodij poveča možnosti za viralno deljenje. Poleg tega lahko vodi v globlji in tesnejši odnos z vašimi strankami.
12. Vključitev digitalnega v nespletne izkušnje
V letu 2018 digitalno po mnenju strokovnjakov ne bo več posebna, ločena entiteta. Postalo bo bolj vključeno v resnično življenje – oba pola bosta delovala enotno, kot celota.
Začetke tega trenda vidimo že danes na področju profesionalnega športa in drugih prireditev; spletna izkušnja se začne še pred samim dogodkom in se nadaljuje v času njegovega trajanja. Strokovnjaki predvidevajo, da bodo tržniki začeli preizkušati takšne taktike v letu 2018.
13. Glasovno trženje
Po podatkih podjetja Google je 20 odstotkov mobilnih iskanj v njegovem iskalniku glasovnih iskanj. Ta številka bo še naraščala, saj se potrošniki s svojimi vprašanji vedno pogosteje obračajo na digitalne asistente, kot sta Alexa in Siri, in pametne gospodinjske aparate.
Tržniki se morajo pripraviti na ta trend z oblikovanjem primernih vsebin in oglaševanjem na novih, netradicionalnih mestih.
14. Napovedni algoritmi (angl. predictive algorithms)
Programski vmesniki v aplikacijah vedno pogosteje vključujejo algoritme za strojno učenje, procesiranje naravnega jezika in umetno inteligenco. Tako lahko podjetja vseh velikosti bolje načrtujejo svoje izdatke na področju trženja in optimizirajo skupni letni proračun.
Nove tehnologije tako pomenijo velik korak naprej, saj so tržniki pri uporabi različnih metod pogosto pristranski. Poleg tega lahko s pomočjo umetne inteligence bolje spoznajo svoje stranke ter poskrbijo za natančno ciljanje in ustrezno personalizacijo.