Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018

Prehod v novo leto pomeni tudi spremembe na področju digitalnega marketinga. Na trg stopajo novi trendi, ki jih mora upoštevati vsako podjetje.
Trendi digitalni marketing

Kako se bo digitalni marketing razvijal v letu 2018. (Vir slike: Unsplash)

Področje digitalnega marketinga se hitro razvija in spreminja. Če želite ostati relevantni in konkurenčni, morate slediti najnovejšim trendom.

Po mnenju strokovnjakov iz podjetij Forbes in Marketo bodo digitalni marketing v letu 2018 zaznamovali razvoj na področju tehnologije, celostna izkušnja, personalizacija in novosti na področju vsebinskega trženja. Podrobneje si oglejmo 14 najpomembnejših trendov.

1. Nadgrajena resničnost (angl. augmented reality) bo vključena v družabna omrežja

Mobilne naprave so vedno bolj zmogljive, družabne aplikacije pa v svoje delovanje že vključujejo nadgrajeno resničnost. Blagovne znamke bodo tako kmalu začele izkoriščati to tehnologijo za nagovarjanje potrošnikov.

Na določeni lokaciji bi lahko tako uporabniki v določenem trenutku dostopali do sponzoriranih vsebin nadgrajene resničnosti. To idejo je najprej izkoristila mobilna igra Pokémon Go. Strokovnjaki predvidevajo, da bosta omenjeno tehnologijo v svoji platformi kmalu vključila tudi Instagram in Facebook.

2. Priprava vsebin (angl. content creation)?

Vsebinski marketing se na takšnih lestvicah pojavlja že vrsto let. V 2018 se bodo podjetja, ki so se že lotila ustvarjanja vsebin (videa, bloga, e-knjig, rednih kolumn ali člankov ipd.), morala zavezati predvsem h konstantnosti ustvarjanja vsebin in optimizaciji distribucije le-teh, če predpostavljamo, da kvaliteta že dosega primeren nivo. Tista, ki jim do sedaj tega tipa marketinga še ni uspelo vključiti v strategijo, nedvomno lovijo zadnji vlak.

Blog marketing

3. Resnično razumevanje nakupne poti potrošnika (angl. customer journey)

Trženje, ki temelji na podatkih (angl. data-driven marketing), je pomembno orodje. V letu 2018 bo ključnega pomena, kako boste zbrane podatke uporabili pri načrtovanju in spremljanju nakupne poti potrošnika.

Uporabite zbrane podatke za sledenje nakupni poti potrošnikov v vsakem trenutku. Ugotovite, kaj jih privlači, in oblikujte svoje strategije tako, da jih boste spremljali na vsakem koraku.

4. Več ciljanih oglasov z določenim namenom

Razpon pozornosti posameznikov se zmanjšuje, hkrati pa jih neprestano obkrožajo oglasi. Po mnenju strokovnjakov bodo oglasi v letu 2018 oblikovani na podlagi točno določenega cilja. Poleg tega je pričakovana nadaljnja rast mobilnih oglaševalskih platform, kot so Facebook, Instagram, Snapchat in druge.

Trendi, mobilno oglaševanje

Mobilne oglaševalske platforme so v porastu. (Vir slike: Picjumbo)

5. Profesionalni prenosi v živo

Video tudi v letu 2018 ostaja izjemno pomemben trend, še posebej pa se bo razvijalo področje profesionalnih prenosov v živo. Vsa družabna omrežja v svoje delovanje vključujejo tudi prenose v živo in na svojih platformah mesečno predstavljajo dodatne možnosti.

Prenos v živo je odličen način za povezovanje s ciljno publiko. Vendar si v letu 2018 ne morete več privoščiti videov slabe kvalitete, ki ste jih s tresočo roko posneli s svojim mobilnikom.

6. Konverzacijski uporabniški vmesniki

Konverzacijski vmesniki in digitalni asistenti, kot so Amazonova Alexa, Google Assistant, Microsoftova Cortana, klepetalni roboti ipd., bodo našli svoj prostor v vsakodnevnem življenju in rutini posameznikov.

Pogovor je izvirni uporabniški vmesnik. Pogovor je popolnoma naraven in bo omogočil blagovnim znamkam organsko komunikacijo s potrošniki, ki iščejo informacije, želijo opraviti transakcijo ali se hočejo le zabavati.

7. Video marketing

Kot smo že omenili, je video na pohodu. Postaja najbolj priljubljena in učinkovita oblika digitalnih vsebin – če torej video uporabite na primeren način, ima lahko izjemno pozitiven učinek na vaše poslovanje.

Ker se naš razpon pozornosti zmanjšuje, se tržniki vedno bolj zanašajo na ustvarjanje video vsebin. Tako na primer zvišujejo uvrstitev svoje spletne strani v iskalnikih, povečujejo stopnjo odzivanja in obiskanost svoje spletne strani.

8. Personalizacija na vseh stopnjah prodajnega lijaka

Neosebna elektronska sporočila in oglasi so stvar preteklosti. Vedno bolj pomembno je, da tržniki natančno ciljate svoje potencialne stranke in se osredotočite na personalizacijo vsake interakcije – tako na družabnih omrežjih kot v elektronskih sporočilih. Pri tem je pomembno, da dosledno sledite celostni strategiji za predstavljanje vaše blagovne znamke.

Personalizirane pristajalne strani morajo biti del vsake oglaševalske kampanje. Pozornost je v današnjem času pomembna valuta. Oblikovanje osebnega odnosa s potencialnimi strankami je tako ključnega pomena za digitalni marketing v letu 2018.

Blaž Kos je izkušen bloger, ki vam bo predal dragocene nasvete. Ste pripravljeni osvojiti 2018?

9. Strategije kontekstualnega ciljanja

Zaradi uveljavitve nove Splošne uredbe o varstvu podatkov (angl. General Data Protection Regulation, GDPR) bo spremljanje vedenja uporabnikov s piškotki oteženo. Potrošniki bodo imeli več nadzora nad deljenjem in uporabo svojih podatkov.

Strategije ciljanja uporabnikov bodo zato kmalu zamenjale strategije kontekstualnega ciljanja. Oglaševalci bodo morali razumeti kontekst vsake spletne strani oziroma podstrani, da bodo lahko učinkovito ciljali in hkrati ohranjali ugled svoje blagovne znamke.

Trendi, kontekstualno ciljanje

Za oglaševanje in trženje je pomemben tudi kontekst spletnih strani. (Vir slike: Picjumbo)

10. Cena na eksperiment kot ključna metrika

Iznajdljivi in sposobni digitalni tržniki se približujejo natančnemu izračunu donosnosti svojih naložb. Kako jim to uspeva? Obstoječe metrike, kot so cena na tisoč prikazov (angl. cost per thousand, CPM), cena na klik (angl. cost per click, CPC), cena na kontakt (angl. cost per lead, CPL) in cena na piksel (angl. cost per pixel, CPP), so združili v skupno metriko, ki so jo poimenovali cena na eksperiment (angl. cost per experiment).

Zaradi ogromnega števila oglaševalskih kanalov in marketinških orodij morajo tržniki namreč preizkušati posamezne kombinacije in meriti končne rezultate svojih eksperimentov. Le tako si lahko zastavijo dosegljive cilje v okviru omejenih razpoložljivih sredstev.

11. Nativno oglaševanje (angl. native advertising)

Podjetja, ki želijo povečati svoj tržni doseg, pomembnost svoje blagovne znamke in odzivnost svoje ciljne publike, lahko dosežejo odlične rezultate z vključitvijo nativnega oziroma domorodnega oglaševanja v svojo strategijo.

Komunikacija s ciljno publiko v njenem jeziku in z uporabo vaših orodij poveča možnosti za viralno deljenje. Poleg tega lahko vodi v globlji in tesnejši odnos z vašimi strankami.

12. Vključitev digitalnega v nespletne izkušnje

V letu 2018 digitalno po mnenju strokovnjakov ne bo več posebna, ločena entiteta. Postalo bo bolj vključeno v resnično življenje – oba pola bosta delovala enotno, kot celota.

Začetke tega trenda vidimo že danes na področju profesionalnega športa in drugih prireditev; spletna izkušnja se začne še pred samim dogodkom in se nadaljuje v času njegovega trajanja. Strokovnjaki predvidevajo, da bodo tržniki začeli preizkušati takšne taktike v letu 2018.

13. Glasovno trženje

Po podatkih podjetja Google je 20 odstotkov mobilnih iskanj v njegovem iskalniku glasovnih iskanj. Ta številka bo še naraščala, saj se potrošniki s svojimi vprašanji vedno pogosteje obračajo na digitalne asistente, kot sta Alexa in Siri, in pametne gospodinjske aparate.

Tržniki se morajo pripraviti na ta trend z oblikovanjem primernih vsebin in oglaševanjem na novih, netradicionalnih mestih.

Trendi, glasovno iskanje

Tržniki se morajo prilagoditi tudi na večjo priljubljenost glasovnega iskanja. (Vir slike: Pixabay)

14. Napovedni algoritmi (angl. predictive algorithms)

Programski vmesniki v aplikacijah vedno pogosteje vključujejo algoritme za strojno učenje, procesiranje naravnega jezika in umetno inteligenco. Tako lahko podjetja vseh velikosti bolje načrtujejo svoje izdatke na področju trženja in optimizirajo skupni letni proračun.

Nove tehnologije tako pomenijo velik korak naprej, saj so tržniki pri uporabi različnih metod pogosto pristranski. Poleg tega lahko s pomočjo umetne inteligence bolje spoznajo svoje stranke ter poskrbijo za natančno ciljanje in ustrezno personalizacijo.

Pisanje zanimivih člankov vpliva tako na strokovnost v očeh strank, kot tudi na dobro rangiranje na Googlu. Naučite se blog marketinga >>

 

Vir: Forbes, Marketo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Do sedaj smo spoznali koristi ponovnega trženja, njegove oblike in Googlove strategije za oglasne kampanje remarketing. V tokratnem prispevku, ki je tudi zadnji v seriji ponovnega trženja, bom v ospredje postavila sezname za ponovno trženje in pogoje za njihovo delovanje. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje