Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati?
Group of Business People with Social Media Concept

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati? (Vir slike: Bigstockphoto)

V prispevku Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih smo predstavili prvih pet metrik, ki so pomembne za spremljanje rezultatov trženja prek družabnih omrežij, od števila sledilcev do analize sentimenta. V nadaljevanju opisujemo še naslednje pomembne metrike.

6. Angažma z družabnih omrežij

Naslednja metrika je nekoliko bolj kompleksna. Svojim nadrejenim morate dokazati, da je posledica trženja prek družabnih omrežij povečan angažma. Pri tem ne govorimo o všečkih in deljenju objav, ampak angažmaju na vaši spletni strani, kar je pravzaprav neprecenljivo.

Če vaši cilji vključujejo povečanje prometa na vaši spletni strani s pomočjo družabnih omrežij, je ta metrika seveda ključnega pomena. Poleg štetja klikov pa je smiselno opazovati tudi vedenje uporabnikov družabnih omrežij na vaši spletni strani. Ali se odzivajo na vaše vsebine ali takoj odidejo?

V okviru storitve Google Analytics lahko spremljate promet tudi glede na njegov izvor, rezultate pa primerjate s časom, ki ga uporabniki povprečno preživijo na vaši spletni strani.

Strokovnjaki priporočajo, da poiščete uporabnike, ki na vaši spletni strani v povprečju ostanejo več kot 60 sekund. Posamezniki, ki na vaši spletni strani preživijo več časa, so seveda najbolj angažirani. Zanje je torej tudi najbolj verjetno, da bodo želeli prejemati vaš obvestilnik ali kupiti vaš izdelek.

Primerni cilj spletnega prometa so vsekakor konverzije. Zato ni smiselno, da na svojo spletno stran pritegnete ogromno število obiskovalcev, če ti konec koncev ne bodo kupili ničesar.

7. Napotitve z družabnih omrežij

Podobno kot pri prejšnji metriki: če je vaš cilj povečanje prometa na vaši spletni strani, morate seveda vedeti, katera platforma se na tem področju najbolje odreže. Ugotoviti morate torej, s katerega družabnega omrežja na vašo spletno stran pride največ obiskovalcev.

Kot lahko vidite, niste omejeni le na spremljanje števila edinstvenih obiskovalcev. Vaša analiza naj vključuje tudi druge dejavnike, kot so stopnja odboja (ali vaši obiskovalci s spletne strani odidejo zelo hitro), stopnja konverzije (ali se naročijo na storitev ali celo opravijo nakup) in povprečen čas, ki ga preživijo na strani.

Na podlagi prikazanega primera bi lahko hitro razglasili Twitter za najbolj uspešno napotitveno družabno omrežje. Na spletno stran je s Twitterja namreč prišlo veliko več obiskovalcev kot z drugih kanalov.

Toda takšna analiza ne bi bila pravilna. Oglejmo si še druge statistike. Stopnja odboja (angl. bounce rate) je najvišja prav pri obiskovalcih s Twitterja, saj kar 65 odstotkov obiskovalcev spletno stran zapusti zelo hitro. Tudi stopnja konverzije je nižja kot pri drugih virih prometa.

Za primerjavo: promet z LinkedIna in Quore je veliko bolj kakovosten. Zato lahko razmislimo o odgovorih na naslednja vprašanja:

  • Ali vlagamo dovolj energije in sredstev v LinkedIn, Quoro in Pinterest?
  • Ali lahko taktike, s katerimi povečujemo promet s Twitterja, uporabimo tudi na drugih platformah?
  • Na katera družabna omrežja se glede na rezultate osredotočamo v preveliki meri?
  • Kako lahko povečamo število obiskovalcev z Reddita, saj je promet s te platforme očitno najboljši?

Analiza zgornjega primera vam lahko pokaže, kako pomembno je spremljanje rezultatov na družabnih omrežjih. Ni vam več treba ugibati oziroma ocenjevati, katere strategije in taktike so učinkovite – zdaj lahko to dokažete.

8. Konverzije z družabnih omrežij

Ta metrika je še nadaljnja nadgradnja prejšnjih dveh. Če lahko dokažete, da trženje prek družabnih omrežij dejansko vodi v konverzije (še posebej v prodajo), imate pred seboj dejanski dokaz o donosnosti svojih naložb.

Strokovnjaki pravijo, da je to najboljši način, da svoje napore na družabnih omrežjih pokažete svojim sodelavcem in nadrejenim. Če je do zdaj kdo dvomil v vaš doprinos k uspehu podjetja, jim boste na ta način hitro zaprli usta.

Tudi na tem področju je vaša naloga ugotoviti, kaj deluje, in povečati svoje napore v tej smeri. Naj ponovimo: če vam nek kanal ne prinaša ničesar, mu ne posvečajte več pozornosti, ampak ga rajši izbrišite. Nobenega razloga ni, da bi svoj čas in energijo zapravljali na družabnih platformah, ki vam ne prinašajo konverzij.

Prepoznajte najbolj učinkovite družabne kanale in tam objavljajte svoje najboljše vsebine. To so vsebine, ki vključujejo pozive k dejanjem (angl. calls-to-action), pristajalne strani, ki spodbujajo h konverziji ipd.

9. Skupna stopnja konverzije z družabnih omrežij

Ta metrika združuje konverzije z vseh družabnih omrežij. Vaša trženjska ekipa ima verjetno zastavljene mesečne ali četrtletne cilje – zato morate seveda vedeti, kakšen delež k tem ciljem prispevajo družabna omrežja.

Skupna stopnja konverzije ali število konverzij je odličen način za dokaz vrednosti trženja prek družabnih omrežij. Če so družabna omrežja stalen vir konverzij, ste lahko prepričani, da vaše strategije delujejo.

Če želite še bolj natančno spremljati učinkovitost svojega dela, analizirajte konverzijske trende v daljših časovnih obdobjih. Puščice v zgornjem primeru kažejo napredek ali nazadovanje posameznih kanalov v zadnjih 30 dneh. Napredek je lahko posledica novih kampanj, odličnih vsebinskih objav ali le večje količine vloženega truda – v vsakem primeru lahko vidite, da ste bili uspešni.

Vaš cilj je seveda doseči stalno rast. Poleg tega bodite pozorni tudi na večje padce v številu konverzij, še posebej če ti sledijo spremembi strategije. Če preizkušate popolnoma spremenjeno strategijo in opazite večji padec v številu konverzij, ste morda sprejeli napačno odločitev. Če jo boste hitro popravili, vam ta eksperiment dolgoročno ne bo škodil. Zato morate stalno spremljati svoje rezultate.

10. Prihodki z družabnih omrežij

To je nedvomno najpomembnejša metrika za vodstvo podjetja. Seveda jih do neke mere zanimajo promet na spletni strani, število sledilcev ali druge metrike – vendar je končni rezultat vedno najpomembnejši.

Če lahko neposredno povežete trženje prek družabnih omrežij in sredstva na bančnem računu, lahko izračunate donosnost svojih naložb v ta tip trženja. Prihodki seveda niso edina pomembna metrika, vendar pa lahko pritegnejo pozornost vaših nadrejenih.

V okviru storitve Google Analytics lahko za vsako konverzijsko točko določite cilj na spletni strani. Vsaki konverziji lahko nato določite dejansko vrednost v dolarji. Če tako poznate vir vsake konverzije (osma metrika), lahko na enostaven način izračunate prihodke glede na posamezni vir.

Takšen izračun je izjemno preprost za spletne trgovce. Določen izdelek ima določeno vrednost. Ko torej posameznik kupi ta izdelek, je jasno, kolikšen je prihodek za vaše podjetje.

Tudi če ponujate storitev, ki ni opravljena prek spleta, pa lahko natančno določite vrednost svojih spletnih konverzij. Če na primer veste, da dva odstotka naročnikov na vaš blog nekoč kupita vaš izdelek ali uporabita vašo storitev, in hkrati poznate povprečno vrednost nakupa, lahko določite vrednost vsakega novega vpisa na seznam naročnikov.

Na spletu so na voljo tudi različna orodja, s pomočjo katerih lahko sledite poti svojih strank od prvega stika do končne konverzije. Tako lahko povežete individualne stranke s povezavami, na katere so kliknile.

Zaključek

Konec koncev je spremljanje metrik povezano predvsem z vašimi cilji. Ni vam treba natančno spremljati vseh predstavljenih metrik, saj morda vse niso povezane z vašo vizijo. Ključno je, da na podlagi podatkov sprejemate bolj informirane odločitve o svojem delovanju.

Ugotovite lahko, da trženje prek družabnih omrežij za vaše podjetje pravzaprav ni smiselno. Če ne širite svoje ciljne publike, povečujete prepoznavnosti svoje blagovne znamke ali ne ciljate na konverzije, vam vlaganje energije in sredstev v te platforme ne bo koristilo.

Morda pa boste ugotovili, da vas na družabnih omrežjih čakajo odlične priložnosti in da je smiselno, da v svoje udejstvovanje na tem področju vložite še več sredstev in energije. Vse je odvisno od vaših ciljev.

Vir: Mention

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Včasih je veljalo pravilo, da podjetje ne obstaja, če nima svoje spletne strani. Danes podjetje ne obstaja, če ne oglašuje na spletu. Zakaj je tako, smo povprašali več strokovnjakov s področja digitalnega marketinga. Preberite več >>

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje