
Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati? (Vir slike: Bigstockphoto)
V prispevku Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih smo predstavili prvih pet metrik, ki so pomembne za spremljanje rezultatov trženja prek družabnih omrežij, od števila sledilcev do analize sentimenta. V nadaljevanju opisujemo še naslednje pomembne metrike.
6. Angažma z družabnih omrežij
Naslednja metrika je nekoliko bolj kompleksna. Svojim nadrejenim morate dokazati, da je posledica trženja prek družabnih omrežij povečan angažma. Pri tem ne govorimo o všečkih in deljenju objav, ampak angažmaju na vaši spletni strani, kar je pravzaprav neprecenljivo.
Če vaši cilji vključujejo povečanje prometa na vaši spletni strani s pomočjo družabnih omrežij, je ta metrika seveda ključnega pomena. Poleg štetja klikov pa je smiselno opazovati tudi vedenje uporabnikov družabnih omrežij na vaši spletni strani. Ali se odzivajo na vaše vsebine ali takoj odidejo?
V okviru storitve Google Analytics lahko spremljate promet tudi glede na njegov izvor, rezultate pa primerjate s časom, ki ga uporabniki povprečno preživijo na vaši spletni strani.
Strokovnjaki priporočajo, da poiščete uporabnike, ki na vaši spletni strani v povprečju ostanejo več kot 60 sekund. Posamezniki, ki na vaši spletni strani preživijo več časa, so seveda najbolj angažirani. Zanje je torej tudi najbolj verjetno, da bodo želeli prejemati vaš obvestilnik ali kupiti vaš izdelek.
Primerni cilj spletnega prometa so vsekakor konverzije. Zato ni smiselno, da na svojo spletno stran pritegnete ogromno število obiskovalcev, če ti konec koncev ne bodo kupili ničesar.
7. Napotitve z družabnih omrežij
Podobno kot pri prejšnji metriki: če je vaš cilj povečanje prometa na vaši spletni strani, morate seveda vedeti, katera platforma se na tem področju najbolje odreže. Ugotoviti morate torej, s katerega družabnega omrežja na vašo spletno stran pride največ obiskovalcev.
Kot lahko vidite, niste omejeni le na spremljanje števila edinstvenih obiskovalcev. Vaša analiza naj vključuje tudi druge dejavnike, kot so stopnja odboja (ali vaši obiskovalci s spletne strani odidejo zelo hitro), stopnja konverzije (ali se naročijo na storitev ali celo opravijo nakup) in povprečen čas, ki ga preživijo na strani.
Na podlagi prikazanega primera bi lahko hitro razglasili Twitter za najbolj uspešno napotitveno družabno omrežje. Na spletno stran je s Twitterja namreč prišlo veliko več obiskovalcev kot z drugih kanalov.
Toda takšna analiza ne bi bila pravilna. Oglejmo si še druge statistike. Stopnja odboja (angl. bounce rate) je najvišja prav pri obiskovalcih s Twitterja, saj kar 65 odstotkov obiskovalcev spletno stran zapusti zelo hitro. Tudi stopnja konverzije je nižja kot pri drugih virih prometa.
Za primerjavo: promet z LinkedIna in Quore je veliko bolj kakovosten. Zato lahko razmislimo o odgovorih na naslednja vprašanja:
- Ali vlagamo dovolj energije in sredstev v LinkedIn, Quoro in Pinterest?
- Ali lahko taktike, s katerimi povečujemo promet s Twitterja, uporabimo tudi na drugih platformah?
- Na katera družabna omrežja se glede na rezultate osredotočamo v preveliki meri?
- Kako lahko povečamo število obiskovalcev z Reddita, saj je promet s te platforme očitno najboljši?
Analiza zgornjega primera vam lahko pokaže, kako pomembno je spremljanje rezultatov na družabnih omrežjih. Ni vam več treba ugibati oziroma ocenjevati, katere strategije in taktike so učinkovite – zdaj lahko to dokažete.
8. Konverzije z družabnih omrežij
Ta metrika je še nadaljnja nadgradnja prejšnjih dveh. Če lahko dokažete, da trženje prek družabnih omrežij dejansko vodi v konverzije (še posebej v prodajo), imate pred seboj dejanski dokaz o donosnosti svojih naložb.
Strokovnjaki pravijo, da je to najboljši način, da svoje napore na družabnih omrežjih pokažete svojim sodelavcem in nadrejenim. Če je do zdaj kdo dvomil v vaš doprinos k uspehu podjetja, jim boste na ta način hitro zaprli usta.
Tudi na tem področju je vaša naloga ugotoviti, kaj deluje, in povečati svoje napore v tej smeri. Naj ponovimo: če vam nek kanal ne prinaša ničesar, mu ne posvečajte več pozornosti, ampak ga rajši izbrišite. Nobenega razloga ni, da bi svoj čas in energijo zapravljali na družabnih platformah, ki vam ne prinašajo konverzij.
Prepoznajte najbolj učinkovite družabne kanale in tam objavljajte svoje najboljše vsebine. To so vsebine, ki vključujejo pozive k dejanjem (angl. calls-to-action), pristajalne strani, ki spodbujajo h konverziji ipd.
9. Skupna stopnja konverzije z družabnih omrežij
Ta metrika združuje konverzije z vseh družabnih omrežij. Vaša trženjska ekipa ima verjetno zastavljene mesečne ali četrtletne cilje – zato morate seveda vedeti, kakšen delež k tem ciljem prispevajo družabna omrežja.
Skupna stopnja konverzije ali število konverzij je odličen način za dokaz vrednosti trženja prek družabnih omrežij. Če so družabna omrežja stalen vir konverzij, ste lahko prepričani, da vaše strategije delujejo.
Če želite še bolj natančno spremljati učinkovitost svojega dela, analizirajte konverzijske trende v daljših časovnih obdobjih. Puščice v zgornjem primeru kažejo napredek ali nazadovanje posameznih kanalov v zadnjih 30 dneh. Napredek je lahko posledica novih kampanj, odličnih vsebinskih objav ali le večje količine vloženega truda – v vsakem primeru lahko vidite, da ste bili uspešni.
Vaš cilj je seveda doseči stalno rast. Poleg tega bodite pozorni tudi na večje padce v številu konverzij, še posebej če ti sledijo spremembi strategije. Če preizkušate popolnoma spremenjeno strategijo in opazite večji padec v številu konverzij, ste morda sprejeli napačno odločitev. Če jo boste hitro popravili, vam ta eksperiment dolgoročno ne bo škodil. Zato morate stalno spremljati svoje rezultate.
10. Prihodki z družabnih omrežij
To je nedvomno najpomembnejša metrika za vodstvo podjetja. Seveda jih do neke mere zanimajo promet na spletni strani, število sledilcev ali druge metrike – vendar je končni rezultat vedno najpomembnejši.
Če lahko neposredno povežete trženje prek družabnih omrežij in sredstva na bančnem računu, lahko izračunate donosnost svojih naložb v ta tip trženja. Prihodki seveda niso edina pomembna metrika, vendar pa lahko pritegnejo pozornost vaših nadrejenih.
V okviru storitve Google Analytics lahko za vsako konverzijsko točko določite cilj na spletni strani. Vsaki konverziji lahko nato določite dejansko vrednost v dolarji. Če tako poznate vir vsake konverzije (osma metrika), lahko na enostaven način izračunate prihodke glede na posamezni vir.
Takšen izračun je izjemno preprost za spletne trgovce. Določen izdelek ima določeno vrednost. Ko torej posameznik kupi ta izdelek, je jasno, kolikšen je prihodek za vaše podjetje.
Tudi če ponujate storitev, ki ni opravljena prek spleta, pa lahko natančno določite vrednost svojih spletnih konverzij. Če na primer veste, da dva odstotka naročnikov na vaš blog nekoč kupita vaš izdelek ali uporabita vašo storitev, in hkrati poznate povprečno vrednost nakupa, lahko določite vrednost vsakega novega vpisa na seznam naročnikov.
Na spletu so na voljo tudi različna orodja, s pomočjo katerih lahko sledite poti svojih strank od prvega stika do končne konverzije. Tako lahko povežete individualne stranke s povezavami, na katere so kliknile.
Zaključek
Konec koncev je spremljanje metrik povezano predvsem z vašimi cilji. Ni vam treba natančno spremljati vseh predstavljenih metrik, saj morda vse niso povezane z vašo vizijo. Ključno je, da na podlagi podatkov sprejemate bolj informirane odločitve o svojem delovanju.
Ugotovite lahko, da trženje prek družabnih omrežij za vaše podjetje pravzaprav ni smiselno. Če ne širite svoje ciljne publike, povečujete prepoznavnosti svoje blagovne znamke ali ne ciljate na konverzije, vam vlaganje energije in sredstev v te platforme ne bo koristilo.
Morda pa boste ugotovili, da vas na družabnih omrežjih čakajo odlične priložnosti in da je smiselno, da v svoje udejstvovanje na tem področju vložite še več sredstev in energije. Vse je odvisno od vaših ciljev.
Vir: Mention