Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov.
Družabna omrežja, metrike

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih. (Vir slike: Bigstockphoto)

Zapisano še posebej velja za družabna omrežja.

Tržniki morate nenehno dokazovati svojo vrednost. Svojim nadrejenim morate pokazati, da vas vaše podjetje potrebuje prav tako kot prodajnike ali analitike. Sami seveda veste, da je vaše delo pomembno, zdaj pa to lahko pokažete tudi vsem ostalim.

Zakaj je tudi na družabnih omrežjih donosnost pomembna?

Vaše stranke seveda uporabljajo družabna omrežja – če jih torej želite doseči, jim morate tja slediti. Ne glede na to, ali ste razvili celovito strategijo za trženje prek družabnih omrežij ali ne, na njih verjetno objavljate novice o svojih izdelkih in fotografije ter odgovarjate na vprašanja strank.

Na voljo vam je veliko strategij za trženje prek družabnih omrežij. Da bi ugotovili, katere so primerne za vaše podjetje, morate slediti svojemu napredku, prepoznati prednosti in slabosti svojih objav in meriti njihovo donosnost.

Če tega ne počnete, samo ugibate. Zato je ključnega pomena, da začnete analizirati najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih. Tako lahko merite donosnost svojih marketinških akcij in v prihodnje sprejemate informirane odločitve.

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Zato v nadaljevanju in v naslednjem prispevku predstavljamo 10 najpomembnejših metrik na družabnih omrežjih. Še preden začnemo, naj vas opozorimo še na eno pomembno malenkost: vse predstavljene metrike so zanimive, vendar ni nujno, da so vse pomembne za vas.

Najprej morate ugotoviti, zakaj uporabljate družbena omrežja in kakšne rezultate pričakujete. Vaši cilji lahko vključujejo:

  • povečanje prometa na vaši spletni strani
  • ustvarjanje zanimanja za vašo blagovno znamko
  • povečevanje mreže sledilcev
  • iskanje potencialnih strank in prodajo

Vaši cilji se lahko seveda tudi popolnoma razlikujejo od naštetih. Ključno je, da jih določite, še preden začnete oblikovati svojo trženjsko strategijo in začnete slediti njenim rezultatom.

1. Število sledilcev

Veliko tržnikov te metrike ne jemlje resno, saj se jim zdi, da število sledilcev ni pomembno. Po njihovem mnenju je veliko bolj pomembno, kako angažirani so vaši sledilci.

To je načeloma res. Če vaši cilji vključujejo širitev vaše mreže in povečevanje vašega dosega, pa se morate osredotočiti tudi na število sledilcev. To je še posebej pomembno, če vaša strategija vključuje več družabnih omrežij.

Oglejmo si naslednji primer.

Če je eden od prikazanih profilov nov, je precej logično, da še nima veliko sledilcev. Kaj pa če ste zadnjih šest mesecev posvečali povečanju vaše ciljne publike na Twitterju, YouTubu in LinkedInu?

Hitro lahko ugotovite, da je vaš kanal na YouTubu veliko bolj priljubljen od vašega profila na LinkedInu. To je odlična priložnost, da še povečate svoje marketinške napore na tem omrežju. Hkrati pa je lahko to tudi znak, da morate morda spremeniti svojo strategijo za trženje prek LinkedIna.

2. Rast števila sledilcev

Na število sledilcev lahko pogledate tudi z drugega zornega kota: rasti. Ta metrika vam lahko pokaže, ali postajate vedno bolj priljubljeni ali vas vaši sledilci zapuščajo. Če želite doseči večje število sledilcev, morate spremljati tudi rast tega števila. Če lahko poskrbite za konsistentno večmesečno rast, boste dobili potrditev, da se vaše trdo delo izplača.

Tudi pri tej metriki lahko izpostavite uspešnejše profile in vložite več truda in sredstev vanje. In nasprotno. Če ste na primer vložili nekaj časa in denarja v svoj profil na Pinterestu, vendar število vaših sledilcev ne narašča, nadaljevanje prizadevanj ni smiselno. V tem primeru je morda čas, da opustite to omrežje.

Spremljanje rasti števila sledilcev je precej enostavno. Oblikujete lahko preprosto razpredelnico, ki jo vsak mesec posodobite z novimi podatki. Na spletu pa je na voljo tudi veliko orodij za sledenje različnim metrikam na družabnih omrežjih, ki lahko vaše delo še olajšajo.

3. Omembe na družabnih omrežjih

S spremljanjem omemb na družabnih omrežjih lahko merite prepoznavnost svoje blagovne znamke in ugotovite, kdo govori o vas – in kakšno je njihovo mnenje.

Spremljanje omemb vam pokaže:

  • kako angažirani so vaši sledilci in kako se odzivajo na vaše objave
  • kateri so najboljši termini za objavljanje na družabnih omrežjih
  • ali so uporabnikom oziroma strankam vaši izdelki oziroma storitve všeč ali ne

Priporočljivo je, da ne sledite le omembam svoje blagovne znamke ali podjetja. Na podlagi spremljanja omemb konkurence lahko primerjate svoje rezultate z njihovimi. Če je vaš cilj povečanje tržnega deleža ali privabljanje novih sledilcev na račun vaših tekmecev, je spremljanje njihovih omemb ključnega pomena.

Spremljanje omemb je koristno tudi pri predstavitvah novih izdelkov. Smiselno je, da takrat pozorno spremljate omembe vaše blagovne znamke oziroma novega produkta. Tako boste najbolje videli, ali so vaši oglaševalski napori učinkoviti.

4. Sentiment

Analiza sentimenta oziroma čustev je uporabno orodje, ki vam lahko pomaga razumeti, kaj ljudje menijo o vaši blagovni znamki. Vsakemu tvitu, objavi na Facebooku in komentarju na javnem forumu je dodeljen pozitiven, negativen ali nevtralen sentiment.

Za veliko blagovnih znamk je izjemno pomembno spremljanje negativnih omemb. Seveda verjamete, da je vaše podjetje priljubljeno, vendar se lahko negativni komentarji pojavijo kadarkoli. Zato je pomembno, da jim sledite in se nanje primerno odzivate. Če jih boste ignorirali, bo njihovo število začelo naraščati.

Pozitivne omembe, objave in tviti predstavljajo odlične priložnosti za ohranjanje in pridobivanje zvestih strank. Stopite v stik z zadovoljnimi strankami in zagovorniki svoje blagovne znamke ter jih spodbudite k nadaljnjemu širjenju pozitivnih sporočil.

Tudi ta metrika je koristna pri predstavitvi novih izdelkov. Spremljajte omembe imena novega izdelka – tako boste videli, ali je odziv javnosti v glavnem pozitiven ali morate hitro spremeniti svoj pristop.

5. Vplivneži

Trženje s pomočjo vplivnežev (angl. influencer marketing) vam lahko pomaga pri povečevanju števila sledilcev, hkrati pa je večinoma cenovno bolj ugodno od tradicionalnega oglaševanja. Z vplivneži lahko pogosto sodelujete celo zastonj!

Spremljajte vpliv posameznikov, ki vas omenjajo na spletu. Večji vpliv ponavadi pomeni, da o vas pišejo pomembne publikacije z vašega področja ali da o vas govorijo vplivni posamezniki na družabnih omrežjih. To je vsekakor dobro za vas!

Spremljanje te metrike je enostavno. Spletna orodja za spremljanje metrik na družabnih omrežjih vključujejo tudi merjenje vpliva, kot prikazuje naslednji primer.

Ugotovite, kdo so vaši najbolj vplivni podporniki in jih spodbudite k nadaljnjemu širjenju pozitivnih sporočil. Spremljanje najpriljubljenejših vplivnežev in sodelovanje z njimi lahko vodi tudi v nepozabne in učinkovite trženjske kampanje, s katerimi lahko dosežete širši krog ljudi.

V naslednjem prispevku si bomo ogledali še pet pomembnih metrik na družabnih omrežjih, od prihodkov do angažmaja, napotitev in konverzij z družabnih omrežij.

Vir: Mention

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing je danes bolj pomemben kot kdajkoli prej. Vedno več podjetij vstopa na digitalni trg, zaradi česar se povečuje konkurenca. Zato je razumevanje aktualnih marketinških trendov izjemno pomembno tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Oblikujte prodajni lijak tako, da boste podvojili, potrojili ali celo podeseterili prihodke v vašem podjetju, hkrati pa pridobili več prostega časa, ki ga boste lahko preživeli z družino in prijatelji, namesto da bi se ves čas borili za nove in nove stranke. Preberite več >>

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Lahko rečemo, da je prodajni ali pa marketinški lijak le serija korakov, ki jih morate narediti, da potencialna stranka postane kupec. Ideja prodajnega lijaka temelji na razumevanju, česa si vaše potencialne stranke želijo in česa si pravzaprav vi želite, da naredijo. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Prodajni lijak omogoča, da podjetje svoje obiskovalce uspešno konvertira v kupce, tako pa lažje ustvarja prihodke in posledično uživa višje dobičke. V današnji video rubriki si oglejte razlago 7 korakov, potrebnih za vzpostavitev učinkovitega Facebook prodajnega lijaka. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje