Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih
Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih. (Vir slike: Bigstockphoto)
Zapisano še posebej velja za družabna omrežja.
Tržniki morate nenehno dokazovati svojo vrednost. Svojim nadrejenim morate pokazati, da vas vaše podjetje potrebuje prav tako kot prodajnike ali analitike. Sami seveda veste, da je vaše delo pomembno, zdaj pa to lahko pokažete tudi vsem ostalim.
Zakaj je tudi na družabnih omrežjih donosnost pomembna?
Vaše stranke seveda uporabljajo družabna omrežja – če jih torej želite doseči, jim morate tja slediti. Ne glede na to, ali ste razvili celovito strategijo za trženje prek družabnih omrežij ali ne, na njih verjetno objavljate novice o svojih izdelkih in fotografije ter odgovarjate na vprašanja strank.
Na voljo vam je veliko strategij za trženje prek družabnih omrežij. Da bi ugotovili, katere so primerne za vaše podjetje, morate slediti svojemu napredku, prepoznati prednosti in slabosti svojih objav in meriti njihovo donosnost.
Če tega ne počnete, samo ugibate. Zato je ključnega pomena, da začnete analizirati najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih. Tako lahko merite donosnost svojih marketinških akcij in v prihodnje sprejemate informirane odločitve.
Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih
Zato v nadaljevanju in v naslednjem prispevku predstavljamo 10 najpomembnejših metrik na družabnih omrežjih. Še preden začnemo, naj vas opozorimo še na eno pomembno malenkost: vse predstavljene metrike so zanimive, vendar ni nujno, da so vse pomembne za vas.
Najprej morate ugotoviti, zakaj uporabljate družbena omrežja in kakšne rezultate pričakujete. Vaši cilji lahko vključujejo:
- povečanje prometa na vaši spletni strani
- ustvarjanje zanimanja za vašo blagovno znamko
- povečevanje mreže sledilcev
- iskanje potencialnih strank in prodajo
Vaši cilji se lahko seveda tudi popolnoma razlikujejo od naštetih. Ključno je, da jih določite, še preden začnete oblikovati svojo trženjsko strategijo in začnete slediti njenim rezultatom.
1. Število sledilcev
Veliko tržnikov te metrike ne jemlje resno, saj se jim zdi, da število sledilcev ni pomembno. Po njihovem mnenju je veliko bolj pomembno, kako angažirani so vaši sledilci.
To je načeloma res. Če vaši cilji vključujejo širitev vaše mreže in povečevanje vašega dosega, pa se morate osredotočiti tudi na število sledilcev. To je še posebej pomembno, če vaša strategija vključuje več družabnih omrežij.
Oglejmo si naslednji primer.
Če je eden od prikazanih profilov nov, je precej logično, da še nima veliko sledilcev. Kaj pa če ste zadnjih šest mesecev posvečali povečanju vaše ciljne publike na Twitterju, YouTubu in LinkedInu?
Hitro lahko ugotovite, da je vaš kanal na YouTubu veliko bolj priljubljen od vašega profila na LinkedInu. To je odlična priložnost, da še povečate svoje marketinške napore na tem omrežju. Hkrati pa je lahko to tudi znak, da morate morda spremeniti svojo strategijo za trženje prek LinkedIna.
2. Rast števila sledilcev
Na število sledilcev lahko pogledate tudi z drugega zornega kota: rasti. Ta metrika vam lahko pokaže, ali postajate vedno bolj priljubljeni ali vas vaši sledilci zapuščajo. Če želite doseči večje število sledilcev, morate spremljati tudi rast tega števila. Če lahko poskrbite za konsistentno večmesečno rast, boste dobili potrditev, da se vaše trdo delo izplača.
Tudi pri tej metriki lahko izpostavite uspešnejše profile in vložite več truda in sredstev vanje. In nasprotno. Če ste na primer vložili nekaj časa in denarja v svoj profil na Pinterestu, vendar število vaših sledilcev ne narašča, nadaljevanje prizadevanj ni smiselno. V tem primeru je morda čas, da opustite to omrežje.
Spremljanje rasti števila sledilcev je precej enostavno. Oblikujete lahko preprosto razpredelnico, ki jo vsak mesec posodobite z novimi podatki. Na spletu pa je na voljo tudi veliko orodij za sledenje različnim metrikam na družabnih omrežjih, ki lahko vaše delo še olajšajo.
3. Omembe na družabnih omrežjih
S spremljanjem omemb na družabnih omrežjih lahko merite prepoznavnost svoje blagovne znamke in ugotovite, kdo govori o vas – in kakšno je njihovo mnenje.
Spremljanje omemb vam pokaže:
- kako angažirani so vaši sledilci in kako se odzivajo na vaše objave
- kateri so najboljši termini za objavljanje na družabnih omrežjih
- ali so uporabnikom oziroma strankam vaši izdelki oziroma storitve všeč ali ne
Priporočljivo je, da ne sledite le omembam svoje blagovne znamke ali podjetja. Na podlagi spremljanja omemb konkurence lahko primerjate svoje rezultate z njihovimi. Če je vaš cilj povečanje tržnega deleža ali privabljanje novih sledilcev na račun vaših tekmecev, je spremljanje njihovih omemb ključnega pomena.
Spremljanje omemb je koristno tudi pri predstavitvah novih izdelkov. Smiselno je, da takrat pozorno spremljate omembe vaše blagovne znamke oziroma novega produkta. Tako boste najbolje videli, ali so vaši oglaševalski napori učinkoviti.
4. Sentiment
Analiza sentimenta oziroma čustev je uporabno orodje, ki vam lahko pomaga razumeti, kaj ljudje menijo o vaši blagovni znamki. Vsakemu tvitu, objavi na Facebooku in komentarju na javnem forumu je dodeljen pozitiven, negativen ali nevtralen sentiment.
Za veliko blagovnih znamk je izjemno pomembno spremljanje negativnih omemb. Seveda verjamete, da je vaše podjetje priljubljeno, vendar se lahko negativni komentarji pojavijo kadarkoli. Zato je pomembno, da jim sledite in se nanje primerno odzivate. Če jih boste ignorirali, bo njihovo število začelo naraščati.
Pozitivne omembe, objave in tviti predstavljajo odlične priložnosti za ohranjanje in pridobivanje zvestih strank. Stopite v stik z zadovoljnimi strankami in zagovorniki svoje blagovne znamke ter jih spodbudite k nadaljnjemu širjenju pozitivnih sporočil.
Tudi ta metrika je koristna pri predstavitvi novih izdelkov. Spremljajte omembe imena novega izdelka – tako boste videli, ali je odziv javnosti v glavnem pozitiven ali morate hitro spremeniti svoj pristop.
5. Vplivneži
Trženje s pomočjo vplivnežev (angl. influencer marketing) vam lahko pomaga pri povečevanju števila sledilcev, hkrati pa je večinoma cenovno bolj ugodno od tradicionalnega oglaševanja. Z vplivneži lahko pogosto sodelujete celo zastonj!
Spremljajte vpliv posameznikov, ki vas omenjajo na spletu. Večji vpliv ponavadi pomeni, da o vas pišejo pomembne publikacije z vašega področja ali da o vas govorijo vplivni posamezniki na družabnih omrežjih. To je vsekakor dobro za vas!
Spremljanje te metrike je enostavno. Spletna orodja za spremljanje metrik na družabnih omrežjih vključujejo tudi merjenje vpliva, kot prikazuje naslednji primer.
Ugotovite, kdo so vaši najbolj vplivni podporniki in jih spodbudite k nadaljnjemu širjenju pozitivnih sporočil. Spremljanje najpriljubljenejših vplivnežev in sodelovanje z njimi lahko vodi tudi v nepozabne in učinkovite trženjske kampanje, s katerimi lahko dosežete širši krog ljudi.
V naslednjem prispevku si bomo ogledali še pet pomembnih metrik na družabnih omrežjih, od prihodkov do angažmaja, napotitev in konverzij z družabnih omrežij.
Vir: Mention