Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov.
Družabna omrežja, metrike

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih. (Vir slike: Bigstockphoto)

Zapisano še posebej velja za družabna omrežja.

Tržniki morate nenehno dokazovati svojo vrednost. Svojim nadrejenim morate pokazati, da vas vaše podjetje potrebuje prav tako kot prodajnike ali analitike. Sami seveda veste, da je vaše delo pomembno, zdaj pa to lahko pokažete tudi vsem ostalim.

Zakaj je tudi na družabnih omrežjih donosnost pomembna?

Vaše stranke seveda uporabljajo družabna omrežja – če jih torej želite doseči, jim morate tja slediti. Ne glede na to, ali ste razvili celovito strategijo za trženje prek družabnih omrežij ali ne, na njih verjetno objavljate novice o svojih izdelkih in fotografije ter odgovarjate na vprašanja strank.

Na voljo vam je veliko strategij za trženje prek družabnih omrežij. Da bi ugotovili, katere so primerne za vaše podjetje, morate slediti svojemu napredku, prepoznati prednosti in slabosti svojih objav in meriti njihovo donosnost.

Če tega ne počnete, samo ugibate. Zato je ključnega pomena, da začnete analizirati najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih. Tako lahko merite donosnost svojih marketinških akcij in v prihodnje sprejemate informirane odločitve.

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Zato v nadaljevanju in v naslednjem prispevku predstavljamo 10 najpomembnejših metrik na družabnih omrežjih. Še preden začnemo, naj vas opozorimo še na eno pomembno malenkost: vse predstavljene metrike so zanimive, vendar ni nujno, da so vse pomembne za vas.

Najprej morate ugotoviti, zakaj uporabljate družbena omrežja in kakšne rezultate pričakujete. Vaši cilji lahko vključujejo:

  • povečanje prometa na vaši spletni strani
  • ustvarjanje zanimanja za vašo blagovno znamko
  • povečevanje mreže sledilcev
  • iskanje potencialnih strank in prodajo

Vaši cilji se lahko seveda tudi popolnoma razlikujejo od naštetih. Ključno je, da jih določite, še preden začnete oblikovati svojo trženjsko strategijo in začnete slediti njenim rezultatom.

1. Število sledilcev

Veliko tržnikov te metrike ne jemlje resno, saj se jim zdi, da število sledilcev ni pomembno. Po njihovem mnenju je veliko bolj pomembno, kako angažirani so vaši sledilci.

To je načeloma res. Če vaši cilji vključujejo širitev vaše mreže in povečevanje vašega dosega, pa se morate osredotočiti tudi na število sledilcev. To je še posebej pomembno, če vaša strategija vključuje več družabnih omrežij.

Oglejmo si naslednji primer.

Če je eden od prikazanih profilov nov, je precej logično, da še nima veliko sledilcev. Kaj pa če ste zadnjih šest mesecev posvečali povečanju vaše ciljne publike na Twitterju, YouTubu in LinkedInu?

Hitro lahko ugotovite, da je vaš kanal na YouTubu veliko bolj priljubljen od vašega profila na LinkedInu. To je odlična priložnost, da še povečate svoje marketinške napore na tem omrežju. Hkrati pa je lahko to tudi znak, da morate morda spremeniti svojo strategijo za trženje prek LinkedIna.

2. Rast števila sledilcev

Na število sledilcev lahko pogledate tudi z drugega zornega kota: rasti. Ta metrika vam lahko pokaže, ali postajate vedno bolj priljubljeni ali vas vaši sledilci zapuščajo. Če želite doseči večje število sledilcev, morate spremljati tudi rast tega števila. Če lahko poskrbite za konsistentno večmesečno rast, boste dobili potrditev, da se vaše trdo delo izplača.

Tudi pri tej metriki lahko izpostavite uspešnejše profile in vložite več truda in sredstev vanje. In nasprotno. Če ste na primer vložili nekaj časa in denarja v svoj profil na Pinterestu, vendar število vaših sledilcev ne narašča, nadaljevanje prizadevanj ni smiselno. V tem primeru je morda čas, da opustite to omrežje.

Spremljanje rasti števila sledilcev je precej enostavno. Oblikujete lahko preprosto razpredelnico, ki jo vsak mesec posodobite z novimi podatki. Na spletu pa je na voljo tudi veliko orodij za sledenje različnim metrikam na družabnih omrežjih, ki lahko vaše delo še olajšajo.

3. Omembe na družabnih omrežjih

S spremljanjem omemb na družabnih omrežjih lahko merite prepoznavnost svoje blagovne znamke in ugotovite, kdo govori o vas – in kakšno je njihovo mnenje.

Spremljanje omemb vam pokaže:

  • kako angažirani so vaši sledilci in kako se odzivajo na vaše objave
  • kateri so najboljši termini za objavljanje na družabnih omrežjih
  • ali so uporabnikom oziroma strankam vaši izdelki oziroma storitve všeč ali ne

Priporočljivo je, da ne sledite le omembam svoje blagovne znamke ali podjetja. Na podlagi spremljanja omemb konkurence lahko primerjate svoje rezultate z njihovimi. Če je vaš cilj povečanje tržnega deleža ali privabljanje novih sledilcev na račun vaših tekmecev, je spremljanje njihovih omemb ključnega pomena.

Spremljanje omemb je koristno tudi pri predstavitvah novih izdelkov. Smiselno je, da takrat pozorno spremljate omembe vaše blagovne znamke oziroma novega produkta. Tako boste najbolje videli, ali so vaši oglaševalski napori učinkoviti.

4. Sentiment

Analiza sentimenta oziroma čustev je uporabno orodje, ki vam lahko pomaga razumeti, kaj ljudje menijo o vaši blagovni znamki. Vsakemu tvitu, objavi na Facebooku in komentarju na javnem forumu je dodeljen pozitiven, negativen ali nevtralen sentiment.

Za veliko blagovnih znamk je izjemno pomembno spremljanje negativnih omemb. Seveda verjamete, da je vaše podjetje priljubljeno, vendar se lahko negativni komentarji pojavijo kadarkoli. Zato je pomembno, da jim sledite in se nanje primerno odzivate. Če jih boste ignorirali, bo njihovo število začelo naraščati.

Pozitivne omembe, objave in tviti predstavljajo odlične priložnosti za ohranjanje in pridobivanje zvestih strank. Stopite v stik z zadovoljnimi strankami in zagovorniki svoje blagovne znamke ter jih spodbudite k nadaljnjemu širjenju pozitivnih sporočil.

Tudi ta metrika je koristna pri predstavitvi novih izdelkov. Spremljajte omembe imena novega izdelka – tako boste videli, ali je odziv javnosti v glavnem pozitiven ali morate hitro spremeniti svoj pristop.

5. Vplivneži

Trženje s pomočjo vplivnežev (angl. influencer marketing) vam lahko pomaga pri povečevanju števila sledilcev, hkrati pa je večinoma cenovno bolj ugodno od tradicionalnega oglaševanja. Z vplivneži lahko pogosto sodelujete celo zastonj!

Spremljajte vpliv posameznikov, ki vas omenjajo na spletu. Večji vpliv ponavadi pomeni, da o vas pišejo pomembne publikacije z vašega področja ali da o vas govorijo vplivni posamezniki na družabnih omrežjih. To je vsekakor dobro za vas!

Spremljanje te metrike je enostavno. Spletna orodja za spremljanje metrik na družabnih omrežjih vključujejo tudi merjenje vpliva, kot prikazuje naslednji primer.

Ugotovite, kdo so vaši najbolj vplivni podporniki in jih spodbudite k nadaljnjemu širjenju pozitivnih sporočil. Spremljanje najpriljubljenejših vplivnežev in sodelovanje z njimi lahko vodi tudi v nepozabne in učinkovite trženjske kampanje, s katerimi lahko dosežete širši krog ljudi.

V naslednjem prispevku si bomo ogledali še pet pomembnih metrik na družabnih omrežjih, od prihodkov do angažmaja, napotitev in konverzij z družabnih omrežij.

Vir: Mention

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Na tekmovanju Spletni trgovec leta 2018 zmagala gizzmo.si in hajdi.si

Na tekmovanju Spletni trgovec leta 2018 zmagala gizzmo.si in hajdi.si

Včeraj je potekala podelitev nagrad za Spletnega trgovca 2018. V kategoriji velikih trgovcev je zmagala spletna trgovina gizzmo.si, med manjšimi trgovci pa je prvo mesto osvojila hajdi.si. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Zakaj cene spletnega oglaševanja naraščajo? Od česa so odvisne? Kako oglaševalske platforme optimalno izkoristiti za spletni marketing? Strokovnjaki vam ponujajo odgovore na vprašanja, s katerimi se sooča praktično vsak podjetnik. Preberite več >>

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga? Preberite več >>

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Ali vaši prodajalci pokličejo prav vsakogar, ki izpolni obrazec na vaši spletni strani? Kako uspešni so pri tem? Kako pa sploh izberejo, koga bodo poklicali? Kdo je vreden njihovega časa? V članku preberite, kako marketinška tehnologija delo prodajnega oddelka naredi bistveno bolj učinkovito. Preberite več >>

Vstopite v svet vsebinskega trženja!

Vstopite v svet vsebinskega trženja!

Vsebinsko trženje je že nekaj let izjemno priljubljena taktika pridobivanja novih strank. Kako se lotiti vsebinskega trženja? Kako zagotoviti, da bodo vaše vsebine dejansko odgovarjale na potrebe vaše ciljne publike? Odgovore na zastavljena vprašanja vam ponujamo v prispevku. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Svoje trženjske strategije prilagodite različnim generacijam

Svoje trženjske strategije prilagodite različnim generacijam

Ljudje se razlikujemo glede na spol, starost, izobrazbo, zanimanja, višino prihodkov … Vse to morajo tržniki upoštevati pri oblikovanju svojih strategij in kampanj. Pri tem je izjemno koristna segmentacija potrošnikov – v prispevku obravnavamo segmentacijo glede na starost. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje