Napotki za načrtovanje poslovne rasti

Podjetniki se premalo zavedajo, da strankam ni dovolj zgolj ponuditi kakovostno storitev po ustaljenem postopku. Za dolgoročni uspeh je ključnega pomena vnašanje sprememb in načrtovanje rasti. Če ne veste točno, kje bi začeli, vam podajamo osnovne napotke.
Poslovna rast

Poslovna rast (Vir: Pixabay)

Če vodite podjetje, ki ponuja strankam določene profesionalne storitve, je bistvenega pomena, da imate potrebna znanja in izkušnje na teh področjih oziroma da so za tako delo ustrezno usposobljeni zaposleni v podjetju. Na tak način boste lahko strankam ponudili storitev, s katero bodo zadovoljne.

Žal se veliko podjetij toliko osredotoča na svojo osnovno dejavnost, da spregleda ostale vidike, ki so prav tako pomembni. Dejstvo je, da živimo v časih hitrih sprememb in da delovanje po ustaljenem modelu ni dovolj za dolgoročen uspeh. Da bi bilo podjetje tudi na dolgi rok kos konkurenčnim podjetjem, mora določen del časa in sredstev vlagati tudi v rast. Marsikatero podjetje ne ve točno, kako naj se tega loti. Prav zato smo zbrali nekaj napotkov, ki vam lahko pomagajo pri načrtovanju poslovne rasti.

Opredelite svoje ciljne stranke

Vsaka storitev ima svoje specifike in posledično po njej povprašuje določen tip ljudi. Vaša naloga je, da čim bolje definirate karakteristike osebe, ki predstavlja vašo idealno stranko. Da bi prišli do želenih odgovorov, se vprašajte naslednje:

  • Kdo potrebuje storitve, ki jih ponujate?
  • Katera skupina ljudi ima od vaših storitev največje koristi?
  • S katero skupino ljudi najraje delate?

Ko enkrat določite vašo idealno skupino strank, jo skušajte opisati s čim več lastnostmi, življenjskim slogom, interesi, prioritetami, da boste o njej dobili čim bolj jasno sliko.

Razvijajte idejo

Ko imate enkrat v glavi predstavo o tipu stranke, na katerega se boste osredotočili, razmislite o tem, kakšne so njihove potrebe, zahteve. Kaj bi lahko vključili v storitev, da bi jih še bolj pritegnili, da bi se še raje obračale na vas?

Medtem ko je rezultat proizvodnih dejavnosti določen fizični produkt, je pri storitvenih dejavnostih rezultat neotipljiv, zato je stik s strankami še toliko bolj pomemben. Osredotočite se na tiste ljudi, ki se za vrsto storitve, ki jo ponujate, najpogosteje obračajo na vas. Kaj bi lahko naredili za to, da bi lahko te stranke prek vas še bolj kakovostno zadovoljevale določene potrebe oziroma dosegale želen cilj?

Kljub temu, da verjetno v vašem okolju delujejo podjetja, ki se ukvarjajo z enako dejavnostjo, je vaš cilj, da se od konkurence razlikujete oziroma diferencirate. To vas bo postavilo v boljši položaj. Ključnega pomena je, da ugotovite, kaj je vaši ciljni publiki pomembno in v storitev vnesete ustrezne elemente, ki ji bodo dale dodano vrednost.

Osredotočite se na težave

Če želite doseči rast podjetja, fokus preusmerite s same storitve k celostni izkušnji. Ljudi večinoma ne zanima, kaj prodajate. Pomembno jim je, da so njihovi problemi rešeni in da jim vi pri tem pomagate.

Identifikacija problemov vaših strank

Da bi ugotovili, s kakšnimi problemi se najpogosteje soočajo vaše stranke, imate na izbiro več orodij. Uporabite razna spletna orodja na to temo, preverite mnenja vaših strank glede storitev, ki jih ponujate, preučite pohvalna in pritožbena sporočila, povprašajte zaposlene, ki so v neposrednem stiku z vašimi strankami, glede tega, kakšne težave so izpostavile stranke.

Seveda je najboljši način ta, da se povežete z obstoječimi strankami in jih direktno izprašate. Zastavite jim lahko vprašanja kot so:

  • Kakšni so njihovi cilji in želje v zvezi s storitvijo?
  • Na kakšen način iščejo informacije, ko razrešujejo tovrstni problem?
  • Kaj jim je v zvezi s storitvijo najbolj pomembno?
  • Kaj jih zadržuje pred tem, da bi kupili storitev?
Kako izboljšati kakovost storitve? (Vir: Pixabay)

Kako izboljšati kakovost storitve? (Vir: Pixabay)

Ko imate na voljo vse informacije, se lahko lotite reševanja težav

Začnite z načinom, kako nagovarjate ljudi na svoji spletni strani in drugje, kjer predstavljate svoje storitve. Pri tem imejte v mislih vaše idealne stranke. Uporabite fraze, ki so blizu tem ljudem. Vzemite si čas in razčlenite svojo storitev na več delov. Kaj bi lahko naredili, da bi vsakega od teh delov še izboljšali in s tem povečali zadovoljstvo teh strank?

Naj bo iz samega konteksta razvidno, da ste ekspert na tem področju in da boste stranki zagotovili odlično storitev. Pri gradnji zaupanja med podjetjem in stranko je pomembno tudi to, da ste odzivni na komentarje in sporočila, ki jih dobivate v povezavi z vašimi storitvami.

Zagotovite odlično kupčevo izkušnjo

V zadnjih časih smo na področju marketinga priča nenehnim spremembam. Največje spremembe se odvijajo na področju nakupovalnih navad in za uspeh podjetja je bistveno, da se osredotoči predvsem na to področje marketinga. S pravilnimi pristopi na tem področju bo tudi poslovna rast bolj verjetna.

Bistvena je kupčeva izkušnja. Cilj podjetja naj bo, da ta vidik kar se da izboljša. Kupčeva izkušnja se večinoma začne na vaši spletni strani. Stranka na podlagi priporočil ali iskanja določene storitve prek iskalnika najprej pride nanjo. Na podlagi oblike spletne strani, informacij, ki jih tam dobi, in splošnega vtisa, se odloči, če bo stopila v stik z vami. Spletna stran naj bo tako privlačna vaši idealni strani in naj vsebuje vse informacije, ki jo bodo pritegnile.

Takoj za tem pomembno vlogo igra njen prvi stik z vami in prva storitev, ki jo pri vas opravi. Na podlagi tega se bo namreč odločila, če bo z vami sodelovala tudi v prihodnje. Podjetja, ki ustvarjajo najbolj zadovoljujočo kupčevo izkušnjo so tista, ki si iskreno želijo pomagati svojim strankam.

Vir: ducttapemrketing.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje