Napotki za načrtovanje poslovne rasti
Poslovna rast (Vir: Pixabay)
Če vodite podjetje, ki ponuja strankam določene profesionalne storitve, je bistvenega pomena, da imate potrebna znanja in izkušnje na teh področjih oziroma da so za tako delo ustrezno usposobljeni zaposleni v podjetju. Na tak način boste lahko strankam ponudili storitev, s katero bodo zadovoljne.
Žal se veliko podjetij toliko osredotoča na svojo osnovno dejavnost, da spregleda ostale vidike, ki so prav tako pomembni. Dejstvo je, da živimo v časih hitrih sprememb in da delovanje po ustaljenem modelu ni dovolj za dolgoročen uspeh. Da bi bilo podjetje tudi na dolgi rok kos konkurenčnim podjetjem, mora določen del časa in sredstev vlagati tudi v rast. Marsikatero podjetje ne ve točno, kako naj se tega loti. Prav zato smo zbrali nekaj napotkov, ki vam lahko pomagajo pri načrtovanju poslovne rasti.
Opredelite svoje ciljne stranke
Vsaka storitev ima svoje specifike in posledično po njej povprašuje določen tip ljudi. Vaša naloga je, da čim bolje definirate karakteristike osebe, ki predstavlja vašo idealno stranko. Da bi prišli do želenih odgovorov, se vprašajte naslednje:
- Kdo potrebuje storitve, ki jih ponujate?
- Katera skupina ljudi ima od vaših storitev največje koristi?
- S katero skupino ljudi najraje delate?
Ko enkrat določite vašo idealno skupino strank, jo skušajte opisati s čim več lastnostmi, življenjskim slogom, interesi, prioritetami, da boste o njej dobili čim bolj jasno sliko.
Razvijajte idejo
Ko imate enkrat v glavi predstavo o tipu stranke, na katerega se boste osredotočili, razmislite o tem, kakšne so njihove potrebe, zahteve. Kaj bi lahko vključili v storitev, da bi jih še bolj pritegnili, da bi se še raje obračale na vas?
Medtem ko je rezultat proizvodnih dejavnosti določen fizični produkt, je pri storitvenih dejavnostih rezultat neotipljiv, zato je stik s strankami še toliko bolj pomemben. Osredotočite se na tiste ljudi, ki se za vrsto storitve, ki jo ponujate, najpogosteje obračajo na vas. Kaj bi lahko naredili za to, da bi lahko te stranke prek vas še bolj kakovostno zadovoljevale določene potrebe oziroma dosegale želen cilj?
Kljub temu, da verjetno v vašem okolju delujejo podjetja, ki se ukvarjajo z enako dejavnostjo, je vaš cilj, da se od konkurence razlikujete oziroma diferencirate. To vas bo postavilo v boljši položaj. Ključnega pomena je, da ugotovite, kaj je vaši ciljni publiki pomembno in v storitev vnesete ustrezne elemente, ki ji bodo dale dodano vrednost.
Osredotočite se na težave
Če želite doseči rast podjetja, fokus preusmerite s same storitve k celostni izkušnji. Ljudi večinoma ne zanima, kaj prodajate. Pomembno jim je, da so njihovi problemi rešeni in da jim vi pri tem pomagate.
Identifikacija problemov vaših strank
Da bi ugotovili, s kakšnimi problemi se najpogosteje soočajo vaše stranke, imate na izbiro več orodij. Uporabite razna spletna orodja na to temo, preverite mnenja vaših strank glede storitev, ki jih ponujate, preučite pohvalna in pritožbena sporočila, povprašajte zaposlene, ki so v neposrednem stiku z vašimi strankami, glede tega, kakšne težave so izpostavile stranke.
Seveda je najboljši način ta, da se povežete z obstoječimi strankami in jih direktno izprašate. Zastavite jim lahko vprašanja kot so:
- Kakšni so njihovi cilji in želje v zvezi s storitvijo?
- Na kakšen način iščejo informacije, ko razrešujejo tovrstni problem?
- Kaj jim je v zvezi s storitvijo najbolj pomembno?
- Kaj jih zadržuje pred tem, da bi kupili storitev?
Ko imate na voljo vse informacije, se lahko lotite reševanja težav
Začnite z načinom, kako nagovarjate ljudi na svoji spletni strani in drugje, kjer predstavljate svoje storitve. Pri tem imejte v mislih vaše idealne stranke. Uporabite fraze, ki so blizu tem ljudem. Vzemite si čas in razčlenite svojo storitev na več delov. Kaj bi lahko naredili, da bi vsakega od teh delov še izboljšali in s tem povečali zadovoljstvo teh strank?
Naj bo iz samega konteksta razvidno, da ste ekspert na tem področju in da boste stranki zagotovili odlično storitev. Pri gradnji zaupanja med podjetjem in stranko je pomembno tudi to, da ste odzivni na komentarje in sporočila, ki jih dobivate v povezavi z vašimi storitvami.
Zagotovite odlično kupčevo izkušnjo
V zadnjih časih smo na področju marketinga priča nenehnim spremembam. Največje spremembe se odvijajo na področju nakupovalnih navad in za uspeh podjetja je bistveno, da se osredotoči predvsem na to področje marketinga. S pravilnimi pristopi na tem področju bo tudi poslovna rast bolj verjetna.
Bistvena je kupčeva izkušnja. Cilj podjetja naj bo, da ta vidik kar se da izboljša. Kupčeva izkušnja se večinoma začne na vaši spletni strani. Stranka na podlagi priporočil ali iskanja določene storitve prek iskalnika najprej pride nanjo. Na podlagi oblike spletne strani, informacij, ki jih tam dobi, in splošnega vtisa, se odloči, če bo stopila v stik z vami. Spletna stran naj bo tako privlačna vaši idealni strani in naj vsebuje vse informacije, ki jo bodo pritegnile.
Takoj za tem pomembno vlogo igra njen prvi stik z vami in prva storitev, ki jo pri vas opravi. Na podlagi tega se bo namreč odločila, če bo z vami sodelovala tudi v prihodnje. Podjetja, ki ustvarjajo najbolj zadovoljujočo kupčevo izkušnjo so tista, ki si iskreno želijo pomagati svojim strankam.
Vir: ducttapemrketing.com