Nova zelenjavna uspešnica: živa solata

Če ste ljubitelj oziroma ljubiteljica zelenjave, ste na slovenskih prodajnih policah zagotovo že našli solato, ki ima še vedno korenino, s pomenljivim imenom – Živa. Ta je produkt podjetja Panorganic, ki slovenske police že polni s česnom, fižolom, ameriškimi borovnicami in goji jagodami.
Panorganic

Panorganic je oblikoval tudi projekt Živa. (Vir slike: Panorganic).

»Raziskave v državah, kjer živa solata prevzema mesto konvencionalnih solatam, so dokazale, da solata, ko ji odrežemo korenino, v 24 urah izgubi do 65 odstotkov hranilnih vrednosti. Zato je ´mrtva´ solata, ki je pogosto dostavljena iz Španije in Italije, močno osiromašena vseh hranilnih vrednosti,« pripoveduje Mario Kurtović, idejni oče Žive in lastnik kmetijskega gospodarstva (KMG) Panorganic. Uvožena solata (pa tudi kakšna domača) je prej »bogata« s pesticidi, saj solata slovi kot ranljiva rastlina, ki je precej dovzetna za bolezni. Zato jo morajo ob deževnih dneh, ko je visoka vlaga, škropiti s pesticidi, česar se pri Panorganicu nikoli ne poslužujejo. Tako Živa diši po solati, ob uživanju pa lahko občutimo svežino in njen pravi okus.

Kmetijstvo brez odpadnih voda

Živa raste skozi celo leto v rastlinjaku na površini enega hektarja v Ljutomeru (dnevno pridelajo več tisoč solat in zelišč), ki ga odlikuje najsodobnejša tehnologija. Gre za NFT sistem, »kjer se voda pridobiva prek deževnice, se filtrira in tako čista kot ustekleničena voda pride do koreninic solat in zelišč«, te pa posrkajo toliko vode, kolikor jo potrebujejo, medtem ko ostala voda kroži naprej po sistemu, zato nimajo odpadnih voda. »Zavedajmo se, da je kmetijstvo največji onesnaževalec pitne vode na planetu in nove tehnologije so tiste, ki nas lahko obvarujejo pred samouničenjem,« ocenjuje sogovornik, ki poudarja, da je ponekod po svetu tak način že stalnica (pri tem prednjači severna Evropa). Korak naprej pa bo moral storiti tudi preostali del sveta predvsem na račun povečevanja števila svetovnega prebivalstva in pomembnosti tovrstne prehrane.

Solata Živa raste skozi celo leto v rastlinjaku na površini enega hektarja v Ljutomeru, ki ga odlikuje najsodobnejša tehnologija pridelave solate in zelišč (Vir slike: Panorganic).

KMG Panorganic je znano tudi po Česneku, slovenskemu česnu. Skozi leta so ga različno sadili, letos pa ga bodo zasadili na največji površini doslej. »Prodamo ga v celoti, prav tako ga tudi odkupujemo od kooperantov, kjer pa je seveda kakovost tista, ki odloča, ali česen odkupimo.
Kooperantom, ki nam v bistvu posodijo zemljo, priskrbimo skrbno izbrana semena, poznej
e pa še specializirano mehanizacijo.«
Odkupljeni česen mora izpolnjevati tudi zahteve njihovih certifikatov, kot sta Integrirana pridelava in Global G.A.P. Poleg česna prodajajo še fižol Fižolček, ameriške borovnice, ki bodo letos rasle kar na štirih hektarjih v 20 tisoč grmih in bodo kmalu prejele ekološki certifikat, ter goji jagode, iz katerih pridelujejo namaz, ki ga izvažajo v Združene arabske emirate, kmalu pa bodo začeli tudi s prodajo v Avstriji. Pridelujejo tudi začimbe, kot so peteršilj (na sliki levo kodrasti peteršilj), drobnjak, koriander, meta, origano, majaron, v kratkem še baziliko.

Projekt, pre-napreden za konzervativnega slovenskega potrošnika?

Projekt Kurtovićeve ekipe, ki je izredno usmerjen v prijazen način pridelave, je marsikdo ocenil kot »pre-naprednega« za konzervativnega slovenskega potrošnika. A sogovornik v to ni želel verjeti in izkazalo se je, da je imel prav. Danes se namreč Živa (ki je bila sprva mehka solata, danes pa jo prodajajo tudi v obliki kristalke, Salatrie in Saludue) prodaja po vseh trgovinskih sistemih v Sloveniji, kjer prodaja lokalne hrane vse bolj narašča. »Časi, ko se je samo metalo v košare so zgodovina tudi pri slovenskem potrošniku, naslednji korak je, da se bodo spraševali, ali je pridelek pridelan brez pesticidov,« je prepričan.

Še ta mesec bo Živa prestopila meje. Začeli bodo s prodajo v sosednji Avstriji, ki je njihov izdelek prepoznala za kakovostnega, zaradi bližine (nekatera sprejemna skladišča v Avstriji so jim celo bliže kot nekatera slovenska) pa bo vseeno ostala živa. Od avstrijskega trga pričakujejo, da bo dobro sprejel solato Živa oziroma LIFE, to je ime, pod katerim bodo tam tudi nastopali. Avstrijski potrošniki, pravi sogovornik, namreč zelo cenijo, hkrati pa so tudi pripravljeni plačati več za kakovostno hrano, ki je pridelana brez pesticidov. Prepričan je, da bo širitev na avstrijski trg tudi dobra popotnica za širitev na druge tuje trge.

Živa je bila sprva mehka solata, danes pa jo prodajajo tudi v obliki kristalke, Salatrie in Saludue (Vir slike: Panorganic).

»Panorganic ni konvencionalna in tradicionalna slovenska kmetija. To tudi ne moremo biti, saj nihče od nas ne prihaja iz kmetije. Mi smo moderna trajnostna kmetija, ki sledi modernim in visokotehnološkim rešitvam v kmetijstvu.« – Mario Kurtović, lastnik kmetijskega gospodarstva (KMG) Panorganic

Prislužen denar nazaj v razvoj

Prihodki podjetja so v lanskem letu znašali nekaj več kot milijon evrov, za letos pričakujejo dodatno povečanje, saj so s prodajo Žive začeli šele oktobra lani. Ves dobiček Kurtović z ekipo usmeri v nova zemljišča in nove projekte. Tako so financirali tudi rastlinjak, ki bo zrasel še letos – po besedah Kurtovića bo ta največji ne samo v Sloveniji, ampak v regiji za vzgojo ekološke zelenjave.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje