
Pri oblikovanju SEO strategije uporabite Google Analytics (Vir slike: Entrepreneur.com)
Spremljanje najbolj iskanih ključnih besed v spletnih iskalnikih predstavlja pomemben del oblikovanja SEO strategije. Bolj kot bo neka ključna beseda iskana, več obiskovalcev nam bo ob dobri uvrstitvi na spletnem iskalniku prinesla, posledično pa bo večji tudi promet in profit našega podjetja.
Toda zanašanje zgolj na ključne besede pri zastavljanju SEO strategije ne zadostuje za večje uspehe. Za resnično dobre rezultate je potrebno uporabiti katerega izmed profesionalnih spletnih orodij, ki omogočajo kvalitetno in enostavno spremljanje podatkov. Na srečo je eno izmed najboljših tovrstnih orodij na voljo povsem brezplačno, zelo verjetno pa je, da ste zanj že slišali: to je Google Analytics.
Ne glede na to, da je vsaka spletna stran drugačna ter da vsako podjetje zanimajo drugačni podatki, lahko s spodaj naštetimi univerzalnimi nasveti za uporabo orodja Google Analytics oblikujete SEO strategijo, ki bo prinesla prave rezultate.
Nasvet št. 1.: Osredotočite se na organski promet
V Google Analytics lahko enostavno spremljate tudi tako imenovani organski promet na svoji spletni strani. Tovrsten promet je za vas še posebej pomemben, saj gre za obiskovalce, ki so na vašo spletno stran prišli popolnoma brezplačno preko spletnih iskalnikov, kot je na primer Google, in raziskave kažejo, da prav takšni obiskovalci ponavadi prinesejo tudi največ dobička. Preko Googlovega orodja Analytics lahko hitro ugotovite, katere spletne strani tovrstni obiskovalci obiskujejo najpogosteje, katere ključne besede jih največkrat pritegnejo in podobno.
Vabljeni na izobraževanje Optimizacija spletnih strani >>
Nasvet št. 2: Izmerite kvaliteto SEO prometa
Z opcijo Assisted Conversions, do katere pridete preko ukazov Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions, lahko ugotovite vrednost posameznih marketinških kanalov, ki jih uporabljate v prodajnem procesu. Hitro boste videli, ali se vztrajanje na določenih marketinških kanalih izplača ali ne, torej ali gre resnično za kvaliteten promet.
Nasvet št. 3: Ugotovite, koliko bi vas stalo plačilo organskega prometa
SEO ima lahko precejšen vpliv na stroške podjetja, saj lahko podjetje z dobro SEO optimizacijo spletne strani stroške nameni drugim stvarem in ne plačanim oglasom. Dobro pa je vedeti, koliko bi takšni stroški sploh nanesli v primeru, da bi morali za organski promet plačevati na primer v okviru Google Ads kampanje. To lahko storite preko ukazov: Acquisition > Search Engine Optimization > Queries, omenjeno poročilo pa nato združite z Google Ads računom z ukazom Get search volume data and trends.
Nasvet št. 4: Identificirajte strani, ki se nalagajo počasi
Veliko SEO strokovnjakov pri osnovanju strategije optimizacije spletne strani pozablja tudi na dejstvo, da je hitrost nalaganja spletnih strani čedalje bolj pomemben dejavnik, ki vpliva predvsem na uporabnika in njegovo uporabniško izkušnjo. Če se bo spletna stran nalagala predolgo, uporabnik ne bo zadovoljen, spletno stran pa bo kaznoval tudi Google s slabšo uvrstitvijo na spletnih iskalnikih. Hitrost nalaganja svoje spletne strani in posameznih podstrani lahko preverite preko ukazov: Behavior > Site Speed > Page Timings.
Nasvet št. 5: Ustvarite prilagojen SEO pregled
Google Analytics omogoča tudi prilagoditev pregleda, da le-ta čimbolj ustreza vašim SEO potrebam. To lahko storite z opcijo New Dashboard, s katero si na prvo stran prenesete natančno tiste podatke, ki vam bodo najbolj koristili. Na ta način lahko lažje spremljate napredek ter rezultate enostavneje predstavite naročniku oz. nadrejenemu.