Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsak podjetnik sanja o tem, da bo izdelek ali storitev njegovega startupa postal viralen. A vse prepogosto si misli, da je to lahka naloga, da gre za čudežno tabletko, ki lahko ponese glas izdelka širom sveta v enem dnevu. To je daleč od resnice.
Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsi vaši napori pri doseganju viralnosti morajo biti usmerjeni v povečanje števila dejanskih uporabnikov (Vir slike: Deathtostockphotos).

Da bi razumeli viralnost, moramo vedeti, da obstaja več vrst viralnosti. Mnoga uspešna podjetja so naredila določene poteze zato, da bi pomagala svojim izdelkom postati viralni, a na povsem različne načine.

Če poskušate postaviti na noge podjetje in dati zagon svojim izdelkom, je dobro, da razmislite, kako ga bodo ljudje uporabljali. Izdelali boste izdelek, ki ga bodo ljudje oboževali. Ko ga bodo uporabili, ne bodo mogli nehati govoriti o njem. Kako pa postaviti stvari tako, da bodo začeli sami govoriti o vašem izdelku?

Od ust do ust je uspelo Googlu

Najbolj osnovni element vsakega tipa viralnosti je začetek. Cilj vseh naporov v težnji po viralnosti je začetek, zagon ideje o izdelku. Ta mora dovolj navdušiti osebo, da ga je pripravljena preizkusiti.

Najbolj direktno različico viralnosti je pred leti uporabil Google. Bistvo te viralnosti, ki jo imenujemo od ust do ust, je dober izdelek, ki ga ljudje preprosto morajo deliti naokoli. Tako zelo navdušeni so nad njim. Ko je Google začenjal s svojo potjo, vi pa zanj še niste vedeli, vam je prijatelj svetoval, da ga uporabite. Iskalni rezultati so precej boljši, vam je namignil. Ko ste ga vendarle uporabili, ste spoznali, da je imel prav. In Google ste priporočili naprej.

Naj bo ime takšno, da bo šlo hitro v uho

Še ena od ključnih komponent viralnosti je, da poskrbite, da bodo ljudje zlahka našli vaš izdelek. Ime, ki si ga zapomnijo in ga brez težav zapišejo, je vsekakor ena izmed teh. Če imate aplikacijo in je njeno ime InstaGreatCoolThing, bodo vaši uporabniki pri vpisovanju imena v spletne tržnice najprej opazili Instagram in druge aplikacije, podobne vaši. Vse dokler ne boste presegli uspeha Instagrama.

Pomembno je tudi, da se vaš izdelek lahko zlahka opiše (in razume). Besede, s katerimi ga boste opisali pri vnosu opisa na spletno stran ali pa pri podajanju informacij za medije, predstavljajo osnovo vsakega iskanja.

Spodbudite viralnost še sami

Viralnost lahko poskusite spodbuditi tudi sami. Z vašo spodbudo bodo ljudje izdelek ali storitev priporočili prijateljem. Pred 15 leti je PayPal vsakemu, ki je storitev priporočil prijatelju, ta pa si je ustvaril račun, ponudil 10 dolarjev. Podobno sta počela tudi Dropbox in Uber. Priporočite storitev prijatelju in dobili boste več prostora na naši platformi oziroma popust ob vožnji, sta se glasili njuni priporočili. Poskrbite pa, da bo ta spodbuda delovala v obeh smereh.

Kako bi imel to tudi sam?

Demonstracijski tip viralnosti je tisti tip, kjer je narava izdelka takšna, da zgolj z njegovo uporabo ljudje povzročajo zametke viralnosti. Dober primer za to obliko je bil Instagram ob svojih začetkih. Ekipa je uspela ponuditi možnost delitve fotografij na druga družabna omrežja, kot so Twitter, Facebook in Flickr. Filtri, ki jih omogoča Instagram, so vzbudili zanimanje uporabnikov družabnih omrežij. Začeli so se spraševati, kako so drugi uspeli ustvariti tako lepe slike. To je povzročilo viralnost te aplikacije.

Premikajoči se oglas v obliki človeka

Podobno se dogaja z rusko aplikacijo Prisma. Aplikacija nam omogoča stvaritev čudovitih fotografij z umetniškim pridihom, ki jih lahko delimo na Instagramu in drugih omrežjih. Dober primer je tudi Uber. Na sestanek se lahko pripeljete z modernim in luksuznim avtomobilom, na večerjo pa v limuzini. Uber je tako dosegel, da ste z uporabo njegove storitve premikajoč se oglas za njihovo storitev.

Nalezljiva viralnost je lahko tudi škodljiva

Do nalezljive viralnosti boste prišli, če boste svoj izdelek zasnovali tako in v takšni obliki, da ga bodo ljudje morali uporabljati, če bodo želeli spremljati prijatelja. To se zgodi, ko en uporabnik naleze drugega, kot bi imel virus (izdelek v tem primeru).

Snapchat je primer nalezljive viralnosti, kjer se uporabniki med seboj spodbujajo k prenosu aplikacije. Samo tako si lahko pošiljajo fotografije med seboj na prav poseben način. Tudi Twitter deluje podobno.

Ključ do nalezljive viralnosti pa so vabila. A pozor, napačna vabila ali pa celo vabila, ki spominjajo na nezaželeno pošto (spam), imajo lahko negativen učinek. Morda celo uničijo vašo podlago za viralnost.

Nekatere stvari pa se širijo po spletu in svetu zgolj zato, ker so tako zabavne, ali pa ker imajo tisti moment priljubljenosti, ljudje pa si želijo biti v stiku z modo in časom – zato jih delijo. Zagotovo se spomnite kakšnega viralnega videa, ki ste si ga ogledali na YouTubu! Ali pa igre Pokemon Go, ki je bila pravi poletni hit. Ker so jo pograbile množice, so jo začeli igrati (skoraj) vsi.

Ko razumete vsa različna orodja viralnosti in kako različno delujejo, lahko oblikujete svojo pot do viralnosti izdelka oziroma storitve. Čim bolj naravno. Mnogi podjetniki mislijo, da bodo k elektronskemu sporočilu zapisali vabilo za deljenje prijatelju in že se bodo začela premikati kolesa viralnosti. To v večini primerov ne deluje.

Privabite jih s pravo vrednostjo svojega izdelka

Pomembno je, da jih privabite s pravim razlogom, sicer si boste hitro ustvarili slabo reklamo. Ko razmišljate o viralnosti, poskrbite, da boste širili glas med prave ljudi in v njih vzbudili zanimanje zaradi vrednosti vašega izdelka. Vse to jih bo lažje pripeljalo do pravih akcij. Tistih, ki si jih želite.

Zapomnite pa si, da ob koncu dneva šteje le to, koliko ljudi dejansko uporablja vaš izdelek. Ne koliko prenosov ste zabeležili, koliko jih je kliknilo nanj. Ampak koliko ljudi ga uporablja. Zato morajo biti vaši napori za viralnost usmerjeni proti povečanju števila dejanskih uporabnikov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Je vaša spletna trgovina usklajena z uredbo GDPR?

Je vaša spletna trgovina usklajena z uredbo GDPR?

Ste v vašem podjetju storili vse potrebno, da zaradi kršenja Splošne uredbe o varstvu podatkov ali GDPR ne bi na vaš naslov priromala kakšna kazen s strani inšpektorjev? Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Do sedaj smo spoznali koristi ponovnega trženja, njegove oblike in Googlove strategije za oglasne kampanje remarketing. V tokratnem prispevku, ki je tudi zadnji v seriji ponovnega trženja, bom v ospredje postavila sezname za ponovno trženje in pogoje za njihovo delovanje. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje