Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsak podjetnik sanja o tem, da bo izdelek ali storitev njegovega startupa postal viralen. A vse prepogosto si misli, da je to lahka naloga, da gre za čudežno tabletko, ki lahko ponese glas izdelka širom sveta v enem dnevu. To je daleč od resnice.
Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsi vaši napori pri doseganju viralnosti morajo biti usmerjeni v povečanje števila dejanskih uporabnikov (Vir slike: Deathtostockphotos).

Da bi razumeli viralnost, moramo vedeti, da obstaja več vrst viralnosti. Mnoga uspešna podjetja so naredila določene poteze zato, da bi pomagala svojim izdelkom postati viralni, a na povsem različne načine.

Če poskušate postaviti na noge podjetje in dati zagon svojim izdelkom, je dobro, da razmislite, kako ga bodo ljudje uporabljali. Izdelali boste izdelek, ki ga bodo ljudje oboževali. Ko ga bodo uporabili, ne bodo mogli nehati govoriti o njem. Kako pa postaviti stvari tako, da bodo začeli sami govoriti o vašem izdelku?

Od ust do ust je uspelo Googlu

Najbolj osnovni element vsakega tipa viralnosti je začetek. Cilj vseh naporov v težnji po viralnosti je začetek, zagon ideje o izdelku. Ta mora dovolj navdušiti osebo, da ga je pripravljena preizkusiti.

Najbolj direktno različico viralnosti je pred leti uporabil Google. Bistvo te viralnosti, ki jo imenujemo od ust do ust, je dober izdelek, ki ga ljudje preprosto morajo deliti naokoli. Tako zelo navdušeni so nad njim. Ko je Google začenjal s svojo potjo, vi pa zanj še niste vedeli, vam je prijatelj svetoval, da ga uporabite. Iskalni rezultati so precej boljši, vam je namignil. Ko ste ga vendarle uporabili, ste spoznali, da je imel prav. In Google ste priporočili naprej.

Naj bo ime takšno, da bo šlo hitro v uho

Še ena od ključnih komponent viralnosti je, da poskrbite, da bodo ljudje zlahka našli vaš izdelek. Ime, ki si ga zapomnijo in ga brez težav zapišejo, je vsekakor ena izmed teh. Če imate aplikacijo in je njeno ime InstaGreatCoolThing, bodo vaši uporabniki pri vpisovanju imena v spletne tržnice najprej opazili Instagram in druge aplikacije, podobne vaši. Vse dokler ne boste presegli uspeha Instagrama.

Pomembno je tudi, da se vaš izdelek lahko zlahka opiše (in razume). Besede, s katerimi ga boste opisali pri vnosu opisa na spletno stran ali pa pri podajanju informacij za medije, predstavljajo osnovo vsakega iskanja.

Spodbudite viralnost še sami

Viralnost lahko poskusite spodbuditi tudi sami. Z vašo spodbudo bodo ljudje izdelek ali storitev priporočili prijateljem. Pred 15 leti je PayPal vsakemu, ki je storitev priporočil prijatelju, ta pa si je ustvaril račun, ponudil 10 dolarjev. Podobno sta počela tudi Dropbox in Uber. Priporočite storitev prijatelju in dobili boste več prostora na naši platformi oziroma popust ob vožnji, sta se glasili njuni priporočili. Poskrbite pa, da bo ta spodbuda delovala v obeh smereh.

Kako bi imel to tudi sam?

Demonstracijski tip viralnosti je tisti tip, kjer je narava izdelka takšna, da zgolj z njegovo uporabo ljudje povzročajo zametke viralnosti. Dober primer za to obliko je bil Instagram ob svojih začetkih. Ekipa je uspela ponuditi možnost delitve fotografij na druga družabna omrežja, kot so Twitter, Facebook in Flickr. Filtri, ki jih omogoča Instagram, so vzbudili zanimanje uporabnikov družabnih omrežij. Začeli so se spraševati, kako so drugi uspeli ustvariti tako lepe slike. To je povzročilo viralnost te aplikacije.

Premikajoči se oglas v obliki človeka

Podobno se dogaja z rusko aplikacijo Prisma. Aplikacija nam omogoča stvaritev čudovitih fotografij z umetniškim pridihom, ki jih lahko delimo na Instagramu in drugih omrežjih. Dober primer je tudi Uber. Na sestanek se lahko pripeljete z modernim in luksuznim avtomobilom, na večerjo pa v limuzini. Uber je tako dosegel, da ste z uporabo njegove storitve premikajoč se oglas za njihovo storitev.

Nalezljiva viralnost je lahko tudi škodljiva

Do nalezljive viralnosti boste prišli, če boste svoj izdelek zasnovali tako in v takšni obliki, da ga bodo ljudje morali uporabljati, če bodo želeli spremljati prijatelja. To se zgodi, ko en uporabnik naleze drugega, kot bi imel virus (izdelek v tem primeru).

Snapchat je primer nalezljive viralnosti, kjer se uporabniki med seboj spodbujajo k prenosu aplikacije. Samo tako si lahko pošiljajo fotografije med seboj na prav poseben način. Tudi Twitter deluje podobno.

Ključ do nalezljive viralnosti pa so vabila. A pozor, napačna vabila ali pa celo vabila, ki spominjajo na nezaželeno pošto (spam), imajo lahko negativen učinek. Morda celo uničijo vašo podlago za viralnost.

Nekatere stvari pa se širijo po spletu in svetu zgolj zato, ker so tako zabavne, ali pa ker imajo tisti moment priljubljenosti, ljudje pa si želijo biti v stiku z modo in časom – zato jih delijo. Zagotovo se spomnite kakšnega viralnega videa, ki ste si ga ogledali na YouTubu! Ali pa igre Pokemon Go, ki je bila pravi poletni hit. Ker so jo pograbile množice, so jo začeli igrati (skoraj) vsi.

Ko razumete vsa različna orodja viralnosti in kako različno delujejo, lahko oblikujete svojo pot do viralnosti izdelka oziroma storitve. Čim bolj naravno. Mnogi podjetniki mislijo, da bodo k elektronskemu sporočilu zapisali vabilo za deljenje prijatelju in že se bodo začela premikati kolesa viralnosti. To v večini primerov ne deluje.

Privabite jih s pravo vrednostjo svojega izdelka

Pomembno je, da jih privabite s pravim razlogom, sicer si boste hitro ustvarili slabo reklamo. Ko razmišljate o viralnosti, poskrbite, da boste širili glas med prave ljudi in v njih vzbudili zanimanje zaradi vrednosti vašega izdelka. Vse to jih bo lažje pripeljalo do pravih akcij. Tistih, ki si jih želite.

Zapomnite pa si, da ob koncu dneva šteje le to, koliko ljudi dejansko uporablja vaš izdelek. Ne koliko prenosov ste zabeležili, koliko jih je kliknilo nanj. Ampak koliko ljudi ga uporablja. Zato morajo biti vaši napori za viralnost usmerjeni proti povečanju števila dejanskih uporabnikov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje