Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsak podjetnik sanja o tem, da bo izdelek ali storitev njegovega startupa postal viralen. A vse prepogosto si misli, da je to lahka naloga, da gre za čudežno tabletko, ki lahko ponese glas izdelka širom sveta v enem dnevu. To je daleč od resnice.
Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsi vaši napori pri doseganju viralnosti morajo biti usmerjeni v povečanje števila dejanskih uporabnikov (Vir slike: Deathtostockphotos).

Da bi razumeli viralnost, moramo vedeti, da obstaja več vrst viralnosti. Mnoga uspešna podjetja so naredila določene poteze zato, da bi pomagala svojim izdelkom postati viralni, a na povsem različne načine.

Če poskušate postaviti na noge podjetje in dati zagon svojim izdelkom, je dobro, da razmislite, kako ga bodo ljudje uporabljali. Izdelali boste izdelek, ki ga bodo ljudje oboževali. Ko ga bodo uporabili, ne bodo mogli nehati govoriti o njem. Kako pa postaviti stvari tako, da bodo začeli sami govoriti o vašem izdelku?

Od ust do ust je uspelo Googlu

Najbolj osnovni element vsakega tipa viralnosti je začetek. Cilj vseh naporov v težnji po viralnosti je začetek, zagon ideje o izdelku. Ta mora dovolj navdušiti osebo, da ga je pripravljena preizkusiti.

Najbolj direktno različico viralnosti je pred leti uporabil Google. Bistvo te viralnosti, ki jo imenujemo od ust do ust, je dober izdelek, ki ga ljudje preprosto morajo deliti naokoli. Tako zelo navdušeni so nad njim. Ko je Google začenjal s svojo potjo, vi pa zanj še niste vedeli, vam je prijatelj svetoval, da ga uporabite. Iskalni rezultati so precej boljši, vam je namignil. Ko ste ga vendarle uporabili, ste spoznali, da je imel prav. In Google ste priporočili naprej.

Naj bo ime takšno, da bo šlo hitro v uho

Še ena od ključnih komponent viralnosti je, da poskrbite, da bodo ljudje zlahka našli vaš izdelek. Ime, ki si ga zapomnijo in ga brez težav zapišejo, je vsekakor ena izmed teh. Če imate aplikacijo in je njeno ime InstaGreatCoolThing, bodo vaši uporabniki pri vpisovanju imena v spletne tržnice najprej opazili Instagram in druge aplikacije, podobne vaši. Vse dokler ne boste presegli uspeha Instagrama.

Pomembno je tudi, da se vaš izdelek lahko zlahka opiše (in razume). Besede, s katerimi ga boste opisali pri vnosu opisa na spletno stran ali pa pri podajanju informacij za medije, predstavljajo osnovo vsakega iskanja.

Spodbudite viralnost še sami

Viralnost lahko poskusite spodbuditi tudi sami. Z vašo spodbudo bodo ljudje izdelek ali storitev priporočili prijateljem. Pred 15 leti je PayPal vsakemu, ki je storitev priporočil prijatelju, ta pa si je ustvaril račun, ponudil 10 dolarjev. Podobno sta počela tudi Dropbox in Uber. Priporočite storitev prijatelju in dobili boste več prostora na naši platformi oziroma popust ob vožnji, sta se glasili njuni priporočili. Poskrbite pa, da bo ta spodbuda delovala v obeh smereh.

Kako bi imel to tudi sam?

Demonstracijski tip viralnosti je tisti tip, kjer je narava izdelka takšna, da zgolj z njegovo uporabo ljudje povzročajo zametke viralnosti. Dober primer za to obliko je bil Instagram ob svojih začetkih. Ekipa je uspela ponuditi možnost delitve fotografij na druga družabna omrežja, kot so Twitter, Facebook in Flickr. Filtri, ki jih omogoča Instagram, so vzbudili zanimanje uporabnikov družabnih omrežij. Začeli so se spraševati, kako so drugi uspeli ustvariti tako lepe slike. To je povzročilo viralnost te aplikacije.

Premikajoči se oglas v obliki človeka

Podobno se dogaja z rusko aplikacijo Prisma. Aplikacija nam omogoča stvaritev čudovitih fotografij z umetniškim pridihom, ki jih lahko delimo na Instagramu in drugih omrežjih. Dober primer je tudi Uber. Na sestanek se lahko pripeljete z modernim in luksuznim avtomobilom, na večerjo pa v limuzini. Uber je tako dosegel, da ste z uporabo njegove storitve premikajoč se oglas za njihovo storitev.

Nalezljiva viralnost je lahko tudi škodljiva

Do nalezljive viralnosti boste prišli, če boste svoj izdelek zasnovali tako in v takšni obliki, da ga bodo ljudje morali uporabljati, če bodo želeli spremljati prijatelja. To se zgodi, ko en uporabnik naleze drugega, kot bi imel virus (izdelek v tem primeru).

Snapchat je primer nalezljive viralnosti, kjer se uporabniki med seboj spodbujajo k prenosu aplikacije. Samo tako si lahko pošiljajo fotografije med seboj na prav poseben način. Tudi Twitter deluje podobno.

Ključ do nalezljive viralnosti pa so vabila. A pozor, napačna vabila ali pa celo vabila, ki spominjajo na nezaželeno pošto (spam), imajo lahko negativen učinek. Morda celo uničijo vašo podlago za viralnost.

Nekatere stvari pa se širijo po spletu in svetu zgolj zato, ker so tako zabavne, ali pa ker imajo tisti moment priljubljenosti, ljudje pa si želijo biti v stiku z modo in časom – zato jih delijo. Zagotovo se spomnite kakšnega viralnega videa, ki ste si ga ogledali na YouTubu! Ali pa igre Pokemon Go, ki je bila pravi poletni hit. Ker so jo pograbile množice, so jo začeli igrati (skoraj) vsi.

Ko razumete vsa različna orodja viralnosti in kako različno delujejo, lahko oblikujete svojo pot do viralnosti izdelka oziroma storitve. Čim bolj naravno. Mnogi podjetniki mislijo, da bodo k elektronskemu sporočilu zapisali vabilo za deljenje prijatelju in že se bodo začela premikati kolesa viralnosti. To v večini primerov ne deluje.

Privabite jih s pravo vrednostjo svojega izdelka

Pomembno je, da jih privabite s pravim razlogom, sicer si boste hitro ustvarili slabo reklamo. Ko razmišljate o viralnosti, poskrbite, da boste širili glas med prave ljudi in v njih vzbudili zanimanje zaradi vrednosti vašega izdelka. Vse to jih bo lažje pripeljalo do pravih akcij. Tistih, ki si jih želite.

Zapomnite pa si, da ob koncu dneva šteje le to, koliko ljudi dejansko uporablja vaš izdelek. Ne koliko prenosov ste zabeležili, koliko jih je kliknilo nanj. Ampak koliko ljudi ga uporablja. Zato morajo biti vaši napori za viralnost usmerjeni proti povečanju števila dejanskih uporabnikov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Sodelovanje z agencijami vam prinese paket strokovnjakov

Sodelovanje z agencijami vam prinese paket strokovnjakov

Vam pri ukvarjanju s številnimi podjetniškimi izzivi zmanjkuje časa za kakovostno načrtovanje marketinških aktivnosti? Strokovnjaki priporočajo, da se po pomoč obrnete k specializiranim agencijam. Preberite več >>

Zakaj so potrditvena sporočila ključnega pomena za vaš uspeh

Zakaj so potrditvena sporočila ključnega pomena za vaš uspeh

Trženje prek elektronske pošte ne vključuje samo pošiljanja novic! Ko oblikujete sporočila, ne pozabite na transakcijska in potrditvena sporočila. Izvrstno potrditveno sporočilo lahko privede do dodatnega nakupa v roku nekaj minut. Predstavljamo nekaj zanimivih nasvetov. Preberite več >>

7 ključnih elementov, ki jih morate upoštevati pri email marketingu

7 ključnih elementov, ki jih morate upoštevati pri email marketingu

Če ste vpeti v email marketing, potem vam je stavek, da je email marketing mrtev, znan. Temu v praksi ni tako. Šest od desetih B2B marketingašev uporablja email marketing, polovica teh je prepričana, da je še kako učinkovit. Preberite več >>

Kako oblikovati potrditvena sporočila za povečanje prodaje

Kako oblikovati potrditvena sporočila za povečanje prodaje

Trženje prek elektronske pošte velja za najbolj učinkovit način povečevanja prodaje. V tem kontekstu so potrditvena elektronska sporočila pogosto premalo izkoriščen način komunikacije med podjetji in strankami. Ponujamo vam nekaj nasvetov, kako jih izkoristiti v svoj prid. Preberite več >>

Kako izbrati najboljšo WordPress temo?

Kako izbrati najboljšo WordPress temo?

Porodila se vam je poslovna ideja, morda ideja za hobi. Naslednji korak je postavitev spletne strani v okviru storitve WordPress. Odločiti se morate, kakšen je cilj vaše spletne strani: blog, spletna trgovina ali predstavitvena stran podjetja so si strukturno namreč zelo različne. Zelo zabavna je tudi odločitev glede videza spletne strani. Temu primerna mora biti tudi WordPress tema, ki jo boste izbrali ... Preberite več >>

Spoznajte 7 uspešnih e-mail marketing taktik

Spoznajte 7 uspešnih e-mail marketing taktik

E-mail marketing velja za enega najpomembnejših marketinških orodij zadnjih let. Ali bo podjetje s pomočjo elektronske pošte uspešno doseglo potencialne stranke, pa je odvisno predvsem od tega, ali jim zna na pravi način razložiti, kaj od njih sploh želi in kaj jim ponuja. Preberite več >>

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov (SUVP) je meseca maja prinesla nova pravila in obveznosti za organizacije, ki pri svojem poslovanju obdelujejo osebne podatke med drugim bistveno strožji nadzor in omejitve pri uporabi osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

Oblikovanje dobre in kakovostne baze z elektronskimi naslovi vaših (potencialnih) strank je tek na dolge proge. Baze ne boste ustvarili čez noč, za rezultate pa boste morali trdo delati. Olajšamo vam lahko prvi korak, kako ustvariti oziroma kakovostno povečati obstoječo bazo. Preberite več >>

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Zakaj cene spletnega oglaševanja naraščajo? Od česa so odvisne? Kako oglaševalske platforme optimalno izkoristiti za spletni marketing? Strokovnjaki vam ponujajo odgovore na vprašanja, s katerimi se sooča praktično vsak podjetnik. Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

26.09.2018 od 12:30 do 17:00
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje