Sistem tržnice, ki povezuje GoOpti in Uber

»Zdaj imamo priložnost, da se osredotočamo na izboljševanje storitve, sistema nadzora, cenovnih modelov in načina združevanja potnikov,« pravi Marko Guček (Vir slike: GoOpti).

Sistem tržnice, ki povezuje GoOpti in Uber

GoOpti, ki je od leta 2011 popolnoma spremenil način prevozov do letališč, je lani začel ustvarjati novo poglavje. Ekipa je prodala vsa svoja vozila, kar je bil tudi eden od pogojev za investicijo. Naša dodana vrednost ne izhaja iz vožnje, ampak iz platforme, poudarja Marko Guček, soustanovitelj.
Sistem tržnice, ki povezuje GoOpti in Uber

»Zdaj imamo priložnost, da se osredotočamo na izboljševanje storitve, sistema nadzora, cenovnih modelov in načina združevanja potnikov,« pravi Marko Guček (Vir slike: GoOpti).

Na parkirišču GoOptija je bilo še lani okoli 300 vozil, ki so bila v njihovi lasti. V nakup vozil so bili na začetku nekako prisiljeni, saj nihče od obstoječih prevoznikov ni želel sodelovati z njimi. Bili so prepričani, da bodo propadli in za seboj pustili le dolg, se začetkov spominja Guček. Zato so kupili vozila, kaj kmalu pa so na njihova vrata začeli trkati prevozniki, ki so se želeli pridružiti tej uspešni slovenski zgodbi.

Vozila so lani prodali, spremenili poslovni model, kar je bil eden od pogojev investitorjev. T. i. grow investicija, ki je znašala 2,9 milijona evrov, je prišla s strani EBRD-ja, Point Nine Capitala in RTA Ventures. Poteza, ki jo Guček označuje kot dobro odločitev. Danes so tako le spletna platforma, ki povezuje potnike in prevoznike, torej tisto, kar je bil njihov cilj že od samega začetka. »Zdaj imamo priložnost, da se osredotočamo na izboljševanje storitve, sistema nadzora, cenovnih modelov in načina združevanja potnikov,« razloži Guček. Sredstva, ki so jih pridobili s prodajo, bodo namenili nadaljnji širitvi na nove trge in tehnološkemu razvoju produkta.

Napredek digitalizacije omogočil razcvet tovrstnih rešitev

V mislih ima model prihodnosti, ki zajema 24-urno podporo uporabnikom, dostop do boljših nabavnih cen in večji obseg dela za prevoznike. »Prevoznikov oziroma dlje v prihodnosti upravljavcev samovozečih vozil bo vedno veliko. Za njih se bodo trudile številne platforme, ki jih bodo povezovale s potniki, in skrbele, da bodo tako potniki kot tudi prevozniki čim bolj zadovoljni in zvesti tej platformi,« je prepričan podjetnik, ki meni, da desetletje, v katerem smo, doživlja renesanso prevoza potnikov. Spomni na Uber in Flixbus, ki sta tako kot GoOpti zgrabila priložnost, ki jo nudi napredek digitalizacije in koncept nizkocenovnega modela prevozov.

V njihov sektor se je prikradla tudi industrija 4.0, ki je sicer prvenstveno rezervirana za proizvodne obrate (Vir slike: GoOpti).

GoOpti del industrije 4.0

V njihov sektor se je prikradla tudi industrija 4.0, ki je sicer prvenstveno rezervirana za proizvodne obrate. »Sodelujemo z ljubljanskim podjetjem Abelium, ki je naše specifično znanje logistike potnikov nadgradil s prilagojenimi optimizacijskimi algoritmi. Razvili smo platformo za upravljanje, sestavljeno iz posameznikov skupinskih cestnih prevozov na daljših razdaljah,« ta rešitev pa je bila pred dvema letoma nagrajena kot najboljši primer uporabe storitve v računalniškem oblaku v gospodarstvu. GoOptijev poslovni model, ki temelji na tej rešitvi, pa je bil na lanskem forumu inovacij nagrajen za najbolj inovativen poslovni model.

Njihova pot v segmentu »pametnega« se s tem ni končala. »Julija letos smo s projektom pametnega in profesionalnega prevoza potnikov na dolge razdalje uspeli tudi na razpisu MSP-2 evropskega okvirnega programa za raziskave in inovacije Obzorje 2020. Naša rešitev, ki v praksi dokazano deluje, bi lahko z nadgradnjo pomenila rešitev izzivov prebivalcev Evropske unije, poleg tega ustvarja tudi nova delovna mesta,« pripoveduje sogovornik, katerega velika želja je zgraditi uspešen globalen prevoz.

Zakaj niso uvedli franšiznega sistema?

Širili so že kmalu: »Ko smo videli, da se z lastnimi vozili ne moremo več širiti, nas je zaskrbelo, kako bomo nadzirali ta prevozna podjetja. Sprva smo pomislili na franšizni sistem, za katerega so značilni zelo dobro premišljeni standardi, ki jih mora franšizojemalec spoštovati. Žal ta sistem prinese določeno geografsko ekskluzivo, ki pa lahko hitro postane cokla razvoja, saj je popolnoma v roki franšizojemalca. Uber je v tem času naredil izjemen napredek s sistemom tržnice, kjer se lahko za prevoznika prijavi vsak. Takoj, ko smo videli, da je za nas nadzor enako kompleksen, ne glede na to, ali je franšiza ali normalen član platforme, smo hitro razumeli, da je sistem tržnice veliko boljši od franšiznega sistema, pri katerem franšiza pravzaprav pomeni poroko z eno osebo za vnaprej dogovorjeno število let.«

Do danes so GoOptijevi vozniki prevozili kar 34 milijonov kilometrov. Najdaljša razdalja prevoza je merila 1.205 kilometrov (Vir slike: GoOpti).

Težava bo, ko bodo potrebovali več kot 50 vozil na mesto

Najprej so se širili v Italijo, kjer je Guček že takoj napovedal oviro: omejevanje števila licenc na prevoz potnikov. »Trenutno je še zadovoljivo število licenc na italijanskem trgu in lahko še rastemo. Pričakujemo lahko, da bo ta problem eskaliral v nekaj letih, ko bomo potrebovali več kot 50 vozil na mesto. Upam, da mestne oblasti do takrat ugotovijo, kakšno dodatno vrednost prinaša naša storitev tako njihovim prebivalcem kot tudi obiskovalcem in bodo povečali število licenc v mestu. Še bolje bo, če bo Evropska unija uredila to področje in odpravila omejitve licenc, saj te dejansko nič več ne pripomorejo k povečanju kakovosti storitve, ampak le omejujejo konkurenco.«

Kako se GoOpti širi v tujino?

Vsak dan so prisotni v sedmih državah, poleg Slovenije še v Italiji, na Hrvaškem, Madžarskem, v Avstriji, Nemčiji in na Slovaškem, načrtujejo pa še širitev v Španijo in na Poljsko. Trenutno so v fazi raziskovanja trgov, do prvih uradnih širitev pa naj bi prišlo do konca letošnjega leta. »Vsako mesto pomeni investicijo nekaj 100 tisoč evrov, da začne ustvarjati dodano vrednost,« prišteti pa je treba še stroške na ravni države in razvoja platforme ter organizacije. »Najprej je treba ugotoviti, kakšna je zakonodaja na tem področju. To vzame čas in pomeni velik strošek pravnih strokovnjakov. Pomembno je izbrati prave kraje, se ne osredotočiti zgolj na velika mesta, kjer javni prevoz veliko bolje deluje. Kot omenjeno, z letališči povezujemo tudi manjše kraje, zato so v tujini, ki je še ne poznamo, nujne res dobre tržne raziskave,« izpostavlja pa še »hitro učljivo« ekipo, zadostno število prevoznikov in kombijev.

Vsaka širitev je priložnost za učenje – pišejo interni učbenik

Število kombijev ni naključno, pravi. Ne sme jih biti premalo niti ne preveč. »Predvsem pa se je treba pri vsaki širitvi zavedati, da smo na trgu novi, torej tako novi, kot smo bili pred petimi tu, v Sloveniji. Res je, da imamo dober produkt, za katerim stoji odlična ekipa in ki je pri nas izvrstno zaživel, a vsaka nova država pomeni novo kulturo potovanj, nove vrednote potnikov,« poudarja Guček, ki razkrije še, da ekipa GoOpti piše interni učbenik, ki jim bo pomagal bolj premišljen vstop na nove trge. »Naš cilj je razviti sistem, ki nam bo pomagal hitreje identificirati najbolj primerna mesta in prve korake na trgu.«

Številke, ki kažejo na razsežnost sistema GoOpti
Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2011, je do danes prepeljalo kar 607 tisoč potnikov, od tega je 28 odstotkov tujcev. Mesečno prepeljejo 19 tisoč ljudi.
Do danes so prevozili kar 34 milijonov kilometrov.
Najdaljša razdalja prevoza je merila 1.205 kilometrov, potnika pa so peljali iz Ljubljane v Belgijo.
Najbolj priljubljena destinacija na slovenskem trgu je še vedno Ljubljana – letališče Marco Polo.
Imajo kar 109 rednih poti, na katerih so opravili 83 tisoč prevozov.
GoOpti sodeluje z 62 prevoznimi podjetji, ki njihove stranke prevažajo v 424 vozilih.
Glede na lansko leto načrtujejo 100-odstotno rast in približno 9 milijonov evrov prihodkov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki