Slovenski Achilles je bil ob raziskovanju hrvaškega trga presenečen. Zakaj?

Ljubljansko podjetje Achilles, ki je nastalo leta 2010, se ukvarja s faktoringom, odkupom zapadlih terjatev, njihovim zavarovanjem, izterjavo in upravljanjanjem. Zdaj se seli na hrvaški trg. To bo test zanje, ali so sposobni preiti meje Slovenije, pravi Nejc Apšner.
Slovenski Achilles je bil ob raziskovanju hrvaškega trga presenečen. Zakaj?

Storitve slovenskega Achillesa bodo na voljo tudi Hrvatom (Vir slike: YouTube).

»Odločitev, da je Hrvaška naš naslednji izziv, je padla predvsem na podlagi lokacijskih in jezikovnih prednosti, načina dela in podobnosti zakonodaje. Temu se ne moremo niti čuditi, saj smo si 25 let delili isto zakonodajo, ki je v veliki meri ostala enaka, če odštejemo kozmetične popravke,« pripoveduje Apšner, ki je direktor podjetja, katero deluje na področju faktoringa in izterjav.

Zakonodajna urejenost jih je presenetila

Med raziskovanjem trga pa so naleteli tudi na manjše presenečenje. Kot pravi sogovornik, so nas Hrvati na področju regulacije in zakonodaje finančnega področja prehiteli. »Pri nas je ta panoga še zelo nedotaknjena in dejansko lahko vsak počne, kar mu pade na pamet. Oškodovano pa je na koncu gospodarstvo.«

Največja razlika, ki jo so zaznali, pa je odvisnost od turizma: »Nepredstavljivo. V času, ko ni turizma, od novembra do aprila, praktično nihče ne plačuje svojih dobaviteljev.« Veliko razliko je opaziti tudi v sestavi gospodarstva, saj vse sloni na trgovini, energetiki in telekomunikacijah.

Pa konkurenca?

Med raziskavo trga so našli finančni produkt, ki ga na Hrvaškem še ni. Zato so se odločili, da nov izziv začnejo prav z njim. »Konkurence iz vidika podobnosti produkta tako nimamo. So storitve, ki rešujejo podobne težave na drugačen način, vendar so cenovno precej dražje od naše. Produkt nam je z avtomatizacijo in drugačnim pristopom omogočil, da smo ceno postavili precej nižje od konkurence,« pojasnjuje. 

Poiskali so slovenske podružnice na Hrvaškem in si tako začeli utirati pot. »Prav danes smo podpisali pogodbo z največjim slovenskim podjetjem, ki deluje na Hrvaškem, kar nam bo dalo neverjetno referenco.«

Tehnologija, ki bo omogočila kar najmanjšo fizično prisotnost v državi

Prisotni bodo v Reki, fizično le po potrebi, razkriva. »Naš celoten razvoj temelji na grajenju informacijske tehnologije, ki bo omogočala kar najmanjšo fizično prisotnost v sami državi. Ostale dele, od prodaje in marketinga pa smo se odločili predati v upravljanje zunanjim partnerjem. Tako poskušamo zgraditi sistem za hitro širitev na nove trge,« priznava pa, da je morda tak prihod na trg veliko dražji, vendar pa omogoča hitro prilagajanje različnim situacijam. »V prihodnosti imamo načrt, da v vsaki državi zgradimo ekipo, vendar samo za pokrivanje prodajnih aktivnosti

V štirih letih do točke break-even

Kot pravi sogovornik, jim hrvaški trg predstavlja test, ali so sposobni preiti meje Slovenije. »Iz vidika poslovnih rezultatov imamo visoke cilje, vendar pa še vsaj dve leti ne pričakujemo pozitivnih bilanc. Vse skupaj prinaša veliko finančnega vložka, pričakujemo, da bomo v štirih letih prišli do t.i. točke ´break-even´.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer, ustanoviteljica vrtca Dobra teta, je leta 2014 za dobro poslovno idejo in uspešno poslovanje prejela naziv Mladi podjetnik leta. Kaj se je z vrtcem dogajalo v dosedanjem času in kakšni so načrti za v prihodnje? Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Iz prve roke: manager za srečo

Iz prve roke: manager za srečo

V podjetju Optiweb dajejo zadovoljstvu zaposlenih in njihovi motiviranosti za delo velik poudarek. Pomembno funkcijo na tem področju opravlja Urška Stanovnik, ki se poleg kadrovskih nalog ukvarja tudi z zadovoljstvom zaposlenih. Preberite več >>

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

Pametna steklenička EQUA, za katero je podjetje pred enim letom uspešno zbralo sredstva na Kickstarterju, je zdaj tudi v redni prodaji. Kupite jo lahko prek njihove spletne strani. Preberite več >>

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Oznake: