Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Elektronska pošta je eden najpomembnejših sodobnih trženjskih kanalov. Vendar je takšna komunikacija prepogosto enosmerna. Spodbudite prejemnike k odzivu!
E-mail marketing cover

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu! (Vir slike: Pixabay)

Elektronsko pošto podjetja večinoma uporabljajo za izhodni marketing (angl. outbound marketing), ki večinoma poteka le enosmerno. V sodobnem svetu pa je veliko bolj učinkovito trženje, ki vključuje potrošnike (angl. engagement marketing).

Večina podjetij ne spodbuja odzivanja prejemnikov na elektronska sporočila – nekatera to celo preprečujejo, saj sporočila pošiljajo z elektronskih naslovov, ki ne omogočajo prejemanja povratnih sporočil.

Spodbujanje angažmaja na drugih kanalih

Če si ogledamo druge kanale, ki jih podjetja pogosto uporabljajo za trženje, hitro ugotovimo, da večinoma spodbujajo interakcijo oziroma angažma strank:

  • V objavah na blogu bralce spodbujate h komentiranju.
  • V objavah na družabnih omrežjih sledilce spodbujate h komentiranju.
  • V okviru spletnih seminarjev udeležence spodbujate k postavljanju vprašanj.
  • Na svoji spletni strani obiskovalcem ponujate možnost klepeta v živo.

Na vseh teh kanalih podjetja svoje stranke oziroma potencialne stranke spodbujajo k vključevanju, k aktivnemu sodelovanju. Zakaj nas torej elektronska sporočila ne pozivajo k odzivanju, podajanju povratnih informacij ali drugim načinom interakcije?

Odgovor se glasi: »Ker to počnemo že od nekdaj.«

Delavnica s Timom in Žigo Bercetom: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Kako spodbuditi prejemnike elektronske pošte k odzivanju?

Na srečo ta proces ne zahteva popolne preobrazbe vašega delovanja. Verjetno ste že oblikovali odlično bazo kontaktov, zbrali ogromno podatkov o svojih potencialnih in dejanskih strankah ter se naučili prilagajati svoja sporočila različnim segmentom svoje ciljne publike.

Zdaj morate svoje znanje pošiljanja elektronskih sporočil dodatno nadgraditi. V nadaljevanju predstavljamo tri taktike, s pomočjo katerih boste spodbudili prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivanju nanje.

1. Prosite za odgovor

Ko napišete zasebno elektronsko sporočilo kolegu ali prijatelju, ga prosite za odgovor. Prav to počnejo tudi prodajniki, ko komunicirajo s posameznimi strankami. Zakaj te strategije ne bi uporabili tudi v trženjskih elektronskih sporočilih?

Ali lahko svoj poziv k dejanju (angl. call to action) zastavite v obliki vprašanja in tako neposredno spodbudite odziv? Če želi potrošnik ali potencialna stranka stopiti v stik z vami, je najbolj preprost način, da klikne na gumb »Pošlji odgovor«.

Predstavljena taktika prinaša določene izzive, saj je treba prejete odgovore posredovati primernemu prejemniku. Poleg tega je oteženo sledenje odzivom za potrebe analiziranja marketinških kampanj. Vendar je priporočljivo, da rešite omenjene probleme, saj boste tako izboljšali potrošniško izkušnjo. Na spletu je na voljo veliko različnih orodij, ki vam lahko pomagajo pri upravljanju in analiziranju prejetih odgovorov.

Zapisano seveda ne pomeni, da morate v vsa elektronska sporočila vključiti gumb »Pošlji odgovor«. Vsekakor pa lahko na ta način spodbudite angažma in vključevanje potencialne stranke v določenih fazah prodajnega lijaka.

2. Poenostavite obliko

Če želite spodbuditi odziv prejemnika elektronskega sporočila, mu preprosto zastavite vprašanje. Za to ne potrebujete posebnih pisav, slikovnega gradiva ali velikih gumbov. Tržniki se lahko na tem področju veliko naučijo od prodajnikov ter začnejo oblikovati neposrednejša elektronska sporočila.

Potrudite se, da vaša sporočila ne bodo zvenela umetno in prisiljeno – tako boste zagotovili večji odziv.

E-mail marketing

Poenostavite obliko svojih elektronskih sporočil. (Vir slike: Pixabay)

3. Spremenite naslov pošiljatelja

Kot smo že omenili, onemogočanje odzivanja ni najboljša taktika pri pošiljanju trženjskih elektronskih sporočil. Negativno namreč vpliva na dostavljivost sporočil, potrošnikom pa ne vliva zaupanja v blagovno znamko oziroma pošiljatelja.

Pošiljanje sporočil s splošnega naslova tipa marketing@, info@ ali obvestila@ je bolj učinkovito, vendar pa tudi ti naslovi ne spodbujajo angažmaja prejemnikov.

Večina prejemnikov bo z večjim veseljem odgovorila na sporočila s »človeških« elektronskih naslovov, torej naslovov, ki vključujejo ime in priimek dejanske osebe iz podjetja.

Pošiljanje z elektronskega naslova dejanske osebe ni vedno izvedljivo, še posebej če gre za večje število sporočil. Preizkusite lahko tudi druge možnosti:

  • Sporočila pošiljajte v imenu predstavnikov podjetja oziroma imetnikov naslovov.
  • Sporočila pošiljajte z nadomestnega naslova predstavnika za stike z javnostmi ali drugega zaposlenega v podjetju. S tem naslovom naj upravlja večje število posameznikov.
  • Sporočila pošiljajte v imenu lastnika programa (npr. sporočila v povezavi s spletnim seminarjem naj bodo poslana z naslova vodje seminarja ali predavatelja).

Primeren naslov za pošiljanje prilagodite nakupovalni oziroma potrošniški izkušnji in zmožnostim svojega podjetja oziroma organizacije.

Preverite delavnico Email Marketing Master Class >>

Zaključek

Na podlagi spreminjanja elektronske pošte v kanal za t. i. engagement marketing boste oblikovali boljšo potrošniško izkušnjo in izboljšali svoje rezultate. Če se ne boste prilagodili trenutnim razmeram, vas bodo stranke začele zapuščati.

Direktor podjetja Marketo Steve Lucas tako poudarja, da morajo v okviru t. i. vključevalne ekonomije (angl. engagement economy) tržniki komunicirati s svojimi kupci in jih spodbujati k aktivnemu vključevanju. To velja tudi za elektronsko pošto.

Prehod na takšen način delovanja zahteva določeno spremembo v razumevanju elektronske pošte, ki ni le kanal za enosmerno komunikacijo. Vendar pa vam ni treba popolnoma spremeniti izbranih tehnologij ali sistemov – začnite s preizkušanjem predstavljenih taktik in strategij.

Vir: Marketo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Še vedno uporabljate gmail kot poslovni e-naslov?

Še vedno uporabljate gmail kot poslovni e-naslov?

Življenje brez e-pošte si je danes zelo težko predstavljati, pravzaprav lahko z gotovostjo trdimo, da je to praktično nemogoče; samo poglejte v vaš poštni predal in preverite, koliko komunikacije ste na zasebnem in poslovnem nivoju izmenjali v preteklem tednu! Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

Oblikovanje dobre in kakovostne baze z elektronskimi naslovi vaših (potencialnih) strank je tek na dolge proge. Baze ne boste ustvarili čez noč, za rezultate pa boste morali trdo delati. Olajšamo vam lahko prvi korak, kako ustvariti oziroma kakovostno povečati obstoječo bazo. Preberite več >>

Kako ustvariti dobro prodajno elektronsko sporočilo?

Kako ustvariti dobro prodajno elektronsko sporočilo?

Alexis Rodrigo je marketinška strokovnjakinja, ki ve, kako oblikovati prodajna besedila v elektronskih pismih. Pri svojem delu namreč sledi preverjeni formuli, ki je v svetu prodajnikov in marketingarjev poznana že več desetletij, saj je že večkrat tudi sama preizkusila, da se odlično obnese. Preberite več >>

Oznake: , ,