Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki.
Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Marmela sicer ni njun prvi izdelek, ki je pristal na Sparovih policah. Njuna podjetniška pot se je začela s klasičnimi marmeladami. Ker pridelata večje količine domačega sadja, sta želela viške nekam preusmeriti. Na začetku sta marmelade podarjala znancem, kasneje pa sta dobila idejo, da bi z njimi lahko tudi kaj zaslužila. V ponudbo sta naknadno dodala tudi bezgove in breskove sirupe.

Nastanek blagovne znamke Marmela

Ideja za Marmelo je nastala, ko sta želela Valentina in Uroš Kavčič svojemu otroku ponuditi lešnikov namaz. V tistem času jima je prijatelj predstavil marmelado iz mleka, ki jo je kupil v Franciji. Urošu se je zdela ideja zanimiva in takoj se je lotil eksperimentiranja s ciljem, da bi tudi sam zasnoval podoben izdelek. Rezultat je bil mlečni namaz z dodanim sadjem ali oreščki.

Še lani je bila v podjetju zaposlena le Valentina, letos pa se ji je pridružil tudi Uroš. Pred tem sta bila oba v redni službi.

Sestavine za izdelke

Za izdelavo produktov deloma uporabljata doma pridelano sadje. Glede na to, da je v ponudbi šest okusov, pa se del sadja za predelavo tudi odkupi od dobaviteljev. Pri tem je glavni kriterij kakovost sadja. Nekaj se odkupi od lokalnih kmetov, nekaj pa tudi iz tujine. Maline se uvaža iz Bosne, saj je tam njihova kvaliteta najboljša.

Finančna sredstva za zagon podjetja

»Finančna sredstva so bila omejena in zgolj lastna; kar sva imela prihrankov in del kredita od hiše. Zato še nimava končanega stanovanja (smeh). Prednost je v tem, da imava sadje že od prej. Kar sva zaslužila, sva sproti vlagala naprej v poslovanje. Nikoli pa nisva imela poslovnih partnerjev ali investitorjev.«

Uroš vidi prednost tudi v tem, da sta posel gradila postopoma. Najprej je bila to postranska dejavnost, službo sta pustila šele takrat, ko jima je podjetje to finančno dopuščalo. Uroš pravi, da se je proizvodne dejavnosti težko lotiti z minimalnimi prihranki. Že ustanovitev podjetja in vzpostavitev osnovnega poslovanja pomeni precejšen strošek. Pri storitvenih dejavnostih je lažje začeti, saj večinoma osnovno poslovanje lahko vzpostaviš z minimalnim finančnim vložkom.

Izdelava marmelad (Vir: osebni arhiv)

V delovnem elementu (Vir: osebni arhiv)

»Če nameravaš vzpostaviti proizvodnjo, so začetne zahteve precejšnje. Postaviti proizvodni prostor, ki ustreza vsem normativom, je finančno velik zalogaj. Veliko podjetnikov pove, da so začeli v domači garaži. Vendar pa ti domača garaža dostikrat ne nudi zadostnih pogojev za začetek. Vse je odvisno od tega, v kateri panogi deluješ.«

Okolica ju z začetka ni podpirala pri realizaciji ideje

Ko sta Valentina in Uroš naznanila, da se bosta podala v podjetništvo, ju okolica pri tem ni podprla. Vendar pa je bila njuna želja močnejša od zunanjih glasov. Kakšen je Urošev nasvet tistim, ki razmišljajo o podjetniški poti pa naletijo na neodobravanje s strani bližnjih?

»Vedno, ko se nečesa lotiš, moraš imeti fokus. Vedeti moraš, kaj je tvoja prioriteta. Če si nekaj želiš, potem se tega loti. Čas bo pokazal, če boš pri tem uspešen ali ne. Nekatere stvari se da predvideti, vsega pa zagotovo ne. Vedno bodo obstajali ljudje, ki te bodo skušali odvrniti od ideje. Vendar pa v Sloveniji in v svetu delujejo številna podjetja, ki jim je uspelo. Zakaj ne bi tudi tebi?«

Uroš pravi, da je pomembno, da iščeš prednost svojega produkta pred ostalimi podobnimi, ki so že na trgu. Pomembno je, da si v podjetništvu vztrajen, da imaš voljo in cilj. Seveda pa kljub vloženemu trudu ni nujno, da ti bo v končni fazi uspelo.

Motivacija za vstop v podjetništvo

Uroš je povedal, da sta si z Valentino vedno želela, da bi šla na svoje. To jima je po 4-5 letih truda tudi uspelo. Največjo prednost podjetništva Uroš vidi v tem, da si lahko čas organizira po svoje. Sam se lahko odloči, na kakšen način se bo lotil dela. Odgovoren si le sam sebi. Nikomur ni treba polagati računov. Meni, da je podjetništvo za tiste, ki si želijo nekaj več. Ne toliko na področju financ, ampak da iščeš vedno nove izzive in se podaš v panogo, ki te veseli.

»Ura je 11 in midva pijeva kavo. Če si v redni službi, tega ni. Primoran si biti na delovnem mestu cel delovnik. Biti sam svoj šef – to je najlepše.«

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Razlika med pričakovanji in realnostjo

»Pričakovanja so vedno višja od realnosti. Pričakuješ, da bodo ljudje tvoje izdelke sprejeli takoj, ko jih boš dal na police. Imaš izjemno dobre marmelade in pričakuješ, da bodo šle takoj v prodajo. Pa ni tako, realnost je bolj kruta. Tudi če so tvoji izdelki 100-krat boljši od tistih, ki so že na policah, moraš ljudem to najprej dokazati.«

Uroš pravi, da sta potrebna čas in trud, da tvoji izdelki pridejo na police trgovin in da jih ljudje sprejmejo. Če ima podjetje na razpolago veliko finančnih sredstev, pa lahko z vlaganjem v marketinške kampanje uspeh doseže že precej hitro.

Marketing

»Zaenkrat je marketing za naju še znanstvena fantastika. Trenutno delava bolj na osebnem pristopu s tem, da sama pokličeva in obiščeva kupce in trgovce ter da se udeležujeva sejmov. V Primorskem tehnološkem parku se bova v kratkem udeležila predavanj in mentorstva na področju marketinga. V prihodnje bova temu posvetila več časa.«

Oglaševanja se sicer lotevata tudi z objavami na družabnih omrežjih Facebook in Instagram. Vendar pa do sedaj še nista spremljala, kolikšen je učinek tovrstnih objav in v kolikšni meri le-te pripomorejo k izvedbi nakupa. Glede na to, da jima je podjetje do pred kratkim predstavljalo obslužbeno dejavnost, se s tem zaenkrat nista uspela ukvarjati.

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Največji izzivi na dosedanji poti

Uroš je kot največji izziv izpostavil investicijo v nabavo strojev za predelavo sadja. To jima omogoča, da lahko sadje učinkovito predelata v končni izdelek, pri tem pa zagotovita ustrezno kakovost in količino, s čimer lahko zadovoljita potrebe trga.

»Še vedno se pojavljajo veliki izzivi in ovire. Najti moraš načine, da jih preskočiš. Ni dovolj, da imaš tolikšne prihodke, da preživiš. Ostati ti mora tudi nekaj denarja, ki ga lahko vložiš naprej, da se lahko podjetje razvija in raste.«

Načrti za prihodnost

Valentina in Uroš sodelujeta s podjetjem Monte Rosso. Gre za slovensko podjetje, katerega posest se nahaja v hrvaški Istri. Zanje izdelujeta končne izdelke. Podjetji vežejo določeni projekti, ki jih bodo v prihodnje realizirali.

»Obeta se nama tudi sodelovanje z nekim drugim podjetjem. Če nam bo uspelo, bomo na trg lansirali zanimiv skupni izdelek. Tudi sama sicer načrtujeva kar nekaj novih izdelkov. Stalno je treba uvajati določene novosti. Če bi imela le en izdelek, marmelado, bi težko preživela. Nekdo ima raje klasično, bolj sladko, marmelado. Nekdo išče manj sladko različico. Nekomu je bližje marmela, ki je višjega cenovnega ranga in vsebuje bolj kakovostne sestavine. Poskušaš zajeti čim širši segment ljudi, da imaš zagotovljeno konstanto prodaje. V prihodnje nameravava vzpostaviti tudi spletno prodajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje