Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki.
Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Marmela sicer ni njun prvi izdelek, ki je pristal na Sparovih policah. Njuna podjetniška pot se je začela s klasičnimi marmeladami. Ker pridelata večje količine domačega sadja, sta želela viške nekam preusmeriti. Na začetku sta marmelade podarjala znancem, kasneje pa sta dobila idejo, da bi z njimi lahko tudi kaj zaslužila. V ponudbo sta naknadno dodala tudi bezgove in breskove sirupe.

Nastanek blagovne znamke Marmela

Ideja za Marmelo je nastala, ko sta želela Valentina in Uroš Kavčič svojemu otroku ponuditi lešnikov namaz. V tistem času jima je prijatelj predstavil marmelado iz mleka, ki jo je kupil v Franciji. Urošu se je zdela ideja zanimiva in takoj se je lotil eksperimentiranja s ciljem, da bi tudi sam zasnoval podoben izdelek. Rezultat je bil mlečni namaz z dodanim sadjem ali oreščki.

Še lani je bila v podjetju zaposlena le Valentina, letos pa se ji je pridružil tudi Uroš. Pred tem sta bila oba v redni službi.

Sestavine za izdelke

Za izdelavo produktov deloma uporabljata doma pridelano sadje. Glede na to, da je v ponudbi šest okusov, pa se del sadja za predelavo tudi odkupi od dobaviteljev. Pri tem je glavni kriterij kakovost sadja. Nekaj se odkupi od lokalnih kmetov, nekaj pa tudi iz tujine. Maline se uvaža iz Bosne, saj je tam njihova kvaliteta najboljša.

Finančna sredstva za zagon podjetja

»Finančna sredstva so bila omejena in zgolj lastna; kar sva imela prihrankov in del kredita od hiše. Zato še nimava končanega stanovanja (smeh). Prednost je v tem, da imava sadje že od prej. Kar sva zaslužila, sva sproti vlagala naprej v poslovanje. Nikoli pa nisva imela poslovnih partnerjev ali investitorjev.«

Uroš vidi prednost tudi v tem, da sta posel gradila postopoma. Najprej je bila to postranska dejavnost, službo sta pustila šele takrat, ko jima je podjetje to finančno dopuščalo. Uroš pravi, da se je proizvodne dejavnosti težko lotiti z minimalnimi prihranki. Že ustanovitev podjetja in vzpostavitev osnovnega poslovanja pomeni precejšen strošek. Pri storitvenih dejavnostih je lažje začeti, saj večinoma osnovno poslovanje lahko vzpostaviš z minimalnim finančnim vložkom.

Izdelava marmelad (Vir: osebni arhiv)

V delovnem elementu (Vir: osebni arhiv)

»Če nameravaš vzpostaviti proizvodnjo, so začetne zahteve precejšnje. Postaviti proizvodni prostor, ki ustreza vsem normativom, je finančno velik zalogaj. Veliko podjetnikov pove, da so začeli v domači garaži. Vendar pa ti domača garaža dostikrat ne nudi zadostnih pogojev za začetek. Vse je odvisno od tega, v kateri panogi deluješ.«

Okolica ju z začetka ni podpirala pri realizaciji ideje

Ko sta Valentina in Uroš naznanila, da se bosta podala v podjetništvo, ju okolica pri tem ni podprla. Vendar pa je bila njuna želja močnejša od zunanjih glasov. Kakšen je Urošev nasvet tistim, ki razmišljajo o podjetniški poti pa naletijo na neodobravanje s strani bližnjih?

»Vedno, ko se nečesa lotiš, moraš imeti fokus. Vedeti moraš, kaj je tvoja prioriteta. Če si nekaj želiš, potem se tega loti. Čas bo pokazal, če boš pri tem uspešen ali ne. Nekatere stvari se da predvideti, vsega pa zagotovo ne. Vedno bodo obstajali ljudje, ki te bodo skušali odvrniti od ideje. Vendar pa v Sloveniji in v svetu delujejo številna podjetja, ki jim je uspelo. Zakaj ne bi tudi tebi?«

Uroš pravi, da je pomembno, da iščeš prednost svojega produkta pred ostalimi podobnimi, ki so že na trgu. Pomembno je, da si v podjetništvu vztrajen, da imaš voljo in cilj. Seveda pa kljub vloženemu trudu ni nujno, da ti bo v končni fazi uspelo.

Motivacija za vstop v podjetništvo

Uroš je povedal, da sta si z Valentino vedno želela, da bi šla na svoje. To jima je po 4-5 letih truda tudi uspelo. Največjo prednost podjetništva Uroš vidi v tem, da si lahko čas organizira po svoje. Sam se lahko odloči, na kakšen način se bo lotil dela. Odgovoren si le sam sebi. Nikomur ni treba polagati računov. Meni, da je podjetništvo za tiste, ki si želijo nekaj več. Ne toliko na področju financ, ampak da iščeš vedno nove izzive in se podaš v panogo, ki te veseli.

»Ura je 11 in midva pijeva kavo. Če si v redni službi, tega ni. Primoran si biti na delovnem mestu cel delovnik. Biti sam svoj šef – to je najlepše.«

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Razlika med pričakovanji in realnostjo

»Pričakovanja so vedno višja od realnosti. Pričakuješ, da bodo ljudje tvoje izdelke sprejeli takoj, ko jih boš dal na police. Imaš izjemno dobre marmelade in pričakuješ, da bodo šle takoj v prodajo. Pa ni tako, realnost je bolj kruta. Tudi če so tvoji izdelki 100-krat boljši od tistih, ki so že na policah, moraš ljudem to najprej dokazati.«

Uroš pravi, da sta potrebna čas in trud, da tvoji izdelki pridejo na police trgovin in da jih ljudje sprejmejo. Če ima podjetje na razpolago veliko finančnih sredstev, pa lahko z vlaganjem v marketinške kampanje uspeh doseže že precej hitro.

Marketing

»Zaenkrat je marketing za naju še znanstvena fantastika. Trenutno delava bolj na osebnem pristopu s tem, da sama pokličeva in obiščeva kupce in trgovce ter da se udeležujeva sejmov. V Primorskem tehnološkem parku se bova v kratkem udeležila predavanj in mentorstva na področju marketinga. V prihodnje bova temu posvetila več časa.«

Oglaševanja se sicer lotevata tudi z objavami na družabnih omrežjih Facebook in Instagram. Vendar pa do sedaj še nista spremljala, kolikšen je učinek tovrstnih objav in v kolikšni meri le-te pripomorejo k izvedbi nakupa. Glede na to, da jima je podjetje do pred kratkim predstavljalo obslužbeno dejavnost, se s tem zaenkrat nista uspela ukvarjati.

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Največji izzivi na dosedanji poti

Uroš je kot največji izziv izpostavil investicijo v nabavo strojev za predelavo sadja. To jima omogoča, da lahko sadje učinkovito predelata v končni izdelek, pri tem pa zagotovita ustrezno kakovost in količino, s čimer lahko zadovoljita potrebe trga.

»Še vedno se pojavljajo veliki izzivi in ovire. Najti moraš načine, da jih preskočiš. Ni dovolj, da imaš tolikšne prihodke, da preživiš. Ostati ti mora tudi nekaj denarja, ki ga lahko vložiš naprej, da se lahko podjetje razvija in raste.«

Načrti za prihodnost

Valentina in Uroš sodelujeta s podjetjem Monte Rosso. Gre za slovensko podjetje, katerega posest se nahaja v hrvaški Istri. Zanje izdelujeta končne izdelke. Podjetji vežejo določeni projekti, ki jih bodo v prihodnje realizirali.

»Obeta se nama tudi sodelovanje z nekim drugim podjetjem. Če nam bo uspelo, bomo na trg lansirali zanimiv skupni izdelek. Tudi sama sicer načrtujeva kar nekaj novih izdelkov. Stalno je treba uvajati določene novosti. Če bi imela le en izdelek, marmelado, bi težko preživela. Nekdo ima raje klasično, bolj sladko, marmelado. Nekdo išče manj sladko različico. Nekomu je bližje marmela, ki je višjega cenovnega ranga in vsebuje bolj kakovostne sestavine. Poskušaš zajeti čim širši segment ljudi, da imaš zagotovljeno konstanto prodaje. V prihodnje nameravava vzpostaviti tudi spletno prodajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Oznake: