Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki.
Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Marmela sicer ni njun prvi izdelek, ki je pristal na Sparovih policah. Njuna podjetniška pot se je začela s klasičnimi marmeladami. Ker pridelata večje količine domačega sadja, sta želela viške nekam preusmeriti. Na začetku sta marmelade podarjala znancem, kasneje pa sta dobila idejo, da bi z njimi lahko tudi kaj zaslužila. V ponudbo sta naknadno dodala tudi bezgove in breskove sirupe.

Nastanek blagovne znamke Marmela

Ideja za Marmelo je nastala, ko sta želela Valentina in Uroš Kavčič svojemu otroku ponuditi lešnikov namaz. V tistem času jima je prijatelj predstavil marmelado iz mleka, ki jo je kupil v Franciji. Urošu se je zdela ideja zanimiva in takoj se je lotil eksperimentiranja s ciljem, da bi tudi sam zasnoval podoben izdelek. Rezultat je bil mlečni namaz z dodanim sadjem ali oreščki.

Še lani je bila v podjetju zaposlena le Valentina, letos pa se ji je pridružil tudi Uroš. Pred tem sta bila oba v redni službi.

Sestavine za izdelke

Za izdelavo produktov deloma uporabljata doma pridelano sadje. Glede na to, da je v ponudbi šest okusov, pa se del sadja za predelavo tudi odkupi od dobaviteljev. Pri tem je glavni kriterij kakovost sadja. Nekaj se odkupi od lokalnih kmetov, nekaj pa tudi iz tujine. Maline se uvaža iz Bosne, saj je tam njihova kvaliteta najboljša.

Finančna sredstva za zagon podjetja

»Finančna sredstva so bila omejena in zgolj lastna; kar sva imela prihrankov in del kredita od hiše. Zato še nimava končanega stanovanja (smeh). Prednost je v tem, da imava sadje že od prej. Kar sva zaslužila, sva sproti vlagala naprej v poslovanje. Nikoli pa nisva imela poslovnih partnerjev ali investitorjev.«

Uroš vidi prednost tudi v tem, da sta posel gradila postopoma. Najprej je bila to postranska dejavnost, službo sta pustila šele takrat, ko jima je podjetje to finančno dopuščalo. Uroš pravi, da se je proizvodne dejavnosti težko lotiti z minimalnimi prihranki. Že ustanovitev podjetja in vzpostavitev osnovnega poslovanja pomeni precejšen strošek. Pri storitvenih dejavnostih je lažje začeti, saj večinoma osnovno poslovanje lahko vzpostaviš z minimalnim finančnim vložkom.

Izdelava marmelad (Vir: osebni arhiv)

V delovnem elementu (Vir: osebni arhiv)

»Če nameravaš vzpostaviti proizvodnjo, so začetne zahteve precejšnje. Postaviti proizvodni prostor, ki ustreza vsem normativom, je finančno velik zalogaj. Veliko podjetnikov pove, da so začeli v domači garaži. Vendar pa ti domača garaža dostikrat ne nudi zadostnih pogojev za začetek. Vse je odvisno od tega, v kateri panogi deluješ.«

Okolica ju z začetka ni podpirala pri realizaciji ideje

Ko sta Valentina in Uroš naznanila, da se bosta podala v podjetništvo, ju okolica pri tem ni podprla. Vendar pa je bila njuna želja močnejša od zunanjih glasov. Kakšen je Urošev nasvet tistim, ki razmišljajo o podjetniški poti pa naletijo na neodobravanje s strani bližnjih?

»Vedno, ko se nečesa lotiš, moraš imeti fokus. Vedeti moraš, kaj je tvoja prioriteta. Če si nekaj želiš, potem se tega loti. Čas bo pokazal, če boš pri tem uspešen ali ne. Nekatere stvari se da predvideti, vsega pa zagotovo ne. Vedno bodo obstajali ljudje, ki te bodo skušali odvrniti od ideje. Vendar pa v Sloveniji in v svetu delujejo številna podjetja, ki jim je uspelo. Zakaj ne bi tudi tebi?«

Uroš pravi, da je pomembno, da iščeš prednost svojega produkta pred ostalimi podobnimi, ki so že na trgu. Pomembno je, da si v podjetništvu vztrajen, da imaš voljo in cilj. Seveda pa kljub vloženemu trudu ni nujno, da ti bo v končni fazi uspelo.

Motivacija za vstop v podjetništvo

Uroš je povedal, da sta si z Valentino vedno želela, da bi šla na svoje. To jima je po 4-5 letih truda tudi uspelo. Največjo prednost podjetništva Uroš vidi v tem, da si lahko čas organizira po svoje. Sam se lahko odloči, na kakšen način se bo lotil dela. Odgovoren si le sam sebi. Nikomur ni treba polagati računov. Meni, da je podjetništvo za tiste, ki si želijo nekaj več. Ne toliko na področju financ, ampak da iščeš vedno nove izzive in se podaš v panogo, ki te veseli.

»Ura je 11 in midva pijeva kavo. Če si v redni službi, tega ni. Primoran si biti na delovnem mestu cel delovnik. Biti sam svoj šef – to je najlepše.«

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Razlika med pričakovanji in realnostjo

»Pričakovanja so vedno višja od realnosti. Pričakuješ, da bodo ljudje tvoje izdelke sprejeli takoj, ko jih boš dal na police. Imaš izjemno dobre marmelade in pričakuješ, da bodo šle takoj v prodajo. Pa ni tako, realnost je bolj kruta. Tudi če so tvoji izdelki 100-krat boljši od tistih, ki so že na policah, moraš ljudem to najprej dokazati.«

Uroš pravi, da sta potrebna čas in trud, da tvoji izdelki pridejo na police trgovin in da jih ljudje sprejmejo. Če ima podjetje na razpolago veliko finančnih sredstev, pa lahko z vlaganjem v marketinške kampanje uspeh doseže že precej hitro.

Marketing

»Zaenkrat je marketing za naju še znanstvena fantastika. Trenutno delava bolj na osebnem pristopu s tem, da sama pokličeva in obiščeva kupce in trgovce ter da se udeležujeva sejmov. V Primorskem tehnološkem parku se bova v kratkem udeležila predavanj in mentorstva na področju marketinga. V prihodnje bova temu posvetila več časa.«

Oglaševanja se sicer lotevata tudi z objavami na družabnih omrežjih Facebook in Instagram. Vendar pa do sedaj še nista spremljala, kolikšen je učinek tovrstnih objav in v kolikšni meri le-te pripomorejo k izvedbi nakupa. Glede na to, da jima je podjetje do pred kratkim predstavljalo obslužbeno dejavnost, se s tem zaenkrat nista uspela ukvarjati.

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Največji izzivi na dosedanji poti

Uroš je kot največji izziv izpostavil investicijo v nabavo strojev za predelavo sadja. To jima omogoča, da lahko sadje učinkovito predelata v končni izdelek, pri tem pa zagotovita ustrezno kakovost in količino, s čimer lahko zadovoljita potrebe trga.

»Še vedno se pojavljajo veliki izzivi in ovire. Najti moraš načine, da jih preskočiš. Ni dovolj, da imaš tolikšne prihodke, da preživiš. Ostati ti mora tudi nekaj denarja, ki ga lahko vložiš naprej, da se lahko podjetje razvija in raste.«

Načrti za prihodnost

Valentina in Uroš sodelujeta s podjetjem Monte Rosso. Gre za slovensko podjetje, katerega posest se nahaja v hrvaški Istri. Zanje izdelujeta končne izdelke. Podjetji vežejo določeni projekti, ki jih bodo v prihodnje realizirali.

»Obeta se nama tudi sodelovanje z nekim drugim podjetjem. Če nam bo uspelo, bomo na trg lansirali zanimiv skupni izdelek. Tudi sama sicer načrtujeva kar nekaj novih izdelkov. Stalno je treba uvajati določene novosti. Če bi imela le en izdelek, marmelado, bi težko preživela. Nekdo ima raje klasično, bolj sladko, marmelado. Nekdo išče manj sladko različico. Nekomu je bližje marmela, ki je višjega cenovnega ranga in vsebuje bolj kakovostne sestavine. Poskušaš zajeti čim širši segment ljudi, da imaš zagotovljeno konstanto prodaje. V prihodnje nameravava vzpostaviti tudi spletno prodajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo vprašali nekatere udeležence preteklih sezon Štartaj Slovenija, kaj jim je prinesla ta izkušnja. Projekt Štartaj Slovenija sicer poteka že 3 leta. Še neuveljavljenim podjetnikom ponuja možnost, da na Sparovih policah predstavijo svoje izdelke. Preberite več >>

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo o franšizingu govorili s predstavnicama podjetja Optiprint, ki se takega načina širitve poslovanja poslužuje že od leta 2012. Zanimalo nas je, katere so prednosti in slabosti tovrstnega modela in na kakšen način sodelujejo s franšizojemalci. Preberite več >>

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

V prejšnji sezoni Štartaj Slovenija sta se širši javnosti med drugim predstavila tudi Tina Berlec in Mark Kališnik z žitnim obrokom Mul'c. Ko sta svojim otrokom želela ponuditi zdrav in okusen zajtrk, sta ugotovila, da na trgu ni takega, kot sta si ga želela. Preberite več >>

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Pod okriljem blagovne znamke Odori se nahaja širok nabor izdelkov naravne kozmetike in okolju prijaznih čistil. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija 2017, ko se je na Sparovih policah pojavil njihov biološko razgradljiv pralni prašek. Preberite več >>

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP