Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki.
Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Uroš in Valentina (Vir: osebni arhiv)

Marmela sicer ni njun prvi izdelek, ki je pristal na Sparovih policah. Njuna podjetniška pot se je začela s klasičnimi marmeladami. Ker pridelata večje količine domačega sadja, sta želela viške nekam preusmeriti. Na začetku sta marmelade podarjala znancem, kasneje pa sta dobila idejo, da bi z njimi lahko tudi kaj zaslužila. V ponudbo sta naknadno dodala tudi bezgove in breskove sirupe.

Nastanek blagovne znamke Marmela

Ideja za Marmelo je nastala, ko sta želela Valentina in Uroš Kavčič svojemu otroku ponuditi lešnikov namaz. V tistem času jima je prijatelj predstavil marmelado iz mleka, ki jo je kupil v Franciji. Urošu se je zdela ideja zanimiva in takoj se je lotil eksperimentiranja s ciljem, da bi tudi sam zasnoval podoben izdelek. Rezultat je bil mlečni namaz z dodanim sadjem ali oreščki.

Še lani je bila v podjetju zaposlena le Valentina, letos pa se ji je pridružil tudi Uroš. Pred tem sta bila oba v redni službi.

Sestavine za izdelke

Za izdelavo produktov deloma uporabljata doma pridelano sadje. Glede na to, da je v ponudbi šest okusov, pa se del sadja za predelavo tudi odkupi od dobaviteljev. Pri tem je glavni kriterij kakovost sadja. Nekaj se odkupi od lokalnih kmetov, nekaj pa tudi iz tujine. Maline se uvaža iz Bosne, saj je tam njihova kvaliteta najboljša.

Finančna sredstva za zagon podjetja

»Finančna sredstva so bila omejena in zgolj lastna; kar sva imela prihrankov in del kredita od hiše. Zato še nimava končanega stanovanja (smeh). Prednost je v tem, da imava sadje že od prej. Kar sva zaslužila, sva sproti vlagala naprej v poslovanje. Nikoli pa nisva imela poslovnih partnerjev ali investitorjev.«

Uroš vidi prednost tudi v tem, da sta posel gradila postopoma. Najprej je bila to postranska dejavnost, službo sta pustila šele takrat, ko jima je podjetje to finančno dopuščalo. Uroš pravi, da se je proizvodne dejavnosti težko lotiti z minimalnimi prihranki. Že ustanovitev podjetja in vzpostavitev osnovnega poslovanja pomeni precejšen strošek. Pri storitvenih dejavnostih je lažje začeti, saj večinoma osnovno poslovanje lahko vzpostaviš z minimalnim finančnim vložkom.

Izdelava marmelad (Vir: osebni arhiv)

V delovnem elementu (Vir: osebni arhiv)

»Če nameravaš vzpostaviti proizvodnjo, so začetne zahteve precejšnje. Postaviti proizvodni prostor, ki ustreza vsem normativom, je finančno velik zalogaj. Veliko podjetnikov pove, da so začeli v domači garaži. Vendar pa ti domača garaža dostikrat ne nudi zadostnih pogojev za začetek. Vse je odvisno od tega, v kateri panogi deluješ.«

Okolica ju z začetka ni podpirala pri realizaciji ideje

Ko sta Valentina in Uroš naznanila, da se bosta podala v podjetništvo, ju okolica pri tem ni podprla. Vendar pa je bila njuna želja močnejša od zunanjih glasov. Kakšen je Urošev nasvet tistim, ki razmišljajo o podjetniški poti pa naletijo na neodobravanje s strani bližnjih?

»Vedno, ko se nečesa lotiš, moraš imeti fokus. Vedeti moraš, kaj je tvoja prioriteta. Če si nekaj želiš, potem se tega loti. Čas bo pokazal, če boš pri tem uspešen ali ne. Nekatere stvari se da predvideti, vsega pa zagotovo ne. Vedno bodo obstajali ljudje, ki te bodo skušali odvrniti od ideje. Vendar pa v Sloveniji in v svetu delujejo številna podjetja, ki jim je uspelo. Zakaj ne bi tudi tebi?«

Uroš pravi, da je pomembno, da iščeš prednost svojega produkta pred ostalimi podobnimi, ki so že na trgu. Pomembno je, da si v podjetništvu vztrajen, da imaš voljo in cilj. Seveda pa kljub vloženemu trudu ni nujno, da ti bo v končni fazi uspelo.

Motivacija za vstop v podjetništvo

Uroš je povedal, da sta si z Valentino vedno želela, da bi šla na svoje. To jima je po 4-5 letih truda tudi uspelo. Največjo prednost podjetništva Uroš vidi v tem, da si lahko čas organizira po svoje. Sam se lahko odloči, na kakšen način se bo lotil dela. Odgovoren si le sam sebi. Nikomur ni treba polagati računov. Meni, da je podjetništvo za tiste, ki si želijo nekaj več. Ne toliko na področju financ, ampak da iščeš vedno nove izzive in se podaš v panogo, ki te veseli.

»Ura je 11 in midva pijeva kavo. Če si v redni službi, tega ni. Primoran si biti na delovnem mestu cel delovnik. Biti sam svoj šef – to je najlepše.«

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Zajtrk z Marmelo (Vir: osebni arhiv)

Razlika med pričakovanji in realnostjo

»Pričakovanja so vedno višja od realnosti. Pričakuješ, da bodo ljudje tvoje izdelke sprejeli takoj, ko jih boš dal na police. Imaš izjemno dobre marmelade in pričakuješ, da bodo šle takoj v prodajo. Pa ni tako, realnost je bolj kruta. Tudi če so tvoji izdelki 100-krat boljši od tistih, ki so že na policah, moraš ljudem to najprej dokazati.«

Uroš pravi, da sta potrebna čas in trud, da tvoji izdelki pridejo na police trgovin in da jih ljudje sprejmejo. Če ima podjetje na razpolago veliko finančnih sredstev, pa lahko z vlaganjem v marketinške kampanje uspeh doseže že precej hitro.

Marketing

»Zaenkrat je marketing za naju še znanstvena fantastika. Trenutno delava bolj na osebnem pristopu s tem, da sama pokličeva in obiščeva kupce in trgovce ter da se udeležujeva sejmov. V Primorskem tehnološkem parku se bova v kratkem udeležila predavanj in mentorstva na področju marketinga. V prihodnje bova temu posvetila več časa.«

Oglaševanja se sicer lotevata tudi z objavami na družabnih omrežjih Facebook in Instagram. Vendar pa do sedaj še nista spremljala, kolikšen je učinek tovrstnih objav in v kolikšni meri le-te pripomorejo k izvedbi nakupa. Glede na to, da jima je podjetje do pred kratkim predstavljalo obslužbeno dejavnost, se s tem zaenkrat nista uspela ukvarjati.

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Okusi sadno-mlečnih namazov, med katerimi lahko izbirate (Vir: osebni arhiv)

Največji izzivi na dosedanji poti

Uroš je kot največji izziv izpostavil investicijo v nabavo strojev za predelavo sadja. To jima omogoča, da lahko sadje učinkovito predelata v končni izdelek, pri tem pa zagotovita ustrezno kakovost in količino, s čimer lahko zadovoljita potrebe trga.

»Še vedno se pojavljajo veliki izzivi in ovire. Najti moraš načine, da jih preskočiš. Ni dovolj, da imaš tolikšne prihodke, da preživiš. Ostati ti mora tudi nekaj denarja, ki ga lahko vložiš naprej, da se lahko podjetje razvija in raste.«

Načrti za prihodnost

Valentina in Uroš sodelujeta s podjetjem Monte Rosso. Gre za slovensko podjetje, katerega posest se nahaja v hrvaški Istri. Zanje izdelujeta končne izdelke. Podjetji vežejo določeni projekti, ki jih bodo v prihodnje realizirali.

»Obeta se nama tudi sodelovanje z nekim drugim podjetjem. Če nam bo uspelo, bomo na trg lansirali zanimiv skupni izdelek. Tudi sama sicer načrtujeva kar nekaj novih izdelkov. Stalno je treba uvajati določene novosti. Če bi imela le en izdelek, marmelado, bi težko preživela. Nekdo ima raje klasično, bolj sladko, marmelado. Nekdo išče manj sladko različico. Nekomu je bližje marmela, ki je višjega cenovnega ranga in vsebuje bolj kakovostne sestavine. Poskušaš zajeti čim širši segment ljudi, da imaš zagotovljeno konstanto prodaje. V prihodnje nameravava vzpostaviti tudi spletno prodajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje